abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2003 @ 15:29:47 #1
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237188
Lekker middagje helpdesk! Jeeee

Domme users te woord staan en arrogante afdelingshoofden die mij wel even uitleggen hoe het zit met PC's.

Ik heb bijvoorbeeld net een prachtige discussie gehad met iemand die boos was dat haar (laser)printer stuk was. Hij printte niet meer! En het stonk als een oordeel! Dat ze er doorzichtige presentatie sheets in had gelegd was bovendien mijn schuld!

Of mensen die in paniek bellen en roepen dat HUN MAIL WEG IS ECHT FOETSIE oh wacht, nu is Exchange pas opgestart.

Enzovoorts

woensdag 17 september 2003 @ 15:31:29 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237232
Of mensen die eerst al hun documenten (die centraal op de server staan) knippen in Windows, en dan Shift-Deleten . Ja, dan ben je alles kwijt. En klagen tegen mij als ik zeg dat netwerkbeheer al naar huis is en dat ze morgen een backup van gister kan krijgen.
pi_13237249
Zoek een echte baan
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  woensdag 17 september 2003 @ 15:32:34 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237260
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Rooligan het volgende:
Zoek een echte baan
Stage
pi_13237266
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:29 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb bijvoorbeeld net een prachtige discussie gehad met iemand die boos was dat haar (laser)printer stuk was. Hij printte niet meer! En het stonk als een oordeel! Dat ze er doorzichtige presentatie sheets in had gelegd was bovendien mijn schuld!
dat kan toch gewoon?
kan me herinneren dat ik op een HP Laserjet 4 vaak zat sheets voor schoolpresentaties geprint heb
pi_13237267
BOFH-actie's.
pi_13237272
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Rooligan het volgende:
Zoek een echte baan
Ik haat de belastingdienst
pi_13237275
Jaja het leven van een helpdesk medewerker gaat nou eenmaal niet over rozen!!!
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_13237319
Ja idd... zoek een andere stageplek... als je zo'n instelling hebt zit je dus echt op de verkeerde plek. Kun je die gebruikers wel de schuld van geven maar die ligt toch echt bij jezelf.

Over "dom" gesproken...

[Dit bericht is gewijzigd door Ziva op 17-09-2003 15:35]

woensdag 17 september 2003 @ 15:34:49 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237322
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:32 schreef Chillz het volgende:

[..]

dat kan toch gewoon?
kan me herinneren dat ik op een HP Laserjet 4 vaak zat sheets voor schoolpresentaties geprint heb

Deze dus niet, smolt dwars door de printer.
  woensdag 17 september 2003 @ 15:35:24 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237335
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:34 schreef Ziva het volgende:
Ja idd... zoek een andere baan... als je zo'n instelling hebt zit je dus echt op de verkeerde plek. Kun je die gebruikers wel de schuld van geven maar die ligt toch echt bij jezelf.

Over "dom" gesproken...

Sarcasme, ik zou even naar www.woordenboek.nl surfen en het opzoeken
pi_13237375
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:34 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Deze dus niet, smolt dwars door de printer.

ligt aan de sheets, je hebt sheet voor deskjet printers en voor laser printers. Dus als je de verkeerde sheets gebruikt smelten ze!
Where I'll go, what I'll become or who I am or what I'll be I'll never know
pi_13237401
zit toch niet te zeuren en zoek anders een andere baan
pi_13237466
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:35 schreef Slarioux het volgende:
Sarcasme, ik zou even naar www.woordenboek.nl surfen en het opzoeken
Lijkt me niet nodig aangezien er weinig tot niets uit jouw post blijk gaf van sarcasme. Maar ja, je moet iemand die een logisch antwoord op jouw klaagzang gaf natuurlijk wel weerwoord geven he?
  woensdag 17 september 2003 @ 15:40:19 #15
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_13237469
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:29 schreef Slarioux het volgende:
Lekker middagje helpdesk! Jeeee

Domme users te woord staan en arrogante afdelingshoofden die mij wel even uitleggen hoe het zit met PC's.

Of mensen die in paniek bellen en roepen dat HUN MAIL WEG IS ECHT FOETSIE oh wacht, nu is Exchange pas opgestart.

Enzovoorts

Dan kan er een topic worden gestart met als titel:" helpdeskmedewerkers (lees: hobby nerds) die denken dat ze er iets van weten, niemand van iets aan willen nemen omdat ze het zelf toch allemaal beter weten.

Want degene die hier arrogant is ben jij, jij luisterd niet naar je leidinggevende en vind eindgebruikers dom. Word geen helpdeskmedewerker als je dat vind.
Als je dat vind kan je maar beter helemaal uit de ICT weggaan.

Kortom, je hebt helemaal nog geen verstand van ICT

Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
  woensdag 17 september 2003 @ 15:43:05 #16
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237536

Héérlijk!

Ik sta zo ontzettend veel users per dag te woord, help ze allemaal vriendelijk, zelfs de ergste digi-beten. Vervolgens surf ik wat rond op Fok!, zie het KLB forum van Anthraxx en Q en besluit een lekker zeik topic over de helpdesk te openen.

Maar ik ben blijkbaar te serieus geweest, nu gelooft niemand me meer .

woensdag 17 september 2003 @ 15:44:10 #17
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237565
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef Ziva het volgende:

[..]

Lijkt me niet nodig aangezien er weinig tot niets uit jouw post blijk gaf van sarcasme. Maar ja, je moet iemand die een logisch antwoord op jouw klaagzang gaf natuurlijk wel weerwoord geven he?

Heeeelemaaal gelijk!

Maar waarschijnlijk geeft deze post ook geen blijk van sarcasme dus ga je nu triomfantelijk rondjes rennen. Enjoy!

pi_13237576
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:40 schreef ramsesii het volgende:
Deed Sla geen IT?

edit: ownee, ict

[Dit bericht is gewijzigd door EdSchouten op 17-09-2003 15:45]

pi_13237589
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:43 schreef Slarioux het volgende:

Héérlijk!

Ik sta zo ontzettend veel users per dag te woord, help ze allemaal vriendelijk, zelfs de ergste digi-beten. Vervolgens surf ik wat rond op Fok!, zie het KLB forum van Anthraxx en Q en besluit een lekker zeik topic over de helpdesk te openen.

Maar ik ben blijkbaar te serieus geweest, nu gelooft niemand me meer .

Altijd voor ogen houden: De computer is zo dom als de gebruiker erachter. Kan je geen andere functie krijgen dan?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_13237633
quote:

[..]

Dan kan er een topic worden gestart met als titel:" helpdeskmedewerkers (lees: hobby nerds) die denken dat ze er iets van weten, niemand van iets aan willen nemen omdat ze het zelf toch allemaal beter weten.

Want degene die hier arrogant is ben jij, jij luisterd niet naar je leidinggevende en vind eindgebruikers dom. Word geen helpdeskmedewerker als je dat vind.

Je titel is te lang, dit verwoord het ook wel...
  woensdag 17 september 2003 @ 15:46:43 #21
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_13237646
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Altijd voor ogen houden: De computer is zo dom als de gebruiker erachter. Kan je geen andere functie krijgen dan?

Wil ik niet eens. Ik vind het totaal geen probleem om mensen zonder verstand van computers op weg te helpen. Ook niet voor de 100e keer. Ook niet als ze laaiend zijn en dreigen met weeet ik veel wat. Anders zat ik hier uberhaubt niet.

Maar het is gewoon zo ontzettend leuk om er over te zeiken, en vervolgens iedereen toe te zien happen.

pi_13237677
quote:

Aha, vandaar dat er alleen maar dumbo's in de ICT werken ... mensen die wel verstand van zaken hebben moeten maar ergens anders gaan werken. Ok, dan snap ik het nu. Ik denk dat ik maar postzegels ga verzamelen ofzo...

En eindgebruikers zijn niet per sé dom, dat weet iedereen. Maar sommigen wel, en dan mag je je best aan ze ergeren, ook als ze een zgn. "meerdere" zijn in het bedrijf...

I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_13237680
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:46 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wil ik niet eens. Ik vind het totaal geen probleem om mensen zonder verstand van computers op weg te helpen. Ook niet voor de 100e keer. Ook niet als ze laaiend zijn en dreigen met weeet ik veel wat. Anders zat ik hier uberhaubt niet.

Maar het is gewoon zo ontzettend leuk om er over te zeiken, en vervolgens iedereen toe te zien happen.

Had al een vermoeden

pi_13237694
Ik vind je wel gelijk hebben, Sandertje Ik word ook vaak ziek van mijn pa + ma. Vooral mijn ma is zo ontzettend n000000b als maar kan.
  FOK!fossiel woensdag 17 september 2003 @ 15:48:30 #25
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_13237695
quote:
Op woensdag 17 september 2003 15:37 schreef joepmeloe het volgende:
zit toch niet te zeuren en zoek anders een andere baan
Le-zen

En het is gewoon een kut baan, veel mensen kunnen nou eenmaal niet met computers omgaan en het is natuurlijk noooooit hun fout als iets niet goed gaat.

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')