abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2003 @ 11:05:49 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13230961
De aarde is niet plat zoals de koran beweert en homofilie is geen straf van God voor de dwalenden zoals de bijbel beweert. Toch is dit voor veel mensen blijkbaar nog geen reden om de bijbel en de koran als niet goddelijk te beschouwen. Er is nog een wetenschappelijk bewijs dat de bijbel en de koran niet goddelijk kunnen zijn. En dat wetenschappelijk bewijs wordt geleverd door de fundamentalisten zelf. Dat sommige mensen van de bijbel en de koran hartstikke gek worden is namelijk het wetenschappelijk bewijs dat de bijbel en de koran niet van goddelijke oorsprong kunnen zijn. Want iets wat goddelijk is, is alwetend en iets wat alwetend is had, behalve dat de aarde rond is, ook moeten kunnen weten dat sommige mensen van de bijbel en de koran hartstikke gek worden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13230999
Volgens mij had Mohammed epilepsie. Iemand die daar meer van weet?
pi_13231017
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:07 schreef Penguin het volgende:
is waar daarom had hij ook van die waarnemingen
pi_13231054
en als ik nu zeg ik dat ik een zoon of afgezant van God ben gelooft niemand mij... waarom wel iemand geloven die al 2000 jaar dood is...die kun je helemaal niet meer ondervragen of hij niet alles verzint. Toch? Maar dat is lekker makkelijk want dan hoef je niet zelf te denken....
pi_13231147
quote:
Klopt... Daarom stond z'n Playstation ook voornamelijk stof op te vangen in de kast. Arme stakker.

Maar dit is net zoiets als de theorie over tijdreizen. Als tijdreizen ooit mogelijk zou zijn zouden we nu dus al bezocht zijn door mensen uit de toekomst.

woensdag 17 september 2003 @ 11:15:57 #6
60090 Akkersloot
pi_13231204
quote:
Inderdaad. http://bvpblive.akn.nl/ncrv/archief/interview/7495.asp
Dat Mohammed in zijn jeugd gewone epilepsie aanvallen had is algemeen bekend. Mohammed had tijdens zijn "openbaringen" op epilepsie gelijkende symptomen. Een Canadese neuroloog, Michael Persinger, schrijft die "openbaringen" dan ook toe aan epilepsie aanvallen op het hersengedeelte dat onze dromen regelt. Temporaal kwab epilepsie. http://primal-page.com/persing.htm
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_13231270
quote:
Maar dit is net zoiets als de theorie over tijdreizen. Als tijdreizen ooit mogelijk zou zijn zouden we nu dus al bezocht zijn door mensen uit de toekomst.
Wie zegt dat dat niet al gebeurt is. En waarschijnlijk kan je alleen verder in de toekomst reizen (doe je nu ook al eigenlijk, maar misschien kan het sneller, 1 maand reizen ben je een jaar verder ofzo
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  woensdag 17 september 2003 @ 11:20:48 #8
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13231297
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:05 schreef Akkersloot het volgende:
en homofilie is geen straf van God voor de dwalenden zoals de bijbel beweert.
De bijbel is natuurlijk in een bepaalde tijd geschreven. En de bijbel is ook maar door mensen geschreven. Het zou natuurlijk goed kunnen dat schrijvers van de bijbel in stukken tekst hun eigen mening ook naar voren wilden brengen.
(Maar misschien kun je mij de locatie vinden waar staat dat homofilie een straf is voor "dwalenden"??)

Overigens zijn er binnen het christendom nog steeds hele uiteenlopende meningen over homoseksualiteit. (dat terzijde)

pi_13231363
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:19 schreef Sisko het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat niet al gebeurt is.

Oh... en hoe wás het in 2037?
quote:
En waarschijnlijk kan je alleen verder in de toekomst reizen (doe je nu ook al eigenlijk, maar misschien kan het sneller, 1 maand reizen ben je een jaar verder ofzo
Ik weet niet of ik nú wel al naar de toekomst zou willen reizen in de wetenschap dat ik niet terug kan. Maar goed... is iets voor een ander topic natuurlijk.
  woensdag 17 september 2003 @ 11:54:38 #10
60090 Akkersloot
pi_13232029
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:20 schreef Christine het volgende:
(Maar misschien kun je mij de locatie vinden waar staat dat homofilie een straf is voor "dwalenden"??)
In de brief van temporaal kwab epilepsie patient Paulus aan de Romeinen 1:18:32 "En hoewel ze God kenden hebben ze hem niet geeerd.... Ze hebben de natuurlijke omgang met de vrouwen opgegeven en zijn in wellust voor elkaar ontbrand en zodoende de straf voor hun dwaling in zich ontvangen hebbende".
  woensdag 17 september 2003 @ 12:01:12 #11
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_13232165
Akker, wat wil je nu?

Waarom kom je elke keer weer met dat geneuzel over mohammed en paulus als zijnde zieke mensen?
Wat geeft jou het idee dat je dat moet verkondigen?
Wat wil je nu eigenlijk bereiken?

Make your point!

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  woensdag 17 september 2003 @ 12:13:35 #12
60090 Akkersloot
pi_13232447
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:01 schreef MacMeester het volgende:
Akker, wat wil je nu?
Waarom kom je elke keer weer met dat geneuzel over mohammed en paulus als zijnde zieke mensen?
Wat geeft jou het idee dat je dat moet verkondigen?
Wat wil je nu eigenlijk bereiken?

Make your point!

Hier o.a. reageerde ik op
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:08 schreef _The_General_ het volgende:

[.epilepsie.]

is waar daarom had hij ook van die waarnemingen

woensdag 17 september 2003 @ 12:16:38 #13
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_13232517
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:13 schreef Akkersloot het volgende:
Hier o.a. reageerde ik op...

zie mijn vraag in vorige post...
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  woensdag 17 september 2003 @ 12:29:50 #14
60090 Akkersloot
pi_13232819
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:16 schreef MacMeester het volgende:
zie mijn vraag in vorige post...
Ik geloof niet dat het christendom en de islam het lang vol zullen houden als Paulus en Mohammed ontmaskerd worden als temporaal kwab epilepsie patienten. Jij wel ?

Om weer on topic te komen. Ik zoek eigenlijk een foto van de aanslagen op het WTC voor het onderschrift "Als vredelievende moslims echt geloven dat Allah alwetend is en de koran heeft geschreven dan moeten ze zich toch wel afvragen hoe het kan dat zoveel mensen zijn boek verkeerd begrijpen. Een God is alwetend en dus vooruitziend en had dus moeten weten dat zgn fundamentalisen er hartstikke gek van worden".

woensdag 17 september 2003 @ 12:31:51 #15
60090 Akkersloot
pi_13232872
MacMeester is het voor je dan geen wetenschappelijk bewijs dat de koran en bijbel niet goddelijk kunnen zijn omdat er zoveel mensen hartstikke gek van worden ? God had dat toch moeten kunnen voorzien ?
pi_13232928
De bijbel is niet goddelijk, want hij is in sommige gevallen schadelijk voor mensen?

Dat is je argument?

En de appel in het paradijs dan? Dat was wel degelijk een goddelijke appel en moet je eens kijken wat een ellende die veroorzaakt heeft.

pi_13232958
we stammen af van adam en eva?
en die dieren komen van de ark van noach??
god moet dat weten. not.
-
pi_13233086
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:34 schreef stigchel het volgende:
De bijbel is niet goddelijk, want hij is in sommige gevallen schadelijk voor mensen?

Dat is je argument?

En de appel in het paradijs dan? Dat was wel degelijk een goddelijke appel en moet je eens kijken wat een ellende die veroorzaakt heeft.

Die ellende is alleen maar omdat we een keus hebben. Zonder keus geen ellende, dan is het leven gewoon op As-Is basis.

Doordat je een keus hebt, kan je ook kiezen voor (in jou ogen) slechte dingen. En dit brengt angsten met zich mee, één van de gronden waarop mensen beslissingen neemt (sommige filosofische theorieën zeggen ook wel: het leven wordt geregeerd door slechts twee factoren, Angst en Liefde)

Slechte dingen zijn een bij-effect van een vrije keus hebben.

En weer een stukje onzinnige proza.
  woensdag 17 september 2003 @ 12:47:18 #19
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13233199
Akkersloot, je wordt zwaar vervelend
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 17 september 2003 @ 12:51:47 #20
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13233288
quote:
Op woensdag 17 september 2003 11:54 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

In de brief van temporaal kwab epilepsie patient Paulus

Bron? Niet zijnde een vaag interview met een tv-journalist in een programmablad?
  woensdag 17 september 2003 @ 12:52:27 #21
60090 Akkersloot
pi_13233310
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:34 schreef stigchel het volgende:
Is het niet gewoon een verhaaltje.
  woensdag 17 september 2003 @ 12:55:06 #22
60090 Akkersloot
pi_13233365
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:51 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Bron? Niet zijnde een vaag interview met een tv-journalist in een programmablad?
http://primal-page.com/persing.htm
  woensdag 17 september 2003 @ 12:56:36 #23
60090 Akkersloot
pi_13233393
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Akkersloot, je wordt zwaar vervelend
En Penguin en The General dan. Hebben die het ook niet over epilepsie.
pi_13233481
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is het niet gewoon een verhaaltje.

Nee, het legt één van de basisprincipes van de filosofie uit. Doe ook eens wat je andere verwijt: Kijk eens verder dan je neus lang is en respecteer ook andermans zienswijze.

Niemand heeft de waarheid in pacht, ook jij niet.

En weer een stukje onzinnige proza.
  woensdag 17 september 2003 @ 13:01:47 #25
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_13233509
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

http://primal-page.com/persing.htm

Dat is een boekbespreking. De naam Paulus komt in het hele stuk niet voor. Bovendien wordt het boek redelijk afgeserveerd.

Dus nogmaals: Bron?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')