quote:Hahaha, weet je zeker dat je het met me uithoud?
Op donderdag 23 oktober 2003 17:27 schreef Zsa het volgende:[..]
Nou als dat mogelijk is... Graag!
Als je nog steeds mee wil natuurlijk
Een volledig verzorgde wintersport vakantie voor maar 325 euro!!!
Week lang naar Les Deux Alpes met allemaal studenten.
Daarvoor heb je:
- Compleet verzorgd busreis, royalclass.
- 6 dagen lang eten voor je snufferd. Ontbijt én avondeten.
- 6 dagen lang een appartement, met z'n allen in één groot gebouw.
- Een 6-daagse skipas voor het hele gebied.
Wel een SUPER aanbieding, als je het mij vraag. Ik had vorig jaar precies hetzelfde, maar was ongeveer 150 euro extra kwijt... dat scheelt wel hoor
Ook aanmelden? Mail me maar, want als ik hier het adres neerplant, is het zeker spam?
De aanbiedingen van Husk en Sportura in het laagseizoen zijn erg aantrekkelijk dit jaar! Omdat mijn wintersportgroep vrijwel in zijn geheel beschikbaar is buiten de topperiodes (kerst, nieuwjaar en voorjaarsvakantie) besloten we om naar het 'dure' Val Thorens te gaan voor een 'normale' prijs (het bedrag dat je in het hoogseizoen voor een minder uitgebreid gebied kwijt zou zijn).
Het 'sporthal-probleem' dat even hiervoor vermeld werd is eenvoudig te ondervangen door die eerste dag gewoon een (halve) dagpas aan te schaffen! Je gaat toch niet je kostbare wintersporttijd verputsen in een SPORTHAL. Bagage in het depot achterlaten en de berg op!
Desnoods bouw je zelf een kicker onderaan een kleine helling, maar na 10-15 uur bussen ga je niet brak zitten zijn in een sporthal
* Off-piste mogelijkheden?
* Aantal kilometers piste (140 Val Thorens --- 600 Les Trois Vallees)?
* Uitgaansleven?
* Funparks?
* Prijs (onwaarschijnlijk, maar toch )?
* Sneeuwzekerheid?
* Kwaliteit van de pistes?
* Anders....
Persoonlijk ga ik voornamelijk voor sneeuwzekerheid, kwaliteit van en aantal kilometers piste. Off-piste poederen is bijna overal wel mogelijk, hoewel ik dat met name in Oostenlijk vaak fijner vind. Dit heeft onder andere met de temperatuur te maken; Oostenrijkse gebieden liggen wat lager en zijn vaak wat warmer, wat er voor zorgt dat de ongeprepareerde sneeuw wat minder snel 'bevriest' (tenzij er sprake is van dooi, dan zit je wel met shitsneeuw zodra het weer bevriest).
Echt goede funparks die er altijd perfect bijliggen ben ik nog nergens tegengekomen, vaak zijn ze erg ijzig, hetgeen het ter aarde storten een pijnlijke gebeurtenis kan maken. Liever bouw ik zelf een kicker, met als landing een mooie plek in de poeder. Perfect om acrobatische luchtcapriolen (ter uitsloverij, part of the lifestyle ) te oefenen.
Wat de prijs van de wintersportvakantie betreft: het is en blijft een prijzige aangelegenheid, zeker voor studenten (waaronder ikzelf en velen van jullie). Het is voor mij echter geen zaak om ieder jaar weer zo cheap mogelijk uit te komen.
Low-budget bestemmingen kunnen heel goed zijn, ik heb bijvoorbeeld een uitstekende week in Pra-Loup gehad! Echter, in Pra-Loup heb ik tevens erg veel mazzel gehad dat er de eerste nacht nadat we waren aangekomen een gigantisch pak sneeuw was gevallen. Het snowboarden op de eerste dag was echt geen pretje, ik ging op een gigantisch ijzige (sneeuw aangestampt om dooi zoveel mogelijk te beperken) piste onderuit, het heeft zeker 150 meter geduurd voor ik genoeg grip kon krijgen om te stoppen met glijden. En nee, ik had echt niet veel snelheid toen!
Het allerbelangrijkste van de vakantie is voor mij de sfeer van deze weken. Een weekje ongedwongen, grensverleggend maar vooral extreem relaxed leven.
True Life
Omdat we met studenten gaan, moet de reis wel een beetje betaalbaar blijven, dus hebben we via HUSK geboekt. We hopen dat de kwaliteit een beetje goed is, maargoed voor ¤320,- kun je natuurlijk ook niet zoveel verwachten...
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, er moet alleen nog een beetje veel sneeuw vallen!!
quote:off topic: welke studentenvereniging uit enschede? Ik studeer ook in enschede, en ik zat n beetje na te denken om bij zon vereniging te gaan. Is het wat?
Op maandag 27 oktober 2003 17:03 schreef chronos het volgende:
Ik organiseer met twee anderen voor onze studentenvereniging uit Enschede een skireis naar Val Thorens. We gaan 2 jan. weg. We hebben voor VT gekozen, omdat het hoog ligt, dus is het sneeuwzeker. Daarnaast wilden we ieder type skier/snowboarder iets te bieden hebben, zodat de reis voor iedereen interessant zou zijn.Omdat we met studenten gaan, moet de reis wel een beetje betaalbaar blijven, dus hebben we via HUSK geboekt. We hopen dat de kwaliteit een beetje goed is, maargoed voor ¤320,- kun je natuurlijk ook niet zoveel verwachten...
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, er moet alleen nog een beetje veel sneeuw vallen!!
on topic: wij gaan met ook husk, van 26 december t/m 5 januari geloof ik.
En vorig jaar hebben we niet de hele tijd in een sporthal ofzo zitten wachten hoor. Zo dom zijn we ook weer niet
Er was trouwens niet eens een sporthal. Was een kleine receptie met een bankje in de hoek, plaats voor 4 personen. En om de hoek een bezemkast die niet op slot ging... nou... lekker.
We hebben ons gewoon omgekleed in het hokje en zijn in de stad van die kleine kont-sleetjes wezen kopen. Zijn met die dingen maar een mini-piste afgegaan enzo. Was wel leuk. Die dingen gaan ook best wel hard
Heb er nu al zin in!
quote:1) Niet off-piste gaan he, laat de sneeuw gaarne onberoerd liggen voor de mensen die na jou komen (dat zijn wij, 16 januari
Op maandag 27 oktober 2003 17:19 schreef Can_I_kick_it het volgende:[..]
wij gaan met ook husk, van 26 december t/m 5 januari geloof ik.
2) Laat even weten hoe Husk is bevallen! Dit jaar gaan we voor het eerst met deze maatschappij na jaren trouw Sportura-klant geweest te zijn. Husk bleek, voor deze bestemming in deze week,na enig rekenwerk namelijk nog goedkoper te zijn!
(op de 'kale' prijzen in de folders kan je niet blindelings af gaan, er komt nog veel bij.. toeristentax, royal-class toeslag, reserveringskosten, als je je eigen spullen niet hebt materiaalhuur, eventueel snowboardles..)
quote:Het schijnt (dat moet ik nog eens precies uitzoeken als ik tijd heb) dat er een afdaling (ooit zwart, nu rood) 'retour Val Thorens' is die 14 km lang is!
Op maandag 27 oktober 2003 18:22 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ik ga vooral naar Val Thorens omdat ze daar lange pistes hebben.[...]
Heb er nu al zin in!
Ooit ben ik op ski's vanaf het (met liften) hoogst bereikbare punt van de Mont Blanc afgedaald naar het laagst mogelijke punt in Chamonix, dat zijn toch erg mooie tochten hoor.
In Kitzbuhel, waar ik ook iedere winter wel een week te vinden ben, heb je de Ski-Safari, een route waarmee je in 1 dag alle uithoeken van het gebied ziet. Die is eigenlijk alleen geschikt voor skieers, af en toe kom je wat lange vlakke stukken tegen die op een snowboard niet zo heel prettig zijn (steppen!). Ik hoop niet dat de afdaling in Val Thorens ook zo is, maar 14 km afdalen met een hoogteverschil van pakweg 1750 meter is vragen om dat soort trajecten..
Het is erg onwaarschijnlijk dat ik alle 600 km piste zie in 1 week. Dan moet ik later dus nog maar eens terug om de rest te zien
14 feb!!! Val Thorens!!! *kriebel kriebel*
quote:haha... husk.. sjah het is een bout organisatie (vorig jaar dikke bende... klachtenbrief.... en n mooi bedragje terug gekregen :&) hopelijk is het dit jaar beter... en anders komt er weer een leuk briefje bij husk binnenvallen in januari
Op woensdag 29 oktober 2003 10:13 schreef 360sjors het volgende:[..]
2) Laat even weten hoe Husk is bevallen! Dit jaar gaan we voor het eerst met deze maatschappij na jaren trouw Sportura-klant geweest te zijn. Husk bleek, voor deze bestemming in deze week,na enig rekenwerk namelijk nog goedkoper te zijn!
quote:Op wat voor manier bedoel je 'dikke bende'? Wat hadden ze niet goed geregeld?
Op woensdag 29 oktober 2003 19:19 schreef Can_I_kick_it het volgende:[..]
haha... husk.. sjah het is een bout organisatie (vorig jaar dikke bende... klachtenbrief.... en n mooi bedragje terug gekregen :&) hopelijk is het dit jaar beter... en anders komt er weer een leuk briefje bij husk binnenvallen in januari
Dan kunnen wij bij voorbaat alvast een klachtenbrief schrijven
quote:ehm.. bus stopte helemaal aan de andere kant van het dorp dus wij moesten een dik eind met onze spullen sjouwen.. vaatwasser deed het niet (afwassen in een gootje van 10 bij 10 (cm that is))... pleedeksel door midden enz enz... eigenlijk was he tmeer het appartement dat niet deugde. maar de reisleiding was zo verrot om er nix op uit te doen, dus husk valt ook wel onder do-it-yourself. afgezien daarvan is het wel lekker goedkoop natuurlijk
Op donderdag 30 oktober 2003 14:08 schreef 360sjors het volgende:[..]
Op wat voor manier bedoel je 'dikke bende'? Wat hadden ze niet goed geregeld?
Dan kunnen wij bij voorbaat alvast een klachtenbrief schrijven
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:26 schreef Bones_brigade het volgende:
6 dec - Valthorens
31 jan - Tignes
12 maart - La Plagne
quote:Wegwerpborden- en bestek + plastic bekertjes meenemen dus
Op donderdag 30 oktober 2003 16:25 schreef Can_I_kick_it het volgende:[..]
ehm.. bus stopte helemaal aan de andere kant van het dorp dus wij moesten een dik eind met onze spullen sjouwen.. vaatwasser deed het niet (afwassen in een gootje van 10 bij 10 (cm that is))... pleedeksel door midden enz enz... eigenlijk was he tmeer het appartement dat niet deugde. maar de reisleiding was zo verrot om er nix op uit te doen, dus husk valt ook wel onder do-it-yourself. afgezien daarvan is het wel lekker goedkoop natuurlijk
Het spullen sjouwen heb ik al meerdere malen meegemaakt, vandaar dat ik geinvesteerd heb in een gigantische tas met wielen Doch zoveel heb ik eigenlijk niet nodig op mijn board vakantie.. Snowboardtas (plank + bindingen, boots doe ik meestal in de bus al aan) en een andere tas (goggles, muts, sjaal, 1 goede trui, coltruien, 1 a 2 boardbroeken, goede SOKKEN, de normale kledij en, het belangrijkste, een radio!).
Misschien komt daar dit jaar een opvouwbare sneeuwschep bij, die gooi ik dan in mn rugtas als ik de piste op (eigenlijk af ) ga, want kickers bouwen zonder schep is toch een langdurig karwei!
[Dit bericht is gewijzigd door 360sjors op 01-11-2003 08:45]
quote:[oermanmodus]JAaaaah breek jij maar lekker eens je benen in valto, dan zit je met twee waardeloze vakanties, verwende
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:26 schreef Bones_brigade het volgende:
6 dec - Valthorens
31 jan - Tignes
12 maart - La Plagne
Proef ik hier een lichte vorm van arrogant ticketgewuif?
PD Als je geld over hebt, mag je dat ook best overmaken op giro 7993856, ik weet nog wel een paar goeie doelen
quote:We gaan met AEGEE Enschede. Erg gezellig natuurlijk, verder is het grote voordeel van AEGEE dat er vaak uitwisselingen met de buitenlandse verenigingen plaatsvinden. Erg leuk om andere mensen te leren kennen! Ik weet niet of jij op kamers zit, ik dus niet. Dat is wel een klein nadeel, want dan ben je 's avonds toch wel minder vaak in Enschede.
Op maandag 27 oktober 2003 17:19 schreef Can_I_kick_it het volgende:[..]
off topic: welke studentenvereniging uit enschede? Ik studeer ook in enschede, en ik zat n beetje na te denken om bij zon vereniging te gaan. Is het wat?
on topic: wij gaan met ook husk, van 26 december t/m 5 januari geloof ik.
Met wie ga jij skien dan??
The skiing area will open
on November 8th
Snow heights :
40 cm in the village
1 meter at the top
www.valthorens.com
quote:Wintersportgevoel?
Op dinsdag 4 november 2003 21:02 schreef MazeNL het volgende:
`T is toch gvd belachelijk dat dit lelijke betonnen dorp waar je gewoon Nederland kan praten dat het Lloret de mar van de winter is een eigen centraal topic heeft? Mooi gebiedje maar echt wat een klotedorp imo, dit heeft niks met het wintersport gevoel te maken.
quote:Je moet ook niet met de Krokus gaan.
Op dinsdag 4 november 2003 21:43 schreef MazeNL het volgende:
voor skieen hoef je niet naar VT imo, lekker op overbevolkte pistes door 1e jaars, erg prettig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |