Niemand?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 01:06 schreef Peterke het volgende:
ik heb vorig jaar een operatie gehad (nier verwijderd). Daardoor heb ik een litteken op mijn bij van 15 cm. Waarmee kan ik dit verwijderen?
dat heb ik dus ook met mijn litteken, maar ach ik ga mayb wel ff zo´n zalfje proberen, als het nix verbetert dan pech, ik zit er niet zo veel mee, ik zeg altijd maar zo: niet geschoten is altijd misquote:Op zondag 25 juli 2004 11:32 schreef innovative het volgende:
Ik heb jarenlang met een wijnvlek (hemangioom) op het puntje van mijn neus gelopen. Deze is vanzelf weggegaan, maar er zit nu wel een putje in het puntje van mijn neus. Kan me niet zo veel schelen, die wijnvlek hoorde bij mij (ben er nooit mee gepest ofzo), die put hoort er ook bij. Daarnaast heb ik door de stomme fout van een dokter een litteken op mijn voorhoofd. Deze is in de afgelopen 13 jaar wel verkleurd, hij is heel licht, maar er zit op die plaats wel een grote bobbel (alsof ik mijn hoofd heb gestoten) en zijn mijn spieren en zenuwen op die plek niet helemaal meer in tact. Ach, hij zit er nou eenmaal. Ik heb me er nooit voor geschaamd, en mensen hebben er, waarschijnlijk door die houding, ook nooit vreemd over gedaan.
bronquote:Littekens kunnen minder opvallend gemaakt worden door de kleur van het litteken bij te werken. Als het litteken donkerder is dan de omringende huid kan met behulp van laser wat pigment worden verwijderd. Andersom kan bij een licht litteken extra kleur worden aangebracht via tatoeage. Verder kan operatief het oppervlak van het litteken worden gecorrigeerd.
Acnelittekens in het gezicht kunnen een stuk verbeteren met een peeling. Hierbij wordt het gezicht behandeld met een stof die ervoor zorgt dat de bovenste huidlaag vervelt. Daaronder vandaan komt een nieuwe, gladdere huidlaag met minder oneffenheden. Deze behandeling is alleen geschikt voor niet al te diepe littekentjes. Bij diepere littekens kunnen de randen met laser worden afgevlakt of wordt het hele littekentje weggesneden.
quote:Op maandag 26 juli 2004 10:40 schreef EmmYKuHh het volgende:
In mijn gezicht heb ik kleine littekentjes van die rondjes..Dat komt doordat ik toen ik waterpokken had ik die allemaal open heb gekrabt..
Nou heb ik afgelopen half jaar littekencreme gebruikt.. Potje is nu leeg.. maar je ziet geen verschil eigenlijk
Wat zijn jullie ervaringen met dat spul?..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |