abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13386035
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:38 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Wil je op je woorden letten?
Dank u!

Wat is er mis met het woord Jezus?
pi_13386216
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:37 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Juist, is dit iets nieuws of is dit het missen van iets? Volgens mij is albino het missen van pigment of heb ik het fout?

Dat heb je heel goed. Het 'nieuwe' is dus het missen van pigment.
"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_13386266
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:44 schreef Durango het volgende:

[..]

Dat heb je heel goed. Het 'nieuwe' is dus het missen van pigment.

Dat is niet nieuw. Het is juist oud. Zoals jullie het dan zien: zo waren dieren voordat ze pigment kregen.
Denk aan de duim :)
pi_13386508
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:59 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Omdat evolutie geen ontwerp heeft gemaakt. Evolutie is toevallig. En je kunt wel zeggen dat een mooi dier mooi is omdat hij dan beter in de smaak valt, maar heb je ooit een dier zichzelf zien ontwerpen? Heb je een pauw zelf zijn veren zien ontwerpen? O nee, dat komt door evolutie. Want op een gegeven moment waren er pauwen die hele lelijke veren hadden, maar die konden geen partner vinden omdat ze zo lelijk waren, dus stierven ze uit. Maar de pauwen die door evolutie mooie veren kregen konden wel een partner vinden en daarom zijn er nu alleen nog maar pauwen met mooie veren.

mooi is subjectief

en die veren zijn er niet voor het mooi zijn, maar dat zie jij niet in met je bekrompen hersens

en die beesten hoeven niet uit te sterven, stukje bij beetje past zo'n beest zich, dmv generaties, aan

zulke drogredenen die jij aangeeft zijn gewoon zo zwart-wit, zo simplistisch etc. dat ik me echt afvraag of je dit wel serieus bedoelt

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_13386510
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:46 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Dat is niet nieuw. Het is juist oud. Zoals jullie het dan zien: zo waren dieren voordat ze pigment kregen.

Dus 'God' heeft eerst dieren ontworpen, ze toen op de aarde geplant en pas wanneer het hem uitkwam, pigment aan deze dieren gegeven? Wat een sadistisch mannetje is het toch.
pi_13386553
Je vraagt je af hoe het kan dat er dan plotseling zalm-roze tijgers geboren worden. Jogy geeft aan dat er ook albino tijgers zijn.
Maar dit vind je geen goed argument, waarom niet? Wat bedoel je met oud? Dat het vroeger (4 miljoen jaar geleden) normaal was dat er albino tijgers zijn?
Door genetische aanpassingen/veranderingen worden er albino tijgers geboren. Dat is een voorbeeld van hoe evolutie werkt. Als tijgers in de sneeuw zouden leven zou het een goede aanpassing zijn, en hebben albino tijgers meer overlevingskans. Dus zouden er uiteindelijk alleen maar albino tijgers zijn.
"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_13386565
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:59 schreef nEDerland het volgende:

[..]

. Want op een gegeven moment waren er pauwen die hele lelijke veren hadden, maar die konden geen partner vinden omdat ze zo lelijk waren, dus stierven ze uit. Maar de pauwen die door evolutie mooie veren kregen konden wel een partner vinden en daarom zijn er nu alleen nog maar pauwen met mooie veren.

Ik ben blij dat je het principe eindelijk begint te begrijpen
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:58:32 #133
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_13386671
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:53 schreef WeirdMicky het volgende:
zulke drogredenen die jij aangeeft zijn gewoon zo zwart-wit, zo simplistisch etc. dat ik me echt afvraag of je dit wel serieus bedoelt
Och, nEDerland kent de bijbel goed, en neemt de spreuk 'zalig zij de eenvoudigen van geest' iets te letterlijk
'Nuff said
pi_13386714
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:53 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

mooi is subjectief

en die veren zijn er niet voor het mooi zijn, maar dat zie jij niet in met je bekrompen hersens

en die beesten hoeven niet uit te sterven, stukje bij beetje past zo'n beest zich, dmv generaties, aan

tsja, ik vraag me af of jullie wel serieus in de evolutietheorie geloven. Maar blijkbaar geloven jullie daarin. Ik vraag me af en toe ook wel eens af of jullie alles serieus bedoelen. Maar daar ga ik maar wel vanuit.
pi_13386781
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:55 schreef Durango het volgende:
Je vraagt je af hoe het kan dat er dan plotseling zalm-roze tijgers geboren worden. Jogy geeft aan dat er ook albino tijgers zijn.
Maar dit vind je geen goed argument, waarom niet
Sinds wanneer is albino gelijk aan zalm-roze?
pi_13386825
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:59 schreef nEDerland het volgende:

[..]

tsja, ik vraag me af of jullie wel serieus in de evolutietheorie geloven. Maar blijkbaar geloven jullie daarin. Ik vraag me af en toe ook wel eens af of jullie alles serieus bedoelen. Maar daar ga ik maar wel vanuit.

Wij geloven niet. Wij weten. En dat is wel even iets anders.
pi_13386842
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 11:31 schreef nEDerland het volgende:

[..]

In het begin was de mens onsterfelijk. Dus kon de mens niet dood gaan. Echter, de mens had wel een vrije wil. En kon de mens ervoor kiezen om kennis te nemen van het verschil tussen goed en kwaad, maar als de mens hiervoor koos dan zou de mens sterfelijk worden. En dat werd de mens dus.
Welke defecten? Alle ziekten die de mens maar kan krijgen.

Is het dus echt zo dat de muggen en teken pas begonnen te steken nadat de zondeval geschied was?

Gek he, dat alles in de schepping om de mens draait. Je zou zijn godsdienst bijna het toppunt van egoisme noemen.

dinsdag 23 september 2003 @ 16:06:34 #138
27698 Doffy
pi_13386982
Ik moet toegeven, nEDerland houdt dat bord voor z'n kop toch echt op dezelfde plek. Half WFL is tegen hem, maar hij houdt vol. Petje af. Misschien moeten we hem, naar aloud gebruik, eens voor de leeuwen gooien. Eens kijken of hij zijn geloof dan nog steeds houdt
'Nuff said
pi_13387017
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:01 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Sinds wanneer is albino gelijk aan zalm-roze?

Gaan we zitten muggeziften over kleur? Dat is het punt hier toch niet?

Waarom ga je niet op de inhoud in?

pi_13387069
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:06 schreef Doffy het volgende:
Ik moet toegeven, nEDerland houdt dat bord voor z'n kop toch echt op dezelfde plek. Half WFL is tegen hem, maar hij houdt vol. Petje af. Misschien moeten we hem, naar aloud gebruik, eens voor de leeuwen gooien. Eens kijken of hij zijn geloof dan nog steeds houdt
Gele leeuwen of albino leeuwen?

Om eerdere standpunten van een nieuw versienummer te voorzien : Evolutie is een prachtig scheppingsmechanisme. Volgens mij is het ook oneindig. Kan een evolutionist dat laatste bevestigen. En zoniet, waar ligt de beperking?

pi_13387125
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:07 schreef Durango het volgende:

[..]

Gaan we zitten muggeziften over kleur? Dat is het punt hier toch niet?

Waarom ga je niet op de inhoud in?

Ik ga op de inhoud in.
pi_13387129
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:09 schreef Mariel het volgende:

[..]

Om eerdere standpunten van een nieuw versienummer te voorzien : Evolutie is een prachtig scheppingsmechanisme. Volgens mij is het ook oneindig. Kan een evolutionist dat laatste bevestigen. En zoniet, waar ligt de beperking?

de aarde & zon vergaan dan houdt het hier op
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_13387175
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:11 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

de aarde & zon vergaan dan houdt het hier op

En elders?
  dinsdag 23 september 2003 @ 16:13:08 #144
27698 Doffy
pi_13387197
quote:
Zalm-roze hebben mijn voorkeur, die kleuren zo leuk bij de gordijnen
quote:
Er is inderdaad geen eind aan evolutie. Zaken kunnen wel in evenwicht zijn, maar binnen dat evenwicht zullen zich steeds kleine mutaties voor blijven doen. Op het moment dat ergens iets gebeurt, kunnen zich vervolgens grote evolutionaire sprongen voordoen omdat alles met alles samen kan hangen.
'Nuff said
pi_13387244
quote:

[..]

Evolutie is ook een wisselwerking met de omgeving. De omgeving is de motor van de evolutie, en de producten van de evolutie hebben weer invloed op de omgeving (de zuurstofproductie van de eerste planten/bacterieen op aarde, de mens etc).
Ik denk dat de evolutie oneindig is.
  dinsdag 23 september 2003 @ 16:15:11 #146
27698 Doffy
pi_13387263
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:12 schreef Mariel het volgende:
En elders?
Ik denk dat evolutie universeel is, en zelfs dat vorming van leven een vrijwel automatisch proces is dat overal waar de condities ook maar enigszins geschikt zijn, zich voor kan doen. Natuurlijk heb ik daar (nog) geen bewijs voor, maar het zou me niks verbazen als er op Mars of de Jupiter-maan Europa levensvormen gevonden worden. Vrij primitief, dat wel, maar toch.
'Nuff said
pi_13387418
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:11 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Ik ga op de inhoud in.

Wat maakt die verschillende kleuren nou uit? Dat is het punt toch niet in mijn betoog? Waarom pik je nou net DAT er weer uit, en niet de uiteindelijke boodschap? Ik hoop niet dat jij ook zo de bijbel leest!
pi_13387439
1 vraag: hoe verklaar je het feit dat er op een gegeven moment in de geschiedenis er ontzettend lange, mooie veren groeiden op het lichaam van een pauw die prachtige kleuren hebben?
pi_13387450
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:13 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zalm-roze hebben mijn voorkeur, die kleuren zo leuk bij de gordijnen

Mijn buren zijn er tegen. Voor de meneer die zich irriteert aan jehova-getuigen is het overigens ook een goede oplossing
quote:
[..]

Er is inderdaad geen eind aan evolutie. Zaken kunnen wel in evenwicht zijn, maar binnen dat evenwicht zullen zich steeds kleine mutaties voor blijven doen. Op het moment dat ergens iets gebeurt, kunnen zich vervolgens grote evolutionaire sprongen voordoen omdat alles met alles samen kan hangen.

Is mooi idee op zich. Het houdt nooit op, en er blijven dus nieuwe soorten komen. In hoeverre kan de mens daar invloed op uitoefenen? (De mens heeft sommige soorten ...eh... "geholpen" bij uitsterven bijvoorbeeld, en houdt bepaalde soorten in stand). Kan evolutie ooit mislukken door de mens, of zal evolutie simpelweg een work-around vinden voor modificaties die de mens aanbrengt?
pi_13387488
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:14 schreef Durango het volgende:

[..]

Evolutie is ook een wisselwerking met de omgeving. De omgeving is de motor van de evolutie, en de producten van de evolutie hebben weer invloed op de omgeving (de zuurstofproductie van de eerste planten/bacterieen op aarde, de mens etc).
Ik denk dat de evolutie oneindig is.

Ik bedoelde overigens niet oneindig in tijd, maar meer oneindig als in oneindig aantal soorten. Daar heb ik echter ook al antwoord op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')