abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:32:01 #1
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_13211729
Wat ik mij afvraag waarom Nagasaki er ook nog aan moest geloven, de atoombom dan.

Was de eerste niet erg genoeg of gingen de japanners gewoon door na de eerste atoombom omdat ze zich niet realiseerden hoe erg deze was? Of was het gewoon we hebben 2 we gooien 2 ?

Laat me toch met rust.
pi_13211816
Nagasaki was toch een fout of zoiets? Damn meen hier ergens iets over gelezen te hebben, kom ik nog op terug.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13211824
-edit-
Quote verwijderd. Betrof verwijderde reactie

sorry, ik heb eik geen idee hoeveel tijdsbestek er tussen de eerste en de tweede bom zat?
Misschien hadden de japanners zich al best over willen geven na de eerste maar voordat ze zover waren viel de tweede al ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 16-09-2003 18:28]

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_13211849
quote:
While the people of Japan tried to comprehend the devastation in Hiroshima, the United States was preparing a second bombing mission. The second run was scheduled not to give Japan time to surrender, but was waiting only for a sufficient amount of plutonium-239 for the atomic bomb.
http://history1900s.about.com/library/weekly/aa072700a.htm
yankee charlie dinges
pi_13211852
Na Hiroshima wilden de Japanners zich nog niet overgeven, dus moest er een tweede stad aan geloven om het nog eens goed duidelijk te maken.
Overigens had Japan al eerder kunnen overgeven zodat beide bommen niet nodig waren.
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:35:38 #6
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_13211856
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:34 schreef vosss het volgende:

[..]

sorry, ik heb eik geen idee hoeveel tijdsbestek er tussen de eerste en de tweede bom zat?
Misschien hadden de japanners zich al best over willen geven na de eerste maar voordat ze zover waren viel de tweede al ofzo?

8:15
11:02

Genoeg tijd me dunkt.

Laat me toch met rust.
pi_13211866
het schijnt dat japan niet snel genoeg reageerde, dus werd nagasaki ook platgegooid, om het kracht bij te zetten. terwijl eigenlijk de overgave al klaar lag.

waarschijnlijk is het ook frustratie van de amerikanen, over de zware verliezen die ze geleden hebben tegen de jappen.

pi_13211892
Overigens, Japan gaf zich pas over op 2 september.
quote:
In the morning of 2 September 1945, more that two weeks after acceping the Allies terms, Japan formally surrendered.
yankee charlie dinges
pi_13211917
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:36 schreef DJRoberto1978 het volgende:
het schijnt dat japan niet snel genoeg reageerde, dus werd nagasaki ook platgegooid, om het kracht bij te zetten. terwijl eigenlijk de overgave al klaar lag.

waarschijnlijk is het ook frustratie van de amerikanen, over de zware verliezen die ze geleden hebben tegen de jappen.

Wat ik heb gehoord was het een heel smerig spelletje: Japan had zich eigenlijk al overgegeven maar de Amerikanen wilden gewoon nog een bom in het echt testen.
For great justice!
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:37:36 #10
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_13211918
edit-
Quote verwijderd. Betrof verwijderde reactie.

Japan ging niet in op de eis van onvoorwaardelijke overgave en dus voerde Amerika hun dreigement van nog een atoombom uit.

Dit is trouwens erg simplistisch gezegd, daarbij beweren sommige mensen dat Amerika de bom zo ie zo wilde gooien omdat ze wilde weten wat het zou uithalen, gezien het feit dat deze bom een waterstof bom was, in tegenstelling tot de eerste die enkel een....een...een...shit ben ik even kwijt...maar dat weten andere wel

of je googled even.

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 16-09-2003 18:29]

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:38:32 #11
60313 _ThundeR_
Houdbare halfvolle melk
pi_13211954
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:37 schreef Semisane het volgende:

[..]

of je googled even.

Nee, ik wil hierover een discussie zien.
Laat me toch met rust.
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:39:00 #12
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13211967
6 augustus Hiroshima, Uranium "gun type" bom
9 augustus Nagasaki, Plutonium implosie bom.

3 dagen ertussen waarin Japan nog steeds volhield zich tot de laatste man dood te vechten en zich nooit over te geven.

Dat verhaal dat ze moesten wachten tot er genoeg plutonium was is lulkoek, je knutselt nl. niet in 3 dagen een atoombom in elkaar...

Schwanzilein
pi_13211968
Om ook een 2e type bom te testen. Hiroshima werd platgegooid door Little Boy, een bom met Uranium als bouwstof. Nagasaki ontving 3 dagen later Fat Man, een bom met Plutonium.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:39:35 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13211982
Omdat ze nog niet genoeg wetenschappelijke meetgegevens hadden na het gooien van de eerste bom, besloot de President er nog maar eentje te gooien.

Dat hele smijten met Atoombommen in WOII was niet anders dan een ziek wetenschappelijk experiment.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_13212012
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:37 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Wat ik heb gehoord was het een heel smerig spelletje: Japan had zich eigenlijk al overgegeven maar de Amerikanen wilden gewoon nog een bom in het echt testen.

Nou ja, noem het maar een smerig spel, je weet de details toch niet en een oorlog is altijd smerig. Van beide zijden.

Aan de andere kant, doordat iedereen nu weet dat de verwoestingen ongelooflijk zijn is er misschien in de koude oorlog niets gebeurd.

dinsdag 16 september 2003 @ 16:40:33 #16
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13212019
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:37 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dit is trouwens erg simplistisch gezegd, daarbij beweren sommige mensen dat Amerika de bom zo ie zo wilde gooien omdat ze wilde weten wat het zou uithalen, gezien het feit dat deze bom een waterstof bom was, in tegenstelling tot de eerste die enkel een....een...een...shit ben ik even kwijt...maar dat weten andere wel

of je googled even.

Nee, de tweede was een gewone kernsplijtings bom.
De waterstofbom werd pas jaaaaaaaaren later ontwikkeld.
Schwanzilein
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:40:46 #17
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_13212028
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:39 schreef Lucille het volgende:
Om ook een 2e type bom te testen. Hiroshima werd platgegooid door Little Boy, een bom met Uranium als bouwstof. Nagasaki ontving 3 dagen later Fat Man, een bom met Plutonium.
Kijk ik wist wel dat sommige wisten om welke twee soorten bommen het ging....ik zal het dit keer proberen te onthouden.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:41:14 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_13212041
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:39 schreef Lucille het volgende:

[afbeelding]

P'cies zo was het. Zieke shit dus.

Ik ben een keer in het A-bomb museum geweest in Hiroshima. Ging bijna over m'n nek van walging

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:41:43 #19
49728 killer_mac
Ik denk dus ik leef
pi_13212058
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:39 schreef Lemmeb het volgende:
Omdat ze nog niet genoeg wetenschappelijke meetgegevens hadden na het gooien van de eerste bom, besloot de President er nog maar eentje te gooien.

Dat hele smijten met Atoombommen in WOII was niet anders dan een ziek wetenschappelijk experiment.

Ach daarna hebben ze het jaren op hun eigen militairen uitgetest
het leven is mooier dan je denkt, dus sta er bij stil en geniet
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:41:43 #20
22389 boku
Oppermoppermidget
pi_13212059
Ik vermoed dat het voor de Amerikanen ook een soort van must was nadat ze eigenlijk zijn afgegaan bij Pearl Harbor.

Maar even iets anders. Ik ben bij het museum in Hiroshima geweest en ik moet zeggen het is heel erg indrukwekkend.

Er staat een stuk van een stenen muur van een bank waar een japanner zat te wachten totdat de bank openging. Op die steen zie je precies het silhouet van die man hoe hij gezeten had voor de bank. Overigens wel apart dat de bom op ongeveer 150 meter boven de Hiroshima Dome ontploft maar dat die nog bijna geheel staat en een heel groot deel van Hiroshima gewoon in as lag.

“Do nothing which is of no use.” - Miyamoto Musashi
pi_13212103
Er valt me trouwens net in dat er 4 steden in de planning stonden om neergegooid te worden. Dus "op zich" valt het nog mee met 2 steden. De eerste is op 6 aug. gegooid, de 2e op de 9e. De order van Trumann om de 4 steden te vernietigen ging in op 3 aug. maar het weer zat "tegen".

Japan capituleerde idd laat, als je bekijkt wat voor dreiging er was.

Verder wilde Truman denk ik ook even aan Stalin laten zien wat Amerika voor een leuk speeltje had, en ook dat ze niet bang waren het te gebruiken.

Dat de 2e bom een test was is vrij logisch, dat was de eerste ook. Een half uur na de dropping kwamen onderzoekers al metingen nemen boven Horishima.

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:43:54 #22
26886 EmjaY
Chuck FTW!!1!!!
pi_13212109
Welke bom was het krachtigst ?
Wallahjeweettog
pi_13212122
In het gebouw van de verenigde naties in New York liggen ook spullen uit Hiroshima.
Erg indrukwekkend inderdaad.
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:46:50 #24
39083 Plompzak
SuperSpinnerei
pi_13212187
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:43 schreef EmjaY het volgende:
De plutoniumbom op Nagasaki.
Schwanzilein
pi_13212196
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:43 schreef EmjaY het volgende:
Fat Man is dacht ik de zwaarste bom ooit gebruikt in een oorlog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')