abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:05:15 #176
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_13210955
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:59 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Oh je bedoeld mijn mentaliteit dat ik die mensen zo goed mogelijk wil bedienen, en dan zo behandeld wordt?! En nogmaals het gaat niet over de fooi!!

Als jij je werk goed doet en met een professionele glimlach je gasten te woord staat, mag je ook een even vriendelijke en sociale houding terug verwachten, vind ik.
En dan vind ik een fooi ook niet meer dan normaal.

Denk echter dat het in de horeca zo is dat de kwaden het verpesten voor de goeden. Iemand heeft één negatieve horeca-ervaring en rekent dat direct de hele branche aan.

En wat jouw specifieke voorbeeld betreft: die mensen denken waarschijnlijk van zichzelf dat ze heel wat zijn en dus jou gelegitimeerd als hun persoonlijk voetveegje kunnen gebruiken.
Boeien, dat soort mensen. Wordt alleen wel moeilijk om aardig en correct je volgende gasten te bejegenen. Maar hé, daar ben je professional voor!

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 september 2003 @ 16:08:27 #177
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13211052
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

deze mensen betalen keurig voor hun eten en drinken (en jouw salaris), en jij loopt op ze te schelden omdat ze met een kadeaubon willen betalen.
SUKKEL
Als je die niet wilt, moet je ze niet aannemen.

Lees eens verder dan die Cadeaubon... Het gaat erom hoe ze doen, en hoe moet ik nu van tevoren weten hoe de mensen zijn als ze uit eten gaan?! En ik heb ze fatsoenlijk bediend dus wat is nu jouw probleem? En waar heb ik gescholden??

[Dit bericht is gewijzigd door Dreuzel op 16-09-2003 16:09]

pi_13211096
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als jij je werk goed doet en met een professionele glimlach je gasten te woord staat, mag je ook een even vriendelijke en sociale houding terug verwachten, vind ik.

Tsssssssssk. Net zoals je rijden zonder alcohol ook normaal vindt, zeker? .
Wie?
pi_13212411
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:58 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Ik heb raki voor je, das beter!!

En jij werkt in een Grieks restaurant? . .
Tsipouro, das pas lekker. .
-
pi_13212574
Houden de dames en heren het even ontopic allemaal?

Dank u .

dinsdag 16 september 2003 @ 16:57:33 #181
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13212581
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

pi_13212593
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

das fijn voor je, ik vind het abnormaal.

Ik krijg op mijn werk ook geen fooi!
En als je vind dat je fooi moet hebben, dan zou ik eens met de baas gaan praten over een hoger loon.

pi_13212666
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:57 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Ik zie het nut er niet van in om turkse Ouzo in een Grieks restaurant te serveren..
Maar das mijn mening, als Griek zijnde.. Behlave dat is Raki niet lekkerder, maar das een kwestie van smaak.
Verder ben ik het met je eens, ik heb zelf in de horeca gewerkt en laat zelf ook altijd fooi achter.. (behalve als de service echt kut is)
-
pi_13212677
En van wat ik lees moet de TS niet zo zeiken.
Je hebt een restaurant, daar komen mensen eten. Dat ze kritisch zijn is niks mis mee. En dat ze speciale dingen willen kan ook gewoon. Dat ze dronken worden is je eigen schuld, JIJ geeft ze te drinken. En dronken mensen kunnen nu eenmaal vervelend zijn, dus stop met schenken of zeur niet.

Bovendien lees ik dat je lekker betaald hebt kunnen poepen en ook nog een uur extra hebt gewerkt ZONDER ook maar iets te hoeven doen.

En dat ze een teringzooi achterlaten komt ws omdat je je het laatste uur niet meer an die tafel hebt laten zien om een en ander in de gaten te houden.

Niks aan het handje dus. Horeca.

pi_13212706
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:57 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

das fijn voor je, ik vind het abnormaal.

En als je vind dat je fooi moet hebben, dan zou ik eens met de baas gaan praten over een hoger loon.

De horeca is wel wat anders dan bijv. een kantoorbaan..
-
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:02:42 #186
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13212759
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:59 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik zie het nut er niet van in om turkse Ouzo in een Grieks restaurant te serveren..
Maar das mijn mening, als Griek zijnde.. Behlave dat is Raki niet lekkerder, maar das een kwestie van smaak.
Verder ben ik het met je eens, ik heb zelf in de horeca gewerkt en laat zelf ook altijd fooi achter.. (behalve als de service echt kut is)

Waarom heeft iedereen het hier nu over fooi?! Ik start dit topic om reakties van mensen te krijgen op de openingspost en het enige wat ik lees is fooi en de rest van het gezeik..
pi_13212831
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:02 schreef Dreuzel het volgende:

[..]Ik start dit topic om reakties van mensen te krijgen op de openingspost

Die krijg je toch ook? .
-
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:06:15 #188
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_13212860
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:57 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Misverstandje uit de wereld helpen: werk zelf niet in de horeca, maar als regelmatige horecabezoeker geef ik zo goed als altijd wel fooi. Alleen als de service ruk of ongeïnteresseerd is, geef ik niets extra's. Ik geef fooi omdat ik de (goede) service als een extraatje zie voor mijn avondje uit.

Natuurlijk is het werk voor degene die mij bediend, maar wél werk waar je als consument direct mee van doen hebt. En wordt dat werk goed uitgevoerd, dan tast ik graag in mijn buidel voor een extraatje.

Maar wie weet kan ik sowieso wel even met mijn werkgever over een hoger salaris praten, wie niet waagt tenslotte...

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:06:54 #189
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13212874
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:00 schreef Pjederdy het volgende:
....
Als mensen met z'n vieren een fles wijn leegdrinken en dan al dronken zijn kan ik nix meer aan doen. Zeuren mag dit is de klaagbaak! En denk jij dat het leuk is om daar te zitten wachten tot ze weggaan als iedereen weg is en alles is gedaan... Nee dus...
En ik ben geen schooljuf die aan de tafel gaat staan zeggen dat ze geen eten op de grond mogen gooien, het zijn volwassen mensen! En als ik 1 tafel van ze af zit hebben ze me alles kunnen vragen wat ze wilden, wat dus níet het geval was!
pi_13212879
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[offtopic]
Wat vind jij de lekkerste ouzo?

Tip graag.
[/offtopic]

dinsdag 16 september 2003 @ 17:08:23 #191
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13212907
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:05 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die krijg je toch ook? .

Ja nu eindelijk, sorry het ging niet zozeer om jouw reaktie maar lees maar eens door... Het ging erom dat mensen konden reageren die net zoals ik ook zo'n ergernissen hebben tijdens het werk.. En iedereen blijf door gaan over de fooi...
pi_13212965
Ik ga verder niet uitwijden over mijn horeca-ervaring..

Maar als je merkt dat je tip-top wordt bediend, dat mensen moeite voor je doen, dat je netjes & goed bediend wordt, dat je een extra van de zaak krijgt.. is een fooitje (hoeft niet eens veel te zijn!), het minste wat je kunt doen!

pi_13213032
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:04 schreef Kreator het volgende:

[..]

Idd. Achterlijk volk, die obers.

Jup. En alle allochtonen zijn crimineel!

Kreator.. ik ben een leuke ober! Als ik mensen een leuke avond heb bezorgt.. en ze komen me persoonlijk bedanken voor de nette bediening.. HOEF ik geen fooi! Daar ben ik blijer mee, dan met een paar euri. Maar het is WEL leuk mee-genomen, dat extraatje!

pi_13213101
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:06 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Als mensen met z'n vieren een fles wijn leegdrinken en dan al dronken zijn kan ik nix meer aan doen. Zeuren mag dit is de klaagbaak! En denk jij dat het leuk is om daar te zitten wachten tot ze weggaan als iedereen weg is en alles is gedaan... Nee dus...
En ik ben geen schooljuf die aan de tafel gaat staan zeggen dat ze geen eten op de grond mogen gooien, het zijn volwassen mensen! En als ik 1 tafel van ze af zit hebben ze me alles kunnen vragen wat ze wilden, wat dus níet het geval was!

Sommige dingen horen nu eenmaal bij je werk, oko wachten op gasten die nog niet klaar zijn met eten, dat is juist iets wat in restaurants voorkomt. Als ze wilden eten en aftaaien, dan waren ze wel naar mc donalds gegaan. En er is niks zo irritant in een restaurant dan personeel dat chagerijnig aan de tafel naast je gaat zitten wachten tot je oprot. Als je service verleent, dan kun je ook naar de tafel toelopen en vragen of je ze nog ergens mee kan helpen, als dat niet het geval is dan kun je ze vragen of het goed is dat je vast de boel opruimt omdat je niet wil dat ze in het eten stappen wat op de grond terecht is gekomen (stille hint). Verder zijn er nog wel meer subtiele vormen om ze de tent uit te jagen als ze hun eten op hebben. dus ik snap je punt niet zo. En dat je geen schooljuf ben, tja als er niks van wil zeggen, dan moet je er ook niet over zeuren. En blijbaar zijn het dus geen volwassen mensen of gedragen ze zich zo iig niet.
pi_13213208
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:07 schreef What het volgende:

[..]

[offtopic]
Wat vind jij de lekkerste ouzo?

Tip graag.
[/offtopic]

Ouzo Plomari.
Zeker weten.. .
-
pi_13213210
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Verder zijn er nog wel meer subtiele vormen om ze de tent uit te jagen als ze hun eten op hebben.

Jup Gaan opruimen, TL's aan, muziek uit
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:22:52 #197
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13213262
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Pjederdy het volgende:
...
Wie zegt dat ik daar de hele tijd chagerijnig heb gezeten? Ik heb eerst alles gepoetst e.d. En ik denk dat ik mijn werk goed genoeg uitvoer dat ik daar niet met zo'n gezicht ga zitten terwijl er nog betalende klanten zitten. Ik ben bedrijfsleidster en moet er juist voor zorgen dat de mensen terug komen. Je hebt gelijk wat die subtiele hint betreft, maar die mensen waren nog steeds aan het "pikken"van de borden en ik moest het maar laten staan...
pi_13213682
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:20 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ouzo Plomari.
Zeker weten.. .

Is die een beetje makkelijk verkrijgbaar in NL?

Official ESF Kreviewer dinsdag 16 september 2003 @ 20:25:51 #199
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_13218486
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:13 schreef Oksel het volgende:

Jup. En alle allochtonen zijn crimineel!

Nou moet je niet je eigen stelling gaan ontkrachten door een generalisering te plaatsen die gewoon klopt. .
quote:
Kreator.. ik ben een leuke ober! Als ik mensen een leuke avond heb bezorgt.. en ze komen me persoonlijk bedanken voor de nette bediening.. HOEF ik geen fooi! Daar ben ik blijer mee, dan met een paar euri. Maar het is WEL leuk mee-genomen, dat extraatje!
Weet ik toch. Ik drink geen druppel alcohol als ik rij en ik vermaak me prima in de stad. Ik ga met de fiets en ik HAAT drink-and-drivers. De meeste obers e.d. zijn gewoon leuke professionals. Ik zat gewoon ff die idioot te stangen.
pi_13220749
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:25 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nou moet je niet je eigen stelling gaan ontkrachten door een generalisering te plaatsen die gewoon klopt. .
[..]

Weet ik toch. Ik drink geen druppel alcohol als ik rij en ik vermaak me prima in de stad. Ik ga met de fiets en ik HAAT drink-and-drivers. De meeste obers e.d. zijn gewoon leuke professionals. Ik zat gewoon ff die idioot te stangen.

Gelukkig maar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')