abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13206911
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:51 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Aan de andere kant wordt ALLES duurder. Ook de huur, het personeel en de onkosten die dat met zich teweeg brengt. Je komt niet aan je maandelijkse break-even punt als je cola's verkoopt voor 1 euro.
Ik denk dat we beter zouden klagen over de overheid dan over de middenstanders die hun vel proberen te redden.

Maar m'n salaris is niet meegegroeid...
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:54:46 #77
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13206925
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:51 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Schande! Dat kost me ¤50 om ladderzat te worden. Dan ga ik echt geen fooi meer geven, aangezien ik ook nog de kans loop om een boete te krjigen, bij het naar huis rijden! .

Daarom bestaan er ook taxi's en als je weet dat je gaat zuipen moet je ook niet gaan rijden! Enne wie gaat er ook naar een restaurant om ladderzat te worden...
En je bent nog nooit langs gekomen!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Dreuzel op 16-09-2003 13:55]

dinsdag 16 september 2003 @ 13:54:52 #78
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_13206928
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:50 schreef paricos het volgende:

[..]

Er zijn wel meer kosten dan het inkopen van hetgene dat geconsumeerd wordt.

Gaat niet om de kosten die in totaal gemaakt worden, gaat om de inkoop/verkoop verhouding.
Op een beetje vrijdag avond tap je 3 - 4 fusten bier weg.
4 fusten van 225 glazen à € 3.00 euro. Do the math.
Siroop kost beduidend minder om frisdrank te maken, in plaats van Spawater serveren ze het water-met-coolzuur uit het siroop apparaat.

Vlees wat niet opgaat wordt in een prutje de volgende dag als 'verse soep' opgediend.

Mensen moesten eens weten wat er allemaal voor rottigheid in een restaurant of cafe uitgehaald wordt.
Vis van 2 of 3 dagen oud wordt geflieerd, gepaneerd en gebakken opgediend met wat 'verse' (diepvries) kruiden.

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_13206975
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:54 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

Daarom bestaan er ook taxi's en als je weet dat je gaat zuipen moet je ook niet gaan rijden! Enne wie gaat er ook naar een restaurant om ladderzat te worden...
En je bent nog nooit langs gekomen!!!

Oja. .
Wie?
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:57:12 #80
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13206995
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:56 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Oja. .

De vis is lekker!!
pi_13207020
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:57 schreef Dreuzel het volgende:

[..]

De vis is lekker!!

Wat kan mij die kut vis verrotten. Ik wil Ouzo. .
Wie?
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:58:50 #82
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13207044
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:58 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Ik heb raki voor je, das beter!!
pi_13207067
Hoi Uier
Being insane is not a disease, it's a way of life!!!!!
  dinsdag 16 september 2003 @ 13:59:48 #84
12560 dice
pi_13207070
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:58 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Klein tipje; hou het bedienend personeel te vriend, zij zijn degenen die de volle controle hebben over datgene wat jij in je waffel schuift voordat je het op tafel krijgt.
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:00:58 #85
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13207105
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:59 schreef dice het volgende:

[..]

Klein tipje; hou het bedienend personeel te vriend, zij zijn degenen die de volle controle hebben over datgene wat jij in je waffel schuift voordat je het op tafel krijgt.

Kijk hij weet waar ie over praat! haha!
Ervaring??

[Dit bericht is gewijzigd door Dreuzel op 16-09-2003 14:01]

pi_13207108
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:59 schreef dice het volgende:

[..]

Bemoei je met je eigen zaken.
Wie?
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:02:21 #87
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_13207140
ik vind sommige bezoekers ook ronduit walgelijk. zo hadden we in ons hotel een gast die voor 1 persoon had geboekt, maar wel ff een hoer had uitgenodigd. toen we sochtends de kamer moesten schoonmaken, lag ALLES op de grond, inclusief tafelmeubilair, make up zat in het vloerkleed en aan de gordijnen, de bedbak was helemaal ondergekost, inclusief matras en vloerbedekking, de wc was ondergescheten, rode wijnvlekken op het behang en in de gordijnen, echt een teringzooi! en die gozer maar klagen dat we zijn kleren kreukelden (die hij dus zelf ook op de grond had gesmeten)

wij hebben vervolgens extra schoonmaakkosten in rekening gebracht en de gast vriendelijk verzocht zijn orgies buiten de deuren van ons hotel e houden...

put
your
clothes
on!
pi_13207147
Ik geef alleen fooi als de service boven verwachting is.
Dus echt duidelijk iets extra's heeft.

Anders vind ik dat ze het met hun uurloon moeten doen, en als mensen beginnen te zeiken dat de uurlonen in de horeca zo laag liggen zoeken ze maar lekker een andere baan.

Dat gezeur, iedereen krijgt een vast bedrag per uur voor hun werkzaamheden, maar O wee als je geen fooi geeft in de horeca.

pi_13207164
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:53 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Kul-argument. Dat zijn bedrijfskosten, die horen er nu eenmaal bij. Daar zouden noch de klanten noch het personeel iets van mogen merken, dat weet een baas als hij een zaak gaat beginnen.

Dat vind ik onzin. Dus alle prijzen moeten gelijk blijven, zelfs al gaan alle onkosten omhoog? Dat zou willen zeggen dat deuken in de economie worden opgevangen door werkgevers en dat is nu al in te grote mate zo. Als alle onkosten omhoog gaan, dan moet ook een geleverde product qua prijs omhoog. Dat lijkt me evident.
Het zijn niet (altijd) de eigenaars zelf die de hoge prijzen bepalen. Zij zijn ook maak onderdeel van een groter geheel.
Ik ga niet ontkennen dat er misbruik van gemaakt wordt, maar in vele gevallen is het kwestie van de cijfers optellen en een nieuwe vorm van rendabiliteit vinden.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_13207196
Ik heb ook al een keer een mooie fluim in een beker cola gelegd .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:04:43 #91
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13207205
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:02 schreef Jerruh het volgende:
ik vind sommige bezoekers ook ronduit walgelijk. zo hadden we in ons hotel een gast die voor 1 persoon had geboekt, maar wel ff een hoer had uitgenodigd. toen we sochtends de kamer moesten schoonmaken, lag ALLES op de grond, inclusief tafelmeubilair, make up zat in het vloerkleed en aan de gordijnen, de bedbak was helemaal ondergekost, inclusief matras en vloerbedekking, de wc was ondergescheten, rode wijnvlekken op het behang en in de gordijnen, echt een teringzooi! en die gozer maar klagen dat we zijn kleren kreukelden (die hij dus zelf ook op de grond had gesmeten)

wij hebben vervolgens extra schoonmaakkosten in rekening gebracht en de gast vriendelijk verzocht zijn orgies buiten de deuren van ons hotel e houden...

Gadverdamme!
Als ik in het restaurant na een drukke avond de wc's moet poetsen ga je ook over je nek!
pi_13207208
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:03 schreef seriewoordenaar het volgende:
Ja ok, maar met een marge van 15-20% die bij de baas in z'n zakken verdwijnt gaat dat verhaal helaas niet op bij mij.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:07:21 #93
12560 dice
pi_13207272
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:01 schreef U-lerZzZ het volgende:

[..]

Bemoei je met je eigen zaken.

Eet smakelijk kerel ; of drink wat je wilt en trek vooral een grote bek open tegen een ober.

Hou wel in gedachten dat zo'n fijn glaasje drank met een ijsklontje een ideale plek is om een oplossende rochel in te verbergen

Veel serveersters hebben iets van oogdruppels bij zich; doet het ook leuk in een drankje ... 2 dagen aan de spuitpoep met je grote waffel

dinsdag 16 september 2003 @ 14:09:55 #94
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13207335
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:07 schreef dice het volgende:

[..]

Eet smakelijk kerel ; of drink wat je wilt en trek vooral een grote bek open tegen een ober.

Hou wel in gedachten dat zo'n fijn glaasje drank met een ijsklontje een ideale plek is om een oplossende rochel in te verbergen

Veel serveersters hebben iets van oogdruppels bij zich; doet het ook leuk in een drankje ... 2 dagen aan de spuitpoep met je grote waffel

dinsdag 16 september 2003 @ 14:10:28 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_13207354
Ik geef (bijna) altijd fooi, of het moet echt bar en boos zijn. In een restaurant, in de kroeg.
Ik ga uit om plezier te hebben en als een vriendelijke en correcte bediening daar een steentje aan bijdraagt, ben ik best genegen om daar wat extra eurootjes voor neer te leggen.

En...slinks blijven we... in de kroeg krijg je het ook weer terug, zeker als je die kroeg vaker bezoekt. Je wordt gezien als een goede klant dus zeker een keer per avond hoef je niet te betalen voor je drankje, is mijn ervaring. (Copycat is altijd goede vriendjes met het barpersoneel).

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:12:15 #96
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_13207399
quote:

[..]

als mensen echt erg zijn struikel ik gewoon perongeluk met me dienbladje, ik kan daar dan niks aan doen en zij zitten onder.. en als ze dan een grote waffel opzetten komt de baas en stuurt ze weg .
put
your
clothes
on!
pi_13207410
quote:

[..]

Das al een goede reden om op voorhand al geen fooi te geven.
Als je er al op bedacht moet zijn dat je genaait kan worden.......
  dinsdag 16 september 2003 @ 14:13:46 #98
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13207451
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 14:12 schreef Jerruh het volgende:

[..]

als mensen echt erg zijn struikel ik gewoon perongeluk met me dienbladje, ik kan daar dan niks aan doen en zij zitten onder.. en als ze dan een grote waffel opzetten komt de baas en stuurt ze weg .

Ja of je laat ze extra lang wachten, bent oost-indisch doof als ze je roepen....
pi_13207572
Eten wat op de grond valt smaakt ook niet vreemd overigens. .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_13207584
quote:

[..]

Je hebt er onderzoek naar gedaan, zie ik. Fijn dat je het serveren als zodanig ambitieus beschouwd. Projecteerd meteen het beeld als helmjosti wat ik in eerst instantie al van je had.

En ga nu eens snel wat te vreten halen. Je krijgt niet betaald om te blaten.

Wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')