quote:Jawel. Maar dat delen we dan met het team. Het is niet zo dat iemand die toevallig veel klantcontact heeft en dus een goede beoordeling krijgt dan alleen een extra zak geld krijgt. Dat delen we met het team.
Op dinsdag 16 september 2003 13:37 schreef Utmenke het volgende:[..]
En dat is niet een extra'tje
quote:Zal ik doen vriendin!
Op dinsdag 16 september 2003 13:39 schreef Grayburn het volgende:[..]
Vraag een aan jouw baas wat zijn marge is vriend.
.
quote:Nee, bonussen krijg ik niet (heb ik overigens bij geen enkele werkgever ooit gehad...).
Op dinsdag 16 september 2003 13:31 schreef Utmenke het volgende:[..]
Nee, krijg jij geen bonussen of zo
Daarbij, mensen die in de horeca werken, werken wel op tijden waarop normale mensen er niet over zouden piekeren om te gaan werken!
quote:Nee dat klopt wel...
Op dinsdag 16 september 2003 13:40 schreef krijg064 het volgende:[..]
Nee, bonussen krijg ik niet (heb ik overigens bij geen enkele werkgever ooit gehad...).
Er zijn mensen die ook hele rare tijden draaien (zorgsector, dienstensector...). Heb jij iemand in het ziekenhuis ooit een fooi gegeven...???
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 13:40 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Zal ik doen vriendin!
quote:Nee dat mag jij niet vragen
Op dinsdag 16 september 2003 13:41 schreef Grayburn het volgende:[..]
![]()
. Limburg... welke tent werk je als ik vragen mag?
quote:Zoals bijna ieder grieks restaurant heet... Aphrodite...
Op dinsdag 16 september 2003 13:41 schreef Grayburn het volgende:[..]
![]()
. Limburg... welke tent werk je als ik vragen mag?
quote:Dat mag volgens mij niet, dan moeten die mensen die daar hun handtekening onder zetten maar niet zo dom zijn.
Op dinsdag 16 september 2003 13:42 schreef QOnline het volgende:
In de horeca is het gewoon vaak zo dat de salarissen zijn gebaseerd op zeg maar (ik noem maar wat) 94%, en dat de overige 6% moet komen uit fooien. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van de sector, bij restaurants komt dit vaker voor dan bij kroegen.
quote:Ik zit in Hilversum, en volgens mij zit Dreuzel ergens in Limburg.
Op dinsdag 16 september 2003 13:28 schreef Euc- het volgende:[..]
welk is dat dan
In Hilversum heb je onder andere (ik ben niet zo goed in die namen) Acropolis (Groest) en Delphi (Havenstraat). Kan ik allebei aanbevelen.
quote:Nee, natuurlijk niet.
Op dinsdag 16 september 2003 13:18 schreef Kindred_Spirits het volgende:[..]
dus nadat jij gegeten heb ik restaurant ruim je borden zelf af en ga je afwassen ofzo?
quote:Dat werkt bij ons gelukkig niet zo...
Op dinsdag 16 september 2003 13:42 schreef QOnline het volgende:
In de horeca is het gewoon vaak zo dat de salarissen zijn gebaseerd op zeg maar (ik noem maar wat) 94%, en dat de overige 6% moet komen uit fooien. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van de sector, bij restaurants komt dit vaker voor dan bij kroegen.
quote:Ah ok, dan was ik het iig niet
Op dinsdag 16 september 2003 13:43 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Zoals bijna ieder grieks restaurant heet... Aphrodite...
In Zuid-Limburg.
quote:een fatsoenlijk tapper haalt meer dan nederlandse 200 biertjes uit een fust. Dat is 200 maal 2 a 2,5 euro. Dat is dus ruim 400 euro. Een fust kost bij lange na geen 400 euro. (huidige prijs weet ik niet mer, maar is beduidend minder dan 400 euro)
Op dinsdag 16 september 2003 13:37 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Je moest eens weten hoeveel het allemaal kost! Alle prijzen gaan omhoog óók de inkoops prijzen van het eten en drinken..!
Cola etc wordt bijna allemaal met siroop of poeder gemaakt. Zelfs dan nog:Duur ingekocht: Fles cola voor consument kost 90 eurocent. Hier haal je minimaal 6 glazen uit. 6 x 2 euro is 12 euro. Das dus 11 euro om voor de kosten en winst te verdelen. Laat cola 1,75 euro kosten dan nog is het een hoop.
Een flesje bier kost 80 cent in een restaurant/cafe 2,5 euro Das 3 keer zoveel! 200% winst. Nergens krijg je dat voor elkaar
quote:Mensen die zich aan principes vasthouden zijn okee.
Op dinsdag 16 september 2003 13:33 schreef Grayburn het volgende:[..]
Daar kiezen ze zelf voor. En ik heb zelf in de horeca gewerkt. En of je het geloven wil of niet, ik weigerde steevast de fooi.
quote:Hmm lekker duur! Bij ons kost ieder glas fris of bier maar 1,50!
Op dinsdag 16 september 2003 13:47 schreef basset het volgende:[..]
een fatsoenlijk tapper haalt meer dan nederlandse 200 biertjes uit een fust. Dat is 200 maal 2 a 2,5 euro. Dat is dus ruim 400 euro. Een fust kost bij lange na geen 400 euro. (huidige prijs weet ik niet mer, maar is beduidend minder dan 400 euro)
Cola etc wordt bijna allemaal met siroop of poeder gemaakt. Zelfs dan nog:Duur ingekocht: Fles cola voor consument kost 90 eurocent. Hier haal je minimaal 6 glazen uit. 6 x 2 euro is 12 euro. Das dus 11 euro om voor de kosten en winst te verdelen. Laat cola 1,75 euro kosten dan nog is het een hoop.
Een flesje bier kost 80 cent in een restaurant/cafe 2,5 euro Das 3 keer zoveel! 200% winst. Nergens krijg je dat voor elkaar
quote:Er zijn wel meer kosten dan het inkopen van hetgene dat geconsumeerd wordt.
een fatsoenlijk tapper haalt meer dan nederlandse 200 biertjes uit een fust. Dat is 200 maal 2 a 2,5 euro. Dat is dus ruim 400 euro. Een fust kost bij lange na geen 400 euro. (huidige prijs weet ik niet mer, maar is beduidend minder dan 400 euro)
quote:Klopt!
Op dinsdag 16 september 2003 13:50 schreef paricos het volgende:[..]
Er zijn wel meer kosten dan het inkopen van hetgene dat geconsumeerd wordt.
quote:Tja, is nog teveel IMHO. 2 jaar terug betaalde je nog maximaal 2 GULDEN 50.
Op dinsdag 16 september 2003 13:49 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Hmm lekker duur! Bij ons kost ieder glas fris of bier maar 1,50!
quote:Aan de andere kant wordt ALLES duurder. Ook de huur, het personeel en de onkosten die dat met zich teweeg brengt. Je komt niet aan je maandelijkse break-even punt als je cola's verkoopt voor 1 euro.
quote:Kijk als ik goed bediend ben, niks te kort ben gekomen en ik moet zeg maar 96¤ afrekenen, laat ik die 4¤ gewoon zitten. Ben echt de moeilijkste niet. Maar fooien om het fooien zit er bij mij dus niet in.
Op dinsdag 16 september 2003 13:48 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Mensen die zich aan principes vasthouden zijn okee.
Zo ging het op m'n werk ook. Ik deed m'n werk, niet meer en niet minder. Dan hoef ik ook geen fooi. En om me voor die euro per klant uit te gaan sloven .
quote:Schande! Dat kost me ¤50 om ladderzat te worden. Dan ga ik echt geen fooi meer geven, aangezien ik ook nog de kans loop om een boete te krjigen, bij het naar huis rijden!
Op dinsdag 16 september 2003 13:49 schreef Dreuzel het volgende:[..]
Hmm lekker duur! Bij ons kost ieder glas fris of bier maar 1,50!
quote:Kul-argument. Dat zijn bedrijfskosten, die horen er nu eenmaal bij. Daar zouden noch de klanten noch het personeel iets van mogen merken, dat weet een baas als hij een zaak gaat beginnen.
quote:Dat zeg ik ook in dat stukje, maar je ziet ook dat de marges gewoon erg groot zijn.
Neem een breezer: 5 euro verkoop, 1,05 euro inkoop! Das nog meer dan op limonade. Nee hoor, ook de horeca draait ons en poot uit, niet alleen de regering de horeca.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 16-09-2003 13:56]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |