Babietjes:
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 22-09-2003 09:06]
quote:Hartverwarmend is dat he?
Op maandag 15 september 2003 19:55 schreef melonovy het volgende:
Nadat ik Chiara in bad had gedaan, pakte ze haar tenen en deed ze voor het eerst in haar mondje, oei, wat heeft ze zitten smakken en genieten. Ook de andere kant werd in het mondje genomen, ze zat er echt smakelijk er op te sabbelen. Na een aantal minuten en het nemen van foto's heb ik een luier om gedaan, ik verwachtte dat het daarna niet meer zou lukken, maar nee hoor, die luier zat helemaal niet in de weg en hup daar gingen de teentjes weer richting mond...
quote:Veel mensen gingen er bij Daan vanuit dat hij een meisje was:
Op zondag 14 september 2003 23:29 schreef phileine het volgende:
(..)
Meisjes zien er inderdaad heel anders uit dan jongetjes, vind ik wel heel opvallend. Vooral als ze net zijn geboren.
Op deze foto's was hij 4 à 5 mnd. oud (nu is hij 2,5 jaar).
Cas lacht Maar niet tegen mij.... tegen zn rammelaar!!! Die rammelaar komt niet midden in de nacht een flesje brengen, of een luier verschonen..... Gelukkig heb ik de rammel zelf gekocht, zitten we qua smaak op één lijn
Hij lacht wel heel pittig, niet een glimlachje, nee, een lach met zijn hele gezicht <= zo ongeveer, a la Jonas
quote:Koopbesluit
Op maandag 15 september 2003 21:05 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een lekker spekkig baby'tje is ChiaraEn basset, je hebt wettelijk recht om binnen 8 dagen (geloof ik) terug te komen op je koopbesluit
Edit:Sorry, kan het niet vinden en mn hoofd is momenteel ook een vergiet
Verbouwing, Noa, werk. Het lullige is: Ik kan de hele nacht slapen want Noa sliep al vanaf 2 a 3 weken de hele nacht door, maar nu door de verbouwing en de problemen die er bij komen kijken doe ik geen oog dicht
Anyweg, snelle vraag voor de ervaren ouders hier: Als Noa net iets meer dan 3 maanden is zitten we met onze kont op centerparks. Weet iemand hoelang ze dan al in het zwembad mag blijven?
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 16-09-2003 10:49]
quote:AHa
Op dinsdag 16 september 2003 11:51 schreef phileine het volgende:
Maximaal een minuut of 20-25 en het water moet minimaal 32 graden zijn. Als je het idee hebt dat ze het koud krijgt (trillende lipjes, suf worden) eerder eruit.
Nog andere tips voor je baby meenemen naar het zwembad? Noodzakelijke spulletjes en zo?
quote:laat je kind echt niet drinken uit het water!!!
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef basset het volgende:[..]
AHa
Ik denk dat ze daar in CP wel weten dat het water in het babybad wat warmer met zijn, anders gaan we wel in het bubbelbad zitten
Nog andere tips voor je baby meenemen naar het zwembad? Noodzakelijke spulletjes en zo?
quote:Whehehehe ik drink zelf al niet uit dat water, laat staan Noa
Op dinsdag 16 september 2003 12:47 schreef melonovy het volgende:[..]
laat je kind echt niet drinken uit het water!!!
quote:Zwemluiers!! Of een zwembroekje dat niks doorlaat. Er zijn zwembaden waarij je anders kan vertrekken of voor een vermogen daar een luier moet kopen.
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef basset het volgende:
Zo'n zwemband met een "kontje" er in is ook wel prettig om een baby in te laten hangen.
Nu kan ik natuurlijk ook niet bij Lois en Iris gaan kijken Zeker niet voordat ik weet wat het is, ik wil ze absoluut niet aansteken.
heerlijke foto weer van Chiara!
gisteren zijn we nogal geschrokken omdat Piet lang niet genoeg bleek te zijn aangekomen toen we hem lieten wegen bij het consultatiebureau. hij wordt nu bijgevoed met flesvoeding, en ik kolf tussendoor om te kijken hoeveel borstvoeding ik nu precies heb en ook om deze nog wat meer op gang te brengen.
het gewicht viel dus vies tegen; aan z'n luiers & slaappatroon te zien leek hij genoeg te krijgen maar dat zegt dus kennelijk ook niet alles. (daar zit je dan de godganse dag voor van voeding naar voeding te leven...) ik baal er ontzettend van dat dit nu pas duidelijk wordt, doordat de controles later dan gebruikelijk gedaan zijn.
verder gaat 't gelukkig goed met 'm hoor. hij is alert genoeg & over 't algemeen heel tevreden. de flesvoeding gaat er goed in, dus nu weten we tenminste zeker dat ie genoeg binnen krijgt. vrijdag gaan we 'm opnieuw laten wegen, hopelijk is ie dan wel weer wat aangekomen.
hier nog een fotootje van ons ingepakte kaboutertje na 't badderen vanochtend:
lachen doet ie ook al regelmatig, volgens mij nog grotendeels onbewust maar vaderHaven is ervan overtuigd dat ie bewust toegelachen wordt...
Mijn zusje was vroeger ook vaak te licht, dus kreeg mijn moeder het advies om bij te voeden, op een gegeven moment was ze te zwaar geworden en moest ze minder voeding gaan geven. De bezoekjes aan het CB waren absoluut niet iets om naar uit te kijken voor mijn moeder, ze had er slapeloze nachten van, alleen maar omdat haar dochter niet aan de gemiddelden zat.
Ik hoop voor je dat het niet zo ver hoeft te komen voor jou, jij bent de moeder en ziet denk ik wel snel genoeg of het wel of niet lekker met je Piet gaat!
quote:Ehhh, ik heb 't even verkeerd begrepen geloof ik
Op dinsdag 16 september 2003 10:36 schreef basset het volgende:[..]
Koopbesluit
Zo ff vorige topic teruglezen hoor, ben het ff kwijt!
Edit:Sorry, kan het niet vinden en mn hoofd is momenteel ook een vergiet
Verbouwing, Noa, werk. Het lullige is: Ik kan de hele nacht slapen want Noa sliep al vanaf 2 a 3 weken de hele nacht door, maar nu door de verbouwing en de problemen die er bij komen kijken doe ik geen oog dicht
Anyweg, snelle vraag voor de ervaren ouders hier: Als Noa net iets meer dan 3 maanden is zitten we met onze kont op centerparks. Weet iemand hoelang ze dan al in het zwembad mag blijven?
En over je vraag over het zwembad: baby's van 3 maanden geven zelf aan wanneer ze te moe worden door de indrukken, of wanneer ze 't te koud krijgen. Dan wordt het tijd om uit het zwembad te gaan dus. Maar bij Centerparcs hebben ze ongetwijfeld boxen binnen staan, dus tussen de (lig)stoelen naast het zwembad. Dan kun je je kindje daar in leggen en zelf op een ligstoel erbij relaxen, of omstebeurt nog een duik in het zwembad nemen of zoiets.
Bix wat is Piet toch een schatje! Als ik je zo hoor lijkt het me ook niet dat je je al te druk moet maken. Ze zeggen toch altijd dat een alert kind en genoeg plasluiers eigenlijk genoeg indicatie is dat het goed gaat? Mijn moeder (ex-kraamhulp en assistente vroedvrouw) kan zich daar nog steeds enorm over opwinden; als het kind er goed en tevreden uitziet dan gaat het gewoon goed. punt. mensen verschillen nu eenmaal. Isa komt de ene maand ook een kilo aan en de andere maand maar een paar pond, en steeds is het "keurig". Dus het loopt vast wel los met Piet, daar ben ik van overtuigd.
Ik was er op een dag ook van overtuigd dat Isa echt bewust naar me had gelachen, maar een uurtje later lachte ze precies zo uitbundig naar de doos billendoekjes. Dat vond ik wel teleurstellend. Maar nu kan ze echt heel verliefd naar me lachen. Soms heb ik het niet door omdat ik de andere kant op kijk, en dan gaat ze steeds breder lachen totdat ik het een keertje zie. Zo schattig. Sinds kort lacht ze ook met geluid en een hik-slik op het eind, heerlijk!
Sinds kort draag ik haar af en toe in de babybjörn met haar gezicht naar voren, dat vindt ze echt fantastisch! Grijpt, kijkt en lacht naar alles. En sjongejonge wat een reacties. Word echt op straat om de haverklap staande gehouden omdat mensen even wat beter naar haar willen kijken en tegen haar kirren. En dan lacht ze ook altijd hartelijk terug de sloerie.
Ach arme Tom. Wat is het toch zielig he als ze zo klein zijn en ziek zijn.
Volgens mij heeft Bram last van de schijteritis. Het is niet veel maar wel heel vaak.
Ik had gistermiddag toch maar even de huisarts gebeld, overbezorgde moeder. Inderdaad kindjes onder de 3 maanden moeten meteen nagekeken worden maar ik kon het nog even aankijken. Zodra hij suf zou worden of ik zou het niet vertrouwen kon ik altijd weer bellen.
Gisteravond had Bram opeens 39.3. Ik vond dat best schrikken. Hij was wel nog steeds heel allert en aan het spelen. We hebben hem toen in bad gedaan, paracetamolletje erin en daarna lekker een slokje bv. En toen had hij opeens een opleving Mooi niet meer willen slapen natuurlijk. Uiteindelijk heb ik hem om half 11 in slaap weten te krijgen.
Vanmorgen weer heel vroeg wakker (half 6) en huilen, huilen. Niet stil te krijgen, ook niet door een paracetamolletje. Hij had nog wel koorts maar hoeveel kon ik niet echt meten, hij werd helemaal hysterisch met die thermometer in zijn gatje. Nou dan ga ik niet martelen hoor. Uiteindelijk na een uur rondjes lopen was hij weer een beetje rustig. Erg fijn hoor om half 6 in de ochtend, rondjes lopen door het huis. Je bent behoorlijk Remie dan, de hele wereld slaapt nog.
Hij ligt nu eindelijk weer even rustig te slapen. Met zijn volgende slapie kruip ik er denk ook nog maar even in.
quote:Volgens mij is een paar pond en 1 kilo toch echt hetzelfde 0-)
Op woensdag 17 september 2003 00:18 schreef phileine het volgende:
Isa komt de ene maand ook een kilo aan en de andere maand maar een paar pond, en steeds is het "keurig".
quote:Ik vind het soms heerlijk om met Cas midden in de nacht te zitten. Niemand die om je heen loopt te meuten, even alleen tijd en aandacht voor hem. Ik doe dan 1 klein lampje aan om heerlijk te gaan zitten schemeren en kuffelen en kwijlen
Op woensdag 17 september 2003 09:25 schreef Karin het volgende:
Je bent behoorlijk Remie dan, de hele wereld slaapt nog.
quote:Eh oh ja. Ik bedoelde natuurlijk een paar ons. Zucht.
Op woensdag 17 september 2003 09:25 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Volgens mij is een paar pond en 1 kilo toch echt hetzelfde 0-)
quote:AH! Nu weet ik het weer
Op dinsdag 16 september 2003 22:44 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Ehhh, ik heb 't even verkeerd begrepen geloof ik
. Ik dacht dat je vrouw iets van Felicitas had besteld waar jij onderuit wou, maar nu blijkt dus gewoon dat 't haar leuk leek, niet dat ze het gekocht had... Het was Easy-going die wel tot aanschaf overgegaan was, maar er wel blij mee was, ondanks dat het van Felicitas kwam. Dus er hoeft niks geregeld te worden, niks hoeft terug binnen 8 dagen
En over je vraag over het zwembad: baby's van 3 maanden geven zelf aan wanneer ze te moe worden door de indrukken, of wanneer ze 't te koud krijgen. Dan wordt het tijd om uit het zwembad te gaan dus. Maar bij Centerparcs hebben ze ongetwijfeld boxen binnen staan, dus tussen de (lig)stoelen naast het zwembad. Dan kun je je kindje daar in leggen en zelf op een ligstoel erbij relaxen, of omstebeurt nog een duik in het zwembad nemen of zoiets.
Bixister: Babietjes hebben de neiging om welke achterstand dan ook in te halen taaie dingetjes die babies hoor! Leuk ventje btw
Karin: Goedemorgen! Nog beetje slaap in kunnen halen? Beterschap met je poepfabriekje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |