ik heb n hele lieve vriend die ik door probleme thuis niet zo vaak zie, op dit moment met moeite 1x in de week.
hij voelt zich nogal genegeerd; wat logisch is op zich. maar hij neemt t mij kwalijk dat ik er niks aan verander. na een maandenlange slopende ruzie thuis ben ik blij weer ff op adem te kunne komen. maar hij vind dat ik niet genoeg laat blijke dat ik van hem hou.
probleem is dat ik hem aan de ene kant wel begrijp, en hem dat ook vertel, maar dat hij totaal mijn kant niet begrijpt. hij heeft ook gezegd dat als er niks verandert hij t uitmaakt
heeft iemand tips/hints/suggesties???
Maar dattie drijgt t uit te maken... echt zwak.
ikke blijf iig vechte...wil hem niet kwijt...maar wil ook niet gedwonge het huis uit moete...en de relatie met me ouders laten verslechteren...
quote:Je hebt gelijk, hij moet niet alle aandacht op gaan eisen en jij doet je best om er voor te vechten, maar hij is niet de enige waar voor je moet vechten en dat moet hij ook respecteren. Dus blijf wie je bent, en mocht hij het uitmaken dan verdien je wel beter!
Op maandag 15 september 2003 16:28 schreef devilduckie het volgende:
tja...weetje ik snap wel dat t voor hem moeilijk is zo, maarre t probleem is dat hij mij de schuld geeft dat ik niet genoeg van zou houden enzo...enne daarom gaan dreige dattie t uit gaat make...misschien willie daarmee forceren dat ik iets onderneem...maarre forceren werkt nooit...ikke blijf iig vechte...wil hem niet kwijt...maar wil ook niet gedwonge het huis uit moete...en de relatie met me ouders laten verslechteren...
mezelf blijven is inderdaad heel belangrijk dat heb ik wel geleerd uit t verlede...
gelukkig is t als we samen zijn wel gezellig en issie altijd in voor n knuffel
ik hoop dattie dit topic leest en beseft dat t over hem gaat, en door de reacties ns ff in gaat zien waarrie mee bezig is...hoop dattie dan begrip mijn situatie kan opbrenge...
quote:Als dergelijke chantage in het spel komt?
Op maandag 15 september 2003 16:16 schreef devilduckie het volgende:
oke ik zit dus met het volgende;ik heb n hele lieve vriend die ik door probleme thuis niet zo vaak zie, op dit moment met moeite 1x in de week.
hij voelt zich nogal genegeerd; wat logisch is op zich. maar hij neemt t mij kwalijk dat ik er niks aan verander. na een maandenlange slopende ruzie thuis ben ik blij weer ff op adem te kunne komen. maar hij vind dat ik niet genoeg laat blijke dat ik van hem hou.
probleem is dat ik hem aan de ene kant wel begrijp, en hem dat ook vertel, maar dat hij totaal mijn kant niet begrijpt. hij heeft ook gezegd dat als er niks verandert hij t uitmaakt
heeft iemand tips/hints/suggesties???
Maar misschien kun je hem jouw kant eerst eens uitleggen...
En hoe moeilijker een van beide partners (of alletwee) erover doen, hoe meer je je denk ik af moet gaan vragen of je wel bij elkaar past.
Houden van alleen is namelijk echt niet genoeg.
Misschien kun je hem uitleggen dat jij het liever ook anders had gezien, maar dat het nu nou eenmaal even niet zo lekker met je gaat en dat forceren ook niet werkt, dat hij ook wel eens rekening mag houden met hoe jij je nu voelt.
Ik kan me wel voorstellen dat hij dat jammer vindt hoor, maar ja, als jij je nu zo rot voelt...om het dan maar uit te maken is ook zonde, lijkt mij.
quote:Zat/ net uit beetje zelfde situatie en kan die gast wel begrijpen.
Op maandag 15 september 2003 16:23 schreef Flup84 het volgende:Maar dattie drijgt t uit te maken... echt zwak.
Ik werd er ook nogal moedeloos van, t leek alsof ze me probeerde te vermijden enz. Maar ff gepraat en tis helemaal goed nu. Kank je ook aanbevelen
Het is natuurlijk geen kleine stap, maar het zou mischien voor jou, je ouder(s), en je vriend geen verkeerde keuze zijn.
maar over dat op mezelf gaan wonen heb ik al nagedacht, t probleem is dat ik dan op kamers moet, me school en alles zelf betale...tuurlijk dit is te doen...maar dan veroorzaak ik een breuk tussen mij en m'n ouders die niet zo makkelijk weer te lijme zal zijn...
gelukkig heb ik gister weer n goed gesprek met hem gehad...al wou die niet over t probleem op zich prate...nou ja misschien vanavond...kan hem altijd deze topic nog late leze...
anyway thnx voor de reacties
nou kom dus net van mijn vriend vandaan en heb ook gezegd dat hij mij niet moet forceren en dat hij mij ook aan t twijfele heeft gezet...
zijn reactie..."ik geef je nergens de schuld van, nou ja wel een beetje want je onderneemt naar mijn mening niet veel, en t'is me duidelijk dat dit hele gedoe voor mij op een punt is gekomen dat ik er niet meer tegen kan, en als er niks veranderd is het onvermijdelijk dat het uit gaat" oh jah enne..."slaap lekker" go to hell!!! sorry maar dit zit me echt dwars...hij is dus niet eens meer bereid te vechten maak ik hieruit op...offe heeft iemand een andere interpretatie? i hope so very much...ik hou zoveel van hem...ik wil echt niet kwijt...maar dat is volgens hem dus onvermijdelijk...tenzij ik op zoek ga naar andere ouders...
i wish i could scream and cry my eyes out, maar daar ben ik te verdoofd voor...i just can't believe he said that...
heeft iemand misschien t recept voor n wereldwonder?
quote:Lekkere vriend als hij je laat kiezen tussen hem en je familie. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Op dinsdag 16 september 2003 22:41 schreef devilduckie het volgende:
fuck the world!!!nou kom dus net van mijn vriend vandaan en heb ook gezegd dat hij mij niet moet forceren en dat hij mij ook aan t twijfele heeft gezet...
zijn reactie..."ik geef je nergens de schuld van, nou ja wel een beetje want je onderneemt naar mijn mening niet veel, en t'is me duidelijk dat dit hele gedoe voor mij op een punt is gekomen dat ik er niet meer tegen kan, en als er niks veranderd is het onvermijdelijk dat het uit gaat" oh jah enne..."slaap lekker" go to hell!!! sorry maar dit zit me echt dwars...hij is dus niet eens meer bereid te vechten maak ik hieruit op...offe heeft iemand een andere interpretatie? i hope so very much...ik hou zoveel van hem...ik wil echt niet kwijt...maar dat is volgens hem dus onvermijdelijk...tenzij ik op zoek ga naar andere ouders...
i wish i could scream and cry my eyes out, maar daar ben ik te verdoofd voor...i just can't believe he said that...
[ps]
Is er enige relatie tussen Tha_duck en jou? Bijna zelfde icon en username...
[/ps]
quote:Misschien raar van mij hoor, maar als jij meerderjarig bent wat hebben jouw ouders dan te zeggen over jouw keus van partner.
fuck the world!!!nou kom dus net van mijn vriend vandaan en heb ook gezegd dat hij mij niet moet forceren en dat hij mij ook aan t twijfele heeft gezet...
blijkbaar is de ruzie thuis niet zover over dat hij bij jouw ouders thuis welkom is anders zouden jullie elkaar vaker zien. En het lijkt erop dat je ouders gelijk hebben gekregen met de ruzie want jij wil de relatie met hen niet op de spits drijven door hem vaker te zien....
Wat hij zegt is dat hij in de situatie die er nu is niet gelukkig is....dat er nu weinig sprake is van een relatie.
Hij wil daar graag verandering in zien....en geeft dat op een kromme manier aan.....
Als jij de relatie met je ouders weer op de spits drijft door hem vaker te zien, en dat iets is wat je nie wilt....dan moet je accepteren dat hij deze relatie niet meer wil...
mischien is dat wel het ingewikkelde van liefde .. ik spreek uit eigen ervaring, woorden zeggen amper wat
take his hand and show the men your heart
good luck
quote:Tja mannen... Zit op dit moment ook een beetje in zo'n situatie... Maar probeer even rust te nemen en alles op een rijtje te zetten! Anders blijven jullie kwaad op elkaar!! Sterkte!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |