abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13247031
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:12 schreef Akkersloot het volgende:Die visioenen van Mohammed daar draait toch alles om. Dus hoe kreeg Mohammed zijn boodschap van God ?
Denk dat je dit wilt horen: hij leed aan epilepsie en dacht dat het visioenen van God waren die hij zag elke keer als hij een aanval kreeg.. Zo goed? Kun je eindelijk rustig slapen..

Greetz,
BATTAL

woensdag 17 september 2003 @ 21:23:28 #102
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13247194
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:19 schreef BATTAL het volgende:
Denk dat je dit wilt horen: hij leed aan epilepsie en dacht dat het visioenen van God waren die hij zag elke keer als hij een aanval kreeg.. Zo goed? Kun je eindelijk rustig slapen..
Temporaal kwab epilepsie.
Een erg ongeloofwaardige boodschapper heeft "Allah" dus uitgezocht.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13247733
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:03 schreef BATTAL het volgende:

[..]

Kijk en dat bedoel ik.. naar mijn mening is dat wat in de koran staat helemaal niet belachelijk, maar is bijvoorbeeld de evolutietheorie van Darwin weer wel belachelijk (tenminste de grondbeginselen: Toeval).

Gelukkig is het een theorie die veranderd kan worden zodra inzichten daarin veranderen. Mohammed was de laatste profeet en dus zal er nooit wat veranderen.
quote:
Heeft iemand ooit gezegd dat dat niet zo was? Elke religie of denkwijze heeft kritiek op het andere.. Waarom denk je dat er bijvoorbeeld zoveel verschillende politieke partijen zijn? Iedere partij wil de belangen behartigen (of in iedergeval doen voorkomen als) van een bepaalde groepering, en tijdens de verkiezingen zie je hoe ze zich graag willen onderscheiden van andere partijen en niks met ze te maken willen hebben.
De VVD heeft niet in haar partijprogramma staan dat PvdA leden als brandstof voor het vuur in de hel worden gebruikt. Over het CDA ben ik nog niet zo zeker maar dat is dan ook een christelijke partij.
fokschaap
  woensdag 17 september 2003 @ 21:40:53 #104
65958 hasse
a dirty mind is a joy forever
pi_13247845
In de bijbel staat ook dat er maar een ware god is. En de christenen kunnen er ook wat van met hun bekeringsdrang hoor. Nog geen twintig jaar geleden zaten er meer zendelingen in afrika dan nu imams in nederland. De nederlandse christen heeft zich ook overal tegen aan bemoeid in de naam van god.
Overigens worden oorlogen nooit gevoerd om geloof maar om de buit. Het geloof wordt vaak als excuus gebruikt, dat wil nog niet zeggen dat god, allah of jahweh (als ze al bestaan) dat goed vinden! 't is weer duidelijk, mensenwerk he!
  woensdag 17 september 2003 @ 21:44:14 #105
60090 Akkersloot
pi_13247967
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:40 schreef hasse het volgende:
Overigens worden oorlogen nooit gevoerd om geloof maar om de buit.
Met welke buit zijn de 19 "martelaren" van 11 september naar huis gegaan ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_13248070
leuke site die tripod.

ik durf te wedden dat 90% van de moslims vandaag geen een van die middeleeuwse wetenschappers kent die erop die site staat.

en nu een wereld beroemde moslim wetenschapper na 1332.

ik kan er maar 26 tellen op die site, alleen de joden hebben al 114 nobel prijzen gewonnen in de wetenschap.

quote:
"This by itself is sufficient to prove that Muhammad is not God's prophet or seal since he denies God's testimony regarding the divine sonship of Christ." (http://answering-islam.org/Shamoun/true_seal.htm)
ok zij geven redenen waarom mohamet geen profeet is en waarom de koran niet de woorden van allah zijn. Omdat er onwaarheden, tegenstrijdigheden, grammaticale fouten en rekenfouten in staan.

En nu jij
vertel mij waarom mohamet de laatste profeet is. Omdat ie zichzelf de laatste heeft benoemd? dat kan iedereen.

-
pi_13249892
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:38 schreef Viola_Holt het volgende:
De VVD heeft niet in haar partijprogramma staan dat PvdA leden als brandstof voor het vuur in de hel worden gebruikt. Over het CDA ben ik nog niet zo zeker maar dat is dan ook een christelijke partij.
Het was maar een voorbeeld, ik snap het probleem niet.. als mensen aanhangers van een religie zijn, wat is het probleem dan? Zolang het maar geen schade toebrengt aan de omgeving toch, of zie ik dat verkeerd?
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:47 schreef concac het volgende:ok zij geven redenen waarom mohamet geen profeet is en waarom de koran niet de woorden van allah zijn. Omdat er onwaarheden, tegenstrijdigheden, grammaticale fouten en rekenfouten in staan.
Ja, dan is de site toch anti-islamitisch? Heb je nou al op harunyahya.com gekeken?
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:23 schreef Akkersloot het volgende:
Temporaal kwab epilepsie. Een erg ongeloofwaardige boodschapper heeft "Allah" dus uitgezocht.
Sinds wanneer bepaald temporaal kwab epilepsie of iemand geloofwaardig is? Just like I said, the lord works in mysterious ways..

Greetz,
BATTAL

pi_13250605
quote:
Op woensdag 17 september 2003 22:43 schreef BATTAL het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld,

De tekst uit de Koran was ook maar een voorbeeld.
quote:
ik snap het probleem niet.. als mensen aanhangers van een religie zijn, wat is het probleem dan? Zolang het maar geen schade toebrengt aan de omgeving toch, of zie ik dat verkeerd?
Ik weet niet of het een probleem wordt. De toekomst zal het leren. Ik vraag me alleen af waarom je in zoiets als de Koran iets goddelijks ziet. Net als bij de bijbel.
quote:
the lord works in mysterious ways
so does Santa Claus
fokschaap
pi_13251008
quote:
[bla]
http://www.harunyahya.com/incompatible01.php

Ik moet zeggen dat wat daar staat naar mijn mening een van de stomste dingen is die ik ooit gelezen heb. En dit is PRO-islam? Ik voel me een beetje geindoctrineerd, bij het lezen ervan...

Ik zou zeggen, geef eens een site waar de Koran tekst volledig staat, zonder geouwehoer en interpretaties eromheen, die volgens jou juist vertaald is?

Want als ik je goed begrijp: er zijn zo veel vertalingen en interpretaties, pro- en anti-islam, hoe weet jij, wie dan ook of ik nu wat we als 'juist' moeten beschouwen?

pi_13251946
die site is gewoon een boeken site, daar staan alleen de boeken verkoopbaar zijn aan de moslims. er staan geen kritische boeken op, want die willen de moslims niet kopen.
dus het hele gezicht van de islam laten ze niet zien.

http://www.harunyahya.com/designinnature0.php
allah heeft de dieren geschapen zoals ze zijn nu, dus ze zijn niet ontstaan door evolutie?

Are you stronger in structure or is heaven? He built it. He raised its vault high and made it level. He darkened its night and brought forth its morning light. After that He smoothed out the earth (Surat an Naziat: 27-30

He makes night merge into day and day merge into night, and He has made the sun and moon subservient, each one running until a specified time. That is Allah, your Lord. The Kingdom is His. Those you call on besides Him have no power over even the smallest speck.(Surah Fatir: 13)
http://www.harunyahya.com/create01.php

ahahah dus dag en nacht wordt geregeld door allah?

ok vertaal deze vers dan
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-5,00.html
de arabische tekst staat ernaast dus.

arabia.com is geen anti-islam site, dus geen vooroordelen.

[Dit bericht is gewijzigd door concac op 18-09-2003 00:03]

-
pi_13251979
De Koran kan net als de Bijbel op zoveel verschillende manieren geïntepreteerd worden.

Ik kan ook wel wat zinnen uit de bijbel copy-pasten.

een voorbeeldje (in het engels weliswaar)

If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.
(Leviticus 20: 13)

Neem daarbij al die misdaden die in de naam van de Bijbel zijn begaan (heksenvervolging, inquisitie, kruistochten) dan kun je toch tot de conclusie komen dat de Bijbel ook niet bepaald een vredelievende geschiedenis heeft.

Sommige mensen vergeten ook blijkbaar dat deze boeken meer dan duizend jaar geleden geschreven zijn, in een tijd met andere normen en waarden. Christelijke vrouwen moesten zich vroeger ook bedekken net als moslimse vrouwen dat nu doen. Alleen het Christendom is zo versmolten met het heidense Europese volk dat hier weinig van over is, maar Christendom in zijn puurste vorm (uit de tijd van Jezus en de profeten dus) is net zo streng als de Islam nu in sommige landen is.

Het is alleen jammer dat de Islam wordt misbruikt door allerlei dictators en ayatholla's en imams etc om zelf aan de macht te komen en te blijven. De paus heeft ook eeuwen lang geregeerd over Europa.

De geschiedenis heeft overigens uitgewezen dat de mosims vriendelijker waren tegenover Christelijken dan andersom, mits de Christenen Allah erkenden (en waarom niet, volgens moslims zijn God en Allah het zelfde, alleen ze volgen andere profeten, Jezus en Mohammed dus).

quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:47 schreef concac het volgende:

ik kan er maar 26 tellen op die site, alleen de joden hebben al 114 nobel prijzen gewonnen in de wetenschap.

De Nobelprijs is zeer vaak gewonnen door mensen die verbonden zijn met de grote Amerikaanse universiteiten. Deze zijn gewoon van een dusdanig hoge kwaliteit dat er rtegelmatig een Nobelprijswinnaar tussen zit.
quote:
En nu jij
vertel mij waarom mohamet de laatste profeet is. Omdat ie zichzelf de laatste heeft benoemd? dat kan iedereen.
Wie is dan de laatste profeet? Jezus? David Koresh?

Ik als als 'ongelovige' vind het sowieso vreemd hoe een weldenkend mens met God zou kunnen praten, simpelweg omdat ik niet geloof dat God bestaat (en ik heb nooit echt keihard bewijs kunnen vinden dat het wel zo is)

pi_13251991
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:46 schreef concac het volgende:
die site is gewoon een boeken site, daar staan alleen de boeken verkoopbaar zijn aan de moslims. er staan geen kritische boeken op, want die willen de moslims niet kopen.
dus het hele gezicht van de islam laten ze niet zien.

ok vertaal deze vers dan
de arabische tekst staat ernaast dus.

arabia.com is geen anti-islam site, dus geen vooroordelen.

en andersom gaat het net zo vaak met christenen...
pi_13252364
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:48 schreef HeyFreak het volgende:
De Koran kan net als de Bijbel op zoveel verschillende manieren geïntepreteerd worden.

Ik kan ook wel wat zinnen uit de bijbel copy-pasten.

een voorbeeldje (in het engels weliswaar)

If a man also lie with mankind, as he lieth with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.
(Leviticus 20: 13)

Neem daarbij al die misdaden die in de naam van de Bijbel zijn begaan (heksenvervolging, inquisitie, kruistochten) dan kun je toch tot de conclusie komen dat de Bijbel ook niet bepaald een vredelievende geschiedenis heeft.

Sommige mensen vergeten ook blijkbaar dat deze boeken meer dan duizend jaar geleden geschreven zijn, in een tijd met andere normen en waarden. Christelijke vrouwen moesten zich vroeger ook bedekken net als moslimse vrouwen dat nu doen. Alleen het Christendom is zo versmolten met het heidense Europese volk dat hier weinig van over is, maar Christendom in zijn puurste vorm (uit de tijd van Jezus en de profeten dus) is net zo streng als de Islam nu in sommige landen is.

Het is alleen jammer dat de Islam wordt misbruikt door allerlei dictators en ayatholla's en imams etc om zelf aan de macht te komen en te blijven. De paus heeft ook eeuwen lang geregeerd over Europa.

De geschiedenis heeft overigens uitgewezen dat de mosims vriendelijker waren tegenover Christelijken dan andersom, mits de Christenen Allah erkenden (en waarom niet, volgens moslims zijn God en Allah het zelfde, alleen ze volgen andere profeten, Jezus en Mohammed dus).
[..]

De Nobelprijs is zeer vaak gewonnen door mensen die verbonden zijn met de grote Amerikaanse universiteiten. Deze zijn gewoon van een dusdanig hoge kwaliteit dat er rtegelmatig een Nobelprijswinnaar tussen zit.
[..]

Wie is dan de laatste profeet? Jezus? David Koresh?

Ik als als 'ongelovige' vind het sowieso vreemd hoe een weldenkend mens met God zou kunnen praten, simpelweg omdat ik niet geloof dat God bestaat (en ik heb nooit echt keihard bewijs kunnen vinden dat het wel zo is)

jaja zelf vind ik de bijbel ook onzin maar we hebben het hier over de islam
-
pi_13252625
quote:
Op donderdag 18 september 2003 00:05 schreef concac het volgende:

[..]

jaja zelf vind ik de bijbel ook onzin maar we hebben het hier over de islam

beide zijn onzin, klaar

Die post is puur naar aanleiding dat mensen de Koran veroordelen terwijl het net zo 'erg' is als de Bijbel...

pi_13253011
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:02 schreef Viola_Holt het volgende:Ik vraag me alleen af waarom je in zoiets als de Koran iets goddelijks
Ik vraag me af waarom jij het niet doet..
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:46 schreef concac het volgende:
die site is gewoon een boeken site, daar staan alleen de boeken verkoopbaar zijn aan de moslims
Misschien is het handiger om onder "articles" te kijken ipv "books" *zucht* http://www.harunyahya.com/m_articles.php
quote:
9:5. "Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol."
Ik zal even voor je navragen wat deze vers precies inhoudt. Eigenlijk wat het "houden van gebed" precies inhoudt.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 23:13 schreef noob het volgende:En dit is PRO-islam?
Kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat dit persé pro-islam is, alleen dat het wetenschappelijke vraagstukken uiteenzet.
quote:
Ik voel me een beetje geindoctrineerd, bij het lezen ervan...
Ach zielepoot toch.. De site is niet bedoeld om je onderdruk te zetten hoor..
quote:
Ik zou zeggen, geef eens een site waar de Koran tekst volledig staat, zonder geouwehoer en interpretaties eromheen, die volgens jou juist vertaald is?
Probeer deze eens: http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html . De interpretaties worden gedaan door geleerden of mensen zoals jij en ik.. en daar zit 't em juist... Diverse leerscholen kunnen teksten op meerdere manieren uitleggen, of zelfs naar uitleggen naar hun eigen voordeel.. Bijvoorbeeld de aanslagen van 9/11 er zijn zat geleerden die het uit kunnen leggen dat het islamitisch verantwoord is, en evenveel mensen die kunnen uitleggen dat het niet in het beeld van de Islam past wat daar gebeurt is.
quote:
wie dan ook of ik nu wat we als 'juist' moeten beschouwen?
Dat hangt van meerdere dingen af: auteur, uitgever, leerschool, eerdere werken etc. Meestal hoor je via via wat een goed boek is. Overigens zijn vertalingen meestal correct, maar is de interpretatie die eraan gegeven wordt vaak te verschillend.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:47 schreef concac het volgende:
*zucht* Zo 1,2,3? Ehm.. Jean Jaques Cousteau, Dr. Arthur J. Alison,professor Tajasen, voormalig hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie en het huidige hoofd van het college van Medicijnen aan de universiteit van Chang-mi, Thailand, Malcom X?

Greetz,
BATTAL

pi_13253643
quote:
Op donderdag 18 september 2003 00:36 schreef BATTAL het volgende:

Kan me niet herinneren dat ik heb gezegd dat dit persé pro-islam is, alleen dat het wetenschappelijke vraagstukken uiteenzet.

Wat ik tot nu toe gelezen heb, zet m.i. absoluut geen wetenschappelijke vragenstukken uiteen, al is het door de manier van argumenteren. Om iets te noemen uit een stuk over Darwin: als voorbeeld van het niet correct zijn van Darwin's Evolutietheorie, wordt het menselijk oog gegeven. Dat is zo ingewikkeld dat toeval het niet geschapen kan hebben, want zelfs Darwin kreeg het er koud van.

Dan wordt Voltaire indirect aangehaald door te zeggen dat het feit dat zo veel mensen geloven in Darwin's theorie, de theorie nog niet waarmaakt. Iets verderop gaan ze voorbeelden geven (namen en foto's) van mensen die NIET geloven in Darwin's theorie.

En dan dit: "From the time it was first put forward by Charles Darwin and right up to the present day, it has brought humanity nothing but conflict, exploitation, war, and degeneration.", wat gewoon te gek voor woorden is.

Verder is het allemaal een beetje "het staat in de Qur'an geschreven dus is het waar"-gemekker.

quote:
Ach zielepoot toch.. De site is niet bedoeld om je onderdruk te zetten hoor..
Je mist mijn punt.
quote:
Probeer deze eens: http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html . De interpretaties worden gedaan door geleerden of mensen zoals jij en ik.. en daar zit 't em juist... Diverse leerscholen kunnen teksten op meerdere manieren uitleggen, of zelfs naar uitleggen naar hun eigen voordeel..
Lekker betrouwbaar, zo. Allemaal één pot nat dus, geloof.
pi_13254107
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:14 schreef Coencordia het volgende:

[..]
Het geloof wordt miischien wel te makkelijk aangehaald om foute acties goed te praten

Helemaal mee eens...

Maarja... ik vraag me dan altijd wel erg af of die mensen die zulke acties uitvoeren wel helemaal goed bij hun hoofd zijn... laat staan dat ze achter de godsdienst (bv moslimgeloof) staan zoals die bedoeld is.
Ik vind het dus veel te makkelijk gezegd om er maar vanuit te gaan dat diegene met zijn acties dan ook representatief is voor het geloof dat hij zegt aan te hangen. Volgens mij heeft hij/zij er dan namelijk helemaal niks van begrepen...

pi_13254114
quote:
Op donderdag 18 september 2003 00:36 schreef BATTAL het volgende:

. Overigens zijn vertalingen meestal correct, maar is de interpretatie die eraan gegeven wordt vaak te verschillend.

dus je kan zelf dingen opvullen en interpreteren naar je eigen smaak?
als het een heilige boek is dan moet het toch universeel zijn. De ene interpreteerd het zo de andere zo wie heeft er gelijk?
De Taliban interpretatie van de islam of de arabische of de turkse. Zo veel verschillende interpretaties.
Om een voorbeeld te geven, in het verkeersboek staat stoppen bij rood licht, dan kan je toch niet het interpreteren naar eigen wensen en zeggen dat bij rood je door mag rijden. Het moet voor iedereen hetzelfde betekenen.
quote:
*zucht* Zo 1,2,3? Ehm.. Jean Jaques Cousteau, Dr. Arthur J. Alison,professor Tajasen, voormalig hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie en het huidige hoofd van het college van Medicijnen aan de universiteit van Chang-mi, Thailand, Malcom X?
Jaques Cousteau een moslim?? nee dat is een Hoax
http://answering-islam.org.uk/Hoaxes/cousteau.html

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Jaques+Cousteau+islam&lr=

ze hebben de oude man zelf geschreven en hij zei zelf dat hij geen moslim was.

Malcom x is geen wetenschapper. En die andere zijn onbekend. vraag aan een doorsnee moslim en niemand zal die namen snel opnoemen.

6. En dat Hij de huichelaars en huichelaarsters en de afgodendienaren en -dienaressen moge straffen, die boze gedachten jegens Allah koesteren. Over dezulken zal tegenspoed en de toorn van Allah komen. Hij heeft hen vervloekt en de hel voor hen gereed gemaakt. En dit is een slechte be stemming.
16. Zeg tot de Arabieren der woestijn die werden achtergelaten: "Gij zult tegen een volk van geduchte krijgslieden worden opgeroepen om te vechten totdat zij zich overgeven. Dan, als gij gehoorzaamt, zal Allah u een goede beloning geven, maar indien gij u omkeert zoals gij voorheen deedt, zal Hij u door een pijnlijke straf kastijden."
17. Er rust geen schuld op de blinde, noch op de lamme, noch op de zieke. En wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, hem zal Hij in tuinen toelaten waar doorheen rivieren stromen: maar wie zich omkeert, hem zal Hij door een smartelijke straf straffen.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/48.html

83. En als er enig nieuws tot hen komt, hetzij over vrede of over vrees, verspreiden zij het en indien zij het naar de boodschapper hadden verwezen en naar hun gezaghebbers dan zouden degenen, die het konden verwerken, het zeker hebben begrepen. En ware Allah's genade en Zijn barmhartigheid niet over u, dan zoudt gij zeker met uitzondering van enkelen, Satan hebben gevolgd.
84. Strijd daarom voor de zaak van Allah - slechts gij wordt verantwoordelijk gesteld - en spoor de gelovigen aan. Het kan zijn, dat Allah de macht der ongelovigen zal beteugelen en Allah is sterker in macht en streng in het opleggen van straf.

niet echt vredelievend te noemen

1. Hebt gij niet vernomen, hoe uw Heer de bezitters der olifanten behandelde?
2. Heeft Hij hun plannen niet teniet gedaan?
3. Zond Hij geen zwermen vogels op hen neer?
4. En wierpen deze geen klompen klei?
5. Dat hen maakte als fijn gekauwd (door het vee) stro
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/105.html
snap je dat?

1. Het Uur is nabij, en de Maan is opengespleten.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/54.html
snap je dat?

14. Voorwaar, Wij zonden Noach tot zijn volk, en hij verbleef onder hen duizend jaar op vijftig jaar na. En de zondvloed achterhaalde hen terwijl zij onrechtvaardig waren.
15. Maar Wij redden hem en de deelgenoten der ark, en Wij maakten dit tot een teken voor alle volkeren.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/29.html

dus volgens de koran komen de dieren van de ark van noach?

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/4.html

dus mannen en vrouwen zijn niet gelijk de man is de voogd van de vrouw

10. Voorzeker, zij, die het eigendom van wezen onrechtvaardig verteren, verteren slechts vuur in hun buik en zij zullen in een laaiend Vuur branden.
15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.
18. Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.
http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/4.html

is dit vrede??

site is een slechte nederlandse vertaling.
deze is beter als je engels begrijp. http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/

-
  donderdag 18 september 2003 @ 06:06:04 #119
60090 Akkersloot
pi_13254492
quote:
Op donderdag 18 september 2003 02:16 schreef concac het volgende:
is dit vrede??
Vergelijk het begrip "vrede" in het boek "1984" van George Orwell.
  donderdag 18 september 2003 @ 06:10:40 #120
60090 Akkersloot
pi_13254497
quote:
Sinds wanneer bepaald temporaal kwab epilepsie of iemand geloofwaardig is? Just like I said, the lord works in mysterious ways..
1. Omdat het kortsluiting van die hersenkwabben zijn dat onze dromen veroorzaakt.
2. Omdat mensen die zo'n "visioen" gehad hebben absoluut niet te overtuigen zijn dat mensen die ook zo'n "visioen" hebben gehad een heel ander godsbeeld hebben.
3. Omdat je van God toch wel mag verwachten dat hij geloofwaardige personen als boodschapper zou kiezen. Of denk je een profeet te zoeken tussen LSD-slikkers.
http://primal-page.com/persing.htm
  donderdag 18 september 2003 @ 06:14:50 #121
60090 Akkersloot
pi_13254498
quote:
Op donderdag 18 september 2003 02:14 schreef Poezelewoekie het volgende:
Ik vind het dus veel te makkelijk gezegd om er maar vanuit te gaan dat diegene met zijn acties dan ook representatief is voor het geloof dat hij zegt aan te hangen. Volgens mij heeft hij/zij er dan namelijk helemaal niks van begrepen...
Toch zegt het iets. Namelijk als God alwetend is en alles kan dat hij dan dus wel een boek geschreven kon hebben dat iedereen wel begreep God is alwetend en vooruitziend dus ...
1. Is God/"Allah" dan niet alwetend.
2. Of is de koran dan niet door God geschreven?
Voor wie God alwetend is (wat Mohammed in de koran zelf zegt) dus het laatste.
pi_13254832
quote:
Op donderdag 18 september 2003 02:16 schreef concac het volgende:

[..]
Jaques Cousteau een moslim?? nee dat is een Hoax
http://answering-islam.org.uk/Hoaxes/cousteau.html

Haha, zit je nu met christelijke linkjes te strooien om je gelijk tegenover Moslims te bewijzen?
En wat doe je in het volgende "[christen] Een psalm uit de Bijbel" topique? Strooien met islamitische linkjes om je atheïstische gelijk te halen?

("De vijand van mijn vijand is mijn vriend"-politiek loopt vaak verkeerd af!)

Voor de rest weet ik je kritische kijk wel te waarderen hoor, alleen moest ik hier even om lachen

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_13254954
quote:
Op donderdag 18 september 2003 08:14 schreef Mobious het volgende:

[..]

Haha, zit je nu met christelijke linkjes te strooien om je gelijk tegenover Moslims te bewijzen?
En wat doe je in het volgende "[christen] Een psalm uit de Bijbel" topique? Strooien met islamitische linkjes om je atheïstische gelijk te halen?

("De vijand van mijn vijand is mijn vriend"-politiek loopt vaak verkeerd af!)

Voor de rest weet ik je kritische kijk wel te waarderen hoor, alleen moest ik hier even om lachen

wie zegt dat het christelijke linkjes zijn en niet atheistische?
ookal zijn het christelijke linkjes die hoeven toch niet altijd leugens te bevatten.

dus je beweerd dat jaques cousteau een moslim is??

adres van de Cousteau Foundation:
233, Rue Fg St Honore - F. 75405 Paris Cedex 08
telephone: (1) 40 53 63 00
Telex: 641856

neem contact op en vraag het zelf maar.

ik weet niet of je frans kan lezen maar het antwoord lijkt me duidelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door concac op 18-09-2003 08:54]

-
  donderdag 18 september 2003 @ 08:56:01 #124
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13255237
quote:
Op donderdag 18 september 2003 08:28 schreef concac het volgende:

[..]

ookal zijn het christelijke linkjes die hoeven toch niet altijd leugens te bevatten.

[afbeelding]

Is duidelijk Photoshop werk, die letters zijn niet eens leesbaar !

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_13255330
quote:
Op donderdag 18 september 2003 08:28 schreef concac het volgende:

[..]

[afbeelding]

Klopt, ik had het ook al via Google gevonden. En ik denk zeker dat dit soort informatie op christelijke sites klopt, omdat het ook makkelijk achterhaalbaar is en omdat het ook over feiten gaat die na te gaan zijn.

Wel even over die site; de about: http://answering-islam.org.uk/about.html

dit is trouwens wel een goed stukje van ze:

quote:
The sad thing is, not everything that evangelical Christians write about Islam is true (not even everything they write about the Bible and the Christian faith). We would not doubt their Christian faith, but we cannot agree with their statements about Islam. We cannot recommend their writings just because they are Evangelicals, andto remain consistentwe do not want others to believe us, just because we wear that label.
Ze willen dus zo objectief mogelijk over de Islam schrijven. Ze zijn zich ervan bewust dat ze een christelijke achtergrond hebben en dat dat eerder tegen ze werkt dan voor ze. Een goed stukje zelfprojectie! Ik zou willen dat ik dat bij veel meer gelovigen (Christen, Moslims etc.) zag.
En weer een stukje onzinnige proza.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')