abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2003 @ 13:16:46 #76
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13233871
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:38 schreef Nepalist het volgende:
'beloond' lijkt mij als in 'gelukkig zijn' en niet geld. Je wordt beloond op het ziel gebeuren, zodat je tevreden bent met jezelf.
Sommige mensen bereiken dit met geld en macht (vele noord-amerikanen) en andere met het geloof.
Ik ken niemand die met zijn geloof ongelukkig is.
En Nepalist. Geef toch toe dat het in de koran bij Mohammed het toch te doen is voor materiele welvaart, slavinnen o.a.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_13234022
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik ken niemand die met zijn geloof ongelukkig is.
En Nepalist. Geef toch toe dat het in de koran bij Mohammed het toch te doen is voor materiele welvaart, slavinnen o.a.

En hoe weet jij of iemand gelukkig is? En akkersloot, waar haal jij al die wijsheid vandaan? Ik heb de koran niet gelezen dus ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat Mohammed een mens was.
Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
pi_13234085
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:41 schreef Gia het volgende:
edit, deze over het hoofd gezien:
[..]

Het eerste is mooi bedacht, maar de werkelijkheid is anders. In Nederland worden de kinderen meestal aan de moeder toegewezen. Maar als de vader met zijn kinderen naar zijn thuisland vertrekt, heeft moeders het nakijken, omdat volgens die wetten de vader de voogd is en de moeder slechts verzorgster.

Het tweede is geen antwoord. Het is een scheidingsgrond, akkoord. Maar mijn vraag is eigenlijk: Mag een man zijn vrouw tot sex dwingen. Sex eisen.
Het komt namelijk vaker voor dat vrouwen geen zin hebben, dan andersom.

Vertel dit eens even aan mijn vriendin

On-topique:
Volgens de Islam mag een vrouw de man sex weigeren, maar dan is zij tot aan de volgende ochtend onrein. (Mocht zij dus sterven in die nacht, komt ze in de hel. Vrouwen komen sowieso niet in de hemel, dat is alleen aan mannen voorbehouden, op een zevental mysterieuze maagsen na.)

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_13238356
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:32 schreef Akkersloot het volgende:

"En hou je vooral niet in" na wat verzen van temporaal kwab epilepsie patient Mohammed kan ik opvatten als een dreigement.

Dreigement? Hahaha, damn.. heb wel wat beters te doen, was eigenlijk gericht op de post van iemand die de kaken stijf hield, zie quote. En ik snap niet helemaal wat precies de toevoeging van je post is aan deze topic, aangezien voor elke theorie/geloof wel wat te roepen valt, op één of ander manier komen mensen altijd met een "ja, maaaaaar....".
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:32 schreef Akkersloot het volgende:Neem een voorbeeld aan het varken. Het varken is een alleseter. Die vreet die zogenaamde heilige boeken de bijbel en koran gewoon op
Nu heb je deze post al MEERDERE malen gepost (ik snap best dat je wat aandacht wil), maar begrijp ik eerlijk gezegd hier nog steeds niet het nut van, misschien wil je je achterliggende gedachte met ons delen.. Praat maar, wij luisteren wel naar je.. Come on, you can do it..
quote:
Op woensdag 17 september 2003 09:32 schreef Akkersloot het volgende:hoe kan het dan dat de aartengel Gabriel of "Allah" niet zou weten dat de zon niet ondergaat in een modderhoudende bron. Soera 18:86
18:86 "totdat hij het verste punt in de richting van de ondergaande zon bereikte, en deze in een bron van modderig water zag ondergaan, waarbij hij een (ongelovig) volk aantrof. Wij zeiden: "O, Zol-Qarnain, bestraf hen of behandel hen met vriendelijkheid." Wat is hier apart aan? Heb je nooit de zon onder zien gaan in de zee? Kom eens wat vaker achter die computer vandaan..
quote:
Op woensdag 17 september 2003 12:32 schreef concac het volgende:
veel moslims beseffen niet dat de koran geschreven was omdat mohammed de islam heeft ingevoerd om zijn vijanden in toom te houden en meer macht te krijgen. Angst en doctrinatie zijn sterke wapens. Kijk maar naar hitler, stalin, mao tze tung, saddam etc.
Ja, daarom is de Islam een van de snelst groeiende Godsdientsten ter wereld, en zijn er weet ik veel hoeveel moslims die wonen in een land waar vrijheid van meningsuiting e.d. gekoesterd wordt.. Try making some sense please..De voorbeelden die je noemt slaan werkelijk nergens op, het gaat om staatshoofden die succes boekten omdat het land zich in hongersnood of economische crisis bevond, het gaat om staatshoofden die met ijzeren hand en corruptie regeerden, het gaat om staatshoofden.. ach laat maar, ik leef in Nederland, respecteer de grondwet heb alle mogelijkheden voor handen om te studeren en mezelf te orrienteren in deze smeltkroes. Er is niemand die bij bestuurd of dwingt om moslim te zijn..
quote:
wie mag bepalen wat niet met de tijd mee mag en wat wel.
als er staat bid 5 keer perdag richting mecca moet je dat doen of niet. of kan je zeggen dat is uit de tijd dus hoef ik niet 5 keer perdag te bidden.
Ik denk niet dat iemand ooit zal opstaan om te roepen dat een van de vijf zuilen van de islam overbodig zou zijn. Ik zie eerlijk gezegd ook niet de belemmering om anno 2003 5 keer per dag te bidden.
quote:
als de koran niet tijdgebonden is waarom eten moslims nog steeds geen varkensvlees? vroeger hadden ze geen koelkasten en conserveermiddelen, en varkensvlees bederft snel daarom hadden ze het verboden om te eten. Maar nu in de moderne tijd is dat veranderd dus nu kunnen de moslims toch gewoon varkensvlees eten?
Waarom denk je dat dat de reden is? Een moslim mag de volgende diersoorten nuttigen: vogels (geen jagers), vissen en herkauwers. Daarbuiten niet, aangezien varkens geen herkauwers zijn..
quote:
maar ik heb nog geen antwoord op deze vraag.
als allah mensen beloond die volgens de koran leven waarom leven de meeste moslims in arme landen en mensen die niet volgens de koran leven in rijke landen.
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met het geloof, maar met de regering.. Hoe "arm" denk je dat de mensen in Irak waren vóór de embargo? Of de mensen in Saudie Arabië, Jemen etc.. Verder ga ik mee met Nepalist. Damn, zelfs de armoede wordt in de schoot van de Islam geworpen, nog meer nonsens iemand?
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:24 schreef Mobious het volgende:
Vrouwen komen sowieso niet in de hemel, dat is alleen aan mannen voorbehouden, op een zevental mysterieuze maagsen na.)
Hoe kom je aan deze info? Vrouwen komen net zo goed in de hemel... Trouwens als een man sex weigert is hij ook onrein tot de volgende ochtend.

Greetz,
BATTAL

woensdag 17 september 2003 @ 16:50:34 #80
49770 Manuel
I know nothing !
pi_13239470
Het Vrouwenparadijs

In het recente verleden hebben veel islamieten en islamofielen de islam de hemel in geprezen als zijnde een zegen voor vrouwen. Zij spaarden kosten noch moeite om vrouwen te vertellen hoe vriendelijk, rechtvaardig, vooruitstrevend, niet-discriminerend en eerlijk de islam tegen hun is.
Ze hebben deze verhalen geschreven als antwoord op berichten over een onmenselijke behandeling van vrouwen zoals die in de koran en hadith vermeld worden.
Na het lezen van deze verhalen van de islamisten zal iedere vrouw zich waarschijnlijk afvragen waar ze dan wel een dergelijk "paradijs" zouden kunnen vinden. De islamisten echter, zullen hun nooit vertellen waar dit vrouwen-paradijs bestaat en óf het wel bestaat. Om hun woorden op waarheid te controleren hebben we een absoluut bewijs nodig.
Laten we daarom eens een bezoek brengen aan een dergelijk islamitisch "paradijs": Iran.

In dit "paradijs" (Jannat) worden de vrouwen overspoeld met de volgende "zegeningen" van Allah:

1. De hijab (hoofddoek) moet door vrouwen gedragen worden, of ze het leuk vinden of niet. Het niet dragen van de hijab kan tot strenge straffen leiden. En wat zijn die straffen dan wel ? Laten we eens luisteren naar de woorden van de procureur-generaal Abolfaz Musavi-Tabrizi: "Iedereen die in Iran het dragen van de hijab afwijst is een afvallige en de straf voor een afvallige is de dood volgens de islamitische wet.

2. Vrouwen zijn baar-machines volgens ayatolla Mutahari. Hij zei: "De specifieke taak voor vrouwen in deze maatschappij is trouwen en kinderen baren".

3. Studies op technisch, landbouwkundig, archeologisch, chemisch etc. zijn verboden voor vrouwen.

4. Tijdelijke huwelijken zijn wettig. Een man kan 4 "permanente" vrouwen hebben en zoveel "tijdelijke" als hij wil.

5. De huwelijksleeftijd voor meisjes is eerst verlaagd naar 13 en later naar 9 jaar. Dit om in de traditie van de profeet Mohammed te blijven die op 51-jarige leeftijd trouwde met een 6-jarig meisje (Ayesha) waarmee hij sex had toen ze 9 werd.

6. Iraanse vrouwen kunnen niet met een buitenlander trouwen als ze geen toestemming hebben van het Ministerie van Binnenlandse Zaken.

7. Echtscheiding is het alleen-recht van mannen. Zij kunnen scheiden zonder enige reden.

8. Een gehuwde vrouw mag niet reizen, werken, lid worden van een club, op bezoek gaan bij een collega of haar vrienden en familie bezoeken zonder de toestemming van haar man.

9. Gehuwde vrouwen kunnen niet naar het buitenland zonder een geschreven toestemming van haar man. Deze toestemming moet aan de autoriteiten getoond worden

10. Een echtgenoor kan iedere vorm van geweld of marteling toepassen op zijn vrouw. Volkomen in-acceptabel in de islam ? Laten we eens horen wat een islamitische leider (Hojatoleslam Imani) daarover zegt: "Elke gehuwde vrouw moet elke vorm van geweld of marteling door haar echtgenoot verdragen omdat zij volledig tot zijn beschikking dient te staan. Doet zij dat niet, dan zullen al haar gebeden niet door Allah geaccepteerd worden en de vloeken van hemel en aarde zullen op haar neerdalen".

11. Vrouwen worden gestenigd als hun echtgenoot hen beschuldigd van overspel. Er is zelfs een vrouw gestenigd terwijl er niemand gevonden werd die het overspel met haar bekende. De Mullah had slechts 60 seconden nodig om een beslissing te nemen en de vrouw werd de volgende dag gestenigd. Voordat ze gestenigd werd schoren de mullah's haar hoofd kaal en werd ze tot haar middel in de modder begraven. Haar echtgenoot en kinderen waren getuigen van deze "toorn" van Allah.

12. Vrouwelijke politieke gevangenen worden behandeld als oorlogsmisdadigers. De bewakers kunnen met hun doen en laten wat ze willen en dus worden ze regelmatig verkracht.

13. Maagdelijke meisjes die ter dood veroordeeld zijn worden niet eerder geexecuteerd totdat hun bewakers sex met hun hebben gehad om ze te ontmaagden. Maagden gaan immers naar de hemel als ze overlijden en de mullah's willen er zeker van zijn dat ze nooit in dit "paradijs" komen.

14. Een rapport, opgesteld door de Organisatie van Vrouwen tegen executie in Iran , geeft de volgende cijfers over de periode 1981-1990:

1428 vrouwen geexecuteerd waarvan :
187 jonger dan 18
9 jonger dan 13
de jongste 10 jaar
de oudste 70 jaar

Dit is niet de echte islam volgens U ? Ook de islamisten doen alle moeite om dit te "bewijzen" en aan te tonen dat de mullah's in Iran een verkeerde interpretatie van de islam hanteren.
Om de waarheid te vinden hoeven we maar te kijken naar de Heilige Geschriften om te kijken of deze mullah's in Iran werkelijk gelijk of ongelijk hebben in de interpretatie van Allah's wetten.

Sura al-Baqarah 2:223: Uw vrouwen zijn slechts akkerland voor u om te ontginnen. Dus gaat naar uw akker wanneer en zoals u wil en weet dat u hem op zekere dag zult ontmoeten. Geef blijde boodschappen aan de gelovigen.

Deze vertaling is van Pickthall. Deze sura zegt duidelijk wat een vrouw eigenlijk is. Ze is niet meer dan een rijstveld om rijst op te kweken. Als u vindt dat deze vertaling niet correct is, hier de vertaling van Yusufali:

"Uw vrouwen zijn als akkerland voor u dus benader deze akker wanneer en hoe u wil maar doe vooraf iets goeds voor uw ziel en vrees God. En weet dat gij in het hiernamaals voor Hem zal staan en geef deze goede boodschap aan allen die geloven.

Gaan de Iraanse Mullah's in tegen de leer als ze vrouwen behandelen als "rijstvelden" ? Ik nodig iedere islamitische schrijver uit om te bewijzen dat de Mullah's in strijd met de Koran handelen.

Wat zou er eigenlijk in het hoofd omgaan van een kind als het moet toezien hoe haar moeder genadeloos wordt geslagen door haar vader? Die ervaring moet traumatisch zijn. Maar nog traumatischer moet het zijn, op latere leeftijd te ontdekken dat de mishandeling van zijn moeder is gebaseerd op de Koran.

Sura an-Nisa' 4:34 : "En voor de vrouw waarvan gij slecht gedrag vreest, vermaan haar eerst, weiger daarna haar bed te delen en sla haar (licht). Maar als zij weer terugkeert naar gehoorzaamheid, toon geen verdriet want God is het Hoogste.

In de vertaling van bovengenoemd vers is de uitdrukking "licht" toegevoegd door de vertaler Yusufali. Het originele vers bevatte dit woord niet. Yusufali was zo geschokt dat hij het woord toevoegde om het vers "beschaafd" te maken ...

In dit vers wordt het lot van de vrouw bezegeld. Zij is een voorwerp dat naar believen gebruikt kan worden en lijfelijk gestraft indien nodig zodra zij weigert toe te geven aan de grillen en grollen van haar "eigenaar". Zij heeft weinig kans om te ontsnappen aan de tiranie van haar religieuze gek.
Maar wat gebeurt er met de tiran ? De Koran zegt hierover absoluut niets. Alweer de uitdaging aan islamisten om aan te tonen dat de fysieke marteling van een vrouw door haar man tégen de islam is.

In een beschaafde samenleving is elke vorm van fusiek of geestelijk geweld tegen echtgenote of kinderen een criminele daad. De verdachte wordt gearresteerd en voor de rechter gesleept. Volgens een seculiere wet. Deze wet wordt echter door de Koran als niet-islamitisch beschouwd.

We kunnen eindeloos doorgaan om de versen van de "Heilige Schrift" aan te halen die aantonen hoe anti-vrouw en vijandig de islam staat tegenover vrouwen. Als we zien wat er gebeurt met vrouwen in Iran of Afghanistan schokt ieder beschaafd mens. Islamieten die niet in een van deze landen wonen hebben maar weinig idee wat de "echte islam" doet bij hun zus, moeder en vrouw in dit "paradijs".
Wat we echter zien in die landen is de praktische toepassing van de Koran en de Hadith.

De boodschap mag echter duidelijk zijn: elke vrouw, die denkt dat de islam haar vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid geeft, houdt zichzelf voor de gek. Zij dient zich slechts over te geven aan een roedel wolven en de enige bestemming waarheen deze wolven haar zullen sturen is de hel.
Het trieste daaraan is, dat deze hel voor hun reeds op deze aarde bestaat.

Zelfs de profeet zei: "De meerderheid van de vrouwen zullen in de hel zijn".

Wij citeren Ibn 'Abbas: De Profeet zei: "Mij werd het hellevuur getoond en zag dat de meerderheid van zijn bewoners uit vrouwen bestond die ondankbaar waren" (Sahih Bukhari 1:28)

Dit is dus het "paradijs" dat voor vrouwen is gereserveerd in de Islam !

bron: http://www.democrates.net/islam/vrouwenparadijs.htm

[url]http://www.bbcamerica.com/genre/comedy_games/multimedia/fawlty_manuel.wav[/url]
  woensdag 17 september 2003 @ 16:52:53 #81
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13239528
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:50 schreef Manuel het volgende:
Het Vrouwenparadijs
[...]
Wat is de Islam?

Je bron schijnt erg dubieus te zijn

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 17 september 2003 @ 16:53:49 #82
3542 Gia
User under construction
pi_13239557
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:24 schreef Mobious het volgende:

[..]

Vertel dit eens even aan mijn vriendin

Lucky you!
  woensdag 17 september 2003 @ 16:57:09 #83
49770 Manuel
I know nothing !
pi_13239646
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:52 schreef tvlxd het volgende:

Je bron schijnt erg dubieus te zijn

net als de Koran !
[url]http://www.bbcamerica.com/genre/comedy_games/multimedia/fawlty_manuel.wav[/url]
pi_13240041
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:12 schreef BATTAL het volgende:

Ja, daarom is de Islam een van de snelst groeiende Godsdientsten ter wereld, en zijn er weet ik veel hoeveel moslims die wonen in een land waar vrijheid van meningsuiting e.d. gekoesterd wordt.. Try making some sense please..De voorbeelden die je noemt slaan werkelijk nergens op, het gaat om staatshoofden die succes boekten omdat het land zich in hongersnood of economische crisis bevond, het gaat om staatshoofden die met ijzeren hand en corruptie regeerden, het gaat om staatshoofden.. ach laat maar, ik leef in Nederland, respecteer de grondwet heb alle mogelijkheden voor handen om te studeren en mezelf te orrienteren in deze smeltkroes. Er is niemand die bij bestuurd of dwingt om moslim te zijn..

de groei van de islam komt door de hoge geboortecijfer in de moslim landen. En komt door de slechte omstandigheden waar mensen in leven, en proberen hun heil te zoeken in het geloof, in de hoop dat het beter gaat.

in welke moslim land wordt vrijheid van mening gekoesterd??

quote:
Ik denk niet dat iemand ooit zal opstaan om te roepen dat een van de vijf zuilen van de islam overbodig zou zijn. Ik zie eerlijk gezegd ook niet de belemmering om anno 2003 5 keer per dag te bidden.
dus ik neem aan dat jij 5 keer perdag op een matje bid richting mecca?
quote:
Waarom denk je dat dat de reden is? Een moslim mag de volgende diersoorten nuttigen: vogels (geen jagers), vissen en herkauwers. Daarbuiten niet, aangezien varkens geen herkauwers zijn..
haha waarom moet een middeleeuws boek bepalen wat moslims mogen eten. Je eet toch wat gezond en lekker is.
quote:
Ik denk dat het niet zozeer te maken heeft met het geloof, maar met de regering.. Hoe "arm" denk je dat de mensen in Irak waren vóór de embargo? Of de mensen in Saudie Arabië, Jemen etc.. Verder ga ik mee met Nepalist. Damn, zelfs de armoede wordt in de schoot van de Islam geworpen, nog meer nonsens iemand?
Waar zouden ze zijn zonder olie.

zijn deze landen rijk? marroko,somalie,Sudan,pakistan,afganistan, bangaladesh, etc. allemaal derde wereld landen.
heb je weleens van vluchtelingen gehoord die naar zulke landen vluchten??

-
pi_13240166
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:50 schreef Manuel het volgende:
Het Vrouwenparadijs + hoop onzin.
Heb even die naam van die procureur generaal opgezocht.. Zelfs google kon em niet vinden.. vraag me af hoe dat bij democrates wordt gedaan. Trouwens, waarom doe je zoveel moeite om anti-islamitische fabeltjes te plaatsen, had het even gezegd, had ik je graag bij geholpen. Ken er namelijk een hoop ondertussen.

Greetz,
BATTAL

woensdag 17 september 2003 @ 17:18:22 #86
49770 Manuel
I know nothing !
pi_13240244
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:15 schreef BATTAL het volgende:

[..]

Heb even die naam van die procureur generaal opgezocht.. Zelfs google kon em niet vinden.. vraag me af hoe dat bij democrates wordt gedaan. Trouwens, waarom doe je zoveel moeite om anti-islamitische fabeltjes te plaatsen, had het even gezegd, had ik je graag bij geholpen. Ken er namelijk een hoop ondertussen.

Greetz,
BATTAL

Ik doe helemaal geen moeite. Was één query op google !

En in de Koran staan net zulke of nog grotere fabeltjes.

pi_13240406
is dit een feit of een fabel

And after that He spread the earth.
(Wal'arda ba'da dhalika da-ha-ha.)
-- Sura 79:30

dus allah heeft de aarde gecreerd door het uit te strekken als een tapijt?

-
pi_13240567
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:11 schreef concac het volgende:
En komt door de slechte omstandigheden waar mensen in leven, en proberen hun heil te zoeken in het geloof, in de hoop dat het beter gaat.
Dan zouden ze toch na zoveel jaar beter moeten weten?
quote:
dus ik neem aan dat jij 5 keer perdag op een matje bid richting mecca?

Heb ik dat ergens beweerd of ontkent?
quote:
haha waarom moet een middeleeuws boek bepalen wat moslims mogen eten. Je eet toch wat gezond en lekker is.
Wat vindt jij lekkerder: een tournedos of een varkenshaasje?
[..]
quote:
Waar zouden ze zijn zonder olie.
Ja, dus zijn ze niet arm... dus slaat je uitspraak nergens op.
quote:
zijn deze landen rijk? marroko,somalie,Sudan,pakistan,afganistan, bangaladesh, etc.
Hahaha, simpele ziel, heb je al gekeken naar de geografische ligging van deze landen? Komen er ook geen vluchtelingen uit de buurlanden: Kongo, Ethiopie, Nigeria, India etc.. Of zijn die ook bang dat de Islam overslaat naar hun land? Je hebt het over ontwikkelingslanden, goed punt, misschien als je verder kijkt dan je neus lang is, zie je dat Europa hier ook een behoorlijke vinger in de pap heeft. Wat denk je dat er gebeurd als een overschot van graan in die landen voor dumpprijzen worden aangeboden? Weet je hoeveel boeren hierdoor ten onder gaan? In hoeverre heeft dit te maken met de Islam? Ten tweede, ik weet niet of je wel eens beelden van Afghanistan hebt gezien, maar misschien heb jij wel een manier op de Bruto Nationaal Product op te krikken. Ten derde, in veel van die landen heersen burgeroorlogen, wees blij met wat je hier hebt, ipv dat je boe en ba roept omdat je bang bent dat oorlogsvluchtelingen het hier komen verzieken.

Greetz,
BATTAL

pi_13240714
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:18 schreef Manuel het volgende:
Ik doe helemaal geen moeite. Was één query op google !
Bedoel natuurlijk anders dan de site die je ZELF al hebt gegeven...
quote:
En in de Koran staan net zulke of nog grotere fabeltjes.
Zoals?
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:24 schreef concac het volgende:
dus allah heeft de aarde gecreerd door het uit te strekken als een tapijt?
Soera 79:30 "En ook de aarde spreidde hij uit." Weet ik niet, was er niet bij.. The lord works in mysterious ways.. Maar ik denk dat de vergelijking met een tapijt wel een beetje aan de simpele kant is..

Greetz,
BATTAL

woensdag 17 september 2003 @ 17:37:38 #90
49770 Manuel
I know nothing !
pi_13240773
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:35 schreef BATTAL het volgende:

Zoals?

lees de koran of de topics hierover even door.
pi_13240900
in welk moslim land is er vrijheid?

(7:172)
And (remember) when thy Lord brought forth from the children of Adam,
from their loins, their seed, and made them testify themselves,

(3:59 ) The likeness of Jesus with Allah is as the likeness of Adam.
He created him of dust, then He said unto him: Be! and he is.
http://www.faithfreedom.org/articles.htm

dus het is waar dat we afstammen van Adam en eva?

hier nog meer fouten en fabels uit de koran
http://answering-islam.org/BehindVeil/content.html

[Dit bericht is gewijzigd door concac op 17-09-2003 18:03]

-
  woensdag 17 september 2003 @ 19:35:39 #92
60090 Akkersloot
pi_13243783
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:12 schreef BATTAL het volgende:
aangezien voor elke theorie/geloof wel wat te roepen valt, op één of ander manier komen mensen altijd met een "ja, maaaaaar....".

[Op woensdag 17 september 2003 09:32 schreef Akkersloot het volgende:Neem een voorbeeld aan het varken. Het varken is een alleseter. Die vreet die zogenaamde heilige boeken de bijbel en koran gewoon op]

Nu heb je deze post al MEERDERE malen gepost (ik snap best dat je wat aandacht wil), maar begrijp ik eerlijk gezegd hier nog steeds niet het nut van, misschien wil je je achterliggende gedachte met ons delen.. Praat maar, wij luisteren wel naar je.. Come on, you can do it..

Nu had je net geschreven "aan elk geloof valt wel wat aan te merken". Daar slaat mijn gelijkenis met het varken op. We moeten niet continu gaan vergelijken tussen kwaden. We moeten alle kwaden bestrijden. Dus neem een voorbeeld aan het varken dat de bijbel en de koran opvreet.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_13243910
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:37 schreef Manuel het volgende:lees de koran of de topics hierover even door.
Misschien kun je iets specifieker zijn, volgens jou is de hele koran een fabeltjeskrant..
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:42 schreef concac het volgende:
dus het is waar dat we afstammen van Adam en eva?
Geloof je er in? Ja dan is het waar.. Geloof je er niet in, dan zal het voor jou ook niet waar zijn. Wanneer zullen mensen zoals jij het snappen dat bepaalde elementen uit ALLE religies kunnen worden omschreven als fabels/parabels/beeldspraak/sprookje, maar degene die de religie aanhangt er een zekere waarheid in hetgeen ziet wat jij belachelijk maakt..
quote:
hier nog meer fouten en fabels uit de koran
http://answering-islam.org/BehindVeil/content.html
Nog zo'n grap, snap je niet dat er evenveel anti-islamitische site's zijn als pro-islamitische? Ik plaats even een link, het is een islam v.s. wetenschap site, kijk hier even naar voordat je met nog meer grappen komt: www.harunyahya.com . Note: Islam stimuleert wetenschappelijk onderzoek, vandaar ook dat er na het onstaan van de islam een wetenschappelijke bloei is ontstaan in het midden-oosten (o.a. grondbeginselen Wis- en sterrenkunde, geneeswijzes, chemie, natuurkunde, schoonschrift etc.. het blijft natuurlijk een enge gedachte dat de groei van de islam aan de basis stond van deze dingen waar heden ten dage niemand meer buitenom kan..).

Greetz,
BATTAL

pi_13244093
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:35 schreef Akkersloot het volgende:Dus neem een voorbeeld aan het varken dat de bijbel en de koran opvreet.
Dus ik moet jou opvreten? No thank you.. denk bij voorbaat al dat jij bestempeld wordt als onrein voor consumptie
Wat ik met aanmerkingen op geloof wil zeggen is dat mensen, ongeacht hun religie, kennis what ever, altijd wat hebben aan te merken op andermans normen en waarden. Aangezien die van jezelf vaak het beste zijn..

Greetz,
BATTAL

pi_13244992
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:40 schreef BATTAL het volgende:

Misschien kun je iets specifieker zijn, volgens jou is de hele koran een fabeltjeskrant..

Volgens mij zegt Manuel dat er fabels in staan. Niet dat de hele Koran uit fabels bestaat. Er zullen vast een paar historisch correcte zaken in staan.
quote:
bepaalde elementen uit ALLE religies kunnen worden omschreven als fabels/parabels/beeldspraak/sprookje, maar degene die de religie aanhangt er een zekere waarheid in hetgeen ziet wat jij belachelijk maakt..
Misschien omdat het soms ook belachelijk is die zekere waarheid. Akkersloots stokpaardje "ongelovigen zullen dienen als brandstof voor het vuur".
fokschaap
pi_13245021
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:46 schreef BATTAL het volgende:

Wat ik met aanmerkingen op geloof wil zeggen is dat mensen, ongeacht hun religie, kennis what ever, altijd wat hebben aan te merken op andermans normen en waarden. Aangezien die van jezelf vaak het beste zijn..

En de Koran staat niet vol met aanmerkingen op ongelovigen
fokschaap
pi_13245031
quote:

Nog zo'n grap, snap je niet dat er evenveel anti-islamitische site's zijn als pro-islamitische? Ik plaats even een link, het is een islam v.s. wetenschap site, kijk hier even naar voordat je met nog meer grappen komt: www.harunyahya.com . Note: Islam stimuleert wetenschappelijk onderzoek, vandaar ook dat er na het onstaan van de islam een wetenschappelijke bloei is ontstaan in het midden-oosten (o.a. grondbeginselen Wis- en sterrenkunde, geneeswijzes, chemie, natuurkunde, schoonschrift etc.. het blijft natuurlijk een enge gedachte dat de groei van de islam aan de basis stond van deze dingen waar heden ten dage niemand meer buitenom kan..).

weer zo'n vooroordeel, geef dan de onwaarheden aan wat er op die site staat met argumenten in plaats van vooroordelen het is weer een anti-islam site.
en trouwens die site hurunyaya bestaat niet.

toen de islam ontstond was het romeinse rijk in verval. en sommige arabieren ontdekten de wetenschappen van de romeinen en oude grieken toen ze in die gebieden kwamen en die hadden ze bewaard en bestudeerd. alles wat zij "ontdekt" hadden was allang bekend bij de romeinen en grieken.

Noem eens een grote moslim wetenschapper op die wereld beroemd is?
Geen Einstein want was een jood.

Volgens mij is het andersom,ten dage kunnen de moslims niet zonder westerse technology.
voorbeelden hoef ik niet optenoemn kan je zelf wel bedenken.

[Dit bericht is gewijzigd door concac op 17-09-2003 20:17]

-
  woensdag 17 september 2003 @ 20:17:23 #98
60090 Akkersloot
pi_13245068
quote:
Wanneer zullen mensen zoals jij het snappen dat bepaalde elementen uit ALLE religies kunnen worden omschreven als fabels/parabels/beeldspraak/sprookje, maar degene die de religie aanhangt er een zekere waarheid in hetgeen ziet wat jij belachelijk maakt..
Ik denk niet dat het Concac gaat om islamieten belachelijk te maken. Je hoort ons toch ook niet over mensen die in reincarnatie, de geesten van de voorvaderen enz enz geloven. Het punt met de islam is heel simpel dat het volgens ons een gevaarlijke doctrine is. Je kan dan kiezen tussen alleen maar punten als "ongelovigen dienen als brandstof voor het vuur in de hel" of "afvalligen moeten worden gedood" te bestrijden maar je kan natuurlijk ook kiezen om gewoon heel dat werk van die temporaal kwab epilepsie patient onderuit te halen. Dat laatste lijkt mij een stuk eenvoudiger.

Battal, vertel mij maar hoe Mohammed zijn "openbaringen" verkreeg. Was er echt een aartsengel die echt voor hem verscheen of was het middels "visioenen" die hij al op de grond spartelend verkreeg.

pi_13246467
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:14 schreef Viola_Holt het volgende:Misschien omdat het soms ook belachelijk is die zekere waarheid.
Kijk en dat bedoel ik.. naar mijn mening is dat wat in de koran staat helemaal niet belachelijk, maar is bijvoorbeeld de evolutietheorie van Darwin weer wel belachelijk (tenminste de grondbeginselen: Toeval).
quote:
En de Koran staat niet vol met aanmerkingen op ongelovigen
Heeft iemand ooit gezegd dat dat niet zo was? Elke religie of denkwijze heeft kritiek op het andere.. Waarom denk je dat er bijvoorbeeld zoveel verschillende politieke partijen zijn? Iedere partij wil de belangen behartigen (of in iedergeval doen voorkomen als) van een bepaalde groepering, en tijdens de verkiezingen zie je hoe ze zich graag willen onderscheiden van andere partijen en niks met ze te maken willen hebben.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:16 schreef concac het volgende:weer zo'n vooroordeel, geef dan de onwaarheden aan wat er op die site staat met argumenten in plaats van vooroordelen het is weer een anti-islam site.
"This by itself is sufficient to prove that Muhammad is not God's prophet or seal since he denies God's testimony regarding the divine sonship of Christ." (http://answering-islam.org/Shamoun/true_seal.htm)
quote:
en trouwens die site hurunyaya bestaat niet.
Probeer op de link te klikken.. bij anderen doet ie 't wel..
quote:
Geen Einstein want was een jood.
Does the word "duh" mean anything to you? Pick one: http://members.tripod.com/~wzzz/
quote:
Volgens mij is het andersom,ten dage kunnen de moslims niet zonder westerse technology.
voorbeelden hoef ik niet optenoemn kan je zelf wel bedenken.
Lieve schat, NIEMAND kan tegenwoordig meer zonder de kennis die we hebben..
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:17 schreef Akkersloot het volgende:
Dat laatste lijkt mij een stuk eenvoudiger.

Het onderuit halen lukt je niet echt.. maar denk je nou echt dat er geen discussies zijn gevoerd op hoger, ietswat intellectueler niveau, over deze kwesties? Een discussie is leuk, maar als je bij voorbaat de standpunten van de tegenpartij belachelijk vindt zonder er zelf over na te denken (je hoeft je niet aangesproken te voelen) dan heeft het geen enkele zin..
quote:
Battal, vertel mij maar hoe Mohammed zijn "openbaringen" verkreeg. Was er echt een aartsengel die echt voor hem verscheen of was het middels "visioenen" die hij al op de grond spartelend verkreeg.
Wat moet ik je hierover vertellen? Heb je geen vertrouwen in je kennis? Twijfel je aan de juistheid van je ideeen misschien? Ik denk dat ik daar weinig aan kan veranderen..

"Niemand kan troost vinden bij religie of filosofie tenzij hij er eerst mee geworsteld heeft."

- Aldous Huxley

Greetz,
BATTAL

woensdag 17 september 2003 @ 21:12:37 #100
60090 Akkersloot
pi_13246759
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:03 schreef BATTAL het volgende:

Wat moet ik je hierover vertellen? Heb je geen vertrouwen in je kennis? Twijfel je aan de juistheid van je ideeen misschien? Ik denk dat ik daar weinig aan kan veranderen..

Die visioenen van Mohammed daar draait toch alles om. Dus hoe kreeg Mohammed zijn boodschap van God ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')