quote:"doch zij beseffen het niet."
Op dinsdag 16 september 2003 22:16 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Nu heb je het in je beginpost over Christenen en Joden die geen Moslims zouden accepteren, maar je ziet toch ook dat Atheisten niet echt vriendelijk staan tegenover een "godsdienst" dat zegt dat "ongelovigen verderf brengen" (Soera 2:12).
quote:- Waar staat dat in de koran of in de hadiths (levensbeschrijving van de "profeet" ?
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Akkersloot het volgende:
Aan levende slaven heb je meer dan aan dode slaven. Overigens samen met surah 5:33 wordt dat wel heel moeilijk.
- Soera 5:33 "De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen."
Ok.. Als je bedenkt dat dit nog steeds vaker voorkomt.. Criminele asielzoekers die het land worden uitgezet.. Corrupte staatshoofden die worden verbannen etc.. Je zou kunnen roepen: "ja, maar er wordt niemand gekruisigd of gedood", je hebt het over ruim 1400 jaar geleden, stel je voor dat een Islamitsch land dit zou doen, dan zouden er handelsboycotten komen, verschillende acties, amnesty international op je dak etc.. Dus worden mensen die voldoen aan alle bovenstaande criteria gewoon het land uitgezet. (in de V.S. krijg je voor minder de doodstraf anno 2003).
Ik ben geen Christen en ook geen Jood. Hoe moet dat dan.
- Ik ben niet degene die over je oordeelt.. enjoy your life, doe ik ook op mijn manier ;-)
Een afvallige.
- zo leer ik nog eens wat...
Flauwekul. En als iemand bekend voor zoveel (natuurlijk gelovige) getuigen.
- dannog, als hij berouw toont kan hij worden vrijgesproken door het slachtoffer, deze kan bijvoorbeeld een schadevergoeding vragen. Is het trouwens zo'n flauwekul? Misschien kun je ons vertellen waar je dat vandaan hebt..
Het vers is toch duidelijk of niet?
- Is dat zo? Waarom vat jij het anders op dan ik?
quote:Enneh...krijgt ze dan ook de kinderen toegewezen? Of blijven die, als de vader dat wil, bij de vader?
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Gia het volgende:
En hoe zit het eigenlijk als de man zin heeft in sex en de vrouw heeft gewoon geen zin? Mag ze haar man sex ontzeggen, gewoon omdat ze geen zin heeft?
- Waarom stel je de vraag niet andersom? Waarom denk je dat vrouwen alleen maar plichten hebben in de Islam?
quote:hieronder een deel wat er in de koran staat, is vertaald door arabieren dus. is wel de juiste vertaling.
Op dinsdag 16 september 2003 17:16 schreef Concac het volgende:
Wat me duidelijk is geworden door de verschillende posts is dat veel mensen zich bezighouden met discussie over de islam.. Vooral programma's als Netwerk dragen een enorm steentje bij. Nu is dat absoluut niet erg, maar kijk even verder dan je neus lang is, een aantal voorbeelden:
- Als een non zich helemaal bedekt is ze bezig met haar geloof, als een moslima een hoofddoek draagt is onderdrukt.
- Als een carriére vrouw op een gegeven moment besluit om te stoppen met werken om thuis klaar te staan voor haar gezin, wordt er gezegd dat ze toegewijd is aan haar familie en is iedereen onder de indruk van haar moed. Doet een moslima dat, dan wordt er gefluisterd dat ze thuis onderdrukt wordt door haar conservatieve familie..
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden.. De islam is een vredelievend geloof, en een goede moslim slaat zijn vrouw niet, verkracht haar niet, ontneemt haar kinderen niet bij scheiding, homo's zijn niet lager dan varkens (sterker nog, ze worden geaccepteerd) een Jihad is geen heilige oorlog, vrouwenbesnijdenis mag niet (vrouw moet kunnen genieten van sex), polygamie mag ja, maar is eigenlijk bedoeld om onbeschermde wezen op te vangen, en is feitelijk bijna niet haalbaar vanwege de eisen die gesteld worden aan een dergelijk huwelijk.. etc.. etc..
Vind het niet erg om mijn kennis op diverse posts los te gooien, alleen ben ik geen geleerde, but I'll do my best.. Helemaal schuldig hoef ik met niet te voelen, aangezien sommige mensen posten die moslims alleen van aanslagen op tv kennen..
Zit je met vragen, probeer de dichstbijzijnde moskee, de imams bijten niet.. Je kunt ook een mening plaatsen op diverse fora: bijvoorbeeld www.turksestudent.nl of forum.turksnl.net
Greetz,
BATTAL
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-5,00.html
And when the forbidden months have passed, slay the idolaters wherever you find them and take them captive, and beleaguer them, and lie in wait for them at every place of ambush. But if they repent and observe Prayer and pay the Zakát, then leave their way free. Surely, ALLAH is Most Forgiving, Merciful.
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-3,00.html
And this is a proclamation from ALLAH and HIS Messenger to the people on the day of the Greater Pilgrimage, that ALLAH is clear of idolaters, and so is HIS Messenger. So if you repent, it will be better for you; but if you turn away, then know that you cannot frustrate the plan of ALLAH. And give tidings of a painful punishment to those who disbelieve,
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-2,00.html
So go about in the land for four months, and know that you cannot frustrate the plan of ALLAH and that ALLAH will humiliate the disbelievers.
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-14,00.html
Fight them, that ALLAH may punish them at your hands, and humiliate then, and help you to victory over them, and relieve the minds of a people who believe;
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-30,00.html
And the Jews say, `Ezra is the son of ALLAH,' and the Christians say, `the Messiah is the son of ALLAH;' that is what they say with their mouths. They only imitate the saying of those who disbelieved before them. ALLAH's curse be on them ! How they are turned away.
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-39,00.html
If you will not go forth to fight in the cause of ALLAH, HE will punish you with a painful punishment, and will chose in your stead a people other than you, and you shall do HIM no harm at all. And ALLAH has full power over all things.
volgens mij kunnen de mensen van Arabia.com beter arabisch lezen dan mensen van ww.turksestudent.nl of forum.turksnl.net
als de islam een vredelievend waarom zijn er veel oorlogen waar moslims bij betrokken zijn, ze vechten tegen niet moslims en zelfs tegen elkaar.
quote:http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-88,00.html
But the Messenger and those who believe in him strive in the cause of ALLAH with their wealth and their persons, and it is they who shall have good things, and it is they who shall prosper.
maar deze vers begrijp ik echt niet. Waarom beloont allah de gelovigen niet als die bestaat? De meeste moslims leven in derde wereld landen en hebben het slecht. Daarom moeten ze naar niet moslim landen om hun geluk te vinden.
quote:http://www.faithfreedom.org/
Muslims are not terrorists. Islamic terrorism is due to the bad teachings of the Quran.
quote:dus je geeft toe dat wat er in de koran staat uit de tijd is.
Aan levende slaven heb je meer dan aan dode slaven. Overigens samen met surah 5:33 wordt dat wel heel moeilijk.
- Soera 5:33 "De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen."
Ok.. Als je bedenkt dat dit nog steeds vaker voorkomt.. Criminele asielzoekers die het land worden uitgezet.. Corrupte staatshoofden die worden verbannen etc.. Je zou kunnen roepen: "ja, maar er wordt niemand gekruisigd of gedood", je hebt het over ruim 1400 jaar geleden, stel je voor dat een Islamitsch land dit zou doen, dan zouden er handelsboycotten komen, verschillende acties, amnesty international op je dak etc.. Dus worden mensen die voldoen aan alle bovenstaande criteria gewoon het land uitgezet. (in de V.S. krijg je voor minder de doodstraf anno 2003).
waar is allah gebleven, moet ie de koran niet updaten?
Nee mag niet, de koran is heilig en je mag niks veranderen een echte moslim moet alle woorden geloven wat er in de koran staat.
stel je eens het leven voor in het jaar 3000. moeten de moslims nog steeds de regeltjes volgens van een boek uit de middel-eeuwen?
ik zou zeggen leef volgens je gezonde verstand, en niet volgens een middeleeuwse boek. De mens is geen computer dat geprogrammeerd moet worden door een boek.
quote:Donder op met dat achterlijke vers "ongelovigen brengen verderf, maar zij beseffen het niet". En hoewel ze het niet beseffen moeten ze van "Allah" dan toch voor eeuwig branden in de hel, soera 2:24
Op dinsdag 16 september 2003 23:09 schreef hicham het volgende:[Op dinsdag 16 september 2003 22:16 schreef Akkersloot het volgende:
Nu heb je het in je beginpost over Christenen en Joden die geen Moslims zouden accepteren, maar je ziet toch ook dat Atheisten niet echt vriendelijk staan tegenover een "godsdienst" dat zegt dat "ongelovigen verderf brengen" (Soera 2:12]"doch zij beseffen het niet."
[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 17-09-2003 07:49]
quote:Wat een achterlijke dooddoener. En hoe weet jij dat ik alleen moslims ken van aanslagen op tv.
Op dinsdag 16 september 2003 23:18 schreef BATTAL het volgende:
Helemaal schuldig hoef ik met niet te voelen, aangezien sommige mensen posten die moslims alleen van aanslagen op tv kennen..
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef BATTAL het volgende:[..]
- Resisting Islam is punished by death, crucifixion or the cutting off of the hands and feet (surah 5:33).
Strijdt tegen de Islam.. niet zozeer strijd tegen de bekering, aangezien er vrijheid van geloof heerst. Ik vraag me af in welk land je wel wegkomt met wanorde scheppen en mensen ophitsen tegen de heersende machten.. Be my guest.. Trouwens, je noemt gelijk de drastische maatregelen, verbanning is er ook een van..[...]
quote:Blijkbaar gaat Islam en godsdienstvrijheid dus juist niet samen.
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef BATTAL het volgende:
- Resisting Islam is punished by death, crucifixion or the cutting off of the hands and feet (surah 5:33).
Strijdt tegen de Islam.. niet zozeer strijd tegen de bekering, aangezien er vrijheid van geloof heerst. Ik vraag me af in welk land je wel wegkomt met wanorde scheppen en mensen ophitsen tegen de heersende machten.. Be my guest.. Trouwens, je noemt gelijk de drastische maatregelen, verbanning is er ook een van..
Nu je een boek als de koran zit te verdedigen vind je dat dan ook niet een beetje krom. "Ongelovigen brengen verderf" Soera 2:12. en soera 5:33 natuurlijk.
quote:dus je geeft toe dat wat er in de koran staat uit de tijd is.
Op woensdag 17 september 2003 05:12 schreef concac het volgende:
stel je eens het leven voor in het jaar 3000. moeten de moslims nog steeds de regeltjes volgens van een boek uit de middel-eeuwen?
- De koran is niet gebonden aan tijd..
quote:Probeer deze http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html
Op woensdag 17 september 2003 04:00 schreef concac het volgende:
Een hoop vertalingen van verzen (voor de derde keer)
quote:ik zou zeggen leef volgens je gezonde verstand, en niet volgens een middeleeuwse boek.
Op woensdag 17 september 2003 05:12 schreef concac het volgende:
quote:Wat een achterlijke dooddoener. En hoe weet jij dat ik alleen moslims ken van aanslagen op tv.
Op woensdag 17 september 2003 07:47 schreef Akkersloot het volgende:
quote:Dit is vers 5:33 "De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen." En hou je vooral niet in..
Op woensdag 17 september 2003 09:00 schreef Mobious het volgende:
Greetz,
BATTAL
Of dachten jullie soms dat men in die tijd dezelfde waarden en normen had als nu?
quote:"En er naar streven wanorde in het land te scheppen" is natuurlijk wat die zgn "profeet" Mohammed er zelf van maakt. Als ik zeg dat de koran fascisme is, streef ik niet naar wanorde in het land. Je kan het vergelijken met een verwend kind dat van mama geen snoepje krijgt en dan gaat beweren dat ze wanorde brengt in het gezin.
Op woensdag 17 september 2003 09:19 schreef BATTAL het volgende:
Dit is vers 5:33 "De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen." En hou je vooral niet in..
quote:Neem een voorbeeld aan het varken. Het varken is een alleseter. Die vreet die zogenaamde heilige boeken de bijbel en koran gewoon op.
Op woensdag 17 september 2003 09:26 schreef bondgirl het volgende:
In de Bijbel staan toch ook dat soort dingen?Of dachten jullie soms dat men in die tijd dezelfde waarden en normen had als nu?
quote:Je kunt iets ook niet willen beseffen, en het maar doen als achterlijk gelul.
Op woensdag 17 september 2003 07:37 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Donder op met dat achterlijke vers "ongelovigen brengen verderf, maar zij beseffen het niet". En hoewel ze het niet beseffen moeten ze van "Allah" dan toch voor eeuwig branden in de hel, soera 2:24
Donder zelf op
quote:Ik geloof niet dat ongelovigen in de hel zullen branden. Daarom vind ik het achterlijk gelul. Als Mohammed dat dan zou weten hoe kan het dan dat de aartengel Gabriel of "Allah" niet zou weten dat de zon niet ondergaat in een modderhoudende bron. Soera 18:86
Op woensdag 17 september 2003 11:20 schreef hicham het volgende:
Je kunt iets ook niet willen beseffen, en het maar doen als achterlijk gelul.Donder zelf op
Lees die maar even door. Daar staat het antwoord.
quote:
De koran is niet gebonden aan tijd.
als de koran niet tijdgebonden is waarom eten moslims nog steeds geen varkensvlees? vroeger hadden ze geen koelkasten en conserveermiddelen, en varkensvlees bederft snel daarom hadden ze het verboden om te eten. Maar nu in de moderne tijd is dat veranderd dus nu kunnen de moslims toch gewoon varkensvlees eten?
maar ik heb nog geen antwoord op deze vraag.
als allah mensen beloond die volgens de koran leven waarom leven de meeste moslims in arme landen en mensen die niet volgens de koran leven in rijke landen.
volgens mij beloond allah de niet moslims met rijkdommen en welvaart, terwijl de moslims in armoede en ellende moeten lijden.
quote:Dat ligt dan natuurlijk aan die ongelovigen en afvalligen die volgens Mohammed verderf brengen. Na de laatste aardbeving in Algerije stroomden de fundi's de getroffen wijken binnen. Niet om de slachtoffers te helpen natuurlijk maar jacht te maken op vrouwen die geen hoofddoekje dragen. Vergelijk hoe gristenen de joden onder handen namen na een aardbeving in Lissabon, ergens diep in de Middeleeuwen.
Op woensdag 17 september 2003 12:32 schreef concac het volgende:
als allah mensen beloond die volgens de koran leven waarom leven de meeste moslims in arme landen en mensen die niet volgens de koran leven in rijke landen.
quote:je laatste vraag dus: 'beloond' lijkt mij als in 'gelukkig zijn' en niet geld. Je wordt beloond op het ziel gebeuren, zodat je tevreden bent met jezelf.
veel moslims beseffen niet dat de koran geschreven was omdat mohammed de islam heeft ingevoerd om zijn vijanden in toom te houden en meer macht te krijgen. Angst en doctrinatie zijn sterke wapens. Kijk maar naar hitler, stalin, mao tze tung, saddam etc.
[..]
wie mag bepalen wat niet met de tijd mee mag en wat wel.
als er staat bid 5 keer perdag richting mecca moet je dat doen of niet. of kan je zeggen dat is uit de tijd dus hoef ik niet 5 keer perdag te bidden.als de koran niet tijdgebonden is waarom eten moslims nog steeds geen varkensvlees? vroeger hadden ze geen koelkasten en conserveermiddelen, en varkensvlees bederft snel daarom hadden ze het verboden om te eten. Maar nu in de moderne tijd is dat veranderd dus nu kunnen de moslims toch gewoon varkensvlees eten?
quote:
veel moslims beseffen niet dat de koran geschreven was omdat mohammed de islam heeft ingevoerd om zijn vijanden in toom te houden en meer macht te krijgen. Angst en doctrinatie zijn sterke wapens. Kijk maar naar hitler, stalin, mao tze tung, saddam etc.
[..]
wie mag bepalen wat niet met de tijd mee mag en wat wel.
als er staat bid 5 keer perdag richting mecca moet je dat doen of niet. of kan je zeggen dat is uit de tijd dus hoef ik niet 5 keer perdag te bidden.als de koran niet tijdgebonden is waarom eten moslims nog steeds geen varkensvlees? vroeger hadden ze geen koelkasten en conserveermiddelen, en varkensvlees bederft snel daarom hadden ze het verboden om te eten. Maar nu in de moderne tijd is dat veranderd dus nu kunnen de moslims toch gewoon varkensvlees eten?
volgens mij beloond allah de niet moslims met rijkdommen en welvaart, terwijl de moslims in armoede en ellende moeten lijden.
quote:Het eerste is mooi bedacht, maar de werkelijkheid is anders. In Nederland worden de kinderen meestal aan de moeder toegewezen. Maar als de vader met zijn kinderen naar zijn thuisland vertrekt, heeft moeders het nakijken, omdat volgens die wetten de vader de voogd is en de moeder slechts verzorgster.
Op dinsdag 16 september 2003 23:18 schreef BATTAL het volgende:
Enneh...krijgt ze dan ook de kinderen toegewezen? Of blijven die, als de vader dat wil, bij de vader?
- Waarom niet? Het is aan de rechter om dat te mogen beslissen.. Als een kind zijn/haar moeder nodig heeft dan zal er weinig door de man in te brengen zijn denk ik..En hoe zit het eigenlijk als de man zin heeft in sex en de vrouw heeft gewoon geen zin? Mag ze haar man sex ontzeggen, gewoon omdat ze geen zin heeft?
- Waarom stel je de vraag niet andersom? Waarom denk je dat vrouwen alleen maar plichten hebben in de Islam?
Het tweede is geen antwoord. Het is een scheidingsgrond, akkoord. Maar mijn vraag is eigenlijk: Mag een man zijn vrouw tot sex dwingen. Sex eisen.
Het komt namelijk vaker voor dat vrouwen geen zin hebben, dan andersom.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 17-09-2003 12:49]
quote:Dat wordt waarschijnlijk trekken of vreemdgaan voor de man. Zie de rest van de wereld.
Op woensdag 17 september 2003 12:41 schreef Gia het volgende:
Ik wil eigenlijk wel antwoord op deze vraag:
[..]Al tot tweemaal toe is er gezegd dat een vrouw mag scheiden als de sex niet goed is. Maar ik vraag me dan wel af of dit dan tot gevolg kan hebben dat ze haar kinderen kwijt is. Want dan zal ze waarschijnlijk niet willen scheiden, ondanks slechte sex.
En wat gebeurt er als ze geen zin heeft en de man wel?
quote:Nou Hicham, noem maar dan een voorbeeld van verderf dat ik als "ongelovige" veroorzaak.
Op woensdag 17 september 2003 11:20 schreef hicham het volgende:[Op woensdag 17 september 2003 07:37 schreef Akkersloot het volgende:
Donder op met dat achterlijke vers "ongelovigen brengen verderf, maar zij beseffen het niet". En hoewel ze het niet beseffen moeten ze van "Allah" dan toch voor eeuwig branden in de hel, soera 2:24 ]Je kunt iets ook niet willen beseffen, en het maar doen als achterlijk gelul.
Donder zelf op
quote:hahah onzin. waarom zijn zwitserland of luxemburg bijvoorbeeld zo rijk dan?? liggen die landen aan zee? zijn ze rijk geworden door boeren?
Op woensdag 17 september 2003 12:38 schreef Nepalist het volgende:[..]
je laatste vraag dus: 'beloond' lijkt mij als in 'gelukkig zijn' en niet geld. Je wordt beloond op het ziel gebeuren, zodat je tevreden bent met jezelf.
Sommige mensen bereiken dit met geld en macht (vele noord-amerikanen) en andere met het geloof. Dat is mischien ook een van de redenen waarom kapitalisme niet samen gaat met geloof in praktijk. Daarnaast is het zo dat de meeste moslims in afrika en azië wonen waar het volgens mij moeilijk is om te boeren. Nederland dankt zijn welvaart naast de ligging aan zee ook aan het boeren.
in azie geen boeren?? wat dacht je van bijv. china.
china ligt aan zee, en groten deels boeren .
als de meeste moslims gelukkig zijn waarom blijven ze niet in hun eigen land maar moeten ze naar het westen om hun geluk te vinden.
.
quote:jij hebt onzin in je kop zitten. Ik geef tenminste mogelijke redenen waar je zelf niet op kunt komen. En omdat Zwitserland en Luxemburg het niet van hun ligging moeten hebben , hebben ze zoiets als bankgeheimen.
Op woensdag 17 september 2003 13:05 schreef concac het volgende:[..]
hahah onzin. waarom zijn zwitserland of luxemburg bijvoorbeeld zo rijk dan?? liggen die landen aan zee? zijn ze rijk geworden door boeren?
in azie geen boeren?? wat dacht je van bijv. china.
china ligt aan zee, en groten deels boeren .als de meeste moslims gelukkig zijn waarom blijven ze niet in hun eigen land maar moeten ze naar het westen om hun geluk te vinden.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |