abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 september 2003 @ 12:57:18 #1
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13178242
Ik las net een gedeelte uit nederlandse vertaling van de Koran. En in hoofdstuk 2 las ik het volgende vers:
quote:
120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.
Toen ik dit las dacht bij mezelf, warempel, dit klopt echt. De moslims zijn de laatste tijd zo vaak in de media, en altijd negatief. En dit vers verteld gewoon eigenlijk: Wij vinden jullie pas tof als jullie net als ons zijn. En dit klopt ook nog volgens mij: zie bv. palestina/israel etc.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 15 september 2003 @ 13:05:56 #2
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_13178436
Sorry hoor maar christenen en andere gelovigen willen toch ook zoveel mogelijk mensen tot hun krijgen.
Ik zie het verschil echt niet ?
Er zijn natuurlijk ook egoistische gelovigen die alleen maar aan hun zelf denken, endus zichzelf alleen de hemel in willen prijzen.
Opzich wel een goed idee blijft er ook wat ruimte over in de hemel (geen overbevolking enzo).
  maandag 15 september 2003 @ 13:07:03 #3
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_13178464
quote:
Op maandag 15 september 2003 12:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik las net een gedeelte uit nederlandse vertaling van de Koran. En in hoofdstuk 2 las ik het volgende vers:
[..]

Toen ik dit las dacht bij mezelf, warempel, dit klopt echt. De moslims zijn de laatste tijd zo vaak in de media, en altijd negatief. En dit vers verteld gewoon eigenlijk: Wij vinden jullie pas tof als jullie net als ons zijn. En dit klopt ook nog volgens mij: zie bv. palestina/israel etc.

Idd. De grootste drijfveer van fundamentalisten voor het plegen van aanslagen is niet de onderdrukking van Isreal, maar dat is de Koran.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_13178469
Nee joh, de Islam is een heel vredelievend volk joh. Welk bedrijf maakt reclame voor de ander? Geen. Christenen ook, gaan met brandend zwaard de woestijn door.

Geloof == oorlog

Nederland heeft een cellentekort. [br] Parttime DnB-Addicts Crew® Promoter.
pi_13178482
De beredenatie klopt wel aardig volgens mij, alleen is dat volgens mij met zo ongeveer elk geloof dus ook andersom.
Je kan mensen niet beoordelen op het geloof dat ze wel of niet belijden.
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_13178520
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:07 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Idd. De grootste drijfveer van fundamentalisten voor het plegen van aanslagen is niet de onderdrukking van Isreal, maar dat is de Koran.

De koran drijfveer voor het plegen van aanslagen???
Denk het niet, ik denk dat je eerder bij de (foute) imams moet zijn die het woord van allah verkondigen...
pi_13178533
quote:
...dit klopt echt....

slaap zacht !

Religion : Mankind's worst invention !
  maandag 15 september 2003 @ 13:10:01 #8
41606 Misanthroopia
pi_13178548
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:05 schreef Mac11 het volgende:
Sorry hoor maar christenen en andere gelovigen willen toch ook zoveel mogelijk mensen tot hun krijgen.
Er zijn natuurlijk ook egoistische gelovigen die alleen maar aan hun zelf denken, endus zichzelf alleen de hemel in willen prijzen.
Opzich wel een goed idee blijft er ook wat ruimte over in de hemel (geen overbevolking enzo).
De Koran stelt echter als enige dat heidenen, homo's, joden en christenen lager dan varkens zijn. Zij moeten bekeerd worden. Als eerste moet dit op een vredelievende manier geprobeerd worden en wanneer dat niet lukt d.m.v. een heilige oorlog.

Ik zal de betreffende passages ff opzoeken.

pi_13178553
En wat is de conclusie die ik uit dit verhaal moet trekken? Dat verschillende geloven nooit samengaan. Dat de islam met niets anders dan de islam samengaat? Dat Christenen en Joden fout zijn? Dat Christenen alleen met christenen samengaan? Of dat de niet-gelovigen altijd de dupe zijn van het geloof terwijl zij het misschien wel bij het juiste eind hebben?
  maandag 15 september 2003 @ 13:12:06 #10
64882 Mac11
pi_13178627
Omfg, iedereen noemt hier de koran als moordenaar....

Het is nog steeds de menselijke geest die de trekker overhaalt of (de amerikaanse wijze) de enter toets indrukt dus houd alsjeblieft de koran, god enzo erbuiten.

maandag 15 september 2003 @ 13:13:25 #11
13462 BansheeBoy
pi_13178660
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:10 schreef OutKast het volgende:
En wat is de conclusie die ik uit dit verhaal moet trekken? Dat verschillende geloven nooit samengaan. Dat de islam met niets anders dan de islam samengaat? Dat Christenen en Joden fout zijn? Dat Christenen alleen met christenen samengaan? Of dat de niet-gelovigen altijd de dupe zijn van het geloof terwijl zij het misschien wel bij het juiste eind hebben?
de conlusie die ik hieruit kan trekken is:

Dat de Christenen en de Joden de moslim NIET accepteren totdat zij dezelfde religie hebben als hen. Vanuit de oogpunt van de moslims kunnen zij prima samen...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_13178695
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:12 schreef Mac11 het volgende:
Omfg, iedereen noemt hier de koran als moordenaar....

Het is nog steeds de menselijke geest die de trekker overhaalt of (de amerikaanse wijze) de enter toets indrukt dus houd alsjeblieft de koran, god enzo erbuiten.

Je vergeet alleen wel dat vaak onder de naam van een geloof (welke maakt nu even niet uit) de trekker overgehaald wordt.
Kijk maar naar aanslagen en oorlogen van de laatste jaren.

Het geloof wordt miischien wel te makkelijk aangehaald om foute acties goed te praten

maandag 15 september 2003 @ 13:15:00 #13
41606 Misanthroopia
pi_13178707
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:09 schreef Coencordia het volgende:

[..]

De koran drijfveer voor het plegen van aanslagen???
Denk het niet, ik denk dat je eerder bij de (foute) imams moet zijn die het woord van allah verkondigen...

Dat is anders niet wat bv. de hamas, jihad of al aqsa beweert na het opeisen van een bomaanslag. Daar wordt steevast een vers uit de koran voorgelezen waarmee zij de motivatie achter de aanslag aangeven.

Afgezien van de IRA ken ik weinig groeperingen in onze joods/christelijk/humanistische samenleving die sinds de verlichting nog op zo'n achterlijke manier denken.

maandag 15 september 2003 @ 13:16:14 #14
64882 Mac11
pi_13178757
Ergens in de bijbel staat ook dat de totale vernietiging van de aarde uit het middenoosten zal komen.
  maandag 15 september 2003 @ 13:17:58 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_13178812
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:07 schreef eetomit het volgende:
Geloof == oorlog
Voetbal == oorlog == geloof?
Action is the enemy of thoughts
pi_13178828
quote:
120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.
Dit klinkt mij in de oren als een self-fulfilling prophecy, gestaaft door een dreigement van Allah himself...

[Dit bericht is gewijzigd door Start op 15-09-2003 13:20]

The more I study religions, the more I am convinced that man never worshipped anything but himself. - Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
  maandag 15 september 2003 @ 13:20:04 #17
41606 Misanthroopia
pi_13178875
Onderstaande heeft ooit iemand een keer op Fok! gepost.

DE vrede van de islam (tssss)

Islamitische eschatologie..............(=een uiteenzetting.)

De eschatologie van de moslims behelst een wereldomspannend islamitisch rijk, waarin alle 'ongelovigen' (Lees: Joden en christenen!) zullen omkomen of zich zullen onderwerpen aan Allah en de Koran.

Maar er is op de hele aarde geen plek te vinden waar de veroveringsdrang van de islam zich sterker op richt dan de stad Jeruzalem.

Uit de Koran alleen strijdlustige verzen te citeren is net zo onredelijk als het veroordelen van Joden of christenen op grond van teksten in de Torah of het Oude Testament die oproepen tot een meedogenloze strijd tegen de Kanaänieten. Er staat in de Koran immers ook geschreven: 'Er is geen dwang in de godsdienst' (2:256). Wie dan ook betoogt dat de moslims de islam verbreid hebben met het zwaard, zal ook moeten erkennen dat Karel de Grote, Wladimir de 'Heilige' en vele andere 'christelijke' leiders de onderworpen massa' s dwangmatig het christendom hebben opgelegd. De Koran spreekt over vrijwillige bekering, met name waar het om Joden en christenen gaat (bijv. 3:64).

Toch is dat niet het hele verhaal. In het zogenoemde 'vers van het zwaard' zegt de Koran (9:5): 'doodt de genoten-gevers (= de heidenen) waar gij hen aantreft, en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen' , tenzij zij zich laten islamiseren. Soera 48:16 zegt tot 'gelovigen' met betrekking tot bepaalde 'ongelovigen': 'gij zult hen bestrijden, tenzij dat zij Overgave (islam) doen.' En in vs. 28: '(Allah) is het, die Zijn Boodschapper (= Mohammed) heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst.'

Soera 3:85 zegt: 'wie iets anders dan de Overgave (islam) tot godsdienst wenst, van hem zal (het) niet aangenomen worden en hij behoort in het latere leven tot de verliezers.' En Soera 9: 'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah' (vs. 29) en: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen strengheid in u vinden' (vs.123).

Islam en hun interpretatie van vrede !!

Volgens de letter van de Koran is vriendschap tussen moslim en niet-moslim dan ook principieel uitgesloten. Soera 5:51 zegt: 'O gij, die gelooft, neemt u niet de Joden en de Christenen tot verbondenen; zij zijn elkanders verbondenen en wie Uwer met hen gemeenschap aangaat, die behoort tot hen.' Soera 9:123 zegt: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen gestrengheid in u vinden.' Dit vers en andere verzen worden vaak weggeëxegetiseerd door moslims die naar buiten toe een vriendelijk beeld willen afgeven.

In werkelijkheid maken deze verzen duidelijk wat Dzjihad (Jihad zoals het vertaald wordt) ten diepste is: het uiteindelijke doel van de islam is de hele wereld tot onderwerping aan de Koran te brengen, wat het ook moge kosten. islamiseren).'

Vandaag is de wereld nog verdeeld in twee gebieden: de dar al-islam, het 'huis van de islam' , waarin de meerderheid van de bewoners moslim is, en de dar al-harb, het 'huis van de oorlog' , waarin de meerderheid van de bewoners nog geen moslim is.

Het eerste 'huis' moet het tweede 'huis' onderwerpen (islamiseren), zo mogelijk met vreedzame middelen of anders met geweld (de Jihad). Als tenslotte alle mensen moslims zijn geworden, zal de wereld dar al-salaam, 'huis des vredes' , zijn. Dit is de islamitische opvatting van 'vrede': die bestaat daaruit dat alle opponenten geïslamiseerd (tot slaafse onderwerping gebracht) zijn. De islam heeft wat dat betreft veel geduld.

Dat is nu die vredelievende islam waar onze politieke leiders het over hebben, ze barbbelen maar wat, hebben nog nooit een letter van de Koran in hun handen genomen, dus weten ze werkelijk niet waar ze over praten !!

pi_13178897
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:15 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Dat is anders niet wat bv. de hamas, jihad of al aqsa beweert na het opeisen van een bomaanslag. Daar wordt steevast een vers uit de koran voorgelezen waarmee zij de motivatie achter de aanslag aangeven.

Afgezien van de IRA ken ik weinig groeperingen in onze joods/christelijk/humanistische samenleving die sinds de verlichting nog op zo'n achterlijke manier denken.

Zullen ze dan niet door iemand opgefokt zijn om dat te doen??
Als je langgenoeg fout gepreek aanhoort ga je er nog in geloven ook.

Maar ik denk dat we het er wel overeens zijn dat die aanslagen fout zijn, helemaal als ze een geloof ter goedkeuring gebruiken.
Goede voorbeelden zijn aanslagen van de Hamas Jihaad en dergelijke maar ook de oorlog in Irak met "God's goedkeuring"

maandag 15 september 2003 @ 13:22:40 #19
3542 Gia
User under construction
pi_13178954
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat de Christenen en de Joden de moslim NIET accepteren totdat zij dezelfde religie hebben als hen. Vanuit de oogpunt van de moslims kunnen zij prima samen...

Dus omdat in de Koran staat dat Mohammed heeft gezegd dat de Christenen en de Joden geen Moslims accepteren, is dat ook de waarheid.

Leer nou eens voor jezelf denken en volg eens niet alles wat in een dom boekje staat.

pi_13179052
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:05 schreef Mac11 het volgende:
Het verschil is dat ze hun geloof hier uitten. Dat mogen ze lekker in hun eigen land doen
  maandag 15 september 2003 @ 13:29:54 #21
13462 BansheeBoy
pi_13179171
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus omdat in de Koran staat dat Mohammed heeft gezegd dat de Christenen en de Joden geen Moslims accepteren, is dat ook de waarheid.

Leer nou eens voor jezelf denken en volg eens niet alles wat in een dom boekje staat.

Nee, ik classificeer het als waarheid naar aanleiding van de hedendaagse problemen e.d.

maandag 15 september 2003 @ 13:30:28 #22
13462 BansheeBoy
pi_13179183
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:25 schreef AleXXXLie het volgende:

[..]

Het verschil is dat ze hun geloof hier uitten. Dat mogen ze lekker in hun eigen land doen

Die zin snap ik niet

maandag 15 september 2003 @ 13:31:10 #23
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13179204
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:25 schreef AleXXXLie het volgende:

[..]

Dit land is toch van mensen die hier wonen? .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 15 september 2003 @ 13:33:42 #24
13462 BansheeBoy
pi_13179284
Deze site kwam ik tegen. Echt eeen hele mooie moskee in Rotterdam

http://www.omroep.nl/nmo/Excursie/Mevlana_moskee/excursie.htm

maandag 15 september 2003 @ 13:38:22 #25
41606 Misanthroopia
pi_13179432
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Deze site kwam ik tegen. Echt eeen hele mooie moskee in Rotterdam

http://www.omroep.nl/nmo/Excursie/Mevlana_moskee/excursie.htm

Idd, mooie moskee. Is een keer wat anders dan al die rijtjeshuizen. Ik wil hem eigenlijk wel eens bezoeken met m'n vriendin.

Mag zij ook naar binnen?

maandag 15 september 2003 @ 14:17:03 #26
13462 BansheeBoy
pi_13180446
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:38 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Idd, mooie moskee. Is een keer wat anders dan al die rijtjeshuizen. Ik wil hem eigenlijk wel eens bezoeken met m'n vriendin.

Mag zij ook naar binnen?

Ja hoor. Jij mag ook naar binnen, kom maar mee met je vriendin...

pi_13181476
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:10 schreef Misanthroopia het volgende:
De Koran stelt echter als enige dat heidenen, homo's, joden en christenen lager dan varkens zijn.
[...] Ik zal de betreffende passages ff opzoeken.
Hier ben ik ECHT benieuwd naar.. Weer zo'n kleuter die wat roept omdat hij/zij het "ergens gehoord" heeft.. Misschien bij Netwerk of 2vandaag.. kijk anders naar CNN, dat geeft een neutraler beeld dan die twee bij elkaar..
Je kunt roepen wat je wilt.. Maar de vers die aangehaald wordt klopt enigszins wel.. Zolang moslim moslims blijven, en hun geloof uitten buiten de deur (bijv. hoofddoekjes) zullen deze altijd als buitenstaander worden gezien in de Nederlandse maatschappij..

Greetz,
BATTAL

maandag 15 september 2003 @ 15:50:46 #28
3542 Gia
User under construction
pi_13182835
quote:
Op maandag 15 september 2003 14:57 schreef BATTAL het volgende:

[..]

Hier ben ik ECHT benieuwd naar.. Weer zo'n kleuter die wat roept omdat hij/zij het "ergens gehoord" heeft.. Misschien bij Netwerk of 2vandaag.. kijk anders naar CNN, dat geeft een neutraler beeld dan die twee bij elkaar..
Je kunt roepen wat je wilt.. Maar de vers die aangehaald wordt klopt enigszins wel.. Zolang moslim moslims blijven, en hun geloof uitten buiten de deur (bijv. hoofddoekjes) zullen deze altijd als buitenstaander worden gezien in de Nederlandse maatschappij..

Greetz,
BATTAL

Ahum.....
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:20 schreef Misanthroopia het volgende:
Onderstaande heeft ooit iemand een keer op Fok! gepost.

DE vrede van de islam (tssss)

Islamitische eschatologie..............(=een uiteenzetting.)

De eschatologie van de moslims behelst een wereldomspannend islamitisch rijk, waarin alle 'ongelovigen' (Lees: Joden en christenen!) zullen omkomen of zich zullen onderwerpen aan Allah en de Koran.

Maar er is op de hele aarde geen plek te vinden waar de veroveringsdrang van de islam zich sterker op richt dan de stad Jeruzalem.

Uit de Koran alleen strijdlustige verzen te citeren is net zo onredelijk als het veroordelen van Joden of christenen op grond van teksten in de Torah of het Oude Testament die oproepen tot een meedogenloze strijd tegen de Kanaänieten. Er staat in de Koran immers ook geschreven: 'Er is geen dwang in de godsdienst' (2:256). Wie dan ook betoogt dat de moslims de islam verbreid hebben met het zwaard, zal ook moeten erkennen dat Karel de Grote, Wladimir de 'Heilige' en vele andere 'christelijke' leiders de onderworpen massa' s dwangmatig het christendom hebben opgelegd. De Koran spreekt over vrijwillige bekering, met name waar het om Joden en christenen gaat (bijv. 3:64).

Toch is dat niet het hele verhaal. In het zogenoemde 'vers van het zwaard' zegt de Koran (9:5): 'doodt de genoten-gevers (= de heidenen) waar gij hen aantreft, en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen' , tenzij zij zich laten islamiseren. Soera 48:16 zegt tot 'gelovigen' met betrekking tot bepaalde 'ongelovigen': 'gij zult hen bestrijden, tenzij dat zij Overgave (islam) doen.' En in vs. 28: '(Allah) is het, die Zijn Boodschapper (= Mohammed) heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst.'

Soera 3:85 zegt: 'wie iets anders dan de Overgave (islam) tot godsdienst wenst, van hem zal (het) niet aangenomen worden en hij behoort in het latere leven tot de verliezers.' En Soera 9: 'Bestrijdt hen die niet geloven in Allah' (vs. 29) en: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen strengheid in u vinden' (vs.123).

Islam en hun interpretatie van vrede !!

Volgens de letter van de Koran is vriendschap tussen moslim en niet-moslim dan ook principieel uitgesloten. Soera 5:51 zegt: 'O gij, die gelooft, neemt u niet de Joden en de Christenen tot verbondenen; zij zijn elkanders verbondenen en wie Uwer met hen gemeenschap aangaat, die behoort tot hen.' Soera 9:123 zegt: 'O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen gestrengheid in u vinden.' Dit vers en andere verzen worden vaak weggeëxegetiseerd door moslims die naar buiten toe een vriendelijk beeld willen afgeven.

In werkelijkheid maken deze verzen duidelijk wat Dzjihad (Jihad zoals het vertaald wordt) ten diepste is: het uiteindelijke doel van de islam is de hele wereld tot onderwerping aan de Koran te brengen, wat het ook moge kosten. islamiseren).'

Vandaag is de wereld nog verdeeld in twee gebieden: de dar al-islam, het 'huis van de islam' , waarin de meerderheid van de bewoners moslim is, en de dar al-harb, het 'huis van de oorlog' , waarin de meerderheid van de bewoners nog geen moslim is.

Het eerste 'huis' moet het tweede 'huis' onderwerpen (islamiseren), zo mogelijk met vreedzame middelen of anders met geweld (de Jihad). Als tenslotte alle mensen moslims zijn geworden, zal de wereld dar al-salaam, 'huis des vredes' , zijn. Dit is de islamitische opvatting van 'vrede': die bestaat daaruit dat alle opponenten geïslamiseerd (tot slaafse onderwerping gebracht) zijn. De islam heeft wat dat betreft veel geduld.

Dat is nu die vredelievende islam waar onze politieke leiders het over hebben, ze barbbelen maar wat, hebben nog nooit een letter van de Koran in hun handen genomen, dus weten ze werkelijk niet waar ze over praten !!

maandag 15 september 2003 @ 15:59:12 #29
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_13183111
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:12 schreef Mac11 het volgende:
Je vergeet iets. Koran en "God" zijn ook produkten van de menselijke geest. Dus als je de menselijke geest erbuiten wil houden moet je dus ook de produkten van de menselijke geest, de bijbel, koran, enz enz er buiten houden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  maandag 15 september 2003 @ 16:03:10 #30
60090 Akkersloot
pi_13183232
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:15 schreef Misanthroopia het volgende:
De IRA heeft dan ook niets met het katholicisme of wat dan ook te maken. Het conflict in Noord-Ierland is puur een etnisch conflict tussen de oorspronkelijke bevolking (de Ieren) en de bezetters (de Britten) waarvan de laaste nu 75 % van de bevolking uitmaken. De macht van de Britten kan doorbroken worden door 1. Aansluiting bij de Ierse Republiek en 2. Het geboorteoverschot van de, meest katholieke, Ieren.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 15 september 2003 @ 16:04:55 #31
60090 Akkersloot
pi_13183274
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:16 schreef Mac11 het volgende:
Ergens in de bijbel staat ook dat de totale vernietiging van de aarde uit het middenoosten zal komen.
self-fulfilling prophecy

Waar staan die blauwe strepen op vlag Israel voor?

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 15-09-2003 16:15]

pi_13196217
quote:
Op maandag 15 september 2003 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Ahum.....
[..]

En het nut van deze post is....? Ben benieuwd naar waar dit staat:
quote:
De Koran stelt echter als enige dat heidenen, homo's, joden en christenen lager dan varkens zijn
Greetz,
BATTAL
pi_13199558
een vers?? je bedoelt meerdere verzen uit de koran.

- Men are superior to women (surah 2:228).
- Women have half the rights of men: in court witness (surah 2:282) and in inheritance (surah 4:11).
- A man may punish his wife by beating her (surah 4:34).
- A man may marry up to four wives at the same time (surah 4:3).
- A wife is a sex object for her husband (surah 2:223).
- Muslims must fight until their opponents submit to Islam (surah 9:29).
- A Muslim must not take a Jew or a a Christian for a friend (surah 5:51).
- A Muslim apostate must be killed (surah 9:12).
- No separation between Church and State. (Surah 2:193)
- No opposition party allowed. (Surah 4:59)
- Stealing is punished by the amputation of the hands (surah 5:38).
- Resisting Islam is punished by death, crucifixion or the cutting off of the hands and feet (surah 5:33).
- Heaven in Islam is the place where a Muslim will be reclining, eating meats and delicious fruits, drinking exquisite wines, and engaging in sex with virgins (surah 55:54- 56) & (surah 52:17,19).

So when the sacred months have passed, slay the idolaters, wherever you find them, and take them captive and besiege them and lie in wait for them in every ambush…. (Koran 9:5) The only punishment of those that wage war against Allah and His Messenger and strive to make mischief in the land is that they should be murdered, or crucified, or their hands and their feet should be cut-off on opposite sides, or they should be imprisoned…. (Koran 5:33)

"As for those who are slain in the cause of God, He will not allow their works to perish. ... He will admit them to the Paradise He has made known to them." (47:8)

"Make war on them until idolatry shall cease and Gods religion shall reign supreme" (8:39)

"Let those who would exchange the life of this world for the hereafter, fight for the cause of God; whether he dies or triumphs, We shall richly reward him. ... The true believers fight for the cause of God, but the infidels fight for the devil. Fight then against the friends of Satan ..." (4:74,76)

"Prophet, rouse the faithful to arms. If there are twenty steadfast men among you, they shall vanquish two hundred; and if there are a hundred, they shall rout a thousand unbelievers, for they are devoid of understanding." (8:65)

-
  dinsdag 16 september 2003 @ 06:25:56 #34
60090 Akkersloot
pi_13199635
Om dat allemaal te "weerleggen" kan je uitzoeken uit de volgende dogma's Dogma's van de islamofielen.
pi_13203336
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 04:33 schreef concac het volgende:
Bull-shit!
Van welke Ant-Islam site heb je dat nou weer gevonden joh..Ik ben zelf moslim en hoe komt het dat ik die verzen nooit ben tegengekomen...(ps: het plegen van moord is verboden, of het nou een christen/jood is maakt niet uit)

Zo zie je maar weer dat er zelfs nep- koran vertalingen op internet gezet worden..En dat alleen maar om alle christenen/joden een slecht beeld van het Islam te geven..En het lukt ze ook aardig, meer dan de helft van de christenen denken nu negatief over moslims..(de Joden hebben altijd al een groot hekel aan moslims gehad)

pi_13203509
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:30 schreef Yozgatli het volgende:

[..]

Van welke Ant-Islam site heb je dat nou weer gevonden joh..Ik ben zelf moslim en hoe komt het dat ik die verzen nooit ben tegengekomen...(ps: het plegen van moord is verboden, of het nou een christen/jood is maakt niet uit)

Zo zie je maar weer dat er zelfs nep- koran vertalingen op internet gezet worden..En dat alleen maar om alle christenen/joden een slecht beeld van het Islam te geven..En het lukt ze ook aardig, meer dan de helft van de christenen denken nu negatief over moslims..(de Joden hebben altijd al een groot hekel aan moslims gehad)

Merhaba Yozgatli nerden boyle?
pi_13204045
quote:
Weer zo'n kleuter die knipt en plakt...

Ok.. het volgende kun je nalezen op: http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/index_d.html

- Men are superior to women (surah 2:228);
Evenveel rechten en plichten, maar andere..

- Women have half the rights of men: in court witness (surah 2:282);
Mannen zijn rationeler.. vrouwen juist emotioneler (denk aan een moeder die tegen haar eigen kind moet getuigen)

- and in inheritance (surah 4:11).
Er wordt gekeken naar de postitie van de persoon. De man heeft over het algemeen een onderhoudende positie tegenover zijn vrouw en gezin. De vrouw daarentegen wordt over het algemeen onderhouden. Dus bij verdeling van de erfenis krijgt de man meer omdat hij ook nog een gezin moet onderhouden. De vrouw hoeft dit niet, sterker nog, ze hoeft haar deel van de erfenis ook niet te delen met haar man. Dit valt natuurlijk te relativeren tot deze tijd, aangezien ook vrouwen werken en hun bijdrage leveren bij de onderhoud van het gezin.

- A man may punish his wife by beating her (surah 4:34);
Tuchtigen is wat anders dan in elkaar rossen.. trouwens, het gaat om iets drastisch wat ten alle tijde afgeraden wordt.

Lees eerst wat er staat.. je moet ze rechtvaardig behandelen, anders mag het niet.. en aangezien je 4 vrouwen niet allemaal evengoed kunt behandelen wordt het afgeraden. En deze vers gaat by the way over het opvoeden van kinderen.

Wrong.. Er staat in dat mannen tot hun vrouwen mogen komen zoals het hun behaagt.. Wat trouwens interessant is: voorspel is verplicht in de Islam, sterker nog.. is de sex tijdens het huwelijk niet naar wens, dan mag de vrouw hiervoor scheiding aanvragen.

Dat haal ik er eerlijk gezegd niet uit.. Ze moeten alleen extra belasting betalen. Verder worden deze mensen in bescherming genomen bij het beleiden van hun geloof.

Het gaat hierbij om ontkenning van de koran door christenen en joden. En dat men niet elkaars gebruiken moet overnemen. Niet zo zeer om het zijn van "vrienden". Destijds werden er vaker militair bondgenootschappen gesloten met christenen en joden.

Wat is een apostate?

Sura 2:193 En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen."(??)

Sura 4:59. "O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste"

En heb je ook gezien hoeveel getuigen hiervoor nodig zijn? Het komt erop neer dat het bijna onmogelijk is om een dergelijke straf uit te voeren..

- Resisting Islam is punished by death, crucifixion or the cutting off of the hands and feet (surah 5:33).
Strijdt tegen de Islam.. niet zozeer strijd tegen de bekering, aangezien er vrijheid van geloof heerst. Ik vraag me af in welk land je wel wegkomt met wanorde scheppen en mensen ophitsen tegen de heersende machten.. Be my guest.. Trouwens, je noemt gelijk de drastische maatregelen, verbanning is er ook een van..

De rest komt nog wel een keer..

Greetz,
BATTAL

dinsdag 16 september 2003 @ 12:40:22 #38
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13205040
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:58 schreef BATTAL het volgende:
- Men are superior to women (surah 2:228);
Evenveel rechten en plichten, maar andere..
Weet jij wat superior betekent?
quote:
- Women have half the rights of men: in court witness (surah 2:282);
Mannen zijn rationeler.. vrouwen juist emotioneler (denk aan een moeder die tegen haar eigen kind moet getuigen)
weet jij wat rights betekent?
( etc...)

kortom:
Ik weet niet of je je commentaar op de door cognac genoemde zinnen richt, als dat zo is kan ik jou denkwijze niet helemaal volgen

Als jij zegt dat cognac de Koran verkeerd interpreteerd, of zomaar zinnen uit hun context trekt, post dan voor mij aub eens de complete text inclusief context.

bvd

dinsdag 16 september 2003 @ 14:40:52 #39
41606 Misanthroopia
pi_13208210
quote:
..(de Joden hebben altijd al een groot hekel aan moslims gehad)

Met zulke generalisaties komt er nooit vrede......

pi_13208975
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:30 schreef Yozgatli het volgende:

[..]

Ja hoor, de hele wereld is tegen de Moslims en nu hebben ze zelfs al een valse vertaling gemaakt van het heilige boek. En weet je, dat is allemaal het werk van de Satan!

Uitroeien die lui, die rechtvaardige mensen van het pad af houden zou ik zeggen.

Mijn ervaring is dat veel Christenen ruimdenkender tegenover andere mensen staan dan menig andere mensen. Dat volgens jou uitgerekend de meerderheid van de christenen negatief denkt over Moslims, moet je toch aan het denken zetten. Mij in ieder geval wel. En kom nou niet met "valse vertaligen van de Koran" aanzetten.

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_13211698
quote:

[..]

Ligt eraan welke "christenen" en "Joden" je bedoelt..
Joden als de Neturei Karta en Christenen als Katholieken vinden ook dat ze prima samen kunnen met Moslims.. en dringen aan op het respecteren van elkaars identiteit..

helaas heb je een hoop fakers die doen alsof ze Joods of Christelijk zijn en daardoor de geclaimde religie een slechte naam geven waardoor er dus dit soort misverstanden ontstaan..

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_13212592
http://www.islamreview.com/articles/facade.shtml#facts

http://www.faithfreedom.org/Articles/quran_teaches.htm

hieronder een deel wat er in de koran staat, is vertaald door arabieren dus. is wel de juiste vertaling.

quote:
And when the forbidden months have passed, slay the idolaters wherever you find them and take them captive, and beleaguer them, and lie in wait for them at every place of ambush. But if they repent and observe Prayer and pay the Zakát, then leave their way free. Surely, ALLAH is Most Forgiving, Merciful.
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-5,00.html
quote:
And this is a proclamation from ALLAH and HIS Messenger to the people on the day of the Greater Pilgrimage, that ALLAH is clear of idolaters, and so is HIS Messenger. So if you repent, it will be better for you; but if you turn away, then know that you cannot frustrate the plan of ALLAH. And give tidings of a painful punishment to those who disbelieve,
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-3,00.html
quote:
So go about in the land for four months, and know that you cannot frustrate the plan of ALLAH and that ALLAH will humiliate the disbelievers.
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-2,00.html
quote:
Fight them, that ALLAH may punish them at your hands, and humiliate then, and help you to victory over them, and relieve the minds of a people who believe;
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-14,00.html
quote:
And the Jews say, `Ezra is the son of ALLAH,' and the Christians say, `the Messiah is the son of ALLAH;' that is what they say with their mouths. They only imitate the saying of those who disbelieved before them. ALLAH's curse be on them ! How they are turned away.
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-30,00.html
quote:
If you will not go forth to fight in the cause of ALLAH, HE will punish you with a painful punishment, and will chose in your stead a people other than you, and you shall do HIM no harm at all. And ALLAH has full power over all things.
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-39,00.html
quote:
But the Messenger and those who believe in him strive in the cause of ALLAH with their wealth and their persons, and it is they who shall have good things, and it is they who shall prosper.
http://www.arabia.com/islam/quran/tafseer/arabic/0,2132,9-88,00.html

grote onzin, meeste moslims leven in armoede, inplaats van het belonen van moslims heeft allah de niet moslims beloont met welvaart.

-
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:01:55 #43
13462 BansheeBoy
pi_13212730
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:16:06 #44
60090 Akkersloot
pi_13213089
quote:
is de sex tijdens het huwelijk niet naar wens, dan mag de vrouw hiervoor scheiding aanvragen.
Waar staat dat in de koran of in de hadiths (levensbeschrijving van de "profeet" ?
quote:
Dat haal ik er eerlijk gezegd niet uit.. Ze moeten alleen extra belasting betalen
Aan levende slaven heb je meer dan aan dode slaven. Overigens samen met surah 5:33 wordt dat wel heel moeilijk.
quote:
. Verder worden deze mensen in bescherming genomen bij het beleiden van hun geloof.
Ik ben geen Christen en ook geen Jood. Hoe moet dat dan.
quote:
Wat is een apostate?
Een afvallige.
quote:
En heb je ook gezien hoeveel getuigen hiervoor nodig zijn? Het komt erop neer dat het bijna onmogelijk is om een dergelijke straf uit te voeren..
Flauwekul. En als iemand bekend voor zoveel (natuurlijk gelovige) getuigen.
quote:
Strijdt tegen de Islam.. niet zozeer strijd tegen de bekering, aangezien er vrijheid van geloof heerst. Ik vraag me af in welk land je wel wegkomt met wanorde scheppen en mensen ophitsen tegen de heersende machten.. Be my guest.. Trouwens, je noemt gelijk de drastische maatregelen, verbanning is er ook een van..
Het vers is toch duidelijk of niet?
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:56:42 #45
60090 Akkersloot
pi_13214088
quote:

Kunnen Christenen en Joden ook de atheist niet accepteren ?
  dinsdag 16 september 2003 @ 21:35:00 #46
13462 BansheeBoy
pi_13221118
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:56 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Kunnen Christenen en Joden ook de atheist niet accepteren ?

Ja, dat is het erge van hen...

dinsdag 16 september 2003 @ 21:55:26 #47
3542 Gia
User under construction
pi_13221892
quote:

Wrong.. Er staat in dat mannen tot hun vrouwen mogen komen zoals het hun behaagt.. Wat trouwens interessant is: voorspel is verplicht in de Islam, sterker nog.. is de sex tijdens het huwelijk niet naar wens, dan mag de vrouw hiervoor scheiding aanvragen.

Enneh...krijgt ze dan ook de kinderen toegewezen? Of blijven die, als de vader dat wil, bij de vader?

En hoe zit het eigenlijk als de man zin heeft in sex en de vrouw heeft gewoon geen zin? Mag ze haar man sex ontzeggen, gewoon omdat ze geen zin heeft?

dinsdag 16 september 2003 @ 22:16:17 #48
60090 Akkersloot
pi_13222714
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 21:35 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, dat is het erge van hen...
Nu heb je het in je beginpost over Christenen en Joden die geen Moslims zouden accepteren, maar je ziet toch ook dat Atheisten niet echt vriendelijk staan tegenover een "godsdienst" dat zegt dat "ongelovigen verderf brengen" (Soera 2:12).

Dat vers dat je aanhaalde: 2:120. "En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben", is dat geen simpele self-fulfilling prophecy?

dinsdag 16 september 2003 @ 22:19:54 #49
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13222851
quote:
Op maandag 15 september 2003 13:07 schreef eetomit het volgende:
Nee joh, de Islam is een heel vredelievend volk joh. Welk bedrijf maakt reclame voor de ander? Geen. Christenen ook, gaan met brandend zwaard de woestijn door.

Geloof == oorlog

Sinds wanneer zijn mensen die de Islam aanhangen samen één volk?

En inderdaad, elk geloof of iig de voor handliggende geloven proberen hun booschap zo luidt mogelijk en zo ver mogelijk te verspreiden om meer aanhangers te winnen.Altijd al geweest denk ik zo.

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_13224687
quote:
een vers?? je bedoelt meerdere verzen uit de koran.

- Men are superior to women (surah 2:228).
- Women have half the rights of men: in court witness (surah 2:282) and in inheritance (surah 4:11).
- A man may punish his wife by beating her (surah 4:34).
- Heaven in Islam is the place where a Muslim will be reclining, eating meats and delicious fruits, drinking exquisite wines, and engaging in sex with virgins (surah 55:54- 56) & (surah 52:17,19).

So when the sacred months have passed, slay the idolaters, wherever you find them, and take them captive and besiege them and lie in wait for them in every ambush…. (Koran 9:5) The only punishment of those that wage war against Allah and His Messenger and strive to make mischief in the land is that they should be murdered, or crucified, or their hands and their feet should be cut-off on opposite sides, or they should be imprisoned…. (Koran 5:33)

"As for those who are slain in the cause of God, He will not allow their works to perish. ... He will admit them to the Paradise He has made known to them." (47:8)

"Make war on them until idolatry shall cease and Gods religion shall reign supreme" (8:39)

"Let those who would exchange the life of this world for the hereafter, fight for the cause of God; whether he dies or triumphs, We shall richly reward him. ... The true believers fight for the cause of God, but the infidels fight for the devil. Fight then against the friends of Satan ..." (4:74,76)

"Prophet, rouse the faithful to arms. If there are twenty steadfast men among you, they shall vanquish two hundred; and if there are a hundred, they shall rout a thousand unbelievers, for they are devoid of understanding." (8:65)

Wat een zwakke post!

Triest zeg wie dit heeft geschreven.
Ga eerst maar eens alles ZELF na, lees de zooi in context, laat je hersenen werken e.d

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')