abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13175638
Vraagje:

je gaat op zaterdagavond flink uit je dak, drinkt flink wat alcohol en gaat laat slapen.
zondagochtend word je vroeg wakker, en stapt meteen in de auto. (alternatief: je hebt een verjaardag, laat slapen, en de volgende ochtend vroeg in de auto op weg naar werk)
Volgens mij mag je dan nog lang niet autorijden, want de alcohol is nog lang niet uit je lichaam. (1 tot 1,5 uur per glas alcoholhoudende drank)
Maar volgens mij komt het wel vaak voor.

Wat is jullie ervaring: gewoon de volgende ochtend rijden na een avond doorzakken, want als je geslapen hebt, kun je wel weer goed rijden.
Of houd je hier rekening mee als je de avond hiervoor hebt gezopen en stap je dan de ochtend erna niet in de auto.

vroeg ik me af, ik hoor het wel hoe jullie hier over denken

maandag 15 september 2003 @ 10:44:34 #2
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_13175705
er zijn idd veel mensen die ditdoen, ik pesoonlijk weiger het, want ik voel me bij mezelf in de auto dan nog niet eens veilig, laat staan eventuele meerijders
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  Moderator maandag 15 september 2003 @ 10:47:18 #3
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_13175746
quote:
Op maandag 15 september 2003 10:39 schreef Gurb het volgende:
Vraagje:

je gaat op zaterdagavond flink uit je dak, drinkt flink wat alcohol en gaat laat slapen.
zondagochtend word je vroeg wakker, en stapt meteen in de auto. (alternatief: je hebt een verjaardag, laat slapen, en de volgende ochtend vroeg in de auto op weg naar werk)
Volgens mij mag je dan nog lang niet autorijden, want de alcohol is nog lang niet uit je lichaam. (1 tot 1,5 uur per glas alcoholhoudende drank)
Maar volgens mij komt het wel vaak voor.

Wat is jullie ervaring: gewoon de volgende ochtend rijden na een avond doorzakken, want als je geslapen hebt, kun je wel weer goed rijden.
Of houd je hier rekening mee als je de avond hiervoor hebt gezopen en stap je dan de ochtend erna niet in de auto.

vroeg ik me af, ik hoor het wel hoe jullie hier over denken

Ja, 1,5 uur per glas om te verwerken, dus 10 bier beginnend om 10 uur wil zeggen negen keer 1,5 dus 13,5 uur niet rijden. Je bent pas weer ontnuchterd om half twaalf.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  maandag 15 september 2003 @ 10:48:42 #4
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_13175767
nouja zeg, net of we allemaal van der G heten,

ik denk niet dat t veel kwaad kan, om gewoon dag erop te rijden

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_13175770
Beetje moeilijk onderwerp vind ik het. Het voelt namelijk toch een stuk anders als je geslapen hebt en 's morgens begint met een goed ontbijt en koffie. Anders betekent het namelijk ook dat als je echt goed door drinkt op een zaterdag avond, zeg een glas of 35 a 40 en je bent rond een uurtje of zeven klaar, dat je zondag-avond en zelfs maandag nog steeds niet mag rijden.

[Dit bericht is gewijzigd door ZeroVince op 15-09-2003 10:53]

pi_13175793
ALs jij een blaastest krijgt de volgende ochtend vroeg kan je meteen je rijbewijs inleveren wegens rijden onder invloed.
When was the last time you did something for the first time?
pi_13175803
quote:
Op maandag 15 september 2003 10:48 schreef Kindred_Spirits het volgende:
nouja zeg, net of we allemaal van der G heten,

ik denk niet dat t veel kwaad kan, om gewoon dag erop te rijden

Dat denken dus veel mensen, je bent echter als je flink gezopen hebt nog steeds onder invloed en mag dus ook niet rijden, of je geslapen hebt maakt dan geen flikker uit.
  maandag 15 september 2003 @ 10:53:25 #8
23283 Mobster273
pi_13175840
quote:
Op maandag 15 september 2003 10:47 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, 1,5 uur per glas om te verwerken, dus 10 bier beginnend om 10 uur wil zeggen negen keer 1,5 dus 13,5 uur niet rijden. Je bent pas weer ontnuchterd om half twaalf.

dat is niet waar, het is 8 uur sinds je laatste voordat alle alcohol uit je bloed is, dat wil niet zeggen dat je dan nergens meer last van hebt, maar dan is wel alle alcohol weg

edit: probeer maar eens uit, als je op een avond goed doorhaalt en je drinkt zeg (milde schatting) 30 bier, dan hoef je echt niet 2 dagen niet te rijden......

[Dit bericht is gewijzigd door Mobster273 op 15-09-2003 10:54]

pi_13175844
quote:
Op maandag 15 september 2003 10:48 schreef ZeroVince het volgende:
Beetje moeilijk onderwerp vind ik het. Het voelt namelijk toch een stuk anders als je geslapen hebt en 's morgens begint met een goed ontbijt en koffie. Anders betekent het namelijk ook dat als je echt goed door drinkt op een zaterdag avond, zeg een glas of 35 a 40 en je bent rond een uurtje of zeven klaar, dat je maandag nog steeds niet mag rijden.
idd, dat was ook wat ik mezelf afvroeg, in hoeverre zal het meespelen dat je geslapen hebt, misschien dat je geestelijk wel helderder bent, maar dat je reactiesnelheid nog steeds beïnvloed wordt door de alcohol in je lichaam.
en bij 35 glazen bier, mag je idd de hele maandag niet rijden (35 x 1,5 uur = 52,5 uur, dus dan kom je uit op dinsdagochtend)
pi_13175887
quote:
Anders betekent het namelijk ook dat als je echt goed door drinkt op een zaterdag avond, zeg een glas of 35 a 40 en je bent rond een uurtje of zeven klaar, dat je zondag-avond en zelfs maandag nog steeds niet mag rijden.
Als je 40 glazen bier achterover tikt (=10liter) pis je er 5 wel weer uit volgens mij
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_13175999
Uhm als 1 drankje 1 a 2 uur duurt voordat het uitgewerkt is mag ik de hele week niet rijden. Dat zou niet zo slecht zijn eigenlijk moeten me ze thuis komen halen om naar het werk te gaan
pi_13176020
het verschilt bij ieder persoon en per situatie hoe snel alcohol uit je lichaam gaat. meestal is dit 1 glas per 1 a 1,5 uur. en als ik avond heb doorgezakt, gaat ik echt niet rijden volgende dag (ben ikmeestal ook te brak voor) en zoals er al gezegt is, als er wel alcohol controle is krijg je hoogstwaarschijnlijk gewoon een bekeuring, ook na 8 uurtjes.
pi_13176061
De politie in Groningen heeft in het verleden om deze reden ochtendlijke blaastests gehouden. Het bleek dat er erg veel mensen 's ochtends nog niet 'nuchter' waren.
123
pi_13176128
quote:
Anders betekent het namelijk ook dat als je echt goed door drinkt op een zaterdag avond, zeg een glas of 35 a 40 en je bent rond een uurtje of zeven klaar, dat je zondag-avond en zelfs maandag nog steeds niet mag rijden.
Als jij 35 à 40 bier op een avond drinkt, zou ik eens op zoek gaan naar het nummer van de AA......

Daarnaast zou ik ook eens op zoek gaan naar een beschrijving van Alcohol vergifitiging. Daar zit je dan namelijk akelig dicht bij..... Tip: Daar ga je dood aan.....

Als laatste moet je eens te rade gaan bij de barmannen van de kroegen waar je komt. Als daar een keer de AID binnen loopt op zo'n avond, kan de tent namelijk dicht......

maandag 15 september 2003 @ 11:19:31 #15
23283 Mobster273
pi_13176261
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:12 schreef Croga het volgende:

[..]

Als jij 35 à 40 bier op een avond drinkt, zou ik eens op zoek gaan naar het nummer van de AA......

dat is niet bijzonder hoor.... als hij dat iedere avond doet, dan ben ik het met je eens
quote:
Daarnaast zou ik ook eens op zoek gaan naar een beschrijving van Alcohol vergifitiging. Daar zit je dan namelijk akelig dicht bij..... Tip: Daar ga je dood aan.....
dat is niet waar, als hij iemand is van zeg 120 kg die vaak drinkt, dan is nog niet eens in de buurt, maar bij lagere gewichten hoeft het ook zeker nog niet zo te zijn
quote:
Als laatste moet je eens te rade gaan bij de barmannen van de kroegen waar je komt. Als daar een keer de AID binnen loopt op zo'n avond, kan de tent namelijk dicht......
waarom dat? zo lang hij niet onder de 16 is, kunnen ze de tent niks maken, mensen van legale leeftijden wordn geacht zelf te kunnen bedenken wat wel en niet goed voor ze is
  maandag 15 september 2003 @ 11:22:26 #16
63375 Tarrel666
Ja ik weet wat een tarrel is..
pi_13176329
Ik heb eens op een avond 28 glazan bier gedronken, dat wil dus zeggen dat ik 28x1,5=42 uur niet zou mogen autorijden. Dat klopt dus voor geen meter, ik rijdt smorgens altijd weer gewoon aan, hoe moet ik anders smaandags op mijn werk komen...

En het gaat gewoon goed hoor, no problemo

Please stand in a straight line, I've got only one bullet left...
pi_13176344
De onzichtbare bijrijder noemt men dat. Ik heb daarover een cursus gehad bij Alcon, daar lieten ze ook diverse tests zien over dit soort zaken. Na een avond doorzakken zijn de morgen erna je reactievermogen en je anticipatievermogen nog steeds 25-50% lager dan normaal.

Ik heb die cursus gedaan ivm CCV-b, niet omdat ik gepakt ben met drank achter het stuur .

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13176359
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:22 schreef Tarrel666 het volgende:
En het gaat gewoon goed hoor, no problemo
Tot je een keer moet blazen op maandagmorgen. Maargoed moet je ook zelf weten.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13176385
Ik rij altijd nog diezelfde nacht terug. Tja de volgende dag ben ik toch nog niet nuchter, en rijden kan ik sowieso niet
M'n signature, wat doe je :{
pi_13176586
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:25 schreef Viper_74 het volgende:
Ik rij altijd nog diezelfde nacht terug.
Ook met drank op? Je brent niet alleen jezelf maar ook overige weggebruikers in gevaar, echt slecht bezig. Hoop dat ik je nooit tegenkom dan als je gezopen hebt, nuchter kan het natuurlijk altijd gezellig worden

Maar weer ontopic. We kennen allemaal de effecten van alcohol, je wordt losjes, voelt minder pijn, alles gaat wat makkelijker, reactie vermogen omlaag, je zicht wordt minder. je hebt een miniroes. Na een goede nachtrust is die roes dan wel over, dus je waatn je misschien ook niet meer dronken, maar de alcohol zit vaak nog steeds in je lichaam. Dus je bent nog steeds niet hersteld ofzo. Het is echt niet zo dat door een paar uurtjes slaap alle alcohol in eens floep verdwijnt. Het verschilt natuurlijk wel per persoon, maar hou gewoon een anderhalf uur per glas bier aan ofzo en dan zit je in ieder geval goed toch...

maandag 15 september 2003 @ 11:39:39 #21
23283 Mobster273
pi_13176634
quote:
Op maandag 15 september 2003 11:36 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Ook met drank op? Je brent niet alleen jezelf maar ook overige weggebruikers in gevaar, echt slecht bezig. Hoop dat ik je nooit tegenkom dan als je gezopen hebt, nuchter kan het natuurlijk altijd gezellig worden

hap hap
pi_13176667
Jupz , dadelijk zijn er nog andere mensen die denken dat het serieus wel slim is om te doen , maar idd was hap hap
pi_13177637
mensen jullie vergeten één ding.

als ik één biertje drink, ga ik gewoon door met rijden hoor. Want dat mag.

Dus als ik 10 x een biertje drink, is 15uurtjes zoals jullie dat zeggen.

Echter ben ik het daar niet mee eens, ik zou dan na een uur of tien (dus slapen/wakker worden/eten) gewoon weer rijden hoor.

Maar dát ben ik dan hé. Ik ben dus niet zo heilig als jullie moraa... ehm mensen...

maandag 15 september 2003 @ 12:30:05 #24
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_13177696
De berekening klopt niet he?
Stel je begint om 23 uur en je stopt om 5 uur. Tegen die tijd heb 24 bier op. Je drinkt met constante tempo. Dat wil zeggen dat je per uur 4 biertjes drinkt. Je eerste biertje is om 23:15 op en om 00:45 uitgewerkt. Biertje 2 is om 01:00 uitgewerkt (om 23:30 issie immers op) etc etc

Ook dit gaat natuurlijk niet helemaal op, maar om te zeggen dat ik pas mag rekenen vanaf 05:00 en dan 24x1,5 uur bijtellen is ook niet reeel.

maandag 15 september 2003 @ 12:34:44 #25
23283 Mobster273
pi_13177794
quote:
Op maandag 15 september 2003 12:30 schreef Oldbie het volgende:
De berekening klopt niet he?
Stel je begint om 23 uur en je stopt om 5 uur. Tegen die tijd heb 24 bier op. Je drinkt met constante tempo. Dat wil zeggen dat je per uur 4 biertjes drinkt. Je eerste biertje is om 23:15 op en om 00:45 uitgewerkt. Biertje 2 is om 01:00 uitgewerkt (om 23:30 issie immers op) etc etc

Ook dit gaat natuurlijk niet helemaal op, maar om te zeggen dat ik pas mag rekenen vanaf 05:00 en dan 24x1,5 uur bijtellen is ook niet reeel.

jij snapt het, zo als ik al zei 8 uur, dan is de alcohol weg maar de schade nog niet gerepareerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')