abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13169927
Ik heb zonet XP opnieuw geinstalleerd, maar er doet zich een vreemd probleem voor. Bij elke toepassing zowat zoekt windows de file waarmee je de toepassing start op de A:. Ik heb echt geen idee waarom. Zo wil ik bv een vbs file draaien, maar hij zoekt Wscript.exe op de A:. Natuurlijk geeft hij dan een error, maar ik kan niet een andere locatie opgeven. Alleen maar "cancel" , Try Again en Continue.
Ik weet het, een vaag probleem (en niet 123 een oplossing), maar misschien herkent iemand het!
pi_13170029
in de registry worden dit soort dingen opgeslagen. er is dus tijdens de installatie iets mis gegaan. ik weet niet precies hoe je dit kan oplossen maar het is te proberen door een bepaalde registry key op te zoeken, en deze van A:\ naar bijvoorbeeld C:\ te veranderen.
pi_13170040
Wat krijg je als je %systemroot% bij uitvoeren intikt??
pi_13170200
Dan krijg ik C:\WINDOWS te zien.
pi_13171225
en huppa... weer een foutmelding. Het lijkt alleen wel te gebeuren bij Windows uitvoeringen, zoals nu... een windows update. Nu is grpconv.exe, vorige keer was het rundll32.exe
  maandag 15 september 2003 @ 02:10:20 #6
67733 Kanzaki
Allemaal als nOOb begonnen
pi_13173507
Niet echt een oplossing voor een leek. Maar ga naar Start/Uitvoeren. Tik in regedit. En druk op enter. Vervolgens krijg je het programma regedit voor je. Klik boven in de balk op "Bewerken" en vervolgen op zoeken. Zoek op de waarde A:\ en verwijder de aldus gevonden registersleutels. Kijk daarna eens wat er gebeurt. Wellicht bepaard je dat een herinstallatie.
Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.
  maandag 15 september 2003 @ 02:12:16 #7
67733 Kanzaki
pi_13173518
quote:
Op maandag 15 september 2003 02:10 schreef Kanzaki het volgende:
A:\
A dubble punt backslash dus zoeken. Staat een beetje vaag in de tekst
pi_13173528
Wat is grpconf? Kijk daar eens naar. Google?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 15 september 2003 @ 02:26:19 #9
67733 Kanzaki
pi_13173576
quote:
Op maandag 15 september 2003 02:14 schreef tvlxd het volgende:
Wat is grpconf? Kijk daar eens naar. Google?
pi_13175307
quote:
Op maandag 15 september 2003 02:10 schreef Kanzaki het volgende:
Niet echt een oplossing voor een leek. Maar ga naar Start/Uitvoeren. Tik in regedit. En druk op enter. Vervolgens krijg je het programma regedit voor je. Klik boven in de balk op "Bewerken" en vervolgen op zoeken. Zoek op de waarde A:\ en verwijder de aldus gevonden registersleutels. Kijk daarna eens wat er gebeurt. Wellicht bepaard je dat een herinstallatie.
Dat had ik al geprobeerd, hij vindt echter niets. Erg vreemd dus. Maar goed, er zal wel iets fouts zijn gegaan bij de install, ik format wel opnieuw (nadat ik Tweakers heb geraadpleegd )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')