quote:je kan bij een nieuwe stad kiezen voor makkie,gemiddeld en moeilijk geloof ik, als je kiest voor gemiddels, is 't - volgens mij - nét iets makkelijker als sc4, althans ik verdien vet veel geld nu terwijl ik toch al een univerity en 2 klinieken en 1 groot ziekenhuis heb met 20.000 inwoners
Op woensdag 24 september 2003 21:51 schreef Atreidez het volgende:
Heb totale nieuwe install gedaan en ben nu ook in business
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:11 schreef Sitethief het volgende:
Joggy
vergeten, sorrie
Hij is iig erg leuk, maar vind t wel moeilijk omdat je nu zoveel keuzes hebt. Tis weer helemaal testen wat goed uitkomt met elkaar. Treinen, metro's, bussen, monorails, parkeergarages
Weekend pas plaatjes maar doen
enneh, ik kon dat spel niet vinden .. de winkel waar ik normaal mijn spelletjes koop heeft haast geen cd-rom spelletjes meer
..
van de week maar ff langs het dorp dan .
quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:07 schreef jogy het volgende:
Sitethief, *je hebt mail*enneh, ik kon dat spel niet vinden
.. de winkel waar ik normaal mijn spelletjes koop heeft haast geen cd-rom spelletjes meer
..
van de week maar ff langs het dorp dan
.
Altijd als ik een industriegebied maak (welke nieuwe stad dan ook) krijg ik al heel snel vervuild water, alleen in het industriegebied.
Wat ik er ook bijbouw, waterpompen, zuiveringsstation bla bla, niets maakt uit. Ook heb ik de belasting van vervuilende industrie verhoogd naar 11 procent oid.
weet iemand een tip, hoe ik 't water schoon hou in een "gemiddeld industrie gebied" ?
quote:Zal er vanavond een paar maken.
Op zaterdag 27 september 2003 11:45 schreef gamecube_master het volgende:
kom op met die screenshots!
sorry voor de beroerde kwaliteit, maar picserver had geen zin in plaatjes die groter waren
Heb ook nog niet veel gekloot met t openbaar vervoer, alles rijdt bijna nog in bussen en treinen. Wel minder ook dat je bestaande spoornet niet kan aansluiten op iets anders. De wegen zijn verder top! Wat je allemaal al niet met snelwegen en tolpoorten kan doen nu, daar verdien je je echt scheel aan
Ik heb ook alle steden in me regio weer geopend en bijgewerkt. Snelwegaansluitingen en dubbele straten gemaakt op plekken waar t zomaar ophield en waar ik gewoon 2 enkele straten dubbel had neergelegd. Als je oude steden laad en weer saved kan je dus de vervoerskaart erbij gebruiken.
Wat op de planning staat is snelweg doortrekken en meer de hoogte in groeien. Oh, en bussen vervangen door metro, scheelt hoop belasting op wegennet. Trein kan ik niet vervangen want er is volgens mij geen alternatief voor een vrachtvervoersdienst.
heb je daar een reden voor? of gewoon mooi
quote:Je bedoelt denk ik de bovenste screenie, maar dat is niet me stad
Op zaterdag 27 september 2003 19:06 schreef Bob.Ross het volgende:
atreidez lijkt 't maar zo of ligt 't aan mij, maar wat heb jij je stad "ruim" op gezet, bij mij staat ALLES gepakt op elkaar zeg maarheb je daar een reden voor? of gewoon mooi
Het ruim bouwen doe ik eigenlijk wel altijd in het begin, maar me woonstad is ook volgepakt hoor, dat zie je een beetje op de grote screenie, maar zal als de verbeteringen zijn doorgevoerd daar ook plaatjes van maken.
Maak jij eens een plaatje van je region
quote:Nou ik moet zeggen dat ik nog niet zo ver ben met het hele spel, ik begin eigenlijk telkens opnieuw omdat ik nog niet helemaal tevreden ben over m'n bouwwijze.
Op zaterdag 27 september 2003 20:16 schreef Atreidez het volgende:[..]
Je bedoelt denk ik de bovenste screenie, maar dat is niet me stad
Je ziet dat er geen inwoners zijn. Het is een plaatje van Connectica die alleen opgezet is als werkstad. Das wel handig, geen scholen, ziekenhuizen enzovoort
Het ruim bouwen doe ik eigenlijk wel altijd in het begin, maar me woonstad is ook volgepakt hoor, dat zie je een beetje op de grote screenie, maar zal als de verbeteringen zijn doorgevoerd daar ook plaatjes van maken.
Maak jij eens een plaatje van je region
maar goed kga nu spelen, zal straks nog ff wat screens maken
Hoe doe je dat?
Ik kan namelijk met pijn en moeite mijn inkomsten bij houden, maar ik doe dan ook weinig met de region.
Rijkswegen doortrekken naar een andere region is tol?
-edit-
Hmz, alleen in rush hour zeker?
quote:Idd alleen in Rush Hour
Op zondag 28 september 2003 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Tol???
Lees ik tol?Hoe doe je dat?
Ik kan namelijk met pijn en moeite mijn inkomsten bij houden, maar ik doe dan ook weinig met de region.Rijkswegen doortrekken naar een andere region is tol?
-edit-
Hmz, alleen in rush hour zeker?
Maar als je geld problemen hebt, check je ziekenhuizen en scholen en stel het budget bij. Steden verbinden via regio zorgt trouwens wel voor flinke groeiexplosie, en meer mensen is meer belasting is meer inkomen.
quote:Dat stel ik allemaal bij.
Op zondag 28 september 2003 11:50 schreef Atreidez het volgende:[..]
Idd alleen in Rush Hour
![]()
Maar als je geld problemen hebt, check je ziekenhuizen en scholen en stel het budget bij. Steden verbinden via regio zorgt trouwens wel voor flinke groeiexplosie, en meer mensen is meer belasting is meer inkomen.
quote:Een must? Een ramp bedoel je
Op zondag 28 september 2003 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat stel ik allemaal bij.
SC4 is budgetering gewoon een must.
Eerste brandweer pas bouwen bij je eerste brand, politie pas nemen als ze klagen over criminaliteit.. Altijd grote ziekenhuizen nemen, en voor de rest is t een beetje bijhouden.
quote:Die 256mb zou bij Rush Hour een nog groter probleem worden trouwens..
Maar mijn 256 MB geheugen heeft ook een beetje problemen met SC4, dus speel ik het niet vaak.
Heb al wel wat nieuwe gebouwen gezien, maar eigenlijk nooit met nacht, zal ook eens een closeup downtown plaatje by night posten. Zit t al t hele weekend te spelen, nu bij elkaar 9 uur ofzo
quote:gaaf he, voor mij is alleen 't kutte dat m'n computer 't zo slecht trekt op dit moment.
Op zondag 28 september 2003 14:41 schreef Atreidez het volgende:
Die is van de nieuwe europese tyleset gok ik, erg gaafHeb al wel wat nieuwe gebouwen gezien, maar eigenlijk nooit met nacht, zal ook eens een closeup downtown plaatje by night posten. Zit t al t hele weekend te spelen, nu bij elkaar 9 uur ofzo
Mooiste gebouw wat ik tegenkwam eigenlijk, maar snachts ziet ie er niet uit (overbelicht).
Bij nacht zag deze er wel cewl uit
Nog even hele overview by night. Ik speel niet graag met deze stad op moment, maak weinig tot geen winst en moet hoop gebeuren
Wist je trouwens dat je met Ctrl-Shift-Alt en dan klikken op een stoplicht je m kan omschakelen, van groen naar rood en andersom
quote:Mooie screens
Op zondag 28 september 2003 16:05 schreef Atreidez het volgende:
Hier paar van me grootste stad, 140k inwoners en beginnende vervoersproblemen (er is weinig tot geen ov, alleen paar stations).Mooiste gebouw wat ik tegenkwam eigenlijk, maar snachts ziet ie er niet uit (overbelicht).
[afbeelding]Bij nacht zag deze er wel cewl uit
[afbeelding]Nog even hele overview by night. Ik speel niet graag met deze stad op moment, maak weinig tot geen winst en moet hoop gebeuren
[afbeelding]Wist je trouwens dat je met Ctrl-Shift-Alt en dan klikken op een stoplicht je m kan omschakelen, van groen naar rood en andersom
ik wil van die 2 baans weg 1 maken en er parallel aan een hoge spoorbaan leggen (op stelten zeg maar)
iemand suggestie? ik wil dit zo veel mogelijk in stand houden, zoals 't nu is
quote:WTF!!!
Op zondag 28 september 2003 16:05 schreef Atreidez het volgende:
Hier paar van me grootste stad, 140k inwoners en beginnende vervoersproblemen (er is weinig tot geen ov, alleen paar stations).Mooiste gebouw wat ik tegenkwam eigenlijk, maar snachts ziet ie er niet uit (overbelicht).
[afbeelding]Bij nacht zag deze er wel cewl uit
[afbeelding]Nog even hele overview by night. Ik speel niet graag met deze stad op moment, maak weinig tot geen winst en moet hoop gebeuren
[afbeelding]Wist je trouwens dat je met Ctrl-Shift-Alt en dan klikken op een stoplicht je m kan omschakelen, van groen naar rood en andersom
quote:Ik zie t probleem niet echt. Je kan toch game op pauze, complete dubbele weg verwijderen, enkele baan leggen en ernaast die spoorbaan.. Wat ik op plaatje zie kan je al die gebouwen houden, toch?
Op zondag 28 september 2003 16:23 schreef Bob.Ross het volgende:
kzit nog met een dilemma;[afbeelding]
ik wil van die 2 baans weg 1 maken en er parallel aan een hoge spoorbaan leggen (op stelten zeg maar)
iemand suggestie? ik wil dit zo veel mogelijk in stand houden, zoals 't nu is
Zaterdag gekocht toen ik metm'n vriendinnetje in Almere
aan het shoppen was, maar het hele weekend bij haar gebleven, dus na mijn werk gaat ie er meteen op
.
quote:Rush Hour is alleen wel erg verslavend (net als SC4 toen het net uit was). Ik ben sinds ik het heb gekocht (afgelopen do) nog maar één keer voor drie uur naar bed gegaan
Op maandag 29 september 2003 07:39 schreef jogy het volgende:
Ziet er allemaal wel erg stoer uit trouwens.
quote:Dat kan ik niet doen, moet elke dag om 5:30 m'n nest uit.
Op maandag 29 september 2003 11:17 schreef KarenDamen het volgende:[..]
Rush Hour is alleen wel erg verslavend (net als SC4 toen het net uit was). Ik ben sinds ik het heb gekocht (afgelopen do) nog maar één keer voor drie uur naar bed gegaan
.
kan haast niet wachten .
quote:
Op maandag 29 september 2003 11:17 schreef KarenDamen het volgende:
Rush Hour is alleen wel erg verslavend (net als SC4 toen het net uit was). Ik ben sinds ik het heb gekocht (afgelopen do) nog maar één keer voor drie uur naar bed gegaan.
En ik was eerst overnieuw begonnen, maar dat was niet zo'n pretje. Nu ik me oude region weer heb opgepikt en alles heb omgezet naar RH standaards en nieuwe wegen heb gemaakt is t idd errug verslavend Ben dit weekend van 150k naar 260k gegaan in me region. Gisteren was het half 2 trouwens
quote:Simtropolis zit ik veel maar ook Simcity Central
Op maandag 29 september 2003 13:10 schreef Bob.Ross het volgende:
wat is jullie favoriete simcity4 site op 't net voor info etc?
ik ken www.simtropolis.com maar die vind ik redelijk onduidelijk eig
Daar heb ik net geleerd dat als je een Avenue met onramps wil op een lage snelweg je een onramp moet kiezen voor een gewone weg, die erboven houden totdat je ziet dat je m kan bouwen, op dat moment kan je dan met TAB of met HOME/END cyclen tussen meerdere opties waarbij dan de Avenue onramp bij een lage snelweg te voorschijn komt
De forums vol met info maken de werkdagen zonder SC4 wat draaglijker
quote:Handige tip idd!
Op maandag 29 september 2003 13:15 schreef Atreidez het volgende:[..]
Simtropolis zit ik veel maar ook Simcity Central
Daar heb ik net geleerd dat als je een Avenue met onramps wil op een lage snelweg je een onramp moet kiezen voor een gewone weg, die erboven houden totdat je ziet dat je m kan bouwen, op dat moment kan je dan met TAB of met HOME/END cyclen tussen meerdere opties waarbij dan de Avenue onramp bij een lage snelweg te voorschijn komt
De forums vol met info maken de werkdagen zonder SC4 wat draaglijker
edit: linken lukt niet, 'k upload 'm wel ff naar picserver....
edit2: there.
[Dit bericht is gewijzigd door Bob.Ross op 29-09-2003 13:37]
Post hier screens van je region en je stad, laat ons meegenieten en misschien hebben we nog bruikbare tips ofzo?
quote:De eerste versie die ik echt gespeeld heb
Op maandag 29 september 2003 13:32 schreef Bob.Ross het volgende:
goeie ouwe tijdedit: linken lukt niet, 'k upload 'm wel ff naar picserver....
edit2: there.
Het kan nog erger;
quote:Tolpoorten voor de brug zet ik er ook standaard in (doen ze in de VS (in het 'echt 'dus) ook altijd). Alleen breekt zo'n tolpoot vlak voor de brug soms een heel stuk snelweg af.
Op maandag 29 september 2003 13:43 schreef Bob.Ross het volgende:
[afbeelding]
hier zie je die nieuwe RH tolpoort, lekker handig voor een brug waar íédereen over heen moet
quote:Ik heb hier vanmorgen een heel stuk over gelezen. Het heeft met de pathfinding module te maken, en die is in Rush Hour aangepast. Kort en bondig komt het er op neer dat aanpassingen in je verkeersnetwerk pas zichtbaar gebruikt worden na +/- 2 simjaren (of bij nieuwe bebouwing=nieuwe sims). Een sim die werkende weg naar ze werk heeft zal die altijd blijven gebruiken tot de 4 maanden cyclus waarbij hij kijkt of hij ergens anders beter werk kan vinden (lees: dichterbij beter werk kan vinden).
Op maandag 29 september 2003 14:28 schreef KarenDamen het volgende:
Tolpoorten voor de brug zet ik er ook standaard in (doen ze in de VS (in het 'echt 'dus) ook altijd). Alleen breekt zo'n tolpoot vlak voor de brug soms een heel stuk snelweg af.
Verder zijn tolpoorten geen oplossing om drukke lokale wegen te ontlasten.
Ik had een industrieterrein en een woonwijk verbonden met twee snelwegen en één gewone weg. Die snelwegen werden niet gebruikt en de gewone weg zat natuurlijk propvol. Tolpoort hielp niets; integendeel, ik moest de weg zelfs verbreden en meerdere tolpoorten neerzetten (net als bij de Franse snelwegen) om filevorming voor de tolpoort te voorkomen. Overigens werden ze allemaal wel voor meer dan 100% benut.
Het komt er dus op neer dat je niet na 1 maand je aanpassingen weer moet gaan afbreken omdat ze er dan nog niet echt de kans voor hebben gehad te veranderen van gewoonte
quote:hehe lekker oldskool
Op maandag 29 september 2003 14:06 schreef Atreidez het volgende:[..]
De eerste versie die ik echt gespeeld heb
Het kan nog erger;
maar 2000 heb ik vroeger echt ongezond veel gespeeld
de rest heb ik allemaal links laten liggen tot ik deze tegen kwam .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |