quote:Tellen de Vriendinnen van Oranje opeens niet meer mee?
Op maandag 15 september 2003 11:46 schreef Drive-By-Shooters het volgende:[..]
Het Nederlands Elftal heeft alleen teletoeters, cliniclowns en figuren van de josti band.
quote:Je zegt wel (indirect) dat het ook niet de schuld van de Engelsen was.
Op zondag 14 september 2003 20:38 schreef Doc het volgende:[..]
Zeg ik dat dan?
Ik zeg alleen dat het geen moord was.
TS gaf het wel als voorbeeld van Engelse supporters die andere supporters vermoord hadden. En dat is dus onterecht. Gezien je opmerking ben je het daar dus mee eens.
En ik heb al uitgelegd waarom ik dat punt maak.
Beetje offtopic inmiddels...
quote:Ik zeg dat de schuld van de dood van die supporters moeilijk (geheel) in de schoenen van de Engelsen geschoven kan worden.
Op maandag 15 september 2003 12:39 schreef zjroentje het volgende:[..]
Je zegt wel (indirect) dat het ook niet de schuld van de Engelsen was.
Als dat stadion had gedeugd en 1) de hekken tussen de vakken goed waren, 2) het stadion niet zo'n bouwval was geweest dat men onder betonblokken kwam had dat enorm gescheeld. Tuurlijk waren die engelsen geen lieverdjes, maar geen moordenaars.
quote:Slap argument, als die Engelsen in hun vak waren gebleven had dat ook enorm gescheeld.
Op maandag 15 september 2003 17:19 schreef Doc het volgende:
Als dat stadion had gedeugd en 1) de hekken tussen de vakken goed waren, 2) het stadion niet zo'n bouwval was geweest dat men onder betonblokken kwam had dat enorm gescheeld.
quote:Zeg toch ook niet dat dat niet gescheeld had. Tuurlijk was er mogelijk niets gebeurd als die Engelsen braaf in hun vak waren blijven zitten. Ik zeg dat er geen doden waren gevallen waren -ook als er WEL engelsen in het vak waren gekomen- als de organisatie gedeugd had en die tent geen bouwval was.
Op maandag 15 september 2003 17:35 schreef What het volgende:[..]
Slap argument, als die Engelsen in hun vak waren gebleven had dat ook enorm gescheeld.
quote:Ga eerst maar het hele topic en de topics daarvoor lezen voordat je gaat praten. Jij begrijpt alles van voetbal, muhahahhaha. Je hebt niet eens een IQ van een ezel. Turken dit Turken dat blablabla...........Heb je geen andere zondebokje dan de Turken.
Op maandag 15 september 2003 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:
Jeetje wat een zinloze discussie zeg. Die Turk snapt er geen reet van, iedereen geeft hier ruiterlijk toe dat de Engelsen geen lieverdjes zijn, en dat de Turken dat evenmin zijn (net zoals de Duitsers, de Polen etc etc) en meneer is op zn pikkie getrapt. Asjeblief zeg, en dan nog dommere opmerkingen dan dom maken over dat DG moorden goed praat
quote:De pot verwijt de ketel ...............
Op maandag 15 september 2003 21:19 schreef hamimandirali het volgende:[..]
Ga eerst maar het hele topic en de topics daarvoor lezen voordat je gaat praten. Jij begrijpt alles van voetbal, muhahahhaha. Je hebt niet eens een IQ van een ezel. Turken dit Turken dat blablabla...........Heb je geen andere zondebokje dan de Turken.
Als we discussie onhoudelijk en gebaseerd op feiten kunnen houden in plaats van op vooroordelen ("Engelsen zijn beesten", "Turken deugen niet") dan zou dat schelen ...
quote:Dus nu zeg je wel dat de Engelsen er schuld aan zijn. Nu ben ik het met je eens. De totale schuld ligt niet alleen bij de Engelsen, maar ze zijn wel debet aan het Heizeldrama.
Op maandag 15 september 2003 17:19 schreef Doc het volgende:[..]
Ik zeg dat de schuld van de dood van die supporters moeilijk (geheel) in de schoenen van de Engelsen geschoven kan worden.
Dat is toch wat anders dan je hier insinueerde:
quote:
Op zondag 14 september 2003 00:24 schreef Doc het volgende:[..]
Als jij op iemand afloopt en die loopt uit paniek voor jou onder auto, is het dan jouw schuld?
quote:Leuk en aardig, maar dat is geen antwoord op een (hoewel offtopic) volkomen terechte vraag. Waarom doet Turkije mee aan het EK en de Turkse clubs aan Europese kampioenschappen?
Op maandag 15 september 2003 21:19 schreef hamimandirali het volgende:[..]
Ga eerst maar het hele topic en de topics daarvoor lezen voordat je gaat praten. Jij begrijpt alles van voetbal, muhahahhaha. Je hebt niet eens een IQ van een ezel. Turken dit Turken dat blablabla...........Heb je geen andere zondebokje dan de Turken.
Overigens wil je ook niet weten wat de Turken onderling allemaal doen bij voetbalwedstrijden aan relschopperij, dit weekend zal bijvoorbeeld Galatassaray spelen tegen Besiktas, reken erop dat dat 'gezellig' wordt in de straten van Istanbul.
Inderdaad, Engelsen zijn geen lieverdjes. Namen als de Soul Crew, Guvnors, Headhunters, Cockney Reds, Bushwackers, ICF, Zulu's etc. doen toch menig rilling lopen over de rug van hun slachtoffers in het verleden. Idem voor de Turken echter.
quote:Klopt. Dat stukje wat je quote had ik te snel gepost vlak voordat ik de computer uitzette. Het is te ongenuanceerd.
Op dinsdag 16 september 2003 08:55 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dus nu zeg je wel dat de Engelsen er schuld aan zijn. Nu ben ik het met je eens. De totale schuld ligt niet alleen bij de Engelsen, maar ze zijn wel debet aan het Heizeldrama.
Dat is toch wat anders dan je hier insinueerde:
[..]
De genuanceerdere versie is: "Als ik dreigend op je afloop, en jij loopt uit paniek daarvoor tegen iemand op die daardoor onder een auto komt, kan je niet zeggen dat ik dat persoon vermoord heb."
Het wordt een filosofische discussie om na te gaan in welke mate je dan ook schuldig bent aan die dood. Het is duidelijk dat je dan een zekere (kwalijke) rol gespeeld hebt, maar schuld aan die dood is mogelijk een stap te ver. Maar goed, daar kan wellicht in WFL verder over gediscusseerd worden
.
Die genuanceerdere versie heb ik in m'n latere post beter uit kunnen dragen. Was alleen was ik vergeten de ongenuanceerde weg te halen.
quote:Klopt idd.
Op dinsdag 16 september 2003 12:50 schreef Doc het volgende:
De genuanceerdere versie is: "Als ik dreigend op je afloop, en jij loopt uit paniek daarvoor tegen iemand op die daardoor onder een auto komt, kan je niet zeggen dat ik dat persoon vermoord heb."
quote:Ik blijf toch van mening dat die supporters schuld hebben aan de dood van die Italianen. Het was gewoon geen normaal gedrag, en als je zoiets doet, is er gewoon een kans dat er wat voorvalt.
Het wordt een filosofische discussie om na te gaan in welke mate je dan ook schuldig bent aan die dood. Het is duidelijk dat je dan een zekere (kwalijke) rol gespeeld hebt, maar schuld aan die dood is mogelijk een stap te ver. Maar goed, daar kan wellicht in WFL verder over gediscusseerd worden.
quote:Leuk en aardig maardat lijkt me echt iets voor een ander topic (het is inderdaad zoals jezelf zegt offtopic). Wellicht zelfs "off-forum". Turkije is met veel zaken meer op het Westen gericht dan op het Oosten. Zie ook pogingen bij de EU tekomen of banaler, het Europvisie songfestival. Niet alleen iets wat met VBL te maken heeft. Als je die discussie wil voeren lijkt me een ander forum meer geschikt.
Op dinsdag 16 september 2003 12:22 schreef Peeh het volgende:[..]
Leuk en aardig, maar dat is geen antwoord op een (hoewel offtopic) volkomen terechte vraag. Waarom doet Turkije mee aan het EK en de Turkse clubs aan Europese kampioenschappen?
quote:Hoeveel dodelijke slachtoffers zijn er gevallen tussen de verschillende Firms in Engeland? En in welke periode?
Op dinsdag 16 september 2003 12:22 schreef Peeh het volgende:
Inderdaad, Engelsen zijn geen lieverdjes. Namen als de Soul Crew, Guvnors, Headhunters, Cockney Reds, Bushwackers, ICF, Zulu's etc. doen toch menig rilling lopen over de rug van hun slachtoffers in het verleden.
quote:De kans dat er wat voorvalt is van te voren te begrijpen, maar dat er doden zullen vallen is niet logisch. Laat staan dat er 39 doden vallen.
Op dinsdag 16 september 2003 12:52 schreef zjroentje het volgende:Ik blijf toch van mening dat die supporters schuld hebben aan de dood van die Italianen. Het was gewoon geen normaal gedrag, en als je zoiets doet, is er gewoon een kans dat er wat voorvalt.
Er zijn veel en veel vaker supporters van andere clubs in het vak van de tegenstander gekomen zonder dat er doden vielen, of dat er te verwachten viel dat die vielen. En dat is geen wonder. Die vechtpartijen hebben niet "tot doel" de anderen te vermoorden, maar om de ander te imponeren.
Als je iemand met een mes steekt, kan je verwachten dat iemand dood neer valt. Als je dreigend een "vijandig" vak binnen loopt niet.
Het gevolg was onvoorstelbaar veel erger dan logisch te voorzien was. Imho.
quote:Duidelijke vraag, waarop we beiden het antwoord weten. Er zijn wel eens slachtoffers gevallen, hoewel bij mijn weten nooit in een rechtstreekse confrontatie. Wel is destijds een Headhunter onder dubieuze omstandigheden voor een trein belandt (zoveel staat vast) en zijn er nog enkele twijfelachtige zelfmoorden geweest - maar dat zijn geruchten.
Op dinsdag 16 september 2003 12:55 schreef Doc het volgende:[..]
Hoeveel dodelijke slachtoffers zijn er gevallen tussen de verschillende Firms in Engeland? En in welke periode?
Engelse Hooligans hanteerden altijd nog een erecode: Vecht niet met 'normale' supporters, mishandel, maar vermoord niet en oorspronkelijk ook nog het niet slopen van bezittingen van anderen - hoewel van dat laatste lang niet altijd meer iets terecht komt.
quote:Naar mijn weten is er vorig seizoen sowieso 1 dode gevallen in Engeland als gevolg van vechtpartijen rond een wedstrijd. Was in een van de lagere divisies. Welke wedstrijd het was weet ik zo gauw alleen niet meer. En dat is echt wel vaker gebeurd in het verleden.
Op dinsdag 16 september 2003 13:26 schreef Peeh het volgende:[..]
Duidelijke vraag, waarop we beiden het antwoord weten. Er zijn wel eens slachtoffers gevallen, hoewel bij mijn weten nooit in een rechtstreekse confrontatie. Wel is destijds een Headhunter onder dubieuze omstandigheden voor een trein belandt (zoveel staat vast) en zijn er nog enkele twijfelachtige zelfmoorden geweest - maar dat zijn geruchten.
Engelse Hooligans hanteerden altijd nog een erecode: Vecht niet met 'normale' supporters, mishandel, maar vermoord niet en oorspronkelijk ook nog het niet slopen van bezittingen van anderen - hoewel van dat laatste lang niet altijd meer iets terecht komt.
quote:was volgens mij een Forest supporter in een pub,3 jaar terug ook 1 van Gillingham
Op dinsdag 16 september 2003 16:34 schreef ultra het volgende:[..]
Naar mijn weten is er vorig seizoen sowieso 1 dode gevallen in Engeland als gevolg van vechtpartijen rond een wedstrijd. Was in een van de lagere divisies. Welke wedstrijd het was weet ik zo gauw alleen niet meer. En dat is echt wel vaker gebeurd in het verleden.
quote:Tuurlijk, maar ik blijf er toch bij dat de Engelsen zeker debet zijn aan het drama.
Op dinsdag 16 september 2003 13:00 schreef Doc het volgende:
Het gevolg was onvoorstelbaar veel erger dan logisch te voorzien was. Imho.
Om in juridische termen te spreken "dood door schuld".
quote:Het had ook gescheeld als ze gewoon thuis waren gebleven
Op maandag 15 september 2003 17:35 schreef What het volgende:[..]
Slap argument, als die Engelsen in hun vak waren gebleven had dat ook enorm gescheeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |