abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:49:52 #201
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22530423
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 00:43 schreef Thomas B. het volgende:
Piazza Navona... remind me... naam zegt me wel wat.
Dat is dat plein waar je voor twee euro een hele berg ijs krijgt (veel goedkoper en lekkerder dan hier).
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22530490
De ijszaak bij de Trevi-fontein, DIE is lekker!!!
pi_22530511
Als je trouwens naar Rome gaat, bezoek vooral de catacomben (aan de oude Via Appia), dat is geweldig!
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:59:10 #204
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22530560
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Daar ben ik ook geweest, maar het regende en ik zat vol.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22530626
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:59 schreef R-Mon het volgende:

[..]

Daar ben ik ook geweest, maar het regende en ik zat vol.
Het is daar wel altijd beredruk. Je gaat eerst naar de kassa, dan zeg je hoeveel bolletjes je wilt, die betaal je en dan krijg je een bonnetje. Dan moet je op je beurt wachten om smaken te kiezen. Ik raad iedereen aan om vast te gaan uitzoeken als je nog achteraan staat, want je voelt je nogal gehaast als er 100 mensen achter je staan te wachten en dan kies je zomaar wat smaken. Terwijl ze vele tientallen bijzondere smaken hebben. Dus, vooral geen haast maken om aan de beurt te komen.
pi_22530655
En als je goedkoop en lekker pizza e.d. wilt eten, moet je in de studentenwijk achter Termini (centraal station) zijn. In de rest van de stad betaal je je vaak blauw/
pi_22530770
Nog een absolute aanrader: De Krypt der Kapucijnen (nee, geen bonen, dat zijn monniken). Een kelder vol met kunstwerken gemaakt van menselijke botten:

Eén van de best bewaarde geheimen van Rome...
pi_22530837
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En als je goedkoop en lekker pizza e.d. wilt eten, moet je in de studentenwijk achter Termini (centraal station) zijn. In de rest van de stad betaal je je vaak blauw/
Ja in die wijk zat ons crappie-hotel... daar was ook iedere dag een fruitmarkt waar we lekker vers fruit gingen halen
pi_22530863
De Krypt der Kapucijnen is trouwens te vinden vlakbij de Plaza Barberini in de Kerk van de Onbevlekte Ontvangenis.
pi_22530887
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:49 schreef R-Mon het volgende:

[..]

Dat is dat plein waar je voor twee euro een hele berg ijs krijgt (veel goedkoper en lekkerder dan hier).
Owja tuurlijk! Dat enorme plein
's avonds heb je daar al die chinezen die je van die prullen willen verkopen waar je zo lekker op kan afdingen

Daar vlakbij heb je campo di fiori. Daar zit een irish pub, The Drunken Ship, en daar was op woensdagavond, onze laatste avond, zoveel heineken als je wilde voor 5 euro 1 uur lang. Toen kwamen we nog een kerel tegen waar we een praatje mee gingen maken en die ging ons allemaal shots geven. We waren allemaal zooo kneiter lam toen
En toen moesten we nog naar het hotel waar we echt een uur te laat aankwamen. Toen hebben we daar voor de deur met allemaal leraren erbij ons helemaal leeg zitten kotsen
Ik de volgende dag naar een van die leraressen... het spijt me mevrouw, dit had niet mogen gebeuren blablabla. Zij zo: Ahjo geeft niet... dat kan gebeuren

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2004 13:22:02 ]
  zondag 10 oktober 2004 @ 13:20:16 #211
71360 evil-me
Paper Thin Walls
pi_22530916
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 12:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
nee, bij de piazza navona moet je zijn. 2 bolletjes ijs voor 2 euro en je krijgt het niet eens op. Super lekker en super veel en te veel smaken. En als je precies wil weten waar ie zit dan roep je maar.
Life is easy with your eyes closed
pi_22530997
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:15 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja in die wijk zat ons crappie-hotel... daar was ook iedere dag een fruitmarkt waar we lekker vers fruit gingen halen
Crappy hotels zijn oké.

Voor iedereen die niet met school naar Rome gaat, maar er gewoon eens zelf naartoe wil, kan ik het huren van een huisje via http://www.casavacanza.nl van harte aanraden. Wij hadden het appartementje bij Ostia Antica (http://www.casavacanza.nl/index-nl-omgeving-rome.htm), je bent zo met de trein midden in Rome en je zit in een rustige, mooie omgeving voor een prima prijs. De eigenaresse van het huis komt uit Nederland. Je kunt worden afgehaald van het vliegveld.
pi_22531087
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Crappy hotels zijn oké.
Als de wc altijd verstopt zit, de badkamers letterlijk uit elkaar vallen van ellende en je altijd een koude douch hebt met een straal die ik nog kan pissen vind ik het wel een beetje overdreven
Ze zaten eerst in een ander hotel tegenover Tremini maar daar waren ze uitgeschopt dus daar mochten wij toen niet meer heen
pi_22531107
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:33 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Als de wc altijd verstopt zit, de badkamers letterlijk uit elkaar vallen van ellende en je altijd een koude douch hebt met een straal die ik nog kan pissen vind ik het wel een beetje overdreven
Ze zaten eerst in een ander hotel tegenover Tremini maar daar waren ze uitgeschopt dus daar mochten wij toen niet meer heen
Ons hotel viel nog mee. Er zaten duiven in de badkamer, de hotelkamer is één maal overstroomd en voor de broodjes die we bij het ontbijt kregen had je een cirkelzaag nodig. Verder hebben we er veel plezier gehad.
pi_22531127
Ontbijt in Italiaanse hotels/jeugdherbergen is not-done heb ik wel in de gate gekregen.

Ga die link trouwens effe bookmarken... is idd best te doen.
pi_22531181
Ze zijn wel een stuk duurder geworden sinds twee jaar terug, maar de prijzen zijn nog steeds oké, vooral gezien de mooie locaties die ze bieden.
pi_22586601
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nog een absolute aanrader: De Krypt der Kapucijnen (nee, geen bonen, dat zijn monniken). Een kelder vol met kunstwerken gemaakt van menselijke botten:

[afbeelding]

Eén van de best bewaarde geheimen van Rome...
Vanochtend nog op discovery een documentaire over Rome. Jaarlijks bezoeken 170.000 mensen die crypte, dus zo geheim is dat nu ook weer niet
pi_22592179
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 23:26 schreef veekeend het volgende:

[..]

Vanochtend nog op discovery een documentaire over Rome. Jaarlijks bezoeken 170.000 mensen die crypte, dus zo geheim is dat nu ook weer niet
Da's een heel klein aantal vergeleken bij de normale bezienswaardigheden in Rome. De Crypte is niet zo bekend en staat zeker niet in alle resigidsen, dus 't is gewoon een leuke tip voor als je er voor het eerst heengaat en iets bijzonders wilt zien.
pi_22626209
Morgen ROMA!!!
Ti voglio bene!
pi_22626542
Heel veel plezier in Roma Aeterna!!!
pi_22626906
Rome was echt zo geweldig bij ons. Ben in juli van dit jaar geweest.
Elke avond naar de spaanse trappen en daar 3 a 4 0.66 liter flessen lauw bier opzuipen
Weer aangeschoten terug naar het hotel, hele avond lullen, 2 uur slapen, 7 uur op, hele dag lopen en dan weer aan het pils. Laatste avond was ergst... volgende ochtend om 7 uur opstaan terwijl je gewoon nog aangeschoten bent en dan zo rond 11 uur sochtends komt de kater waar je dan nog de hele dag mee rond sjouwt.
We zaten midden in het centrum dus was wel echt zwaar relaxed. Kregen ook te eten in de hotel, elke middag en avond pasta.. blegh... heb het uiteindelijk wel redelijk leren eten daar
Jupiler is goed
pi_22627071
Ehm... Alles wat je nu verteld had je thuis ook kunnen doen. Je gaat toch niet naar Rome om te zuipen?
pi_22627452
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ehm... Alles wat je nu verteld had je thuis ook kunnen doen. Je gaat toch niet naar Rome om te zuipen?
Neuh, de romeinse overblijfselen waren ook leuk. Kerken interesseren me verder niet.
Ik had vooral zin in de Romereis vanwege de gezelligheid en de sfeer enzo. Zo s'avonds op de spaanse trappen. HEERLIJK

Wij trouwens zo'n gast bij ons in de klas die met een strohoed op en een roos alle lekkere wijven afging. Laatste avond had ie eindelijk succes
Jupiler is goed
pi_22627848
Ik vind de prachtige kerken juist het mooist aan Rome...
  donderdag 14 oktober 2004 @ 21:10:33 #225
105466 PrintScrn.nl
Koekje d'r bij?
pi_22628484
Morgen gaan we naar ROME!!! (Ik dan..)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')