abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2004 @ 09:41:03 #151
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21479941
Hai hai,

We gaan 20 september tot en met 30 september naar Rome... Zijn er mensen die ook tegen die tijd die kant op gaan?!?! Wisten jullie trouwens ook al dat Ryanair vanaf 20 september OOK vanaf Eindhoven rechtstreeks naar Rome vliegt?!?!?! NIET DUUR!!! (en ik kan het weten ) Voor 150 euro incl. belastingen met 2 personen retour!!!!

Hi hi, Rome, here we come!!!!
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_21618143
heeft iemand nog tips voor uitgaan in rome?
leuke discotheken of zoiets.
alvast bedankt
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_21672859
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 14:51 schreef kollie het volgende:
heeft iemand nog tips voor uitgaan in rome?
leuke discotheken of zoiets.
alvast bedankt
Ja, als je naar discotheken wilt, ga dan alleen in het weekend uit. Door de week is er op dat gebied echt niks te beleven. Dan is het meer gewoon wat gezellig praten op de Spaanse trappen, bij de Trevi fontein of iets dergelijks.

Dat klinkt raar voor een wereldstad als Roma, maar het is toch echt zo. Althans toen wij er waren hebben we 2 avonden (dinsdag en woensdag) kansloos door Rome gelopen opzoek naar discotheken waar wat te beleven is. We hadden van te voren al veel adressen opgezocht, maar al snel bleek dat er niks te doen was. Zo was Trastevere (een van de uitgaans wijken) nagenoeg verlaten.

In het weekend is het overal wel superdruk, en moet je wachten voor je ergens naar binnen kan. Entree is meetsal iets van 15 euro. Drankjes zijn ook erg duur (in de club waar wij zijn geweest 10 euro per drankje ).
pi_21678645
Als voorbereiding van mijn uitwisselingsreis naar Rome ( 7 dagen ) kwam een leraar op het idee om
quote:
een VVV-achtig praatje voor de klas te houden van ongeveer 5 minuten, waarin je dingen uitlegt over de niet zo bekende straatjes, restaurantjes, caféetjes, uitgaansgelegenheden e.d. Je snapt het wel. Alsof je je vriendin rondleidt in Rome
Dus ja. Daar ik zelf nog niet in Rome geweest ben, is het lastig om aan dit soort informatie te komen. En er zal vast wel iemand zijn hier met persoonlijke ervaringen of een goeie website of iets in die richting. bij voorbaat al dank

[ Bericht 4% gewijzigd door De_Warme_bakker op 01-09-2004 16:46:50 ]
pi_21824320
Rome nu ook vanaf Niederrhein te bevliegen met Ryanair => [low cost Airlines+luchthavens] reisinformatie en nieuws
  maandag 13 september 2004 @ 19:54:08 #156
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21930163
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 09:41 schreef Droeke het volgende:
Hai hai,

We gaan 20 september tot en met 30 september naar Rome... Zijn er mensen die ook tegen die tijd die kant op gaan?!?! Wisten jullie trouwens ook al dat Ryanair vanaf 20 september OOK vanaf Eindhoven rechtstreeks naar Rome vliegt?!?!?! NIET DUUR!!! (en ik kan het weten ) Voor 150 euro incl. belastingen met 2 personen retour!!!!

Hi hi, Rome, here we come!!!!
Jaa, ik!! Van 24 september tot 1 oktober ben ik in/bij Rome te vinden met school!!!.
Wij zitten op een camping 30 km van Rome af, aan het Lago di Bracciano! Schijnt een geweldig meer te zijn!!!

En waar zitten jullie gelegerd?
[i]deze ruimte is te huur[/i]
pi_21950526
NU ben ik dus naar ROme geweest en nu kom ik erachter dat er nog een gedeelte is van ROME dat EUR heet met zeer mooie gebouwen enzo.. alleen op het internet wordt ik nu niet veel wijzer, krijg wel een kaart van het gedeelte maar ik weet niet waar het ligt in rome.. kan niks vinden.. iemand die er misshcien wat meer over kan vertellen? Lijkt wel een soort vaticaan maar dan met normale gebouwen...
pi_21950807
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 17:47 schreef NiXz het volgende:
NU ben ik dus naar ROme geweest en nu kom ik erachter dat er nog een gedeelte is van ROME dat EUR heet met zeer mooie gebouwen enzo.. alleen op het internet wordt ik nu niet veel wijzer, krijg wel een kaart van het gedeelte maar ik weet niet waar het ligt in rome.. kan niks vinden.. iemand die er misshcien wat meer over kan vertellen? Lijkt wel een soort vaticaan maar dan met normale gebouwen...
Gebouw door Mussolini ter ere van, ik geloof, een of ander Europees festival. Ze hebben er destijds een hele woonwijk voor platgelegd. Tis op dit moment een van de meest gewilde wijken in Rome om in te wonen en het bestaat voor een groot deel uit zeer pompeuze (fascistische) en grote gebouwen.

Tis trouwens met de metro te bereiken, als je er ooit nog eens heen wilt. Moet je de metro naar Ostia nemen.
  dinsdag 14 september 2004 @ 22:22:20 #159
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21956873
gaan er binnenkort nog mensen die kant op?
  woensdag 15 september 2004 @ 10:52:31 #160
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21964212
quote:
Op maandag 13 september 2004 19:54 schreef Boeman het volgende:

[..]

Jaa, ik!! Van 24 september tot 1 oktober ben ik in/bij Rome te vinden met school!!!.
Wij zitten op een camping 30 km van Rome af, aan het Lago di Bracciano! Schijnt een geweldig meer te zijn!!!

En waar zitten jullie gelegerd?
Wij zitten aan de rand van de ring van Rome (ongeveer 1 km van het metrostation "Grottarossa"). Gaaf hoor!! Het begint nu al langzaam tijd te worden om erover na te denken wat ik in mijn koffer ga stoppen...

Hebben jullie (met school) een programma of informatieboek? Zou wel willen weten wat jullie zoal gaan doen...
  woensdag 15 september 2004 @ 18:28:41 #161
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21974486
quote:
Op woensdag 15 september 2004 10:52 schreef Droeke het volgende:

[..]

Wij zitten aan de rand van de ring van Rome (ongeveer 1 km van het metrostation "Grottarossa"). Gaaf hoor!! Het begint nu al langzaam tijd te worden om erover na te denken wat ik in mijn koffer ga stoppen...

Hebben jullie (met school) een programma of informatieboek? Zou wel willen weten wat jullie zoal gaan doen...
Ik heb wel een programma gekregen, alleen zeiden ze er bij dat da waarschijnlijk helemaal door elkaar wordt gegooid. We komen 's avonds niet vaak in Rome, dat is wel jammer nadat ik al de verhalen over de spaanse trappen enz heb gehoord Dan maar hopen dat er in Bracciano ook het een en ander te doen is

We gaan iig wel de standaard dingen bekijken zoals het Forum Romanum etc Wij gaan de 24ste weg en komen die zaterdag avond aan, en die zondag gaan we meteen een mis bijwonen in de kerk der Friezen. (Ben je eenmaal weg uit friesland... )

Wat gaan jullie dan doen?
Succes met je koffer btw
  Moderator woensdag 15 september 2004 @ 19:07:46 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21975328
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 22:22 schreef Boeman het volgende:
gaan er binnenkort nog mensen die kant op?
eerste weekend van oktober
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 15 september 2004 @ 22:17:48 #163
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21981054
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:28 schreef Boeman het volgende:

[..]

Wat gaan jullie dan doen?
Succes met je koffer btw
Nou in ieder geval ook die standaard-dingen zoals forum romanum, en natuurlijk het vaticaan... Die Spaanse trappen lijken me ook erg gezellig 's avonds... We hebben een boekje gekocht dat wel de 'geheimpjes' prijsgeeft die Rome heeft. Alleen heb ik door mijn werk vooralsnog geen tijd gehad om echt een programma te maken Ach, daar heb ik in 3,5 uur vliegen nog wel tijd voor toch?!

Tja, mijn koffier... Vooralsnog staat die mij zielig aan te gapen in de gang, met zo'n blik van: "wanneer besteed je nou eens aandacht aan mij?". Ik denk dat ik zaterdag of zondag mijn koffer maar eens ga pakken. Maandag vertrekken we al Hmm toch eigenlijk al verrekte snel?!?!?
Morgen nog een erg drukke dag op mijn werk, maar vrijdag zal het wel lekker rustig zijn... Oeh het gaat toch al lekker snel...

woensdag 15 september 2004 @ 22:42:46 #164
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21981953
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:17 schreef Droeke het volgende:

[..]

Nou in ieder geval ook die standaard-dingen
[blablabla]
Tja, mijn koffier...

Misschien kom ik je nog wel tegen dan

hmz, vliegen Ik ga lekker 27 uur in een bus zitten, naja, is ook eeh, ehm, leuk... :
En ben je al eens eerder in Rome geweest? of is dit echt de eerste keer (net zoals ik)
  donderdag 16 september 2004 @ 09:44:50 #165
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_21987657
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:42 schreef Boeman het volgende:

[..]

Misschien kom ik je nog wel tegen dan

hmz, vliegen Ik ga lekker 27 uur in een bus zitten, naja, is ook eeh, ehm, leuk... :
En ben je al eens eerder in Rome geweest? of is dit echt de eerste keer (net zoals ik)
Nee dit is echt de 1e keer! Mijn vriend is wel al een keertje in Rome geweest (toen ook met middelbare school; da's zo'n 9 jaar geleden) en die is echt heel enthousiast. We waren eigenlijk helemaal niet van plan om naar Rome te gaan (eigenlijk naar Barcalona) maar toen maakte Ryan bekend dat je ook vanaf 20 september vanaf Eindhoven direct kunt vliegen op Rome. En eignelijk wilden we al 5! jaar naar Rome toe (alleen was het steeds veeeeeeel te duur; tja we waren nog studenten toen...), dus toen dat eenmaal bekend werd, was de keuze snel gemaakt. Barcalona moet nog maar ff wachten tot het voorjaar denk ik... Alhoewel... Zoals het er nu uitziet moet ik voor mijn werk in maart naar Oslo en in augustus al naar Cyprus... Dus dat wordt al veel reizen... Maar wel erg leuk!!! Ik ben op beide plaatsen nog niet geweest...
  donderdag 16 september 2004 @ 17:38:41 #166
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_21998203
quote:
Op donderdag 16 september 2004 09:44 schreef Droeke het volgende:

[..]

Nee dit is echt de 1e keer! Mijn vriend is wel al een keertje in Rome geweest (toen ook met middelbare school; da's zo'n 9 jaar geleden) en die is echt heel enthousiast. We waren eigenlijk helemaal niet van plan om naar Rome te gaan (eigenlijk naar Barcalona) maar toen maakte Ryan bekend dat je ook vanaf 20 september vanaf Eindhoven direct kunt vliegen op Rome. En eignelijk wilden we al 5! jaar naar Rome toe (alleen was het steeds veeeeeeel te duur; tja we waren nog studenten toen...), dus toen dat eenmaal bekend werd, was de keuze snel gemaakt. Barcalona moet nog maar ff wachten tot het voorjaar denk ik... Alhoewel... Zoals het er nu uitziet moet ik voor mijn werk in maart naar Oslo en in augustus al naar Cyprus... Dus dat wordt al veel reizen... Maar wel erg leuk!!! Ik ben op beide plaatsen nog niet geweest...
Dan heb jij een lekkere baan lijkt me!!!! Wat voor baan is het?

Maar Oslo, noorwegen, ook errrgggg mooi!!!
pi_22004056
Nog een maandje en dan ben ik ook weer in Rome (voor de 4e keer )
Ti voglio bene!
pi_22008274
Mijn pappie en mammie gaan in de herstvakantie naar rome toe samen met vrienden van hun
me zussie en ik mogen dit jaar nie mee zielig he
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 17 september 2004 @ 10:32:59 #169
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_22012355
quote:
Op donderdag 16 september 2004 17:38 schreef Boeman het volgende:

[..]

Dan heb jij een lekkere baan lijkt me!!!! Wat voor baan is het?

Maar Oslo, noorwegen, ook errrgggg mooi!!!
Ik doe onderzoek aan een universiteit (Assistent in Opleiding, ofwel AiO) en dat brengt met zich mee dat je naar congressen moet Balen, he? Ik denk dat ik als we naar Oslo gaan ook maar eens een weekje erachteraan moeten plannen. Ben er zelf nog nooit geweest. Oh ja en gisteren kwam ik erachter dat ik in mei een summerschool heb in Cyprus... Gaat goed dus volgend jaar
  zaterdag 18 september 2004 @ 13:12:34 #170
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_22035344
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 10:32 schreef Droeke het volgende:

[..]

Ik doe onderzoek aan een universiteit (Assistent in Opleiding, ofwel AiO) en dat brengt met zich mee dat je naar congressen moet Balen, he? Ik denk dat ik als we naar Oslo gaan ook maar eens een weekje erachteraan moeten plannen. Ben er zelf nog nooit geweest. Oh ja en gisteren kwam ik erachter dat ik in mei een summerschool heb in Cyprus... Gaat goed dus volgend jaar
Wat voor onderzoek doe je dan? Ik denk dat ik dat dan ook maar ga doen

zucht...
  zaterdag 18 september 2004 @ 13:25:02 #171
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_22035534
Ik ga de 24e een week met school.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_22035643
Romereis
Vaste kost voor ieder gymnasium volgens mij...
Wij zijn vorig jaar geweest, iets van 11 dagen. Eerst met de bus naar Venetie, savonds naar Florence, daar 2 dagen en nachten geweest en toen doorgereden naar Sienna en Napels. Daarvandaan nog naar Pompeii en nog wat dingen geweest en daarna nog iets van 5 dagen in Rome gezeten.
Die reis was echt fantastisch
Beetje té cultureel, want ik heb iedere kathedraal en alle musea in die steden ongeveer wel gezien, maar zeker wel geweldig
  Moderator zaterdag 18 september 2004 @ 15:26:55 #173
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22037708
Ik zoek dus nog een leuk restaurantje, waar je met een groep (20 man) kunt gaan eten.

Iemand tips?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22037845
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 15:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik zoek dus nog een leuk restaurantje, waar je met een groep (20 man) kunt gaan eten.

Iemand tips?
Ik raad je in ieder geval aan om NIET bij het restaurantje El Secchio te gaan eten. Wij hebben daar met school gegeten, en dat was echt ranzig. En afgelopen jaar hebben ze dat bij ons op school al niet meer gedaan. Maar bij de school van BlaatschaaP zijn ze daar wel gaan eten, en ook toen was het kut. .

Wel lekker is het Pizza Forum. Ik weet alleen niet meer waar dat is. Maar ze hebben er heerlijke pizza's.
pi_22038245
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 15:35 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Wel lekker is het Pizza Forum. Ik weet alleen niet meer waar dat is. Maar ze hebben er heerlijke pizza's.
Het zal wel niet dezelfde zijn maar wij waren ook met een groep (80 man ofzo) een paar keer bij een hele grote pizzazaak gaan eten. Was erg lekker
Die zat zegmaar in een straatje waar je, als je het uitloopt, bij het Colloseum staat. Paar honderd meter er vandaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')