Als je het niet zeker weet, vast niet. Dat is waar mensen op hun knieën de trap opgaan. Die trappen zouden afkomstig zijn uit het paleis van Pontius Pilatus en het bloed van Christus zou erop liggen. Bovenaan is het Sancta Sanctorum, dat een belangrijke rol speelt in De Ontdekking van de Hemel.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:16 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ongetwijfeld
Dat zit pas achteraan zeker? Want ik heb het (volgens mij) nog niet gelezen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je het niet zeker weet, vast niet. Dat is waar mensen op hun knieën de trap opgaan. Die trappen zouden afkomstig zijn uit het paleis van Pontius Pilatus en het bloed van Christus zou erop liggen. Bovenaan is het Sancta Sanctorum, dat een belangrijke rol speelt in De Ontdekking van de Hemel.
Bij de San Giovanni in Laterano. Aan een druk verkeersplein. Kerk aan de ene kant van de straat, gebouw met de Scala Santa (Heilige Trappen) aan de andere kant. Het Sancta Sanctorum bevindt zich bovenaan de Heilige Trappen, achter glas. Niemand weet wat zich in de kist bevindt. De Ark des Verbonds? De Tien Geboden? Alleen de Paus mag daar komen.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat zit pas achteraan zeker? Want ik heb het (volgens mij) nog niet gelezen.
Maar waar is de Sancta Sanctorum dan?
en iets verder naar het noorden dan? blijft het zo smal en oninteressant?quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zijn wel stranden bij Rome, maar ze zijn smal, je moet toegangsgeld betalen en strandzitjes huren enzo. Niks aan.
Weet ik niet. Ik weet alleen dat er verder naar het zuiden, richting Napels wel betere stranden zijn. Daar leek het althans op vanaf de snelweg.quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:24 schreef Boeman het volgende:
en iets verder naar het noorden dan? blijft het zo smal en oninteressant?
ok dankjequote:Op woensdag 5 januari 2005 18:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik weet alleen dat er verder naar het zuiden, richting Napels wel betere stranden zijn. Daar leek het althans op vanaf de snelweg.
In ostia ben ik nog nooit geweest, maar hoe ziet het er daar uit? En ist erg druk/ was het erg druk?quote:Op woensdag 5 januari 2005 19:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Toen wij in.
.
. Rome.
.
.
. waren, hebben we een middagje doorgebracht in Ostia. Daar was het toen heel warm en met wat flesjes water was het daar ook lekker zonnen.
Ostia Antica is het oude havenplaatsje (10x meer te zien dan in Forum Romano! Als je Ostia Antica al gezien hebt, is Forum Romano echt saaiquote:Op woensdag 5 januari 2005 20:05 schreef Thomas B. het volgende:
Ja daar zijn ook wat mensen geweest die ik ken. Toen we een middag vrij hadden gingen er een zootje mensen naar het strand en ik geloof dat dat Ostia was. Volgens hun was het wel geck daar en je bent er zo met de trein vanuit het centrum.
Edit:
Of was ostia niet dat strand?
OT:
Jeff Buckley![]()
[Totaal offtopic]quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:33 schreef Thomas B. het volgende:
[blablabla]
Boeman... zie mijn plaatje en die van Tom_Tom
ja ik ben er afgelopen jaar gweest!!quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:36 schreef fs180 het volgende:
ey tof dat er zoveel ook naar rome zijn geweest met schiool
*ook met school gaat*
gym zeker?quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:36 schreef fs180 het volgende:
ey tof dat er zoveel ook naar rome zijn geweest met schiool
*ook met school gaat*
ik zit niet op gym, maar ben wel naar Rome gweest met school. Dus da hoeft niequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |