De tracklist:
01. As I Am
02. This Dying Soul
03. Endless Sacrifice
04. Honor Thy Father
05. Vacant
06. Stream Of Consciousness
07. In The Name Of God
quote:
"Train Of Thought" was produced by John Petrucci and Mike Portnoy and engineered by Doug Oberkircher. It was mixed by Kevin Shirley, who has previously worked with IRON MAIDEN, LED ZEPPELIN and JOURNEY, among others.
brilliante muziekanten, zonder twijfel, maar hun muziek heeft voor mij meer weg van hogere wiskunde dan van een lekker potje rocken..
maar goed, ieder zijn ding.
quote:Yep, ter promotie van deze cd.
Op zaterdag 13 september 2003 08:44 schreef th3dge het volgende:
Nice, volgend jaar in Ahoy toch?
Ze zullen hem dan wel helemaal live doen.
quote:hogere wiskunde is lekker
Op zaterdag 13 september 2003 09:25 schreef punchdrunk het volgende:
dream theater...brilliante muziekanten, zonder twijfel, maar hun muziek heeft voor mij meer weg van hogere wiskunde dan van een lekker potje rocken..
maar goed, ieder zijn ding.
maar het klopt; tis niet voor iedereen weggelegd om hiervan te houden. ik merk vaak dat mijn bezoekers het toch wat minder vinden...
ik zal er zeker zijn
quote:Dan heb je niet goed geluisterd, dat verschilt enorm per nummer.
brilliante muziekanten, zonder twijfel, maar hun muziek heeft voor mij meer weg van hogere wiskunde dan van een lekker potje rocken..
Ben erg benieuwd! Is dat album ook weer in hun eigen studio opgenomen?
quote:Deze over de nieuwe cd graag, over het concert is een apart topic.
Op zaterdag 13 september 2003 11:48 schreef Me_Wesley het volgende:
Wie komen er nog meer 18 januari?ik zal er zeker zijn
Ik hoop dat ze weer een beetje teruggrijpen naar Awake. Dus kortere nummers en qua drumsound mag het ook weer terug van voor Falling into Infinity.
En misschien dat er een keer een cd niet voor de releasedatum uitlekt. Want het is idd wel heel rustig.
quote:Nou geef mij toch maar meer Metropolissen
Op donderdag 25 september 2003 17:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]Ik hoop dat ze weer een beetje teruggrijpen naar Awake. Dus kortere nummers en qua drumsound mag het ook weer terug van voor Falling into Infinity.
quote:dat is zeer goed nieuws!
Op donderdag 23 oktober 2003 19:28 schreef kriele het volgende:
Ik heb de single gehoord en hij klinkt fantastisch!! Zelfs labrie is te pruimen! Myung is te horen!! En het liedjeklinkt zowaar als een echt liedje.
quote:Bedankt. Maar dat heb ik weer
Op donderdag 23 oktober 2003 19:34 schreef kriele het volgende:
As I am
quote:www.dreamtheater.net en dan naar het messageboard. Vanaf daar naar Dream Theater. Daar is ie ergens te vinden.
Op donderdag 23 oktober 2003 19:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Bedankt. Maar dat heb ik weer
een of andere grapjas heeft iets onder de naam Dream Theater geplaatst
quote:Ja, lekker compact
Op donderdag 23 oktober 2003 20:04 schreef kriele het volgende:
Vind je het nummer wat?
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 23-10-2003 20:19]
quote:Dat is wel illegaal.
Op donderdag 23 oktober 2003 19:45 schreef kriele het volgende:
Waarom is de link verwijderd??? Het is een copy van een radio uitzending dus niet echt illegaal.
quote:IKKUHHHHH
Op zaterdag 13 september 2003 11:48 schreef Me_Wesley het volgende:
Wie komen er nog meer 18 januari?ik zal er zeker zijn
quote:Dus, muziek met wat meer pit en minder frits frats?
Op donderdag 25 september 2003 17:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding]Ik hoop dat ze weer een beetje teruggrijpen naar Awake. Dus kortere nummers en qua drumsound mag het ook weer terug van voor Falling into Infinity.
quote:Misschien heb je wel gelijk
The similarities of As I Am to old Metallica and Megadeath cannot be ignored. Dream Theater messageboard
quote:Even toevoegen dan
LISTEN ONLINE ANYWHERE IN THE WORLD ON THE LEGENDARY KNAC.com! We will now stream the show on KNAC.com, the internets biggest hard rock radio station
quote:"dream wie? Oh, het is metal, en te ingewikkeld. nee"
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:09 schreef kriele het volgende:
De radio edit heeft best wel hitpotentie. ik heb 3 fm maar ff gemaild, maar dat zal wel weer tevergeefs zijn.
quote:Hm ja, weten zij veel. Het lijkt me vrij sterk dat DT in Nederland nog ooit een hit scoort. Toen het kon (in 1992 met Another Day) gebeurde het al niet laat staan nu.
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:10 schreef Tokus het volgende:[..]
"dream wie? Oh, het is metal, en te ingewikkeld. nee"
Het rockt wel erg lekker
quote:Ik hoop daar ook op, absoluut, en miscchien spreek ik nu wel "voor mijn beurt" want ik heb het te downloaden nummer nog niet geluisterd, maar aan het aantal nummers op de cd te zien zijn het toch weer van die langerekte nummers, want er staan er maar zeven op, en Dream Theater kennende gebruiken die altijd de playtime van een volledige cd. Dus ik denk dat we de kortere iets heftige nummmers wel kunnen vergeten.. Des al niet te min moet ik die cd toch hebben anders is mijn dt verzameling niet compleet...
Op donderdag 25 september 2003 17:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:Ik hoop dat ze weer een beetje teruggrijpen naar Awake. Dus kortere nummers en qua drumsound mag het ook weer terug van voor Falling into Infinity.
Laat Dream Theater van 3 fm af blijven!!!! of liever andersom! Ze zijn nu nog oncommercieel, en voor het geld hoeven ze het niet te doen.
en fokkers begin nu niet de eeuwige discussie, van wat nu wel en niet commercieel is
quote:Al word het een hitje hier... (stel) dan gaan ze echt niet opeens pop muziek oid maken lijkt mij.
Op maandag 27 oktober 2003 19:09 schreef Ibanez het volgende:Laat Dream Theater van 3 fm af blijven!!!! of liever andersom! Ze zijn nu nog oncommercieel, en voor het geld hoeven ze het niet te doen.
quote:Was net stukje DT in GTST (heb ik mij laten vertellen
Op maandag 27 oktober 2003 19:09 schreef Ibanez het volgende:
Laat Dream Theater van 3 fm af blijven!!!! of liever andersom! Ze zijn nu nog oncommercieel, en voor het geld hoeven ze het niet te doen.
quote:meen je dat nouh?
Op woensdag 29 oktober 2003 17:01 schreef kriele het volgende:
Ik heb de voorproefjes gehoord en ik vind de riffs de beste die DT ooit heeft uitgebracht. Het lijkt een echte metalplaat te gaan worden.
quote:Jammer, gewoon 11 nummer net als het aantal en indeling van Awake
Dus ik denk dat we de kortere iets heftige nummmers wel kunnen vergeten..
En ik vind Awake eigenlijk nieteens zo'n geweldig album, staan maar een paar boeiende nummers op. Scenes from a memorie pt 2 en Images and Words vind ik stukken beter.
As I Am gedownload, zit inderdaad wel pit in Moest af en toe zelfs aan Metallica denken. Beetje weinig afwisseling eigenlijk, misschien TE lang nummer. Maargoed, heb pas 2x geluisterd he
Over MTV/3FM gesproken, ik denk dat Dream Theater prima pop nummers kunnen schrijven, hebben ze wel vaker gedaan, alleen zit er dan altijd weer een passage in die zeker niet goed ontvangen zal worden bij de massa.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-11-2003 17:11]
quote:Ik vind Awake ook niet hun beste album. Alleen de produktie van dat album overtreft ieder ander DT album. Misschien dat daarom veel mensen Awake het beste album vinden.
Op donderdag 6 november 2003 16:59 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Jammer, gewoon 11 nummer net als het aantal en indeling van Awake
Ik heb Awake trouwens aangeschaft, en het dubbelbassdrum werk klink slechter dan op 6 degrees kwa volume en strakheid, het geluid ZELF staat mij ook meer aan dan het neppe "click" geluid van 6 degrees.
En ik vind Awake eigenlijk nieteens zo'n geweldig album, staan maar een paar boeiende nummers op. Scenes from a memorie pt 2 en Images and Words vind ik stukken beter.
As I Am gedownload, zit inderdaad wel pit in
Moest af en toe zelfs aan Metallica denken. Beetje weinig afwisseling eigenlijk, misschien TE lang nummer. Maargoed, heb pas 2x geluisterd he
Over MTV/3FM gesproken, ik denk dat Dream Theater prima pop nummers kunnen schrijven, hebben ze wel vaker gedaan, alleen zit er dan altijd weer een passage in die zeker niet goed ontvangen zal worden bij de massa.
quote:Wat is er dan getriggerd? Portnoy gebruikt veel fills op dat album (eigenlijk op ieder album
Op vrijdag 7 november 2003 14:55 schreef kriele het volgende:
De drumsound op I&W de beste???? Dat klonk nergens naar! Was allemaal "getriggerd" en het was live al helemaal onmogelijk om zo'n sound neer te zetten.
quote:Die is niet getriggerd, tenminste op Awake. Anders klonk het wel strakker
Misschien de double bass, maar echt veel daarvan is ook niet op het album te horen.
quote:Nou, dat heb ik dus PRECIES bij wel meer Dream Theater nummers
met teveel overbodig gepingen om maar te laten horen hoe goed ze hun instrumenten kennen. Maar ja daar hebben de meeste progmetal bands last van.
nogmaals: voor DT
(ps, natuurlijk KOOP ik um ook, dit soort "herrie" moéten we supporten)
quote:Inderdaad, Endless Sacrifice is erg goed
Op zondag 9 november 2003 13:09 schreef Deliverance het volgende:
Na een paar meerdere luisterbeurten vind ik 'm steeds beter worden!
Mike triggert live ook net zo hard.
Echt weer een topplaat. Nummer 2 en 3 zijn op dit moment mijn favorieten. Vooral 3, dat begin *zwijmel*.
COOL MAN! En januari naar Ahoy uiteraard. Hoop alleen dat er nog kaartjes zijn *vergeten*
Vind niemand anders dat?
Images and Words zullen ze vrees ik niet meer evenaren...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-11-2003 23:04]
quote:Nee dat zoiezo niet meer, ze kunnen wel leuk spelen enzo, maar het is er voor mij een beetje af. Steeds hetzelfde kunstje gaat mij een beetje vervelend. Toch vind ik het een erg goeie cd, alleen moet je em gewoon niet te vaak horen
Op woensdag 12 november 2003 22:06 schreef hoppe het volgende:
Ik vind niks mis met deze cd. Hij is wat stevig, de mannen moeten natuurljk weer latenhoren dat ze hun instrumenten beheersen maar de fan kan hem blind kopen.Images and Words zullen ze vrees ik niet meer evenaren...
quote:Maar geldt dat niet voor elke band? Ik hoor DT liever wat vaker dan zo'n top 40 band of zo'n punkband wat allemaal hetzelfde is.
Op donderdag 13 november 2003 11:48 schreef flc het volgende:[..]
Nee dat zoiezo niet meer, ze kunnen wel leuk spelen enzo, maar het is er voor mij een beetje af. Steeds hetzelfde kunstje gaat mij een beetje vervelend. Toch vind ik het een erg goeie cd, alleen moet je em gewoon niet te vaak horen
JA, en ik neem 20 man mee naar dt de 18 de.
cool
quote:Zeer zeker ja, alleen is naar mijn mening het 'kijk-eens-wat-wij' kunnen een beetje gaan overheersen. Ik vind ze niet slecht ofzo, maar na SFAM vind ik het gewoon minder.
Op donderdag 13 november 2003 13:12 schreef kriele het volgende:[..]
Maar geldt dat niet voor elke band? Ik hoor DT liever wat vaker dan zo'n top 40 band of zo'n punkband wat allemaal hetzelfde is.
Images & Words
Train of thoughts
SFAM
Awake
Change of seasons
When dream and day unite
Falling into infinity
Six Degrees of Inner Turbulence.
quote:Nog niet, ik wil het vannavond wel ff voor je nakijken als je wilt?
Op vrijdag 14 november 2003 12:43 schreef Seborik het volgende:
Heeft iemand gekeken wat die extra online content is?
quote:Aha, op die manier
Op vrijdag 14 november 2003 13:17 schreef Seborik het volgende:
Ik heb de cd ook, maar je moet allemaal crappy formuliertjes invullen voor je bij die content kon. Ik wilde weten of iemand het al gedaan had en of die content dan wel de moeite waard is.
quote:Precies, dan heb ik er al geen zin meer in. Je moet ook nog iets downloaden, maar die pagina doet het bij mij niet.
Ik heb de cd ook, maar je moet allemaal crappy formuliertjes invullen voor je bij die content kon. Ik wilde weten of iemand het al gedaan had en of die content dan wel de moeite waard is.
quote:Zo kan je elke gitaarsolo wel bestempelen
Op vrijdag 7 november 2003 17:26 schreef Yokozuna het volgende:[..]
De gitaarsolo op As I Am is bijvoorbeeld ook alleen maar gepats
Ik vind de nieuwe DT wel erg goed. Moet er nog wel ernorm aan wennen in ieder geval.
En die online content: nog geen zin in gehad eig. Zo'n gedoe weer
quote:Ja, ik zag het eerste invulform en toen heb ik weer weggeklikt.
Oh, ja, de cd roeleert trouwens zelf ook weer. Veel meer samenhang en mooie melodietjes...
Al met al ben ik zeker niet ontevreden over deze cd.
Zelf ben ik overigens niet zo'n liefhebber van Images and Words. Dat nummer met die saxofoon verpest voor mij de hele cd.
quote:Yep, 6DOIT deed het niet echt voor mij, mischien een beetje 'prog-moe?' en redelijk verrast door de wat rauwere, modernere sound. Het is heavier, wat rechtlijniger, maar zeker niet minder muzikaal. Na de wat 'hookige' As I Am die opener van 'This Dying Soul' ...So Dan!!!
Op zaterdag 15 november 2003 11:26 schreef Seborik het volgende:Al met al ben ik zeker niet ontevreden over deze cd.
Zelf ben ik overigens niet zo'n liefhebber van Images and Words. Dat nummer met die saxofoon verpest voor mij de hele cd.
En over I&W. Dat was de eerste kennismaking met DT voor mij. aan het begin snapte ik er geen hout van. Maar later moest ik toch erkennen dat het een meesterwerkje was. Awake is eigenlijk veel beter, maar heavier. En vergeet niet dat Kevin Moore een belangrijke tekstschrijver was binnen DT.
Toch vind ik Bombay Vindaloo, van Live at the Marque het beste nummer wat ze ooit gemaakt hebben.
quote:Voor een jam is het niet slecht jja.
Op zaterdag 15 november 2003 12:10 schreef dawg het volgende:
De eerste keer dat ik DT hoorde was ook I&W, nummer 1, Pull me under. Ik wist niet wat ik hoorde zo vetToch vind ik Bombay Vindaloo, van Live at the Marque het beste nummer wat ze ooit gemaakt hebben.
Het laatste nummer vind ik niet echt geslaagd. Met ruim 14 minuten op de klok vind ik het een voorspelbaar en langdradig nummer. Het heeft niet de afwisseling van een gemiddeld Dream Theater nummer. De rest van het album vind ik helemaal top en in mijn ogen het beste album wat ze ooit gemaakt hebben (Het nummer A change of seasons daargelaten. Dat is voor mij de absolute favoriet.)
Ik weet niet wat iedereen met Images en Words heeft. Ik vind dat het minste album wat ze gemaakt hebben. Tuurlijk staan er uitschieters op (Metropolis Part I en Learning to live) maar verder vind ik het een vlak, overgeproduceerd en te schreeuwerig album. Maar dat is mijn mening natuurlijk
Maar ik ben pas bij de 2e luisterbeurt van de cd, dus moet nog een aantal keren voordat ik kan zeggen wat de uitschieters zijn. Maar dat zal me niet gaan vervelen.
Er zijn zelfs van die momenten in nummers dat ik een gevoel heb van, "jongens nu kappen! Nu is het nog vet!" maar dan gaat het geleuter door om even te laten zien dat ze goed zijn... en dan niet 1 minuut of dan nog 2, nee, minstens 5 min. of zo.
Nu zullen ze zich wel niet willen bewijzen maar zo komt het wel even over man....
Al met al vind ik het album in de grove lijn toch wel goed, ik skipp wel door als ze beginnen te "patsen" en ik zal er de 18e toch weer bij zijn, want ik kan het toch niet laten....
* ibanez vind Awake toch de kraker!!!
btw... Toffe Ellende, was jij weer "in town" vorig weekend????
quote:Yep, ik ben op het moment stage aan het lopen bij Media Groep Limburg in Sittard. Het kan dat je me dan wel eens ziet.
Op zaterdag 22 november 2003 14:43 schreef Ibanez het volgende:btw... Toffe Ellende, was jij weer "in town" vorig weekend????
quote:Zow..das vrij hoog voor muziek ala dream theater..
Op zondag 23 november 2003 12:24 schreef kriele het volgende:
Ik vind het album eigenlijk steeds beter te worden! Hij verkoopt ook vrij goed. Hij staat nu op de 21ste plaats in de album top 100.
[Dit bericht is gewijzigd door Deliverance op 21-12-2003 20:55]
Je moet wel heel wat in huis hebben om je band "Dream Theater" te mogen noemen, maar dat maakt deze band helemaal waar.
quote:Niets aan toe te voegen!!!
Op maandag 22 december 2003 23:36 schreef dawg het volgende:
hoevaker je hem hoort, hoe relaxer hij wordt. Topcd van Dreamtheater weer eens!![]()
![]()
Allereerst wil wat positieve dingen zeggen. De muzikanten spelen hun instrumenten beter dan ooit, zelfs James Labrie die hier en daar met succes een soort van rap laat horen. Het artwork is zeer zeker in orde. Compleet in zwart-wit is zeldzaam tegenwoordig. Zeer sober ook.
Ik ben blij dat de cd ditmaal niet helemaal tot de laatste minuut volgespeeld is.
Helaas zijn de negatieve dingen toch wat belangrijker:
Ik heb altijd gezegd dat John Petrucci een van de betere gitaristen van de laatste tien jaar is en dat dit vooral komt omdat hij naast zijn virtuoze stijl ook echte songs kon schrijven. Probleem: waar zijn de songs op deze plaat? Op de vorige cds merkte ik al dat het individuele instrument belangrijker werd dan de wil om echte, tijdloze goede songs te schrijven zoals die vooral op Images and Words, Falling into Infinity en Awake te vinden zijn. Op de nieuwe cd is enkel opener As I Am een nummer met een begin en einde en een structuur. Maar een echte kraker is het nummer ook niet. Een redelijk Dream Theater nummer, meer niet.
Het heeft vooral te maken met de lengtes van de nummers. Een belangrijke invloed van de laatste jaren is Tool, een band die ook lange nummers schrijft maar dat niet doet omdat het moet maar omdat het zo uitkomt. Dream Theater schrijft tegenwoordig nummers van 10 minuten omdat het moet. Omdat er zoveel mogelijk gitaargeweld of rare, vergezochte, overgangen moet bezitten.
Over gitaargeweld gesproken: waar is het progressieve karakter gebleven? Ik hoor nog zelden stukken die beinvloed zijn door Pink Floyd,Genisis, Rush of zelfs Radiohead. Het is hard, snel en veel beuken. Dat levert een feest der herkenning op: Metallica (een stukje gepikt van Blackened), Megadeth, Pantera en Machine Head.
Allemaal te gek, maar waar is de afwisseling? Waar is de dynamiek? Waar is de balans tussen prog en metal?
Afwisseling is er ook niet tussen de verschillende intros. Ze doen me vaak herinneren aan de intros die ook al op de vorige cd Six Degrees of Inner Turbulence te horen waren. In feite is Train of Thought een cd die voorboorduurt op the Glass Prison.
Volgende punt is het gebuik van de sevenstring. Op elk nummer wordt dit "wapen" ingezet, en maar zelden doeltreffend. Op Awake werd deze manier om extreem vet te klinken geintroduceerd, nu is het haast voorspelbaar te noemen.
Het is een overdaad aan typische Pantera/Mesuggah-riffs, lange vergezochte passages met een gebrek aan catchy refreinen. Moderne prog.metal naar het voorbeeld van Symphony X wil het bijna noemen, maar daarmee doe ik Dream Theater toch nog wat tekort. Dream Theater heeft louter klassieke albums uitgebracht die elke keer weer van elkaar verschilde.
Train orf Thought is slechts een bloemlezing uit het keiharde werk van de band. Maar dan hebben ze de mooiste en interessanste stukken overgeslagen.
Was het misschien de bedoeling om net zoals Opeth een dubbelalbum uit te brengen met als tweede deel een echt prog.rockplaat? Misschien kan ik erop hopen.
Deze plaat is een stap vooruit maar een stap opzij. Van een hoog niveau maar niet van een hoger niveau.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 27-12-2003 22:59]
quote:Ja, dat is zo. Het geluid daarvan vind ik perfect. De nummers zijn wel erg voorspelbaar en lopen soms zo gekunsteld over. In dat lange instrumentale nummer bijvoorbeeld. Het volgt een klassiek (barok) patroon, dat 'geven ze op een gegeven moment ook wel toe met het keyboard', maar het zorgt wel voor (enige) voorspelbaarheid. Wat ik erg jammer vind in dat nummer is bij een van de overgangen. Het klinkt alsof ze even niet weten wat te doen, vertragen dan maar wat en zetten iets nieuws in. Erg jammer, want dat maakt het wat amateuristisch.
Afwisseling is er ook niet tussen de verschillende intros. Ze doen me vaak herinneren aan de intros die ook al op de vorige cd Six Degrees of Inner Turbulence te horen waren. In feite is Train of Thought een cd die voorboorduurt op the Glass Prison.
quote:dan maak je zelf maar effe een heersch cd
Op maandag 29 december 2003 05:27 schreef Kipman het volgende:
Ik ben het ook wel met Toffe_Ellende eens. Dream Theater is 1 van mijn favoriete bands, maar met deze cd stellen ze me wel teleur. Dat ze een harde plaat maken, heb ik geen probleem mee. Ze hebben vind ik gewoon teveel lange nummers en zo af en toe is een lang nummer prachtig. Maar dit is overkill. Ik vind dat in de meeste nummers weinig structuur zit.
pffffffff
quote:Ik moest daar ook meteen aan denken. Een nummer als Space Dye Vest wordt niet meer geschreven. Jordan Rudess is geen misse keyboardspeler maar hij laat nu al drie keer hetzelfde liedje horen (LTE-cd's niet meegeteld).
Op maandag 29 december 2003 15:12 schreef kriele het volgende:
Maar fans, willen wij dat DT terugkeert naar de WDADU en I&W perioden? Ik hoop dat dit gebeurt met de volgende plaat, zolang dit mogelijk is. Dit zeg ik, omdat de symfonische en songwriters invloeden van Kevin Moore volgens mij behoorlijk worden gemist.
De band bracht ooit metalfans en symfofans bij elkaar en daarom vind ik het jammer. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie muziek op de cd staat. Als ze alle overbodige riffs, loopjes, drum/gitaarsoli en pre-chorussen eruit hadden gehaald was het misschien wel hun beste cd geweest. In een nummer (Honor thy Father) zitten zelfs twee totaal andere songs verborgen. Als ze die raps nu voor een ander nummer gebruikt hadden dan kwamen de mooie zanglijnen (On and on and on an don it goes
It's so easy to run away with nothing in tow)
pas echt tot hun recht.
quote:De nummers op de CD zijn niet echt op elkaar afgestemd, ben ik met je eens, maar als je de nummers afzonderlijk bekijkt dan vind ik er geen enkel slecht nummer tussen zitten.
Op maandag 29 december 2003 17:53 schreef Seborik het volgende:
Ik vond die platen eigenlijk niet zo geweldig. Op Images & Words staan naar mijn mening maar enkele goede nummers en de cd wordt door de rest compleet verpest.
quote:Zozo, en dat zegt een Petrucci fan, ik neem je heel serieus
ik heb de cd nu diverse malen geluisterd en kom toch tot de conclusie dat ik het mij niet meer ammuseerd, dan bedoel ik de manier waarop ze de nummers uitrekken tot een nummer van bijv. 14 min. De laatste keer dat een nummer langer dan 12 a 13 min. duurde en luisterbaar bleef tot het einde was "A change of Seasons". Daarna hadden ze daar gewoon mee moeten stoppen.
quote:ToT, teveel uitgerekte-saaie passages (As i Am, saaai, komt er een gitaarsolo, puur gepats/priel, ook saai.) Inmiddels staan er al wel wat goede nummers op (vaker gehoord), maar ik heb nog geen enkel moment echt gedacht van "YEAH" dit is het.
Het is een overdaad aan typische Pantera/Mesuggah-riffs, lange vergezochte passages met een gebrek aan catchy refreinen
quote:Dat is ook weer overdreven. Er zitten metal elementen in ToT, maar je moet het niet vergelijken met progmetal bands, die zijn echt gewoon harder en klinken metal voor een veel groter deel van de plaat.
maar meer een metalband
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-12-2003 23:39]
quote:Oh? Ik kan geeneen minder nummer opnoemen. Een klassieker in de puurste zin van het woord, maar je mag natuurlijk van mening verschillen.
Op maandag 29 december 2003 17:53 schreef Seborik het volgende:
Ik vond die platen eigenlijk niet zo geweldig. Op Images & Words staan naar mijn mening maar enkele goede nummers en de cd wordt door de rest compleet verpest.
quote:Bijvoorbeeld het nummer Another Day. Daarmee wordt de geweldige opener volledig verpest naar mijn mening. Mede door die vreselijke saxofoon.
Op dinsdag 30 december 2003 12:08 schreef kriele het volgende:[..]
Oh? Ik kan geeneen minder nummer opnoemen.
quote:Gelukkig.
Een klassieker in de puurste zin van het woord, maar je mag natuurlijk van mening verschillen.
quote:Dream Theater heeft op Images and Words laten horen dat ze ook hard-rocknummers kunnen schrijven. De saxofoon is gewoon een mooi element in navolging van Pink Floyd bijvoorbeeld.
Op dinsdag 30 december 2003 12:10 schreef Seborik het volgende:[..]
Bijvoorbeeld het nummer Another Day. Daarmee wordt de geweldige opener volledig verpest naar mijn mening. Mede door die vreselijke saxofoon.
[..]Gelukkig.
quote:De bedoeling erachter is duidelijk, het resultaat vind ik waardeloos, maar dat is dus puur persoonlijk.
Op dinsdag 30 december 2003 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Dream Theater heeft op Images and Words laten horen dat ze ook hard-rocknummers kunnen schrijven. De saxofoon is gewoon een mooi element in navolging van Pink Floyd bijvoorbeeld.
quote:Het was wennen, inderdaad
Op dinsdag 30 december 2003 13:19 schreef Seborik het volgende:[..]
De bedoeling erachter is duidelijk, het resultaat vind ik waardeloos, maar dat is dus puur persoonlijk.
Heb het trouwens bij alle nummers waarbij er op zo'n manier een saxofoon wordt gebruikt. Vreselijk romantisch overbeladen jankgepiep waarbij het liefdeskwijl je speakers uitdruipt met emmers tegelijk, maar ik hou er nu wel over op.
As I Am vind ik nog steeds het mooiste nummer van de cd, maar ook het nummer voor dat enorme instrumentale gedoe.
Wat wel grappig is, dat een tijdje terug er hier een doorgewinterde symforocker was die nog nooit van Dream Theater gehoord had. Toen hij Six Degrees of Inner Turbulence hoorde (cd2) kon hij precies voorspellen wat er ging komen.
quote:Ik hou er nog niet over op
Op dinsdag 30 december 2003 13:27 schreef Seborik het volgende:
Hehe...![]()
Heb het trouwens bij alle nummers waarbij er op zo'n manier een saxofoon wordt gebruikt. Vreselijk romantisch overbeladen jankgepiep waarbij het liefdeskwijl je speakers uitdruipt met emmers tegelijk, maar ik hou er nu wel over op.
Van Through her Eyes van Scenes from a Memory bestaat ook een alternate version die met zo'n zelfde saxofoon eindigd. Ook erg mooi
Als je daarvan 'houdt' kan ik je ook Interzone van The Tea Party aanraden. Een nummer met een trombone
quote:Zijn die op een officiėle disc uitgekomen?
Op dinsdag 30 december 2003 13:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Van Through her Eyes van Scenes from a Memory bestaat ook een alternate version die met zo'n zelfde saxofoon eindigd. Ook erg mooi
quote:Moet nog steeds een keer naar The Tea Party gaan luisteren.
Als je daarvan 'houdt' kan ik je ook Interzone van The Tea Party aanraden. Een nummer met een trombone
quote:Op de single van Through her Eyes staat ie.
Op dinsdag 30 december 2003 13:49 schreef Seborik het volgende:Zijn die op een officiėle disc uitgekomen?
quote:Grappig
Op dinsdag 30 december 2003 23:01 schreef Kopdans het volgende:
Voor diegene die dus al dat eindeloos gepiel, gesolo en hoogstandjes bui zijn, kijk eens op kazaa en haal de 'alternatieve' versie op. DT heeft zelf de 'verkeerde' versie van ToT op het web gezet. Die nummers zijn van DT maar dan geheel anders EN korter.
Ik moet zeggen dat dat best wel lekkere nummertjes zijn en ik ze nogsteeds wel eens luister.
quote:Dat nummer is in Hongarije een grote hit geweest!
Op zaterdag 10 januari 2004 14:29 schreef Deliverance het volgende:
In de Albert Heijn wordt sinds kort regelmatig Through her eyes gedraaid
Maar hoe komt de AH hier nu weer op?
tussen het stuk (begint 4:56 voor het einde)
"Watch where you walk
Dont you dare cross the crooked step
Watch the way you talk
Dont cross the crooked step"
en
"On and on and on and on it goes
Chauvinistic, heartless, selfish, cold"
zit een soort van gesprek, maar hier staan de 'lyrics' niet van in de songtext... weet iemand deze misschien of waar ze wel te vinden zijn?
alvast bedankt!
[Dit bericht is gewijzigd door Haanibal op 14-01-2004 22:44]
Verwijzingen lijken te duiden op (kinder) mishandeling (sexueel).
quote:*tevens kick (relevant, morgen concert)*
Op woensdag 14 januari 2004 22:43 schreef Haanibal het volgende:
hey ff een vraagje he... ik zocht net op lyrics van het nummer honor thy father...tussen het stuk (begint 4:56 voor het einde)
"Watch where you walk
Dont you dare cross the crooked step
Watch the way you talk
Dont cross the crooked step"en
"On and on and on and on it goes
Chauvinistic, heartless, selfish, cold"zit een soort van gesprek, maar hier staan de 'lyrics' niet van in de songtext... weet iemand deze misschien of waar ze wel te vinden zijn?
alvast bedankt!
Ik heb het ook al proberen uit te vogelen Dit is wat ik tot nu toe heb:
tussen haakjes als ik iets niet zeker weet, punten als ik iets niet versta
A=de "hoofd"stem
B=alle andere stemmen
A: This is the regret [that he made]
B: There's no [connect]
A: This, regret, [he made]
B: I want my family back
A: And there is something you take
B: Can't have it ... but it's too late
A: Mistakes like this ...
B: ...
A: He makes some ...
A:
B: I gave you money, I gave you a car, I took you in.
(lang moeilijk verstaanbaar stuk met verschillende kreten dat hij moet sterven voor wat hij heeft gedaan)
A: Then I'll die
A: Don't die
A: The biggest regret of my life, I let my love go
B: I'm your blood, i'm your family
B: I'm not your family, not any more
A: (op de achtergrond wat onverstaanbaar geleuter) What did I do, what did I do?
Om nog even op het CD onderwerp terug te komen,
Ik heb het liefst de nieuwe albums (SFOR, ToT). 6DoIT vind ik natuurlijk ook super . Dit kkomt waarschijnlijk omdat ik pas later ingestapt ben, daarom ben ik nu ook even wat oude albums aan het luisteren.
All time favorite is voor mij toch wel "Beyond This Life" op SFAM.
quote:Top! bier voor die man!!
Op zaterdag 17 januari 2004 23:24 schreef Me_Wesley het volgende:[..]
*tevens kick (relevant, morgen concert)*
Ik heb het ook al proberen uit te vogelen
Dit is wat ik tot nu toe heb:
tussen haakjes als ik iets niet zeker weet, punten als ik iets niet versta
A=de "hoofd"stem
B=alle andere stemmenA: This is the regret [that he made]
B: There's no [connect]
A: This, regret, [he made]
B: I want my family back
A: And there is something you take
B: Can't have it ... but it's too late
A: Mistakes like this ...
A: He makes some ...
A:
B: I gave you money, I gave you a car, I took you in.(lang moeilijk verstaanbaar stuk met verschillende kreten dat hij moet sterven voor wat hij heeft gedaan)
A: Then I'll die
A: Don't die
A: The biggest regret of my life, I let my love go
B: I'm your blood, i'm your family
B: I'm not your family, not any more
A: (op de achtergrond wat onverstaanbaar geleuter) What did I do, what did I do?
Om nog even op het CD onderwerp terug te komen,
Ik heb het liefst de nieuwe albums (SFOR, ToT). 6DoIT vind ik natuurlijk ook super. Dit kkomt waarschijnlijk omdat ik pas later ingestapt ben, daarom ben ik nu ook even wat oude albums aan het luisteren.
All time favorite is voor mij toch wel "Beyond This Life" op SFAM.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |