abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2003 @ 23:38:37 #1
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_13132360

Rubicon is een band gevormd (en tevens opgebroken) in de jaren negentig na het uiteenvallen van de Fields of The Nephilim. De band bestaat uit de vier instrumentalisten uit FoTN en een andere zanger dan Carl McCoy genaamd Andy Delany.

Ze hebben in totaal twee cd's uitgebracht: "What Starts, Ends" en "Room 101", waarvan ik slechts de eerste in mijn bezit heb.

Muzikaal gezien lijkt het wel een beetje op een ligth-versie van Fields of The Nephilim, qua zang is het compleet anders. De zang is licht, af en toe wat zoutloos, maar daar compenseert de muziek dan weer (meestal). De muziek van de cd's vind ik dan ook interessanter dan de zang. De zang doet voor mij hier en daar zelfs afbreuk aan het geheel. Misschien kun je het wel een beetje vergelijken met wat dingen van U2, of een band in die richting.

De eerste cd is best wel okay, muzikaal gezien. Het eerste nummer is erg goed, maar helaas, hoe verder je op het album vordert, hoe flauwer het eigenlijk wordt met op zich nog een aardig nummer tegen het einde van de cd.

Maar verder is het wel aardig. Beetje pop-achtige rock (wat je daar dan ook onder verstaat) hier en daar, een soort "gothicrock"nageboort (de gothic is er eigenlijk wel helemaal uitgewassen). Oei, dat klinkt niet aardig.

1. Before My Eyes
2. Crazed
3. Watch Without Pain
4. Brave Hearts
5. Killing Time
6. Inside Your Head
7. Unspoken
8. Hard For You
9. RIvers
10. What Starts, Ends

Op zich is het best aardig. Meer mensen die bekend zijn met Rubicon?

pi_13132539
Ik ken de naam Rubicon om eerlijk te zijn om een spel op de Commodore 64
Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.
  vrijdag 12 september 2003 @ 23:47:59 #3
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_13132561
De Rubicon is een rivier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')