FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / jaja, hier gaan we dan!!!
Youpvrijdag 12 september 2003 @ 18:26
hehe het is weer zo ver mijn project is opnieuw aan het rollen gekomen!! en het gaat nu behoorlijk rap!!

het gaat over mijn Vespa Ciao met 100cc blok hij heeft al een steigerpijp tussen zadel en balhoofd in de achterbrug en de balkjes van het zadel naar de achterbrug worden dinsdag versteviging ook wordt het gat in de achterbrug aan de rechter kant naast het blok groter gemaakt voor de zij-inlaat voor de inmense 26mm carburateur! woensdag of donderdag gaat hij naar een straalbedrijf waar hij gestraalt wordt en in de grondlak wordt gezet. dan is het een kwestie van een paar dagen later laten spuiten (heb ik ook al iemand voor) en dan in elkaar zetten... helaas nog niet meteen met 100cc kit want ik heb hem nog niet compleet maar ik begin met onderstaande setup... het kan wel zijn dat ik de zij-inlaat al monteer op mijn 70cc met een wat kleinere carb maar dan moet ik die net tegenkomen... de kleuren worden overigens zijdeglans zwart frame met fluoricerend gele velgen en misschien worden ook het bagagerekje en/of de voorvork fel geel. verder komt er een Tranz-X downhill mountainbike stuur op en in de planning staat ook ooit nog een EBR puch voorvork!
ik sta ook op het punt een KOSO toerenteller en temperatuurmeter te bestellen in een mooie chrome ronde klok wel digitaal

als er vorderingen zijn laat ik het natuurlijk weten!


dit is de 70cc setup
-70cc malossi DEPS met hoge druk kop
-13/13 Dell'Orto (64 sproeier)
-Leovinci hand made
-snelgas
-getuned carter met 3e spoelkanaal
-94mm poeli
-opengeknipt luchtfilter
-polini blauw trekveertjes

blupvrijdag 12 september 2003 @ 18:27
Opengeknipt luchtfilter == vastloper?
Robertjevrijdag 12 september 2003 @ 18:29
-edit: das het mooie je kan reageren als het onderwerp je aanspreekt.-

[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 12-09-2003 23:37]

Youpvrijdag 12 september 2003 @ 18:32
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:27 schreef blup het volgende:
Opengeknipt luchtfilter == vastloper?
nee alleen de buisjes vergroot het luchtfilterelement zit er wel nog in
D-Devilvrijdag 12 september 2003 @ 18:34
64 sproeier = 1 op 3 ?
Vampzvrijdag 12 september 2003 @ 18:34
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:29 schreef Robertje het volgende:
So?
Jonge, tief een eind op als je niks zinnigs te zeggen hebt
Robertjevrijdag 12 september 2003 @ 18:34
-offtopic-

[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 12-09-2003 23:38]

Youpvrijdag 12 september 2003 @ 18:36
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:34 schreef D-Devil het volgende:
64 sproeier = 1 op 3 ?
loopt 1:20 ongeveer rijdt met 94 poeli ongeveer 65 wel met overtoeren 60 gaat nog net en trekt tussen de 20 en de 50 op het achterwiel als je gas dicht en open draait met een 70 poeli haalt hij ongeveer de 80... is niet bizar hard dat weet ik hij zou ook harder moeten gaan... maar goed daar heb ik die Simonini 100cc kit voor
ook_gekvrijdag 12 september 2003 @ 18:37
Wat foto,s er bij zou leuk zijn
Youpvrijdag 12 september 2003 @ 18:54

dit is de 100cc kit


dit is een brommer met die kit gemonteerd helaas wel een citta die ook nog heel slecht uitziet


zo was hij





zoiets moet het worden alleen dan (waarschijnlijk) met spatborden bagagerekje en een normaal zadel die voorvork wat je op de foto's ziet is zoon EBR puch voorvork waar ik eerder al iets over zei er komt wel licht op en boven op het stuur zo'n mooie ronde chromen teller

PteVvrijdag 12 september 2003 @ 19:01
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:54 schreef Youp het volgende:

[knip]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zoiets moet het worden alleen dan (waarschijnlijk) met spatborden bagagerekje en een normaal zadel die voorvork wat je op de foto's ziet is zoon EBR puch voorvork waar ik eerder al iets over zei er komt wel licht op en boven op het stuur zo'n mooie ronde chromen teller


Dit vind ik nou een van de weinige brommers die er echt leuk uit zien

Veel succes!

Youpvrijdag 12 september 2003 @ 19:14
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:01 schreef PteV het volgende:

[..]

Dit vind ik nou een van de weinige brommers die er echt leuk uit zien

Veel succes!


dankje dankje!!

voor de nieuwsgierigen hier enkele spex over het Simonini 100cc blok

boring : 48mm
slag : 46mm (erg lang voor een vespa)
cilinderinhoud : 88cc (er komt als hij werkt wel ongeveer 100cc in heeft met druk enzo te maken)
top toerental : ergens tussen de 12.000 - 13.000
max pk bij toerental : 12 / 10.000
diameter carburateur : 26mm
binnendiameter flens : 25mm
buitendiameter flens : 30mm (dus niet zomaar ff een uitlaatje er op poten )
verbruik : ??? ik vrees het ergste
hij heeft verder een membraaminlaat aan de zijkant
en alle van de 8 inmense spoelpoorten zijn tot in het blok doorgetrokken!
de cilinder is van aluminium met een nicasil wand praktisch onverwoestbaar dus!

al het bovenstaande geldt voor het blokje in standaard staat het is namelijk ook nog heel goed te tunen wat ik misschien ook nog ga doen als de 12pk me gaat vervelen maar hiermee is al een snelheid haalbaar van 130-140km/h alleen verkies ik trekkracht boven snelheid dus de mijne zal ongeveer 100 gaan lopen en op het achterwiel wegtrekken

ook_gekvrijdag 12 september 2003 @ 23:34
zo dan zullen je remmen ook leuk vinden.
Hoop voor je dat je die trommel gaat vervangen voor goede schijf remmen. Of je moet heeel graag dood willen
Coupezaterdag 13 september 2003 @ 00:07
Eh... heeft niets met druk temaken hoor je cylinder inhoud 88cc blijft 88cc, heeft gewoon met de verhouding van je boring en slag temaken. Een motor met turbo wordt van een 2.0 ook niet zomaar een 2.5 omdat er meer druk in komt (Meestal is de compressie juist lager, maar dat heeft en andere reden...).
Maar wel leuk idee !
Eyeopenerzaterdag 13 september 2003 @ 00:23
25 september 1986 ...


... en dan 100+ op een brommertje,
wat moet je er van zeggen... niet te veel volgens mij, later...

Youpzaterdag 13 september 2003 @ 08:37
njah ik zit niet te wachten op reacties van je gaat jezelf dood rijden en dat soort dingen.... zoals ik al eerder gezegd heb: ik doe het voor de trekkracht... ik zal er maar zelden de 100 mee halen... en alleen op rechte stukken waar er geen zijwegen zijn... ok ik weet dat de remmen niet alles zijn.... tot 90km/h doen vespa remmen het anders wel erg goed! maarja ik kom daar dus boven te zitten... en nog wat... dit is niet echt een brommer meer dit wordt gewoon een kleine motor... en niet aankomen van je bent de snelheid niet gewend enzo... want ik rij al 2 jaar motor... 350cc en 500cc...

maar het was niet mn bedoeling een topic te openen over vanalles zoals dit maar gewoon een topic over mijn projectje!

Youpzaterdag 13 september 2003 @ 08:58
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 00:07 schreef Coupe het volgende:
Eh... heeft niets met druk temaken hoor je cylinder inhoud 88cc blijft 88cc, heeft gewoon met de verhouding van je boring en slag temaken. Een motor met turbo wordt van een 2.0 ook niet zomaar een 2.5 omdat er meer druk in komt (Meestal is de compressie juist lager, maar dat heeft en andere reden...).
Maar wel leuk idee !
klopt maar dit geldt voor 4takt... bij het 2takt principe zit het als het goed is een beetje anders.. en ik zou niet weten waarom...

Een cilinder wordt meer gevuld in bedrijf dan je er statisch in krijgt, zo kan een 88cc cilinder door de tegendruk van zijn expansie uitlaat een totaal van 100 cc mengsel erin krijgen...

ik heb dit niet zelf bedacht maar hier kwam iemand van t 50cc forum mee aan... en ik vond het wel een logische verklaring... want de meeste 70cc cilinders hebben maar een echte inhoud van ongeveer 64cc en 80cc cilinder hebben rond de 73cc en mijn 100cc heeft een inhoud van 88cc en een 60cc cilinder heeft een inhoud van ongeveer 56cc.... daarom leek het me wel logisch...

super_hondazaterdag 13 september 2003 @ 11:19
das toch echt bullshit hoor, een cilinder blijft 88cc, pas als je hem gaat honen ofzo word hij meer. owja 100cc is vaak minder, voor een MBX is 100cc ook maar 95 ofzo, een een 70cc MB cilinder is ook maar 65cc.

Ik denk ook niet dat je de 140 zult halen, motorisch gezien is er een kansje, maar ik denk dat bij 100+ je frame het gaat begeven of dat de banden te heet worden en klappen. ik zou als ik jou was maar een beetje beschermende kledij aan trekken........

Youpzaterdag 13 september 2003 @ 14:36
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 11:19 schreef super_honda het volgende:
das toch echt bullshit hoor, een cilinder blijft 88cc, pas als je hem gaat honen ofzo word hij meer. owja 100cc is vaak minder, voor een MBX is 100cc ook maar 95 ofzo, een een 70cc MB cilinder is ook maar 65cc.

Ik denk ook niet dat je de 140 zult halen, motorisch gezien is er een kansje, maar ik denk dat bij 100+ je frame het gaat begeven of dat de banden te heet worden en klappen. ik zou als ik jou was maar een beetje beschermende kledij aan trekken........


had het topic even goed gelezen... wat dat frame betreft... en de snelheid... ik hoef niet harder als 100-110... als ik maar als een idioot optrek btw de 140 is zeker haalbaar... een vespa met een 70cc zo rond de 5pk (dat is weinig ja maar het blijft een 13mm carb) kan al in de 90 lopen...
Tarrel666zaterdag 13 september 2003 @ 14:42
waaa des wel rauw
super_hondazaterdag 13 september 2003 @ 15:02
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:36 schreef Youp het volgende:

[..]

had het topic even goed gelezen... wat dat frame betreft... en de snelheid... ik hoef niet harder als 100-110... als ik maar als een idioot optrek btw de 140 is zeker haalbaar... een vespa met een 70cc zo rond de 5pk (dat is weinig ja maar het blijft een 13mm carb) kan al in de 90 lopen...


wat heb je allemaal aan dat frame veranderd? alleen die extra buis? of nog meer.
Youpzaterdag 13 september 2003 @ 15:17
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 15:02 schreef super_honda het volgende:

[..]

wat heb je allemaal aan dat frame veranderd? alleen die extra buis? of nog meer.


als je gelezen had zag je dat er in stond dat de balkjes van het zadel naar de achterbrug ook nog verstevigd worden btw het is niet zomaar een extra buis.... het is een steigerpijp van 5 kilo!! tussen zadel en balhoofd.... dat is de beste versteviging die er is.... en in de achterbrug komt ook nog extra versteviging en waar de tank aan het frame vast zit ook deze laatste 2 staan als het goed is niet in het topic...
Youpzondag 14 september 2003 @ 19:55
kep gvd 46 euro boete gekregen voor wildplassen!!!! terwijl ik me een struik had uitgekozen een eind buiten het centrum en alle kroegen en discotheken waren dicht!!!! dus ik kon ook nergens naar de wc en er is natuurlijk ook geen openbaar toilet.... en dan houden ze me aan!!! stel flikkers!!! !!! maar goed de toerenteller moet hierdoor nog heel even wachten maar hij komt wel
Youpdinsdag 16 september 2003 @ 22:48
vandaag ruimte gemaakt voor de 26mm carburateur in de zijkant van mijn frame en nog een beetje versteviging gelast... maar helaas was het staal op dus moet ik nog een weekje wachten op de rest van mn versteviging...
KonnieKipkedinsdag 16 september 2003 @ 23:43
ieder zn hobby. Scooters vind ik niks

Maar creativiteit en geknutsel kan ik zeker waarderen.

Youpwoensdag 17 september 2003 @ 08:10
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:43 schreef KonnieKipke het volgende:
ieder zn hobby. Scooters vind ik niks

Maar creativiteit en geknutsel kan ik zeker waarderen.


ik heb ook een pesthekel aan scooters... waarom denk je deze 100cc kit??? dan kan ik ze wegblazen MET EEN VESPA!!!!!!! dat is pas vernederend
wouswousdonderdag 18 september 2003 @ 13:21
Ik heb er totaal geen verstand van:
maar het ziet er wel spectaculair uit...

woon je toevallig in Arnhem?

Youpdonderdag 18 september 2003 @ 17:59
nee ik woon in Roermond, Limburg
AsconaB-16Vvrijdag 19 september 2003 @ 12:36
neefje van mij zit ook op de MTS in Roermond..........
en heeft concurrentie voor jou bijna klaar.........

Simonini 100 cc, zelfde als op je foto, wordt alleen momenteel ff gereviseerd, en dan ben ik benieuwd..

Youpvrijdag 19 september 2003 @ 15:13
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 12:36 schreef AsconaB-16V het volgende:
neefje van mij zit ook op de MTS in Roermond..........
en heeft concurrentie voor jou bijna klaar.........

Simonini 100 cc, zelfde als op je foto, wordt alleen momenteel ff gereviseerd, en dan ben ik benieuwd..


haha vet... ik zit ook op de MTS daar... alleen mijn blokje is splinternieuw en misschien komt er een 24mm vlakschuif carb. op die is sneller als een 26mm rondschuif maar dat zie ik nog wel... powerbox komt iig ook misschien zelfs een dubbele
CBAS-79vrijdag 19 september 2003 @ 18:47
hang je er dan een motornummerplaatje op?
en liefst ook schijfremmen zou ik zeggen, tenzij je een lang recht stuk hebt dat geen openbare weg is zoals bijvoorbeeld het jaagpad naast een kanaal...
anyways, leuke creatie enne... niet te illegaal he
Youpvrijdag 19 september 2003 @ 19:41
hahaha DAT als motor?? ben je gek dat hebben ze meteen door!!! en ik laat m niet harder als 110 gaan... en harder als 80 zul je mij niet zo gauw zien rijden... 80 rijden kunnen de remmen van een vespa nog best goed aan!! en hader doe ik alleen op een plek waar ik nergens voor hoef te remmen.... zoiets naast het kanaal dus
tekknovrijdag 19 september 2003 @ 20:53
Zo'n power en snelheid..
Zulke dunne bandjes..

Ik hoop dat je een goede helm en een stevig motorpak hebt!

Youpvrijdag 19 september 2003 @ 21:32
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 20:53 schreef tekkno het volgende:
Zo'n power en snelheid..
Zulke dunne bandjes..

Ik hoop dat je een goede helm en een stevig motorpak hebt!


goede helm heb ik!!! goed motorpak.... nee dat nog niet... maar geloof me die ''bandjes' kunnen heeeel wat hebben zeker als ik er van die semi slicks op leg... alleen niet aan te raden met nat weer.....
Youpdinsdag 30 september 2003 @ 18:25
EINDELIJK heb ik staal weten te bemachtigen!! 3x 120cm*1cm*3cm hiermee moet het verstevigen wel lukken.... volgende week dinsdag staat het lassen op het programma... dan woensdag of donderdag naar de straler... hopen dat er geen tegenslagen meer volgen... dan moet alles van een leien dakje gaan
Youpzaterdag 4 oktober 2003 @ 15:50
ik ben vandaag alvast met de flex in de weer geweest en heb een aantal kilo's staal versneden... voor mijn versteviging hier 2 foto's

dit is de linker kant hier is helaas niet zo veel te verstevigen omdat je dan in de knoei komt met de koppeling, V-snaar, poeli en bobine :S

dit is de rechter kant hier valt al veel meer nuttigs te doen en JA je ziet hier mijn Simonini 100cc carter met membraaminlaatje er op oja let vooral ook op de steigerpijp tussen zadel en balhoofd

KonnieKipkezaterdag 4 oktober 2003 @ 16:16
The A-team at work
Youpzaterdag 4 oktober 2003 @ 16:21
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:16 schreef KonnieKipke het volgende:
The A-team at work
alleen dan zonder special effects... alles is echt
Youpdinsdag 23 december 2003 @ 17:43
ik dacht schop hem weer eens naar boven want ik ben nog steeds bezig...

ja het gaat helaas trager dan verwacht

en er zijn alweer wat veranderingen gekomen
zoals de kleur: antraciet(metallic) met zwarte velgen, ik heb reeds een EBR Ciao telescoopvoorvork ontvangen (nieuw besteld) zie plaatje

ook is mijn nieuw bestelde balhoofdstel aangekomen.

in januari komt mijn 26mm Dell'orto carburateur (een 2e handsje omdat ie nieuw 125 euro kost en deze zo goed als nieuw maar 80 )

verder ben ik van plan de 'naked look' wat beter uit te laten komen door er een mooie ronde (liefst chromen) koplamp op te zetten van een of andere motor (moet ik nog eventjes naar op zoek gaan, suggesties altijd welkom!)

het laswerk van de plaatjes een stukje naar boven is niet doorgegaan; mijn neef (de persoon die het zou lassen) had het er op zijn werk over met iemand die veel met Harley's doet, ook hardtail enzo en die vertelde dat het niet slim was om al dat staal er aan vast te lassen omdat het frame dan te stug zou worden en langzaam zou gaan scheuren in de lasnaden. daarom hebben we gekozen om eerst de brommer af te maken en daarna een versteviging te maken die je er in kan schroeven (had ik eerder ook maar die past nu niet meer ivm de zij-inlaat van de 100cc kit)

maar goed ik ben toch al wat verder gekomen, de brommer is gestraalt en daarna in de epoxy-primer gezet het bagagerekje + stangetjes, de spatborden en één velg zijn reeds gespoten. en na kerstmis zal waarschijnlijk de rest gespoten worden... ik hoop hem voor eind januari af te hebben met het 70cc blokje dat ik heb om nog verder te sparen voor de rest van mijn 100cc kit...

to be continued