Nee zonder gein, het zwembad is me te druk om lekker te zwemmen. Ik wil voor in zee zwemmen dus een soort wetsuit of surfpak wat mij warm houdt.
Mn vraag is dan ook: Zon surfpak houdt dat je goed warm? Ook als het zeewater in de winter koud is? En een andere vraag is: Dat zeewater is niet zo fris, de noordzee iig. Is daar iets tegen te doen? Is het handig om met een soort snorkel te zwemmen om het water niet in te slikken?
Ben ook benieuwd of er meer mensen zijn die dit doen, en dan heb ik het niet alleen over de nieuwjaarsduik
Ik heb ook wel gewindsurft in de winter met een normale wetsuit en dat is er koud kan ik je vertellen als het buiten maar een graadje of 5 is en het water een graad of 8 ofzo.
lijkt mij
Je weet ongetwijfeld wel dat zee langzamer afkoelt, maar ook langzamer opwarmt? In het najaar/ begin van de winter is de zee warmer dan de meeste meren. In het voorjaar/einde van de winter is een meer al snel warmer.
Zwemmen in een surfpak is ruk. Je hebt totaal geen vrijheid. Hoe dunner het pak, hoe kouder, maar wel hoe soepeler. Koop in ieder geval een goed pak, de neilpryde 5000 serie bijvoorbeeld. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Een droogpak is niet zo'n goed idee. Daarin is het sowieso al knap om te zwemmen, laat staan lekker zwemmen.
Onder het pak kun je:
naakt (persoonlijk vind ik dat het meest comfortabel)
strakke zwembroek
lycra shirtje/ broekje (in de winter is dit een goed idee, het zorgt voor een extra isolatie laag en is merkbaar warmer zonder dat het oncomfortabel wordt.)
Wat links erbij:
Erg goed pak, maar duur (369 euro uit mijn hoofd):
http://www.neilpryde.com/product/2004/wwear04/product/ws01.php?int_parentID=2
Andere goede merken zijn o.a. oxbow, sola, north sails etc.
en eerlijk gezegd, ik vind het water nu al koud als ik ga surfen, laat staan in de herfst/winter
quote:wat heb jij dan een short ofzo
Op dinsdag 16 september 2003 11:45 schreef wrongturn het volgende:
en eerlijk gezegd, ik vind het water nu al koud als ik ga surfen, laat staan in de herfst/winter
quote:te weinig vet
Op dinsdag 16 september 2003 21:22 schreef squarepants het volgende:[..]
wat heb jij dan een short ofzo
ik houd het nu nog wel effe uit hoor
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |