abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 september 2003 @ 17:53:36 #151
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13124092
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:40 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Nee, want het slaat als een tang op een varken.

Maar goed hoor. 300 jaar geleden was NL een roofstaat, dus daar zijn we nu immers op gebaseerd. 60 jaar geleden was Duitsland een Nazi-staat, dus daar zijn ze op gebaseerd. 2000 jaar geleden was Italie een wereldmacht, dus daar zijn ze op gebaseerd.

Duidelijk? Nee natuurlijk niet.

Als we afspreken dat Kozzmic het fout heeft; wil je mij dan zeggen of je het eens bent met de bewoording "roofstaat" als het gaat om herkomstlanden van moslims?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13124144
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als we afspreken dat Kozzmic het fout heeft; wil je mij dan zeggen of je het eens bent met de bewoording "roofstaat" als het gaat om herkomstlanden van moslims?

Och, roofstaat komt bij mij over als een criminele staat, is het niet? Landen als Saudi-Arabie, Tunesie, Marokko, Algerije ed zijn mi ook crimineel. Door en door corrupt, misdadig en mensenrechtenschendend.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13124269
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:40 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Maar goed hoor. 300 jaar geleden was NL een roofstaat, dus daar zijn we nu immers op gebaseerd. 60 jaar geleden was Duitsland een Nazi-staat, dus daar zijn ze op gebaseerd. 2000 jaar geleden was Italie een wereldmacht, dus daar zijn ze op gebaseerd.

Ik beweer niet dat het roofverleden van Nederland nu nog doorwerkt in de hedendaagse Nederlandse cultuur. Of Duitslands naziverleden in de hedendaagse Duitse cultuur.

De schrijver wel, tenminste wat de achtergrond van moslims in Nederland betreft. Hij stelt... "Het is niet ondenkbaar dat de onderdrukkende cultuur van de roofstaten waar de Nederlandse moslims vandaan komen, tot in Nederland doorwerkt." Terwijl hij daarbij niet uitlegt waarop dat 'roofstaat' gebaseerd is.

Ik zet daar tegenover de roofachtergrond van Nederland. Als de schrijver van het artikel Nederlandse moslims een roofstaatachtergrond toeschrijft dan lijkt me dat relevant. Ik had het ook weg kunnen laten en me enkel kunnen afvragen wat nu bedoeld wordt met "onderdrukkende cultuur van de roofstaten". Misschien eigenlijk beter, want kennelijk leidt het enkel af van waar het nu om gaat.

Ik had het ook rechtsstreeks aan de schrijver kunnen vragen. Maar ik heb ervoor gekozen het in deze discussie neer te zetten.

Maar we zijn het geloof ik in ieder geval eens dat een bepaald verleden van een land niet perse hoeft door te werken in het 'cultureel gedrag' van groepen mensen nu. Dat is tenminste dan al iets.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-09-2003 18:10]

pi_13124309
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 17:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als we afspreken dat Kozzmic het fout heeft...

Eeeejjj
  vrijdag 12 september 2003 @ 18:26:37 #155
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13124757
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:04 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Eeeejjj

Ik probeerde de impasse te doorbreken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong