abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13097818
ik wil graag interrailen door italie (en griekenland) in het najaar. heeft iemand nog tips ed over verblijven (hostels), voedsel en noem maar op? ik doe sowieso rome aan. en ik neem aan dat ik ook terecht kom in milaan. ik wil ook naar het zuiden ivm eventuele oversteek naar griekenland.

heeft iemand ideeen/tips??

Let's check out that wave, before it checks out us!
pi_13097853
Nee, geen tips, ik heb daar nog nooit in een hostel oid verbleven. Maar ik wil wel even kwijt dat ik het een prachtidee vind! Wat heerlijk, lekker door Italie en Griekenland juist in het najaar, als het niet meer snikheet is en niet meer teringdruk met toeristen. Fantastisch!
Veel plezier!
pi_13097928
mag ik mee
to be me, or not to be me.
  donderdag 11 september 2003 @ 16:43:15 #4
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_13098024
Ik wist niet dat dat ook buiten de zomer kon.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
pi_13099831
lijkt me stug als dat niet zou kunnen

goed idee trouwens, want ik ben deze zomer door spanje en portugal met de trein gegaan, en dat was echt te warm eigenlijk. alleen zo jammer dat ik verder nooit tijd heb

pi_13103173
Goed idee! Heb vorig jaar ook Italie 'gedaan' met interrail. Hostel in Rome: http://www.freedom-traveller.it/ Nog meer staan er op http://www.ostellionline.org/ . Rome is natuurlijk geweldig. Andere aanraders zijn Perugia en Napels. Zoek wel op tijd uit welke treinen je wilt hebben en of je evt. een reservering nodig hebt, bespaart je een hoop ellende. De Italiaanse spoorwegen zijn niet bepaald soepel...
pi_13112971
Ik kan ook freedom traveller aanraden in Rome. Genova is ook een mooie stad. Vergeet niet je treinkaartjes af te stempelen voordat je de trein in stapt anders krijg je een boete. www.trenitalia.com voor alles wat je wilt weten, werkt ook tijdens stakingen, erg handig
pi_13120420
Heb dit nu drie keer gedaan. Het is aan te raden de lonely planet te kopen, daar wordt je heel wat wijzer van. Zeker op het gebied van jeugdherbergen. Vraag ook bij het kopen van je interrail kaart naar een europees spoorboekje.

Hier staan alle vertrek- en aankomsttijden in vanaf belangrijke stations in Europa (Dus ook Italië).

Voor de rest kan ik je nog heel veel vertellen, dan moet je het maar even zeggen, geef ik mijn mail.

"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_13131052
bedankt voor de tips!
ik zou graag willen weten hoeveel jullie per dag ong kwijt waren aan onderdak en voedsel. ik wil even kijken hoeveel dit grapje me gaat kosten

oja, zijn er andere vrouwen die deze landen ook alleen hebben bereisd?

pi_13139442
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 15:22 schreef Onno_Quist het volgende:
Heb dit nu drie keer gedaan. Het is aan te raden de lonely planet te kopen, daar wordt je heel wat wijzer van. Zeker op het gebied van jeugdherbergen. Vraag ook bij het kopen van je interrail kaart naar een europees spoorboekje.

Voor de rest kan ik je nog heel veel vertellen, dan moet je het maar even zeggen, geef ik mijn mail.

mail ik jou of mail jij mij? (tip: profile)
pi_13142423
Nee!! Nee!!! Vertel het hier!!
Dan kunnen er veel meer mensen van genieten en hebben veel meer mensen er wat aan!
pi_13142475
pi_13142922
Titel aangepast.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_13158636
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 22:44 schreef granuaile het volgende:
bedankt voor de tips!
ik zou graag willen weten hoeveel jullie per dag ong kwijt waren aan onderdak en voedsel. ik wil even kijken hoeveel dit grapje me gaat kosten

oja, zijn er andere vrouwen die deze landen ook alleen hebben bereisd?

Leuk joh! Ik heb afgelopen zomer met een vriendin door Italie getrokken en dat is supergoed bevallen. We waren ongeveer 50 euro pp/pd kwijt, maar hebben wel zuinig geleefd. Het was nl. zo heet dat we vaak geen zin hadden om uitgebreid te eten of bepaalde dingen te bezoeken.

Treinen zijn op zich niet duur maar ik zou wel proberen alles te reserveren, dat bespaart je een hoop ellende. Als je kunt, moet je proberen zoveel mogelijk tickets vooraf te kopen. Vooral op grote stations kunnen de wachtrijen erg lang zijn

Alleenreizen lijkt me goed te doen maar de meeste andere backpackers waren stelletjes en oudere mensen. Misschien dat je daardoor minder (snel) contacten legt met anderen. Verder is het handig om italiaans te spreken of in ieder geval een taalgidsje mee te nemen want ze spreken nauwelijks Engels, vooral in het zuiden.

Voor hostelreviews raad ik je aan naar www.bugeurope.com te gaan en eventueel ook www.hostelz.com

Veel plezier!

Ik zoek niet, ik vind.
pi_13175752
Een vriend van mij heeft het zelfde gedaan, maar is na griekenland ook nog door Turkije geweest.

Ik zal eens vragen of hij hier op wil reageren.

pi_13332833

*meer meer*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')