abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13095909
Ik zit er over te denken om een MSI MegaPC te kopen echter deze heeft voor geluid maar 1 jackplug uitgang en mijn SB Live! Player die nu in dit systeem zit heeft er 5 (3 voor mijn boxen).

Die MSI systeem heeft dus maar 1 uitgang maar ook een Optical SPDIF-in en SPDIF-out.
Is het mogelijk om met een kabeltje vanaf die aansluiting mijn boxen aan te sluiten?
Want ik heb 3 stekkertjes voor mijn speakerset en als je er maar 1 van kan gebruiken klinkt dat niet leuk :|

Dus weet iemand of het mogelijk is om een speakerset aan te sluiten om Optical SPDIF? Mijn speakerset is een Creative Cambridge DTT2200 en die heeft zelf geen SPDIF uitgang op de boxen zitten ofzo
Maar ik weet niets van spdif af dus vandaar deze vraag.

Xer

pi_13095987
Gaat niet lukken zonder S/PDIF ingang. S/PDIF is digitaal (Sony/Philips Digital InterFace dacht ik dat het betekende).
  donderdag 11 september 2003 @ 15:30:00 #3
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_13096066
S/PDIF kun je zien als MIDI (alleen stuurcodes)
antwoord is dus neen
[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
pi_13096103
De MSI MegaPC heeft zowiezo 1 PCI slot dus je kan er altijd nog een 5.1 kaart in prikken,

Maar check de specs, want volgens mij kan je wel 5.1 aanlsuiten op de MegaPC maar dan ben je misschien je line-in en mic aansluiting kwijt.

Dan maar geen Karaoke!

donderdag 11 september 2003 @ 15:36:23 #5
12234 SoCoReBu
Wir woll'n Eisbären sehen
pi_13096213
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:30 schreef realist het volgende:
S/PDIF kun je zien als MIDI (alleen stuurcodes)
antwoord is dus neen
Het antwoord is 'neen' inderdaad maar de uitleg slaat nergens op.

S/PDIF is simpelweg een digitale aansluiting. Als je de S/PDIF uitgang op je speakers aan wilt sluiten moet je er een een versterker met digitale ingang tussen doen,DTS/Dolby Digital versterkers hebben vaak wel zo'n ingang.

pi_13096301
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:31 schreef 777bas777 het volgende:
De MSI MegaPC heeft zowiezo 1 PCI slot dus je kan er altijd nog een 5.1 kaart in prikken,

Maar check de specs, want volgens mij kan je wel 5.1 aanlsuiten op de MegaPC maar dan ben je misschien je line-in en mic aansluiting kwijt.

Dan maar geen Karaoke!

NOUUW! KARAOKE ROELS! hehe nee dat boeit niet
zou opzich wel mooi wezen maar zag daar over niks bij de specs staan dacht ik.
En die PCI slot? die ben ik al kwijt aan mn TV Tuner kaart
pi_13096327
quote:
Op donderdag 11 september 2003 15:36 schreef SoCoReBu het volgende:

[..]

Het antwoord is 'neen' inderdaad maar de uitleg slaat nergens op.

S/PDIF is simpelweg een digitale aansluiting. Als je de S/PDIF uitgang op je speakers aan wilt sluiten moet je er een een versterker met digitale ingang tussen doen,DTS/Dolby Digital versterkers hebben vaak wel zo'n ingang.

Hmm oke dat lukt dus gewoon niet direct
dank u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')