abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13090274
Ik denk dat iedereen dit gevoel wel eens gehad heeft; Alles zit tegen, je voelt je klote, je relatie loopt niet, op je werk/studie gaat alles fout enz..enz...

Het liefst zou je "gewoon" willen verdwijnen, alles achter je laten en ergens overnieuw beginnen. Ergens waar niemand je kent....

Ik denk dat velen wel eens met deze gedachte hebben gespeeld...
Maar wie zou het ècht aandurven??

Alle problemen achterlaten... Alle familie en vrienden ...
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan!

En hoe zou je dat aanpakken dan?

donderdag 11 september 2003 @ 11:22:44 #2
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_13090343
ik denk er idd ook vaak over, maar jah om alles en iedereen ook weer achter te laten is ook weer heel zwaar.

Ik denk gewoon ff doorzetten. meestal zet ik mezelf wel over deze gedachten heen.

Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  donderdag 11 september 2003 @ 11:24:04 #3
67270 NiCK_20
: krieg nouh tog de pleuruus :
pi_13090392
Ik zie zo'n situatie dan altijd weer als een uitdaging, om je hier ook weer uit te redden. Je leert er weer van, zodat het je niet nog een keer kan gebeuren.
abit NF7-S | barton 2500+ | 2 * 512 DDR PC3200 GeIL | 2 * WD Raptor 36.7 Gb 10k rpm | 2 * Seagate 120 Gb 7200 rpm
pi_13090412
Ik weet bijna zeker dat ik op een gegeven moment alles achter me wil laten en opnieuw beginnen, maar dan niet zonder het iemand te vertellen.
Is nogal matig van je als je de achterblijvers in het ongewisse laat...
pi_13090417
de vraag is of dat wel gaat, zomaar alles achterlaten en opnieuw beginnen...

Daarbij, je huidige situatie is meestal een gevolg van je eigen handelen en keuzes. Waarom zou het ergens anders beter gaan als je hier en nu je problemen niet kan oplossen.

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_13090422
Vluchtgedrag noem je zoiets. Diep ademhalen en doorgaan lijkt mij het beste. Je kunt wel ergens met een schone lei opnieuw beginnen, maar het knagende gevoel blijft. Je probelemen los je hier niet mee op.
  donderdag 11 september 2003 @ 11:25:47 #7
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_13090435
Het gevoel is een ieder denk ik wel bekend, maaaar....

Het vervelende is dat je alles wel kunt achterlaten, maar hetgeen je dwars zit zal je gewoon meenemen en ook op de nieuwe plek gewoon bljiven etteren.

If you can't solve your shit here, you can't solve it there !

Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_13090448
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:20 schreef dommetjedomoor het volgende:
Ik denk dat iedereen dit gevoel wel eens gehad heeft; Alles zit tegen, je voelt je klote, je relatie loopt niet, op je werk/studie gaat alles fout enz..enz...

Het liefst zou je "gewoon" willen verdwijnen, alles achter je laten en ergens overnieuw beginnen. Ergens waar niemand je kent....

Niet proberen, nooit gedaan. Maar alsof jou gevoelens zijn gehecht aan 1 plek, je vlucht, en vluchten voor gevoelens is niet goed
IK denk dat iedereen wel een keer zo iets heeft, en misschien een enkele keer dat mensen dat gedaan hebben.
*ik eb het niet over extreem kutte thuissituaties o.i.d.*

Je leven bouw je op een nieuwe plek weer op, en dan? je krijgt een relatie en dan? je krijgt nieuw werk, en dan? Alsof je daar geen down gevoelens krijgt .
Vluchten puur omdat het even kut gaat, is niet de beste optie .
Je erdoorheen slaan, is beter en word je er vaak ook sterker door.
*nogmaals, ik ga niet uit van extreme kutsituaties.*

Don't reach your goal by thinking, but by doing, don't plan your every step with logic, for love contains none
pi_13090567
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:25 schreef officer het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ik op een gegeven moment alles achter me wil laten en opnieuw beginnen, maar dan niet zonder het iemand te vertellen.
Is nogal matig van je als je de achterblijvers in het ongewisse laat...
Ik bedoelde ook eigenlijk dat je vrienden en familie niet van te voren op de hoogte zou stellen.....
Ik denk wel dat ik op de een of andere manier zou laten weten dat er niets ergs aan de hand zou zijn in de zin van ongeluk, ontvoering,beroveing ofzo.... Maar dat wel pas als ik weg ben ...
  donderdag 11 september 2003 @ 11:30:38 #10
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_13090585
[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
pi_13090698
Denk niet dat ik zomaar zou kunnen verdwijnen.

De problemen zijn vaak door mijzelf gemaakt, en ik zie het dan ook als een uitdaging om ze zelf op te lossen. Je kan in alles een negatieve kant zien, ik bekijk alles liever van de positieve kant. Waarom negatief zijn als je ook positief kan zijn. De vraag is alleen wil je ook de positieve kant zien, en daar moeite voor doen.

Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_13090724
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:20 schreef dommetjedomoor het volgende:

tuurlijk heeft iedereen daar wel s over nagedacht. Maar dat is gewoon een laffe actie. Lekker makkelijk, wegrennen van alles.
Face it man, that's life. Waarom zou het ergens anders beter zijn. Zodra je ergens op de wereld opnieuw bent begonnen, zul je weer nieuwe problemen krijgen. En dan is er geen familie die je kan steunen of waar je op terug kan vallen.

accept it, iedereen zit wel eens in een dip en komt er later weer uit...

pi_13090738
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef realist het volgende:
Kun je in Nederland verdwijnen?
Het gaat me er niet zozeer om om in Nederland te Verdwijnen... Voor mij part naar het eind van de wereld...

Het lijkt mij dat het "vroeger" allemaal een stuk makkelijker ging...
Of had je toen ook al overal diploma`s, vergunningen enzo voor nodig...?

pi_13090741
Dat je alles en iedereen wilt verlaten kan ik me nog wel voorstellen, maar laat in godsnaam wel je naaste familie weten dat je gewoon weggaat en niet dat ze compleet in angst achterblijven met de vraag waarom je ineens spoorloos bent verdwenen.
Men zou wel eens kunnen denken dat er een misdrijf of zo gepleegd is. Kijk eens naar een programma als Spoorloos of Vermist en let op de reactie van ouders van vermiste kinderen die niets van zich hebben laten horen en zo maar verdwenen zijn.
Wat er ook is misgegaan in je relatie tot ouders/vrienden/familie, laat ze niet achter zonder in ieder geval een teken van leven, een afscheidsbrief, of wat dat ook. Het verdriet van een verdwijning zonder teken vanleven doe je niemand aan.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_13090754
Ik denk dat, als ik het zou doen, dat ik ergens ga wonen, dicht bij het strand, in een ander land, hoeft niet perse warm te zijn.. Ierland bijvoorbeeld, of Italie

Ja, ik denk dat het Italie wordt

Doei.
  donderdag 11 september 2003 @ 11:37:53 #16
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_13090791
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_13090801
@LUCILLE
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef dommetjedomoor het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook eigenlijk dat je vrienden en familie niet van te voren op de hoogte zou stellen.....
Ik denk wel dat ik op de een of andere manier zou laten weten dat er niets ergs aan de hand zou zijn in de zin van ongeluk, ontvoering,beroveing ofzo.... Maar dat wel pas als ik weg ben ...

pi_13090823
Zou het best willen, maar voor een jaartje dan ofzo...naar Nieuw Zeeland...
pi_13090846
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:37 schreef Robertje het volgende:
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan
Ja... maar wat zou je van te voren allemaal regelen????
Zou je eerst flink sparen, of gewoon gaan met het geld wat je nu hebt, zou je gewoon een ticket ergens naar toe kopen en dan maar zien, of zou je eerst van alles regelen voor "daar" ??
pi_13090876
Dat vertellen zie ik niet zo zitten, maar voor het ( al dan niet tijdelijk) weg gaan, daar denk ik de laatste tijd steeds meer over.....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_13090886
Tuurlijk is het lekker, maar het is ook vermijdingsgedrag. Vroeg of laat zal je het altijd weer tegenkomen.

Een tijdelijke ontspanning is overigens wel goed, dan kan je afstand nemen en rustig nadenken.

BLABLABLABLABLABLABLABLABLABLABLA!
pi_13090934
Ik had dat gevoel pas geleden nog. Zoiets van: allemaal oprotten en laat me met rust. Ik had echt zin om alles te laten vallen en gewoon weg te lopen van alles wat ik ken. Maar echt alles en iedereen achterlaten? Ik zou dat niet durven. Ik hou van veiligheid en geborgenheid. Ik heb angst om alleen te zijn, denk ik. Achteraf toch blij dat ik geen rare dingen heb gedaan.
pi_13091048
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:41 schreef Asap het volgende:
Tuurlijk is het lekker, maar het is ook vermijdingsgedrag. Vroeg of laat zal je het altijd weer tegenkomen.

Een tijdelijke ontspanning is overigens wel goed, dan kan je afstand nemen en rustig nadenken.

Noemen ze dat niet op vakantie gaan?
pi_13091151
Ik had dat gevoel vroeger heel vaak, nu niet meer zoveel.
Ik had toen bedacht om in elk geval veeel geld te sparen. En dat is ook een belangrijke reden dat het nooit is door gegaan Ik zeg niet dat ik het anders wel had gedaan, maar nu kon het sowieso niet.

Ik was op het idee gekomen doordat ik een keer op tv had gezien over een vrouw die gewoon zomaar een keer d'r spullen had gepakt was weg gegaan en nooit meer terug gekomen. Maar ze was ook nooit gevonden.

Heb nog niet kunnen bedenken hoe je dat kunt doen, want als je een vliegticket koopt kunnen ze dat toch natrekken enzow. Dan zou je dus een andere identiteit moeten aannemen ofzow. Vals paspoort (want als je het legaal doet is het nog steeds na te trekken) en daarmee nieuwe rekening openen, etc.

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_13094745
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:35 schreef DrazTic het volgende:

[..]

tuurlijk heeft iedereen daar wel s over nagedacht. Maar dat is gewoon een laffe actie. Lekker makkelijk, wegrennen van alles.
Face it man, that's life. Waarom zou het ergens anders beter zijn. Zodra je ergens op de wereld opnieuw bent begonnen, zul je weer nieuwe problemen krijgen. En dan is er geen familie die je kan steunen of waar je op terug kan vallen.

accept it, iedereen zit wel eens in een dip en komt er later weer uit...

Maar je kan ook uitgekeken zijn op alles om je heen, toe zijn aan iets nieuws.
Of genoeg hebben aan alle herrinneringen om je heen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')