Het liefst zou je "gewoon" willen verdwijnen, alles achter je laten en ergens overnieuw beginnen. Ergens waar niemand je kent....
Ik denk dat velen wel eens met deze gedachte hebben gespeeld...
Maar wie zou het ècht aandurven??
Alle problemen achterlaten... Alle familie en vrienden ...
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan!
En hoe zou je dat aanpakken dan?
Ik denk gewoon ff doorzetten. meestal zet ik mezelf wel over deze gedachten heen.
Daarbij, je huidige situatie is meestal een gevolg van je eigen handelen en keuzes. Waarom zou het ergens anders beter gaan als je hier en nu je problemen niet kan oplossen.
Het vervelende is dat je alles wel kunt achterlaten, maar hetgeen je dwars zit zal je gewoon meenemen en ook op de nieuwe plek gewoon bljiven etteren.
If you can't solve your shit here, you can't solve it there !
quote:Niet proberen, nooit gedaan. Maar alsof jou gevoelens zijn gehecht aan 1 plek, je vlucht, en vluchten voor gevoelens is niet goed
Op donderdag 11 september 2003 11:20 schreef dommetjedomoor het volgende:
Ik denk dat iedereen dit gevoel wel eens gehad heeft; Alles zit tegen, je voelt je klote, je relatie loopt niet, op je werk/studie gaat alles fout enz..enz...Het liefst zou je "gewoon" willen verdwijnen, alles achter je laten en ergens overnieuw beginnen. Ergens waar niemand je kent....
Maar wie zou het ècht aandurven??Alle problemen achterlaten... Alle familie en vrienden ...
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan!En hoe zou je dat aanpakken dan?
Je leven bouw je op een nieuwe plek weer op, en dan? je krijgt een relatie en dan? je krijgt nieuw werk, en dan? Alsof je daar geen down gevoelens krijgt .
Vluchten puur omdat het even kut gaat, is niet de beste optie .
Je erdoorheen slaan, is beter en word je er vaak ook sterker door.
*nogmaals, ik ga niet uit van extreme kutsituaties.*
quote:Ik bedoelde ook eigenlijk dat je vrienden en familie niet van te voren op de hoogte zou stellen.....
Op donderdag 11 september 2003 11:25 schreef officer het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ik op een gegeven moment alles achter me wil laten en opnieuw beginnen, maar dan niet zonder het iemand te vertellen.
Is nogal matig van je als je de achterblijvers in het ongewisse laat...
De problemen zijn vaak door mijzelf gemaakt, en ik zie het dan ook als een uitdaging om ze zelf op te lossen. Je kan in alles een negatieve kant zien, ik bekijk alles liever van de positieve kant. Waarom negatief zijn als je ook positief kan zijn. De vraag is alleen wil je ook de positieve kant zien, en daar moeite voor doen.
quote:tuurlijk heeft iedereen daar wel s over nagedacht. Maar dat is gewoon een laffe actie. Lekker makkelijk, wegrennen van alles.
Op donderdag 11 september 2003 11:20 schreef dommetjedomoor het volgende:
Ik denk dat iedereen dit gevoel wel eens gehad heeft; Alles zit tegen, je voelt je klote, je relatie loopt niet, op je werk/studie gaat alles fout enz..enz...Het liefst zou je "gewoon" willen verdwijnen, alles achter je laten en ergens overnieuw beginnen. Ergens waar niemand je kent....
Maar wie zou het ècht aandurven??Alle problemen achterlaten... Alle familie en vrienden ...
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan!En hoe zou je dat aanpakken dan?
accept it, iedereen zit wel eens in een dip en komt er later weer uit...
quote:Het gaat me er niet zozeer om om in Nederland te Verdwijnen... Voor mij part naar het eind van de wereld...
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef realist het volgende:
Kun je in Nederland verdwijnen?
Het lijkt mij dat het "vroeger" allemaal een stuk makkelijker ging...
Of had je toen ook al overal diploma`s, vergunningen enzo voor nodig...?
Ja, ik denk dat het Italie wordt
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef dommetjedomoor het volgende:[..]
Ik bedoelde ook eigenlijk dat je vrienden en familie niet van te voren op de hoogte zou stellen.....
Ik denk wel dat ik op de een of andere manier zou laten weten dat er niets ergs aan de hand zou zijn in de zin van ongeluk, ontvoering,beroveing ofzo.... Maar dat wel pas als ik weg ben ...
quote:Ja... maar wat zou je van te voren allemaal regelen????
Op donderdag 11 september 2003 11:37 schreef Robertje het volgende:
Niemand iets vertellen en gewoon weg gaan
Een tijdelijke ontspanning is overigens wel goed, dan kan je afstand nemen en rustig nadenken.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:41 schreef Asap het volgende:
Tuurlijk is het lekker, maar het is ook vermijdingsgedrag. Vroeg of laat zal je het altijd weer tegenkomen.Een tijdelijke ontspanning is overigens wel goed, dan kan je afstand nemen en rustig nadenken.
Ik was op het idee gekomen doordat ik een keer op tv had gezien over een vrouw die gewoon zomaar een keer d'r spullen had gepakt was weg gegaan en nooit meer terug gekomen. Maar ze was ook nooit gevonden.
Heb nog niet kunnen bedenken hoe je dat kunt doen, want als je een vliegticket koopt kunnen ze dat toch natrekken enzow. Dan zou je dus een andere identiteit moeten aannemen ofzow. Vals paspoort (want als je het legaal doet is het nog steeds na te trekken) en daarmee nieuwe rekening openen, etc.
quote:Maar je kan ook uitgekeken zijn op alles om je heen, toe zijn aan iets nieuws.
Op donderdag 11 september 2003 11:35 schreef DrazTic het volgende:[..]
tuurlijk heeft iedereen daar wel s over nagedacht. Maar dat is gewoon een laffe actie. Lekker makkelijk, wegrennen van alles.
Face it man, that's life. Waarom zou het ergens anders beter zijn. Zodra je ergens op de wereld opnieuw bent begonnen, zul je weer nieuwe problemen krijgen. En dan is er geen familie die je kan steunen of waar je op terug kan vallen.accept it, iedereen zit wel eens in een dip en komt er later weer uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |