abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13081646
Ik heb sinds gister weer een sportkaart. En nu zag ik in het rooster capueira staan. Volgens de jongen aan de balie was het de sport die in een of andere nokia reclame te zien is. Maar ik kan me er niets bij voorstellen.

Is er hier iemand die de sport kent of die deze sport beoefend? En zo ja, waar is het goed voor?

pi_13081757
da's echt een supergave sport. Ontzettend moeilijk.. maar wel gaaf. Je staat dan tegenover elkaar, en vecht met breakdance moves, zonder elkaar te raken. Dus je krijgt benen langs je hoofd gescheerd, terwijl je zelf net wegduikt om via een achterwaartste salto je "tegenstander" nep te schoppen. Heeel moeilijk! (Gaaf voor op het strand !)
fotografie FTW
pi_13081789
quote:
Op woensdag 10 september 2003 21:58 schreef amaranta het volgende:
Ik heb sinds gister weer een sportkaart. En nu zag ik in het rooster capueira staan. Volgens de jongen aan de balie was het de sport die in een of andere nokia reclame te zien is. Maar ik kan me er niets bij voorstellen.

Is er hier iemand die de sport kent of die deze sport beoefend? En zo ja, waar is het goed voor?

was een sportkaart?
pi_13081794
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:01 schreef Matrixxx het volgende:
da's echt een supergave sport. Ontzettend moeilijk.. maar wel gaaf. Je staat dan tegenover elkaar, en vecht met breakdance moves, zonder elkaar te raken. Dus je krijgt benen langs je hoofd gescheerd, terwijl je zelf net wegduikt om via een achterwaartste salto je "tegenstander" nep te schoppen. Heeel moeilijk! (Gaaf voor op het strand !)
achterwaartste salto's zijn niet aan mij besteed
pi_13081798
had het niet iets te maken met braziliaanse geschiedenis dat er vroeger geen vechtsporten beoefend mochten worden en dat ze het daarom maar in een dans hadden verwerkt/
onder
pi_13081845
Heb er hier al ettelijke topics over gelezen, maar die vind je onder "capoeira". Weet niet hoe t nou eigenlijk officieel geschreven wordt
Where facts are few, experts are many.
pi_13081915
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:02 schreef afraidtech het volgende:

[..]

was een sportkaart?

Dat is een kaart, waarmee je toegang hebt tot een sportcentrum. En met die kaart mag je overal aan meedoen. Dus alle lessen, zwemmen, fitness, cardio etc.
pi_13081952
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:03 schreef Atreidez het volgende:
Heb er hier al ettelijke topics over gelezen, maar die vind je onder "capoeira". Weet niet hoe t nou eigenlijk officieel geschreven wordt
In het boekje staat capueira, en onder deze naam kon ik niets vinden. En als ik dit op google intik komen er gekke taal topics uit, dus vandaar dat ik een topic heb geopend.
pi_13082046
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:06 schreef amaranta het volgende:

[..]

In het boekje staat capueira, en onder deze naam kon ik niets vinden. En als ik dit op google intik komen er gekke taal topics uit, dus vandaar dat ik een topic heb geopend.

In die andere topics was er ook onduidelijk hoe het nou geschreven werdt. En voor mijn part open je er nog 3 topics over

En tis idd een soort van vechtsport die werd beoefend in gevangenkampen waar vechten verboden was. Vandaar dat t op dansen lijkt.

Where facts are few, experts are many.
pi_13082084
kapoeira
pi_13082098
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:09 schreef Atreidez het volgende:

[..]

In die andere topics was er ook onduidelijk hoe het nou geschreven werdt. En voor mijn part open je er nog 3 topics over

En tis idd een soort van vechtsport die werd beoefend in gevangenkampen waar vechten verboden was. Vandaar dat t op dansen lijkt.

Ik ben de andere topics nu ook aan het doorlezen. Ik vraag me alleen af of het ook effect heeft als je bijvoorbeeld iets aan je buik/billen/heupen/benen/etc wil gaan doen.
pi_13082229
quote:
Op woensdag 10 september 2003 22:03 schreef Atreidez het volgende:
Ik vind eigenlijk capueira veel exotischer klinken dan capoeira, dat laatse klinkt zo vernederlands....
  woensdag 10 september 2003 @ 22:21:57 #13
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_13082475
Het is een vechtsport uit Brazilië, lijkt op een kruising tussen dansen/breakdancen, tae bo (je raakt elkaar niet echt) en een oosterse vechtsport.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  woensdag 10 september 2003 @ 22:29:16 #14
64428 Artistic
"Together alone"
pi_13082695
Officieel is het een vechtsport die door Braziliaanse slaven werd beoefend. Ze verhulden het echter in een dans, zodat de slavenhouders er niet achter zouden komen dat ze eigenlijk hun vechtkunsten aan het oefenen waren. Er zijn verschillende stijlen in, maar anders kijk je een keer op capoeira.pagina.nl staat best wat informatie, ook links naar filmpjes e.d.
Het is idd lastig te leren, maar in de clinics proef je gewoon een keer aan de sport, het is dus ook echt aangepast aan beginners, dus daar zou ik me iig geen zorgen om maken.
"Life's a bitch ... but hey, look at the bright side, so's your mother!!!"
pi_13096785
om dit een beetje centraal te houden, gelieve door te gaan in het Centrale vechtsporttopic.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')