quote:Z'n beste wedstrijden bij Ajax waren allen, stuk voor stuk, vanaf de linkerkant. (
Op donderdag 11 september 2003 01:45 schreef Linz het volgende:
hij speelt linksbuiten, maar hij is in principe rechtsbenig, heeft z'n beste wedstrijden ook aan de rechterkant gespeeld.
quote:Dat hij individueel geen sterke speler is, maar wel altijd hard werkt, het veld breed houdt, voor de nodige dreiging zorgt en zo de verdediging gespreid houdt, en ondanks een vrijwel onzichtbare wedstrijd wel zomaar beslissende voorzetten kan rondstrooien.
dat mag je aannemen, maar wat vind je nou zelf?
quote:De eerste twee, en zeker niet de minste twee, die ik me zo kan indenken.
twee wedstrijden?
quote:Overmars hoort op links. Ik zie niet in wie er op rechts hoort.
tja, als we niet beter hebben dan moet het maar. Maar op dit moment horen er daar andere mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door Leshy op 11-09-2003 01:52]
quote:Gek genoeg kon je toen iemand wel gewoon doormidden schoppen.
Op donderdag 11 september 2003 01:50 schreef tong80 het volgende:[..]
Precies. Ik hoor het Neeskens nog zeggen tegen van Hanegem.
Kom Willem we gaan determineren.
Jammer voor Davids, knul je bent 25 jaar te laat geboren
quote:Davids is nou eenmaal niet de subtielste, dat is het punt niet. Maar dit was meer domme pech dan domme felheid. Die eerste overtreding was echt een onzinkaart. Dat ligt niet aan Davids, maar aan de scheids.
Op donderdag 11 september 2003 01:48 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hij liep meteen al verkrampt allerlei mensen her en der te tackelen en de bal naar onmogelijke hoeken te schieten... wat wil je nu zeggen over het prachtige spel van davids
Ik heb hem die 13 minuten niets slims zien doen of iets wat het elftal ten goede was gekomen..
Domme felheid is niet wat we nodig hebben, we hebben determinatie nodig, vastberadenheid! Met enig overleg.
Zo, nu jouw argumenten
Maar goed, ik heb de overige 10 man ook weinig goeds zien doen de resterende minuten. En dat waren nog wel de ervaren toppers. De generatie heeft gepiekt in Frankrijk en toen had er vernieuwd moeten worden.
Determinatie om te winnen heb ik niet gezien.
quote:You have a point.
Op donderdag 11 september 2003 01:52 schreef kamagurka het volgende:[..]
Gek genoeg kon je toen iemand wel gewoon doormidden schoppen.
Jammer voor Davids, knul je bent 25 jaar te laat geboren
Cruijff en Maradona waren ieder drie keer wereldkampioen geworden.
quote:Hier doelde ik op.
Op donderdag 11 september 2003 01:53 schreef Dentist het volgende:Determinatie om te winnen heb ik niet gezien.
Maar dat woord kent willumpie niet en kan hij zijn spelers ook niet bijbrengen
quote:Maar goed, dan wil ik advocaat dus niet horen zeggen : "we hebben gevochten als leeuwen", want dan hebben we gewoon een blinde bondscoach.
Op donderdag 11 september 2003 01:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Hier doelde ik op.
Maar dat woord kent willumpie niet en kan hij zijn spelers ook niet bijbrengen
En nu licht uit. *klik*
quote:Over Davids geef ik je helemaal gelijk. Het was dom wat ie deed,maar de scheids was een aansteller en je mag heus wel eens pech hebben.
Op donderdag 11 september 2003 01:53 schreef Dentist het volgende:[..]
Davids is nou eenmaal niet de subtielste, dat is het punt niet. Maar dit was meer domme pech dan domme felheid. Die eerste overtreding was echt een onzinkaart. Dat ligt niet aan Davids, maar aan de scheids.
Maar goed, ik heb de overige 10 man ook weinig goeds zien doen de resterende minuten. En dat waren nog wel de ervaren toppers. De generatie heeft gepiekt in Frankrijk en toen had er vernieuwd moeten worden.
Determinatie om te winnen heb ik niet gezien.
Maar al die conclusies over dat wij niks zijn vind ik maar niks. Kijk naar wat andere voetbalreuzen deden vandaag, qua spel en uitslagen. Iedreen vergeet steeds hier dat we met 10 man hebben gespeeld. Dan ben je kansloos tegen zulke Tsjechen.
quote:Niet als ze de davids van die tijd waren tegengekomen.
Op donderdag 11 september 2003 01:53 schreef tong80 het volgende:
Cruijff en Maradona waren ieder drie keer wereldkampioen geworden.
quote:Pffff... zelfs Duitsland heeft gewonnen.
Op donderdag 11 september 2003 01:57 schreef k_a_k het volgende:Maar al die conclusies over dat wij niks zijn vind ik maar niks. Kijk naar wat andere voetbalreuzen deden vandaag, qua spel en uitslagen. Iedreen vergeet steeds hier dat we met 10 man hebben gespeeld. Dan ben je kansloos tegen zulke Tsjechen.
quote:De scheids had hem geel kunnen geven voor die eerste tackle, maar gaf hem alleen een waarschuwing. Kort daarop deed Davids het gewoon weer, dus toen was hij de klos. En vlak daarna doet hij het nog een keer in het strafschopgebied - dan volgt gewoon reglementair het tweede geel.
Op donderdag 11 september 2003 01:57 schreef k_a_k het volgende:
Over Davids geef ik je helemaal gelijk. Het was dom wat ie deed,maar de scheids was een aansteller en je mag heus wel eens pech hebben.
Bovendien had hij Van Nistelrooy er zo achteraan kunnen sturen.
quote:Het dramatische was dat dat juist niet het geval was.
Dan ben je kansloos tegen zulke Tsjechen.
quote:Nipt, tegen schotse nobody's.
Op donderdag 11 september 2003 01:59 schreef kamagurka het volgende:[..]
Pffff... zelfs Duitsland heeft gewonnen.
Andere helden :
Servie/Monten. - Italie 1 -1
Engeland Liechtenstein 2 - 0 ![]()
Luxemburg - Bosnie/Herze 0 -1
Om nog maar niet over het spel te hebben. Onze uitlsag is feitelijk ook maar 2 - 1, met 10 man. Die laatste goal was gewoon door alles of niks.
quote:Hij stond met name bij die 2e kaart te slapen, maar die eerste overtredingen waren echt niks.
Op donderdag 11 september 2003 02:00 schreef Leshy het volgende:
De scheids had hem geel kunnen geven voor die eerste tackle, maar gaf hem alleen een waarschuwing. Kort daarop deed Davids het gewoon weer, dus toen was hij de klos. En vlak daarna doet hij het nog een keer in het strafschopgebied - dan volgt gewoon reglementair het tweede geel.
quote:Ach, Tsjechen bleven laf counteren. Niks fatsoendelijks van die werkers gezien. Maar wij konden ons spel niet meer spelen en moesten het van werken gaan hebben. Ben je kansloos tegen zo'n team.
Het dramatische was dat dat juist niet het geval was.
quote:Je bent onze riante overwinning van 2-1 tegen Moldavie al vergeten?
Op donderdag 11 september 2003 02:10 schreef k_a_k het volgende:Engeland Liechtenstein 2 - 0
Misschien is het allemaal niet erg verheven, maar die andere helden zijn oha. tenminste zeker van een ticket naar het EK
quote:Die zijn ze tegengekomen.
Op donderdag 11 september 2003 01:57 schreef kamagurka het volgende:[..]
Niet als ze de davids van die tijd waren tegengekomen.
Maradona kreg derode kaart tegen Brazilië. Uit frustratie.
Kijk eens hoe Maradonn werd benaderd tijdens 86.
En het mooiste voorbeeld is de film '14' over Cruijffij.
Is er gefilmd hoe Cruijff werd geliquiedeerd tijdens de EC-1 finale 72.
Maar Cruijffie won.
quote:Wij kunnen net als anderen lekker de mist ingaan doordat Dick er geen verstand van heeft en spelers het laten afweten, zoals tegen Moldavia idd. Maar laten we toch vooral niet allerlei andere nitwits ophemelen die ook weinig laten zien. Heb zelf wat op kunnen vangen aan satelietbeelden van Italie en Frankrijk vandaag, wat een puinzooi. D'land lijkt met de hakken over sloot in een zwakke poule het te gaan redden. Engeland tegen Macedonie zaterdag hele wedstrijd gezien maar dat houdt ook echt niet over.
Op donderdag 11 september 2003 02:13 schreef kamagurka het volgende:[..]
Je bent onze riante overwinning van 2-1 tegen Moldavie al vergeten?
Misschien is het allemaal niet erg verheven, maar die andere helden zijn oha. tenminste zeker van een ticket naar het EK
Vandaag hebben we vooral gefaald door een man minder te hebben. Ook al klopt er vanalles niet aan Dick's ideeen en is dat mede de reden waarom we het niet gered hebben en het totaal niet liep. Maar die Tsjechen hebben zelf ook niks laten zien, naar mijn idee. Dus als Dick eindelijk eens de juiste mensen opstelt met de juiste opdrachten en tactiek, en die spelers geen domme dingen doen, zijn wij nog steeds kanshebbers voor de europese titel. Zo simpel is dat. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door k_a_k op 11-09-2003 02:20]
quote:Eh tong... het ging hier niet over de aanvaller die werd getorpedeerd,
Op donderdag 11 september 2003 02:16 schreef tong80 het volgende:
Is er gefilmd hoe Cruijff werd geliquiedeerd tijdens de EC-1 finale 72.
Maar Cruijffie won.
maar over die MALLOOT die dat dus met zijn fake gullitpetje in de 13e minuut deed!
quote:Nou, ik denk niet dat Cruyff Zenden als rechtsachter zal bepleiten.
Op donderdag 11 september 2003 04:21 schreef Price het volgende:
Advocaat bewijst weer dat hij niet als bondscoach geschikt is. Het middenveld is het hart van het elftal. In tegenstelling dat hij Cocu naar het miden opschuift en Zenden als rechtsachter inbrengt, gaat hij een belangrijke buitenspeler weghalen bij een achterstand. Het was beter geweest om een niet functionerende spits als van Nistelrooy daarvoor weg te halen. Het resultaat echter, was dat weer alles via het midden werd gespeeld. Juist daar, waar de terugtrekkende Tsjechen het meest verenigd waren. Daarom is de goal van vdV zo bijzonder.
Mocht JC hier weer over schrijven, dan zul je zien dat hij een zelfde strekking van zijn betoog aanhoudt als die van mij.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 02:10 schreef k_a_k het volgende:
wij [...] moesten het van werken gaan hebben. Ben je kansloos
Als je overmars er al uithaalt , dan ook metteen Ruud N .
Zonder Overmars, waar komen dan de ballen vandaan welke Ruud nodig heeft om te scoren?
Ruud is de Pintch Hitter. Kijk hoe hij bij Manchester scoorde. Assists van Beckham van Rechts. Vlanken vlanken vlanken
Buiten Overmars hebben we niemand die deze positie kan spelen (Links of rechts)
Nee hij haalt overmars eruit , één van Nederlands beste spelers überhaupt met een perfecte mentaliteit, en zet er een halve blinde in .
Iedereen die dat heeft gezien , moet op dat moment hebben gedacht "Zo dat was het"
[Dit bericht is gewijzigd door CANARIS op 11-09-2003 10:10]
quote:Nou ik snap niet waarvoor ze bosveld er in zette. Die gast had niks in te brengen.
Op donderdag 11 september 2003 09:44 schreef CANARIS het volgende:
Dickie heeft gisteren echt een beetje raar gereageerd.Als je overmars er al uithaalt , dan ook metteen Ruud N .
Zonder Overmars, waar komen dan de ballen vandaan welke Ruud nodig heeft om te scoren?
Ruud is de Pintch Hitter. Kijk hoe hij bij Manchester scoorde. Assists van Beckham van Rechts. Vlanken vlanken vlanken
Nee hij haalt overmars eruit , één van Nederlands beste spelers überhaupt met een perfecte mentaliteit, en zet er (sorry Psv ers) een halve blinde in .
Iedereen die dat heeft gezien , moet op dat moment hebben gedacht "Zo dat was het"
Het is jammer, maar ik denk dat we ons wel plaatsen door met 5-0 te winnen van Ijsland
Duitsland verslaat Ijsland thuis.
Schotland wint tegen Litauen thuis.
Na fijn. We hebben toch al zulke leuke herinneringen aan dat stugge "engelse" Voetbal
Of we krijgen Slowenien , Denemarken , Spanje, Turkije, Kroatie
:-((((((((((((((
Sorrie , jongens , maar ik denk ,dat Oranje ook in Portugal gaat ontbreken
quote:"Zo, dat was het" was niet echt de eerste gedachte. Die was bij mij "WAT EEN EIKEL!!!!!!!!!!!!!".
Op donderdag 11 september 2003 09:44 schreef CANARIS het volgende:
Dickie heeft gisteren echt een beetje raar gereageerd.Als je overmars er al uithaalt , dan ook metteen Ruud N .
Nee hij haalt overmars eruit , één van Nederlands beste spelers überhaupt met een perfecte mentaliteit, en zet er een halve blinde in .
Tuurlijk had van Nistelrooy eruit gemoeten. Na 13 minuten kon iedereen zien dat het koppeltje van Nistelrooy-Kluivert weer niet werkte.
En dan Overmars opofferen???? DOM DOM DOM!!!!
Overigens, dat Ed eruit werd gesturud was niet geheel terecht. Maar als hij niet ingreep bij actie waar de penalty voor werd gegeven had iedereen gezegd "Waarom doet Davids niks????" en dan had hij het weeeeeeeer fout gedaan.....
quote:Als hij slim was geweest had hij niks gedaan. Met deze actie ging hij op zeker voor de rode kaart.
Op donderdag 11 september 2003 10:26 schreef Chubje het volgende:Overigens, dat Ed eruit werd gesturud was niet geheel terecht. Maar als hij niet ingreep bij actie waar de penalty voor werd gegeven had iedereen gezegd "Waarom doet Davids niks????" en dan had hij het weeeeeeeer fout gedaan.....
quote:Als de Boer niet lekker was had hij niet moeten spelen. Of 100% of niet bij zo'n wedstrijd!!!!
Op donderdag 11 september 2003 00:37 schreef Parafernalia het volgende:[..]
je moet niet lullen als je de wedstrijd niet hebt gezien..
cocu heeft prima gevoetbalf, en de boer was niet helemaal lekker..
quote:En was het ook 1-0 geweest......
Op donderdag 11 september 2003 10:28 schreef zjroentje het volgende:[..]
Als hij slim was geweest had hij niks gedaan. Met deze actie ging hij op zeker voor de rode kaart.
quote:Maar wel nog 75 minuten met elf man, ipv 10 man. Die penalty gaat er toch wel in.
Op donderdag 11 september 2003 10:31 schreef Chubje het volgende:[..]
En was het ook 1-0 geweest......
quote:Als die laatste 75 minuten net zo goed zijn als die eerste 15....... was NL kansloos geweest!!
Op donderdag 11 september 2003 10:32 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar wel nog 75 minuten met elf man, ipv 10 man. Die penalty gaat er toch wel in.
quote:Niet relevant.
Op donderdag 11 september 2003 10:34 schreef Chubje het volgende:[..]
Als die laatste 75 minuten net zo goed zijn als die eerste 15....... was NL kansloos geweest!!
quote:Is het wel. Davids was de enige die agressief in de wedstrijd was. Die andere 10 (of wellicht 9, als je van der Sar niet meerekent) stonden als een stel makke schapen te kijken hoe Tsjechië er ook geen reet van bakte, maar wel feller in de duels waren.
Op donderdag 11 september 2003 10:35 schreef zjroentje het volgende:[..]
Niet relevant.
Die rode kaart heeft het team wakker geschud, want nu moesten ze ineens werken. Als er een "gewone" 1-0 was gescoord was dat waarschijnlijk niet gebeurd. En aangezien Davids ongetwijfeld verder in de wedstrijd toch tegen die rode kaart zou oplopen is Nederland 75 minuten fel geweest.
quote:Speculatie.
Op donderdag 11 september 2003 10:39 schreef Chubje het volgende:
Die rode kaart heeft het team wakker geschud, want nu moesten ze ineens werken. Als er een "gewone" 1-0 was gescoord was dat waarschijnlijk niet gebeurd. En aangezien Davids ongetwijfeld verder in de wedstrijd toch tegen die rode kaart zou oplopen is Nederland 75 minuten fel geweest.
En wat als ze nou wel wakker waren geworden na die 1-0, MET Davids?
Edje heeft gewoon het gehele team gedupeerd.
quote:Ook speculatie
Op donderdag 11 september 2003 10:45 schreef zjroentje het volgende:[..]
Speculatie.
En wat als ze nou wel wakker waren geworden na die 1-0, MET Davids?
Ik ben absoluut geen Davids fan, ik vond dat Robben en van Bronckhorst moesten starten ten koste van Van Nistelrooy en Davids.
Maar ik vond die rode kaart niet alleen aan Davids zelf te verwijten. Als die andere spelers wat scherper waren begonnen had Divids niet zo hoeven ingrijpen, en had-ie wellicht met "slechts" 1 keer geel het veld als winnaar kunnen verlaten....
quote:Hij had gewoon NIET moeten ingrijpen.
Op donderdag 11 september 2003 10:54 schreef Chubje het volgende:
Maar ik vond die rode kaart niet alleen aan Davids zelf te verwijten. Als die andere spelers wat scherper waren begonnen had Divids niet zo hoeven ingrijpen, en had-ie wellicht met "slechts" 1 keer geel het veld als winnaar kunnen verlaten....
Denk je nou echt dat hij gedacht zou hebben dat het met 10 man beter zou gaan, en dat ze dan wakker geschud zouden zijn?
quote:Precies.
Op donderdag 11 september 2003 10:54 schreef Chubje het volgende:Maar ik vond die rode kaart niet alleen aan Davids zelf te verwijten. Als die andere spelers wat scherper waren begonnen had Divids niet zo hoeven ingrijpen, en had-ie wellicht met "slechts" 1 keer geel het veld als winnaar kunnen verlaten....
quote:Als je binnen een seconde moet reageren denk je daar echt niet aan.
Op donderdag 11 september 2003 10:57 schreef ShaoliN het volgende:
Het is toch achterlijk om voor zowel rood als een doelpunt te gaan. Je kan beter 1-0 achter staan met 11 man. Davids kon zich zoals wel vaker gewoon niet beheersen, wat erg stom van hem was.
quote:Hij moest niks.
Op donderdag 11 september 2003 10:56 schreef Hawk het volgende:
De 2e keer moest Davids ingrijpen omdat zowel Overmars als De Boer liepen te slapen.
quote:Wat een kul.
Op donderdag 11 september 2003 10:59 schreef Hawk het volgende:[..]
Als je binnen een seconde moet reageren denk je daar echt niet aan.
Reflex, die elke speler zou hebben: iemand die op weg is te scoren, stoppen.
quote:idd
Op donderdag 11 september 2003 10:59 schreef Hawk het volgende:[..]
Als je binnen een seconde moet reageren denk je daar echt niet aan.
Reflex, die elke speler zou hebben: iemand die op weg is te scoren, stoppen.
En 9 van de 10 scheidsrechters fluiten er niet voor... deze eikel toevallig wel.
quote:Ga je ook nog de beslissing om die penalty te geven in twijfel trekken?
Op donderdag 11 september 2003 11:02 schreef Chubje het volgende:En 9 van de 10 scheidsrechters fluiten er niet voor... deze eikel toevallig wel.
quote:Wat een gelul. Zo makkelijk om de scheids weer de schuld te geven van de domme acties van een Nederlander.
Op donderdag 11 september 2003 11:02 schreef Chubje het volgende:[..]
idd
En 9 van de 10 scheidsrechters fluiten er niet voor... deze eikel toevallig wel.
Overigens heb ik NIEMAND gehoord over de mijns inziens dubieuze wissel. We staan 1-0 achter, MOETEN dus nog twee keer scoren, dus wat doen we? Jongens, we halen onze snelste aanvaller eruit en zetten de altijd hardwerkende verdedigende middenvelder PAUL BOSVELDT erin. Ik dacht echt dat even dat ik gek werd.
quote:Bij een duel met Davids ben je inderdaad altijd benieuwd of de tegenstander na afloop nog kan staan.
Op donderdag 11 september 2003 11:05 schreef Koerok het volgende:
Het doet verder geen reet toe of die kaarten terecht waren of niet. Davids had zich moeten beheersen. Kan iemand mij vertellen waarom ik altijd mijn hart vasthoud als Edje richting een tegenstander dendert? Dat is gewoon vargen om moeilijkheden. David uit Oranje.
quote:Ten eerste: ik twijfel niet over de penalty. Het was meer kritiek op die 9 die 'm niet geven
Op donderdag 11 september 2003 11:05 schreef Koerok het volgende:
Het doet verder geen reet toe of die kaarten terecht waren of niet. Davids had zich moeten beheersen. Kan iemand mij vertellen waarom ik altijd mijn hart vasthoud als Edje richting een tegenstander dendert? Dat is gewoon vargen om moeilijkheden. David uit Oranje.Overigens heb ik NIEMAND gehoord over de mijns inziens dubieuze wissel. We staan 1-0 achter, MOETEN dus nog twee keer scoren, dus wat doen we? Jongens, we halen onze snelste aanvaller eruit en zetten de altijd hardwerkende verdedigende middenvelder PAUL BOSVELDT erin. Ik dacht echt dat even dat ik gek werd.
Ten tweede: Paul heeft een berewedstrijd gespeeld. Hij had alleen Van Nistelrooy eruit moeten halen, en niet Overmars......
quote:Ja, lekker veilig, tikkie terug.
Op donderdag 11 september 2003 11:09 schreef Chubje het volgende:Ten tweede: Paul heeft een berewedstrijd gespeeld. Hij had alleen Van Nistelrooy eruit moeten halen, en niet Overmars......
Zoals bijna het gehele Nederlands elftal. Er zit werkelijk geen enkele drang naar voren in, of enige snelheid in de omschakeling. Altijd maar weer dat tikkie terug. De enigen die een actie maakten waren Van der Vaart en Kluivert gisteren. Veels te weinig.
quote:Ik heb verder geen kritiek op Bosveldt. Die heeft z'n best gedaan en inderdaad niet slecht gespeeld. Ik denk alleen dat de wedstrijd op dat moment niet echt op Paul zat te wachten en sluit me verder aan bij zjroentje.
Op donderdag 11 september 2003 11:09 schreef Chubje het volgende:
Ten tweede: Paul heeft een berewedstrijd gespeeld. Hij had alleen Van Nistelrooy eruit moeten halen, en niet Overmars......
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:00 schreef zjroentje het volgende:Wat een kul.
Achteraf gelul is makkelijk. Wanneer de penalty gemist was en Nederland had gewonnen, was iedereen vol lof geweest over de "opoffergezindheid" van Davids.....
quote:Quote dan wel het goede aub.
Op donderdag 11 september 2003 11:19 schreef Hawk het volgende:[..]
De penalty was terecht, net zoals de overtreding te begrijpen was.
Als hij hem had laten lopen en er was gescoord, was je nou aan het zeiken: "Waarom greep Davids niet in?"Achteraf gelul is makkelijk. Wanneer de penalty gemist was en Nederland had gewonnen, was iedereen vol lof geweest over de "opoffergezindheid" van Davids.....
Ik had het over die reflex. Davids stond een paar meter van Nedved af, dus hij wist duivels goed wat hij ging doen.
Als Davids niet had ingrepen had hem niks verweten kunnen worden. Het was immers niet zijn fout, maar die van Overmars.
quote:No way!!!
Op donderdag 11 september 2003 11:19 schreef Hawk het volgende:
Achteraf gelul is makkelijk. Wanneer de penalty gemist was en Nederland had gewonnen, was iedereen vol lof geweest over de "opoffergezindheid" van Davids.....
quote:Hij is er met die actie wel debet aan.
Op donderdag 11 september 2003 11:26 schreef Hawk het volgende:
Ik zeg niet dat het een slimme actie was van Davids (hoewel ik de laatste actie wel kon begrijpen), maar het is niet alsof hij de wedstrijd voor Nederland verloren heeft.
Nu de holmaat van Davids er niet was, was Davids zo gefrusteerd dat hij het moest af reageren op het veld met als resultaat een rode kaart....
Dus indirect ligt de schuld wederom bij...............SEEDORF! Zelfs als hij niet geselecteerd is....
quote:Helemaal met je eens, maar je kunt een wedstrijd van 10 tegen 11 niet vergelijken met een normale wedstrijd. Aangezien ze inderdaad niet goed in de wedstrijd zaten, kwam het vertrek van Davids natuurlijk als een donderslag bij heldere hemel. Zoiets werkt niet bepaald opbeurend, zeker niet als het daardoor ook nog 1-0 wordt.
Op donderdag 11 september 2003 11:26 schreef Hawk het volgende:
Ik zeg niet dat het een slimme actie was van Davids (hoewel ik de laatste actie wel kon begrijpen), maar het is niet alsof hij de wedstrijd voor Nederland verloren heeft.
Ze speelden bagger voor z'n vertrek en erna.
We weten het dus niet, maar MET 11 man hadden we i..i.g. meer kans gehad om te winnen, ook vanwege het feit dat de Tsjechen ook niet de sterren van de hemel speelden.
quote:Op 1 match?
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef placebeau het volgende:
Davids is één van de beste, zoniet dé beste speler die jullie hebben, dus ga hem asjeblieft niet gaan afmaken op één match.
Davids loopt al een tijdje te schutteren door het tactisch concept aan zijn laars te lappen en zo bijna het gehele elftal tegen zich in het harnas te jagen.
quote:Jij hebt dus nooit gevoetbald aan je opmerking te horen. Tijdens een wedstrijd heb je geen tijd om ff na te denken. Om achteraf iets te beoordelen is lekker makkelijk gezegt. Als de scheids geen penalty had gegeven hoorde je er niemand over praten. Na de wedstrijd heeft van Gaal nog op tv gezegd dat het een proffesionele overtreding was. Dat betekend dat een andere scheids hier misschien niet voor had gefloten. Stel Davids had niet ingegrepen was het op zeker een goal. We moeten niet de schuld bij Davids legegn,maar bij het moment dat iemand van Nederland voor de zoveelste keer balverlies leed!
Op donderdag 11 september 2003 00:00 schreef Leshy het volgende:[..]
En nu scoorde Tsjechie niet?
quote:Zonder actie was het ook 1-0
Op donderdag 11 september 2003 11:28 schreef zjroentje het volgende:[..]
Hij is er met die actie wel debet aan.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:33 schreef zjroentje het volgende:[..]
Op 1 match?
Davids loopt al een tijdje te schutteren door het tactisch concept aan zijn laars te lappen en zo bijna het gehele elftal tegen zich in het harnas te jagen.
Ben ik mee eens, laat hem maar een keer op de bank zitten en geef b.v. bosvelt of Sneijder de voorkeur.
quote:Maar wel met 11 man.
Op donderdag 11 september 2003 11:35 schreef Chubje het volgende:[..]
Zonder actie was het ook 1-0
En dat is nog altijd beter als met 10 man.
quote:Alsof ik mezelf hoor praten............
Op donderdag 11 september 2003 11:35 schreef Ricootje2 het volgende:[..]
Jij hebt dus nooit gevoetbald aan je opmerking te horen. Tijdens een wedstrijd heb je geen tijd om ff na te denken. Om achteraf iets te beoordelen is lekker makkelijk gezegt. Als de scheids geen penalty had gegeven hoorde je er niemand over praten. Na de wedstrijd heeft van Gaal nog op tv gezegd dat het een proffesionele overtreding was. Dat betekend dat een andere scheids hier misschien niet voor had gefloten. Stel Davids had niet ingegrepen was het op zeker een goal. We moeten niet de schuld bij Davids legegn,maar bij het moment dat iemand van Nederland voor de zoveelste keer balverlies leed!
Daar begint het doelpunt!
quote:Dan moet je toch heel erg dom zijn.
Op donderdag 11 september 2003 11:35 schreef Ricootje2 het volgende:Jij hebt dus nooit gevoetbald aan je opmerking te horen. Tijdens een wedstrijd heb je geen tijd om ff na te denken.
Davids deed dit bewust, dus dit was GEEN reflex.
En ja, ik voetbal. Al zo'n 15 jaar.
quote:Altijd weer die alles-verklotende Seedorf.
Op donderdag 11 september 2003 11:30 schreef Asap het volgende:
Het is de schuld van Seedorf!Nu de holmaat van Davids er niet was, was Davids zo gefrusteerd dat hij het moest af reageren op het veld met als resultaat een rode kaart....
Dus indirect ligt de schuld wederom bij...............SEEDORF! Zelfs als hij niet geselecteerd is....
Als ie al niet penal's kan overschieten of teamgenoten in de weg kan lopen op rechtshalf, dan is het wel dat ie zijn bruine krent niet beschikbaar stelt. Wat een hufter ook he. ![]()
quote:Dat kan je je nog afvragen..... Ik denk dat NL met 10 man beter was dan 11....
Op donderdag 11 september 2003 11:36 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar wel met 11 man.
En dat is nog altijd beter als met 10 man.
quote:Ik denk dat Nederland met 14 man nog niet gewonnen had.....
Op donderdag 11 september 2003 11:44 schreef Chubje het volgende:Dat kan je je nog afvragen..... Ik denk dat NL met 10 man beter was dan 11....
quote:Je kan zeggen wat je wil... maar professioneel was het wel
Op donderdag 11 september 2003 11:22 schreef Koerok het volgende:[..]
No way!!!
Het waren en blijven domme, wilde en onprofessionele acties!
quote:Seedorf zuigt net zoveel als Davids, alle twee verwijderen uit het elftal, samen met kluivert.
Op donderdag 11 september 2003 11:41 schreef Bouwvak het volgende:[..]
Altijd weer die alles-verklotende Seedorf.
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef Chubje het volgende:[..]
Je kan zeggen wat je wil... maar professioneel was het wel
quote:Misschien wel met nr. 14??
Op donderdag 11 september 2003 11:45 schreef Hawk het volgende:[..]
Ik denk dat Nederland met 14 man nog niet gewonnen had.....
quote:Onzinnige stellingen.
Op donderdag 11 september 2003 11:45 schreef Hawk het volgende:
Ik denk dat Nederland met 14 man nog niet gewonnen had.....
Ik denk dat we wel degelijk beter af waren geweest met 11 man, en dat een dergelijke overtreding in de 16 altijd dom is om de simpele reden dat een penal een veel grote kans op scoren geeft voor Tsjechie dan een zwaar gehinderde speler die in onbalans Sar moet verschalken. En al helemaal omdat zulke doorgebroken spelers geel opleveren en dus die bovenkamer van davids had moeten zeggen : beter 1 goal + 11 man dan 1 goal + 10 man. Achterlijke regel trouwens, om iemand een penal te geven plus een gele kaart als het alleen om over duwen gaat. Alsof die penal niet genoeg beloning is.
Deasalniettemin blijft Edje natuurlijk een wereldspeler die erin hoort. Hij was alleen een beetje dom gisteren. Maar men moet vergevingsgezind zijn en deze bikkel koesteren...
quote:Volgens mij was het geen reactie op jou!
Op donderdag 11 september 2003 11:38 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dan moet je toch heel erg dom zijn.
Davids deed dit bewust, dus dit was GEEN reflex.
En ja, ik voetbal. Al zo'n 15 jaar.
Tuurlijk was dit bewust,
Ik zeg toch, je hebt geen tijd om na te denken. Elke verdediger doet dit per direct. Hij deed het nog wel op een proffesionele manier. Een andere scheids had er niet voor gefloten en was deze topic niet eens geopend.
Laten we maar over v Nistelrooy praten die geen deuk in een pakje boter speelde. Wat een kneus vind ik dat. Sinds ie in Engeland speelt bakt ie er letterlijk niks van in het Nederlands elftal,terwijl ie wel in Engeland weer elke wedstridj weet te scoren. Zo zie je maar dat Engelse comeptitie weinig voorsteld. Advocaat had naar mijn mening v Hooydonk er veel eerder in moeten gooien en inderdaad wat de Boer zei 1 op 1 spelen. Gisteren stond er geen middenveld op het veld. Sla dan het middenveld over en gooi alle ballen naar v Hooydonk. Je hebt niks aan vd Vaart als ie half speelt. En wat Reiziger doet is leuk,maar kan geen bal voorzetten. Hij had de tweede helft Ruud er meteen uit moeten gooien en met v Hooydonk moeten beginnen. Reiziger eruit en een extra middenvelder erin moeten zetten om meer druk erop te zetten. Tsjechie speelde eigenlijk maar met 1 spits (koller). Dus als je met Stam, Ooyer(de Boer) en Cocu doorschuiven als verdedigende middenvelder.Op het midden Bronkhorst en v Bommel(ben daar geen fan van) en vd Vaart als aanvallende middenvelder.
quote:Dit is de laatste keer dat ik iemand hier wil horen over het verwijderen van Kluivert.
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef pro_jeex het volgende:Seedorf zuigt net zoveel als Davids, alle twee verwijderen uit het elftal, samen met kluivert.
Dit getuigt niet van enige kennis van voetbalzaken.
quote:* pro_jeex kijkt TV en ziet dingen, heb je niet eens kennis voor nodig.
Op donderdag 11 september 2003 11:53 schreef SjarelVerklauteren het volgende:[..]
Dit is de laatste keer dat ik iemand hier wil horen over het verwijderen van Kluivert.
Dit getuigt niet van enige kennis van voetbalzaken.
quote:Weet ik, maar ik mag er toch wel op reageren.?
Op donderdag 11 september 2003 11:53 schreef Ricootje2 het volgende:[..]
Volgens mij was het geen reactie op jou!
quote:Als dit een bewuste overtreding was, dan moet hij er dus over nagedacht hebben. Nu spreek je je dus tegen.
Tuurlijk was dit bewust,
Ik zeg toch, je hebt geen tijd om na te denken. Elke verdediger doet dit per direct. Hij deed het nog wel op een proffesionele manier. Een andere scheids had er niet voor gefloten en was deze topic niet eens geopend.
quote:Ruud heeft eigenlijk nooit (veel) in Oranje gespeeld toen hij nog bij PSV speelde.
Laten we maar over v Nistelrooy praten die geen deuk in een pakje boter speelde. Wat een kneus vind ik dat. Sinds ie in Engeland speelt bakt ie er letterlijk niks van in het Nederlands elftal,terwijl ie wel in Engeland weer elke wedstridj weet te scoren.
quote:Sure.
Zo zie je maar dat Engelse comeptitie weinig voorsteld.
quote:U ziet ook spoken?
Op donderdag 11 september 2003 11:54 schreef pro_jeex het volgende:* pro_jeex kijkt TV en ziet dingen, heb je niet eens kennis voor nodig.
Welke 'dingen' maken Kluivert dan tot kandidaat 'Barca-thuisblijver' voor jou.
quote:De keuze tussen een spits die er nog nooit (!), in geen enkele competitie, 20 in een seizoen ingeschoten heeft, en een spits die er (een blessure daargelaten) eigenlijk nooit minder dan 20 inschiet, is geen keuze.
Op donderdag 11 september 2003 11:57 schreef SjarelVerklauteren het volgende:[..]
U ziet ook spoken?
Waterreus
Reiziger - Stam - de Boer - Cocu
Sneijder - van Bommel
Overmars - v.d.Vaart - Kluivert - Robben
Voila: 10-0
quote:Dat wordt dus Mackaay.................
Op donderdag 11 september 2003 12:16 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
De keuze tussen een spits die er nog nooit (!), in geen enkele competitie, 20 in een seizoen ingeschoten heeft, en een spits die er (een blessure daargelaten) eigenlijk nooit minder dan 20 inschiet, is geen keuze.
en wbt. die rode kaart. Of het nou terecht was of niet, 4 felle overtredingen op rij, de tweede levert hem een waarschuwing op, de derde een gele kaart en wat doet meneer? ....
[Dit bericht is gewijzigd door MrTorture op 11-09-2003 12:33]
quote:Ik kan ook 90 minuten over het veld heenrennen... maar dat maakt mij nog geen international.
Op donderdag 11 september 2003 12:22 schreef MrTorture het volgende:
Kluivert is een luie zak
Van Nistelrooij bleef in ieder geval doorjagen en zet als het nodig is wel dat pasje extra. Kluivert zeurt al als hij een bal over 80 meter niet precies in zijn voeten krijgt.
quote:Dan stel ik wegens dit geweldige vergelijk voor dat we Tonnie van Tongeren erin zetten, die spits van Tackelende Boys 8, die er al 7 jaar lang zelfs meer dan 30 inschiet per seizoen.
Op donderdag 11 september 2003 12:16 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
De keuze tussen een spits die er nog nooit (!), in geen enkele competitie, 20 in een seizoen ingeschoten heeft, en een spits die er (een blessure daargelaten) eigenlijk nooit minder dan 20 inschiet, is geen keuze.
Makaay of Nistelrooy, ze speelden leuk omdat het team en hun medespelers volledig op hen zijn aangepast zijn daaro. Resultaten uit het verleden en heden uit clubcompeties bieden echter duidelijk geen garantie voor prestaties op nationale niveau's, getuige het keer op keer abominabele baggerspel van onze eigen Roedie.
quote:Goed plan!!! Kan nooit veel slechter zijn dan Van Nistelrooy
Op donderdag 11 september 2003 12:26 schreef SjarelVerklauteren het volgende:[..]
Dan stel ik wegens dit geweldige vergelijk voor dat we Tonnie van Tongeren erin zetten, die spits van Tackelende Boys 8, die er al 7 jaar lang zelfs meer dan 30 inschiet per seizoen.
quote:Hij speelt goed, hij heeft inzicht en inzet. Kluivert doet geen zak en hoopt op zijn "momentje".
Op donderdag 11 september 2003 12:26 schreef Chubje het volgende:
Ik kan ook 90 minuten over het veld heenrennen... maar dat maakt mij nog geen international.
quote:Heb je het nu over mij of over Van Nistelrooy?????
Op donderdag 11 september 2003 12:34 schreef MrTorture het volgende:[..]
Hij speelt goed, hij heeft inzicht en inzet.
quote:Ja en van Bommel was de beste man op het veld.
Op donderdag 11 september 2003 12:34 schreef MrTorture het volgende:[..]
Hij speelt goed, hij heeft inzicht en inzet.
quote:Kluivert heeft er in de Nederlandse MM-competitie ook nooit 20 weten te maken.
Op donderdag 11 september 2003 12:26 schreef SjarelVerklauteren het volgende:[..]
Dan stel ik wegens dit geweldige vergelijk voor dat we Tonnie van Tongeren erin zetten, die spits van Tackelende Boys 8, die er al 7 jaar lang zelfs meer dan 30 inschiet per seizoen.
quote:Ja hoor, dat waren toen ze arriveerden echt van die wereldspelers bij hun cluppies dat het hele team direct volledig op hen is ingesteld. Vooral bij Van Nistelrooy werd meteen aan Beckham, Keane en Scholes verteld dat ze in dienst van Ruud moesten gaan spelen.
Makaay of Nistelrooy, ze speelden leuk omdat het team en hun medespelers volledig op hen zijn aangepast zijn daaro. Resultaten uit het verleden en heden uit clubcompeties bieden echter duidelijk geen garantie voor prestaties op nationale niveau's, getuige het keer op keer abominabele baggerspel van onze eigen Roedie.
In de enige competitie die wel vergelijkbaar is, de Champions League, is Van Nistelrooy overigens ook al twee jaar achter elkaar topscorer.....
Makaay is zelfs bij Deportivo weggegaan vanwege het gebrek aan vertrouwen/krediet na zijn blessure....
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Strangelove op 11-09-2003 13:01]
quote:Vermoeiend hoor... steeds opstaan!
Op donderdag 11 september 2003 12:51 schreef Hawk het volgende:[..]
De meeste "inzet" ging nog zitten in het zich constant laten vallen en agressie zag ik pas toen hij al gewisseld was....
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:55 schreef Chubje het volgende:[..]
Vermoeiend hoor... steeds opstaan!
quote:Wordt Nederland geplaatst????
NYON (ANP) - De UEFA zal op haar vergadering van komende woensdag en donderdag in Bratislava de formule bespreken voor de play-offs in november. Het Nederlands elftal is na de nederlaag tegen Tsjechië in Praag (3-1) een van de tien deelnemers.De UEFA zal in Bratislava een besluit nemen om bepaalde landen te plaatsen zodat die elkaar niet kunnen treffen. De wedstrijden (thuis en uit) worden gespeeld op 15/16 en 18/19 november. Naast Nederland is Slowakije ook al zeker van een plaats in de play-offs. De overige acht worden op de laatste speeldag van de kwalificatieronde (11 oktober) bekend.
effe wat dingetjes
1. Wat nog niet genoemd is in het hele edgar davids topic is de rol van de pers. Ze hebben hun zin, maar ik vind het kwalijk dat wij in nederland altijd zo positief zijn(dit is cynisch bedoeld) over het nederlands elftal. Duitsland wordt met kutvoetbal 2e op het wk. Wij zijn de eerste die zeggen dat hun elftal geen drol voorsteld, maar ze staan daar wel. Dan kom je dus terug bij het nederlands elftal. Wk 98 was goed. Ek 2000 ook. Hoe jammer de uitslag tegen italie ook was, het was een superspannende triller(hoewel ik de wissels van rijkaard tot op vandaag nog steeds niet begrijp). Terug naar davids. Iedereen kent de verbanning na aanleiding van EK 96, net voor het WK 98 wordt davids weer teruggehaald. Hij voetbalt het best van allemaal. Dan denk ik hoe kan dat. En dan is het eerste waar ik aan denk gretigheid. Gisteren heeft Davids gefaald. Onder te hoge druk heeft hij zijn zelfbeheersing verloren. Resultaat strafschop > doelpunt > 10 man.
Mission impossible 3.
Maar het is niet alleen davids die gefaald heeft. Advocaat kan ook worden aangewezen als schuldige. Onbegrijpelijk dat hij het spitsenduo kluivert - van nistelrooij aan blijft houden als die op een wedstrijd tegen duitsland na van 2 jaar terug er werkelijk niets van bakken. Experimenteer dan eens met anderen. Mackaay- en een van hun.
Nee het was gisteren niet best vanaf het begin al. Maar het nederlands heeft weer eens laten zien dat we een net niet generatie hebben. Mentaliteit.
Dadelijk play offs tegen de gemakkelijke belgen, slovenen, ijslanders of letten. En vooraf blij zijn dat we spanje en turkije mooi niet geloot hebben. Met die instelling bepaald de media dan al de tendens. Geloof me tegen belgie(of soortgelijke ploeg) wordt het een weekje center parcs ipv portugal.
p.s. het intrview gisteren met de boer zorgt voor een nieuwe rel, het begin van het einde van advocaat.
dus volgend jaar:(3-1-3-1-2
Westerveld(stopt weleens penalties)
oude kamphuis-stam-van burrik
van bommel(hoewel hij gisteren aantoonde met van voet afspringende ballen en foutieve passes onder druk het niveau nog niet aan te kunnen)
overmars- van der vaart - sneijder - robben
mackaay-van nistelrooij
komt u maar met uw commentaar. ik ben benieuwd
quote:Dat zou ik heel triest vinden.
Op donderdag 11 september 2003 13:20 schreef Chubje het volgende:
En dan dit:
[..]Wordt Nederland geplaatst????
quote:Ik ook ...... maar ik hoop het wel!
Op donderdag 11 september 2003 13:25 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dat zou ik heel triest vinden.
quote:Kluivert is een slechte voetballer, heeft alleen maar gelukjes.
Op donderdag 11 september 2003 11:57 schreef SjarelVerklauteren het volgende:[..]
U ziet ook spoken?
in het verkeer ook al geen suc6
quote:Op het veld rijdt hij geen auto...........
Op donderdag 11 september 2003 14:03 schreef pro_jeex het volgende:[..]
in het verkeer ook al geen suc6
quote:over van nistelrooy
Op donderdag 11 september 2003 12:40 schreef Chubje het volgende:[..]
Heb je het nu over mij of over Van Nistelrooy?????
En technisch perfect speelde toch niemand
quote:Hmmm.. mijn 1ste wissel was Bosveld <-> Van Nistelrooy geweest...
Op donderdag 11 september 2003 14:54 schreef MrTorture het volgende:[..]
over van nistelrooy
Ik vond hem actiever en gevaarlijker dan Kluivert, dus ik had van Hooydonck er in gezet voor Kluivert.
Zelfde als dat ik eerder Overmars had laten staan ipv. Bosvelt erin...En technisch perfect speelde toch niemand
quote:Nah, Bosvelt was steeds een pas te laat. Hij was wel goed in het goedmaken van foutjes, maar opbouwend is hij in Oranje nooit zo sterk als bij Feyenoord... Zelfde probleem als van Bommel als je het mij vraagt...
Op donderdag 11 september 2003 14:56 schreef Chubje het volgende:[..]
Hmmm.. mijn 1ste wissel was Bosveld <-> Van Nistelrooy geweest...
quote:Dat is dus precies de grond waarop je die domme malloot van een Davids loopt te verdedigen.
Op donderdag 11 september 2003 12:26 schreef Chubje het volgende:[..]
Ik kan ook 90 minuten over het veld heenrennen... maar dat maakt mij nog geen international.
Meer dan wat zwoegende indruk maken en af en toe iemand neerschoppen doet meneer niet. Wat geeft hem het recht op speeltijd?
NIETS mevrouw, NIETS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |