Je moet hierbij denken aan een proefwerk wat je onverwachts toch gehaald hebt. Dat ene moment waarop je je bedacht dat je vriendje of vriendinnetje toch wel erg mooi was of het moment waarop je je realiseerde dat je echte vrienden hebt.
Ik zal zelf beginnen met zo'n moment uit mijn eigen leven.
Als kleine jongen (en nu nog steeds overigens) was ik gek op sneeuw. Ik droomde dan ook vaak dat het 's nachts sneeuwde. En vaak was wakker worden dan een illusie. Dan deed ik de gordijnen open en dan lag er helemaal geen sneeuw. Eén morgen was dat anders. Ik had gedroomd van hele lagen sneeuw om in te sleeen en sneeuwpoppen mee te bouwen. Toen ik wakker werd en de gordijnen open deed... lag er sneeuw.
Pure magie op dat moment! Alsof de bliksem inslaat!
Iedereen heeft wel van die dingen. Dus kom op en deel ze met ons!
Het is 6 uur. Er klinkt een huiltje uit de babykamer. Ik luister
even en draai me nog even om. Loos alarm. Het is half 7. Weer
een huiltje. Weer niks aan de hand.
Ergens tussen kwart voor 7 en half 8 klinkt serieus gehuil.
Hij is wakker en heeft honger! Ik klim mijn bed uit en ga snel
naar het toilet. Dan loop ik zijn kamertje binnen. Hij ligt zich
uit te rekken. Op zijn gezichtje verschijnt een stralende lach.
Ik til hem uit zijn wiegje en knuffel hem. Ik neem hem op mijn
arm en daal voorzichtig de trap af. Ik draai de lamp een beetje
op en leg hem op het aankleedkussen om zijn luier te verschonen.
Terwijl ik zijn slaapzak losmaak en zijn pyjamaatje openknoop rekt
hij zich nog eens lekker uit. Ik geef hem nog een zoen en weer is
daar die stralende lach.
Wat is het toch een lekker mannetje. Ik verschoon zijn luier,
knoop zijn pyjamaatje dicht en leg hem in zijn slaapzak in de box.
Even je flesje klaarmaken zeg ik, en knijp in zijn knuffelpaard,
dat vrolijk hinnikt. Ik loop naar de keuken en terwijl ik het flesje
klaarmaak hoor ik geschater uit de box. Als ik even later met het
flesje de kamer binnenloop, ligt hij met een poot van het paard
in zijn handje. Ik stop een spuugdoekje in de hals van zijn pyjama
en hij lacht. Hij weet dat hij nu zijn flesje krijgt. Ik til hem
uit de box en installeer me met hem in de stoel. Hij grijpt met
beide handjes naar de fles en begint tevreden te drinken. Het is
donker in de kamer, alleen een klein lampje brandt achter ons.
Het is genoeg om zijn gezichtje te zien. Hij drinkt geconcentreerd.
Zijn handjes zijn steeds in de weer, eentje klemt zich om mijn duim,
de ander frommelt aan het doekje of trekt aan mijn vinger. Ik heb
soms moeite het flesje vast te houden. Zijn oogjes gaan heen en weer.
Hij wil altijd graag van alles zien.
Af en toe maakt hij een geluidje. Ik kijk naar hem en geniet. Als de
fles leeg is, klinkt er een zuigend geluidje: lucht in plaats van melk.
Hij weet nu dat de fles leeg is. Goed zo, jongen, zeg ik. Ik zet de
fles op tafel en pak hem anders beet. Hij ligt nu tegen me aan en
kijkt over mijn schouder gefascineerd naar het lampje achter ons.
Hij is gek op lichtjes. Een boertje komt als vanzelf, en nog een.
Hij zucht. Zullen we weer gaan slapen? vraag ik. Hij kijkt me
lodderig aan en kijkt dan weer naar het lampje. Ik sta op
en neem hem op mijn arm, zijn beentjes als een kikkertje
gevouwen. Tot we de deur doorgaan, blijft hij naar het lampje
kijken. Dan zijn we in de gang. We gaan de trap op en raken
even verstrikt in de was die aan het rek over de trapleuning
hangt. Hij gaapt. Ik geef hem een zoen. Ik doe de deur van
zijn kamertje open, loop naar zijn wiegje en leg hem erin.
Ik stop hem in en zeg: Lekker slapen jochie, tot straks.
Hij kijkt naar me, dan vallen zijn oogjes alweer dicht.
Ik geniet er elke ochtend weer van.
op strand zitten, wel binnen, in de brigadepost.. met collega's om je heen waar je op kunt vertrouwen, kijken naar het prachtige onweer boven die prachtige zee.. heerlijk....
Wat nog mooier is voor mij, bijna onmogelijk.. is samen met iemand op strand zijn.. samen, met z'n tweeen, onder een sterrenhemel.. zand, overal.. wind.. stilte...
Ik neem niet zo snel iemand mee naar strand, omdat ik daar zo kwetsbaar ben.. omdat ik daar vooral mezelf ben....
Maar als ik er met iemand ben... *zucht*
Dat zijn de speciale momenten...
Als ik m'n vader bijvoorbeeld achter de computer zie zitten om bijvoorbeeld ff wat te typen in word (wat niet al te vaak gebeurd), en hem gewoon zie genieten van een aantal nummers die hij dan met winamp aan het beluisteren is.
Om een voorbeeld te noemen; Minnie Ripperton - Loving You
Pa had dan ooit weleens verteld dat dit nummer herrineringen opdeed uit z'n jeugd enzo.. allemaal mooie verhalen gehoord
Pas achteraf ga ik dan denken wat voor een ontzettend toffe pa ik toch heb, hoeveel hij voor me doet enz. Maar waarom ik af en toe zo bot tegen hem doe ... ? Maar toch ook hartstikke leuke momenten met hem beleef.
Als ik dat nummer van Ripperton hoor kan je wel raden waaraan ik moet denken, schiet ook bijna altijd in tranen .. best apart.
Daarnaast wel een paar keer momenten gehad waarop ik besefte wat een echte vriend/vriendin voor iemand kan betekenen. Kan hierbij niet goed meer een voorbeeld voor de geest halen.
Sorry voor het misschien vage en sentimentele stukje over m'n pa, voor mij lastig te omschrijven.
Tis wel een moment van bijna janken, maar toch geeft het een mooi gevoel...
* Gertsan kijkt nu naar een foto met dit nummer op de achtergrond: Stef Bos - Pappa...
quote:Mooi !
Op woensdag 10 september 2003 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Een stukje dat ik schreef toen mijn zoontje ongeveer 2 maanden was[..verhaal..]
Ik geniet er elke ochtend weer van.
Mijn zus kwam even later nietswetend de deur binnen en ik zag hoe haar gezicht ernstig vertrok toen ze onze verwarde en behuilde hoofden zag..
Op dat moment lag mijn opa in het ziekenhuis..aan het herstellen van een hartinfarct..en hij wist nog van niks. Hij had zoveel meegemaakt, zou hij dit overleven? Mijn vader nam ons en mijn moeder in zijn armen en zei: 'You bet babies..wij zijn een team en samen zullen we hem er doorheen slepen!' Dat was de eerste keer dat ik mijn vader zo emotioneel heb gezien.
Zoveel verdriet van elkaar aanvoelen.. en toch zoveel blijdschap dat je zo hecht met mensen kan zijn en zoveel liefde voelt, iets mooiers bestaat geloof ik niet.
PS: Even het vervolg: Mijn opa heeft het wel overleefd en wij hebben de mooiste tijden ooit met hem beleefd, we hebben hem verzorgd, samen oma gemist maar ook ontzettend veel lol gehad. Tot ons grote verdriet is hij begin augustus overleden. Uit je lijden verlost.. Wij missen hem zeer, die 5 maand heb ik voor geen goud willen missen.
Dat is mijn kleine geluksmoment. Elke keer weer.
quote:Ik moet zeggen dat ik terug kijk op mijn school tijd met veel vlinders in mijn buik. En niet door jongens, maar door de leuke tijden.
Op woensdag 10 september 2003 21:57 schreef Wuder het volgende:
Beste is nog steeds mijn schooltijd (Dank god dat ik nu nog steeds op school zit) Je kent de mensen nu al heel wat jaartjes en met z'n allen soms gewoon even in iemands tuin zitten en gezellig de hele avond praten en bier drinken! Ik kan er gewoon niet genoeg van krijgen!
quote:Idem! als tara midden in de nacht mompelt: ik houd van je meiske, dan schiet ik soms helemaal vol!
Op donderdag 11 september 2003 04:03 schreef chappie het volgende:
als ik bij mn vriend slaap, we midden in de nacht half wakker worden en ik hem, terwijl hij me vastpakt, half slapend hoor zeggen 'ik hou van jou poessie'.............
quote:
Op donderdag 11 september 2003 03:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als het publiek begint te "juichen" tijdens een break van een erg goed nummer wat je op dat moment draait...
Als ik er nu eentje uit zou lichten, zou het een mooi moment tijdens mijn vakantie naar Egypte van afgelopen maart zijn. Deze hele vakantie was een mooi moment trouwens: eerste echte 'grote' vakantie, eerste keer vliegen, eindelijk het land van dat volk dat mij zo fascineert zien, samen met mijn vriend...
Tijdens de Nijlcruise, die echt geweldig was, stond ik 's avonds laat alleen op het dek, te genieten van de avondwarmte en de relatieve rust: op het water was het lekker rustig, achter mij hoorde ik het rumoer van de stad Aswan.
Ik keen naar boven en zag Orion, een heel belangrijk sterrenbeeld voor de oude Egyptenaren. Ik keek voor me en zag de verlichte ingangen van diverse in de rotsen uitgegraven tombes van belangrijke edelen uit oude tijd en ik keek achter me en zag de lichtjes van het stadje Aswan....en ik voelde me helemaal happy: de moderne Egyptenaren achter me, de oude Egyptenaren voor me in die tombes en de eeuwige Egyptenaren boven me in de hemel....
Ik ben gek op Egypte en zijn bewoners
quote:mijn ketting, welke enorm veel waarde voor mij heeft, toen ik die zag, ik kocht em in a'dam, ik was er de hele dag mee bezig, het was precies een betekenis van mijn Grote passies. -liefde en vampieren (jah psych is ook passie, maar hoe is dat in een ketting te uiten
Op woensdag 10 september 2003 20:03 schreef Frenkie het volgende:
Omdat op deze grijze wat positiefs nooit kwaad kan. Hier een superpositief topic
Iedereen heeft wel van die korte momenten van totaal geluk. Vaak zijn dit kleine onverwachte gebeurtenissen die voor anderen weinig voorstellen, maar die jou op dat moment heel gelukkig maakten.Je moet hierbij denken aan een proefwerk wat je onverwachts toch gehaald hebt. Dat ene moment waarop je je bedacht dat je vriendje of vriendinnetje toch wel erg mooi was of het moment waarop je je realiseerde dat je echte vrienden hebt.
Ik zal zelf beginnen met zo'n moment uit mijn eigen leven.
Als kleine jongen (en nu nog steeds overigens) was ik gek op sneeuw. Ik droomde dan ook vaak dat het 's nachts sneeuwde. En vaak was wakker worden dan een illusie. Dan deed ik de gordijnen open en dan lag er helemaal geen sneeuw. Eén morgen was dat anders. Ik had gedroomd van hele lagen sneeuw om in te sleeen en sneeuwpoppen mee te bouwen. Toen ik wakker werd en de gordijnen open deed... lag er sneeuw.Pure magie op dat moment! Alsof de bliksem inslaat!
Iedereen heeft wel van die dingen. Dus kom op en deel ze met ons!
Dus sindsdien, adoreer ik dat ding .
.
Mijn vriendjes hadden vroeger allemaal een nintendo 8bit. Ik niet.. toen wij er 1 in huis kregen, was zo'n moment. Ik was toen 7 of 8.
Toen de relatie met mijn ex begon. Ze stuurde me een sms dat ze me wel erg leuk vond. Ook zo'n moment.
Als je voor de eerste keer xtc slikt en het begint te werken. Da's het gexte wat er is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |