Niet dat ik wel goed kan zingen, maar ik doe er verder dan ook geen pogingen toe.
Jim is net zoals K-otic, of Starmaker een eendagsvlieg, die men over 3 jaar niet meer kent.
quote:Ha, cue Marky..
Op donderdag 2 oktober 2003 16:25 schreef Borknagar het volgende:
Jim zingt alsof hij verkouden is vind ik. Meer door zn neus ofzo...
En daarbij zingt hij vals.
quote:Hoe kan dat nou laten zien dat Jim groeit? Dat nummer is toch in dezelfde tijd opgenomen als dat Tell Herr, gewoon tijdens de opname van zijn album
Op woensdag 10 september 2003 20:32 schreef happyme28 het volgende:
Eindelijk, een topic over Jim in het muziekforum. Top!En ook al was Jim tijdens Idols al mijn favoriet, ik was niet echt te spreken over Tell her. Ik ben het absoluut eens dat This love is real een veel betere plaat is. Ook al leek de intro sprekend op Scandalous van Mis-teeq het is een compleet ander nummer en laat zien dat Jim ontzettend groeit.
En over Jim (en de rest van de Idols kliek): Diep treurig dat er zoveel geld wordt gepompt in een stelletje kindertjes die nog niet eens het lezen van noten of het bespelen van een instrument machtig zijn. Maar ja, het levert uiteraard meer op dan het kost.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 17:31 schreef Metal_Mart het volgende:
Hoe kan dat nou laten zien dat Jim groeit? Dat nummer is toch in dezelfde tijd opgenomen als dat Tell Herr, gewoon tijdens de opname van zijn album
De versie van Tell Her op het album is heel anders dan de single. En veel beter ingezongen.
quote:Eigenlijk heeft de poster hiervoor het al enigszins geschreven, maar de single Tell her is ongeveer een half jaar voor This love is real opgenomen. Tell her al voor het einde als Idols en This love is real is als bijna laatste van het album opgenomen.
Op donderdag 2 oktober 2003 17:31 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
Hoe kan dat nou laten zien dat Jim groeit? Dat nummer is toch in dezelfde tijd opgenomen als dat Tell Herr, gewoon tijdens de opname van zijn album
t Is gewoon een kwestie van marketing door PR mensen die bepalen welke single wanneer wordt uitgebracht, waarna zn plaatjes tegen betaling kunnen worden geplugd bij de zenders.
De volgende single The way it goes die eind oktober uitkomt zal weer een heel ander geluid laten horen en naar mijn idee een zeer goede keuze als 3e single.
Overigens:
Jim geeft 13 december een concert in de Heineken Music Hall en zingt ook mee op de single voor BNN waarvan de clip vanaf 13 oktober op TMF te zien zal zijn.
quote:Onzin!
Op donderdag 2 oktober 2003 16:25 schreef Borknagar het volgende:
Jim zingt alsof hij verkouden is vind ik. Meer door zn neus ofzo...
En daarbij zingt hij vals.
Jim zingt niet vals. Als jij vind dat Jim vals zingt dan heb je werkelijk geen verstand van zang/muziek
Verder maak ik er geen woord meer aan vuil.
Overigens zien ze het nog steeds met hem zitten.
Op 13 december 2003 zingt Jim de sterren van de hemel in de Heineken Music Hall. En jij kunt daar bij zijn! Tenminste,
als je tussen 18 okt. en 7 nov. bij C1000 zes multipacks of zakken Minis van Mars®, Bounty®, Snickers®, Snickers Cruncher®, Twix® of
Milky Way® of verpakkingen Bisc&® koopt en ons laat weten waarom jij dit concert van Jim niet kan en mag missen.
Niet iedereen kan zeggen dat ie elk instrument 'goed' kan bespelen, en daarbij... je ontkent niet dat het klinkt alsof ie verkouden is
quote:Muziek is wat anders dan zang. Overigens is het een kwestie van een goed gehoor om te horen of iemand wel of niet vals zingt helaas heeft het gross van de mensen niet eens door wanneer iets vals is. Mensen lopen te roepen dat Jim vals zingt maar staan wel bij de concerten van de Stones of David bowi uit hun dak te gaan en dan hebben we het nog niet over al de metal shit waarbij vals eerder regel is dan uitzondering. Ze lopen weg met de Dijk of van Dikhout wat trieste dieptepunten zijn als het om zuiver zingen gaat.
Op vrijdag 3 oktober 2003 08:54 schreef Borknagar het volgende:
Ik heb wel degelijk verstand van muziek...Niet iedereen kan zeggen dat ie elk instrument 'goed' kan bespelen, en daarbij... je ontkent niet dat het klinkt alsof ie verkouden is
Persoonklijk vind ik dat Jim wel een prettige stem heeft. We zijn de laatste jaren overstelpt met een stelletje verwijfde mannetjes in de muziek. Hoog en ijl is het credo geweest. Nu hebben we er eindelijk weer eens eentje met een sonoren zware stem and i like it. Het is een kwestie van smaak.
En ik heb wel een oor voor vals of niet... Inderdaad, in de single zingt Jim niet vals, en op het album ook niet, maar live (op tv dan he) zong ie wel degelijk vals, en niet zomaar ook nog niet.
Op geen enkel album word tegenwoordig nog vals gezongen (behalve als het expres gebeurt). Luister maar eens naar Dimmu Borgir, die grunten dan wel, en dat kan niet iedereen waarderen, maar het is niet vals. En hun clean-vocals ster ICS VORTEX zingt alles behalve vals.
maargoed... dat is een voorbeeld.
De enige reden van Jims succes is zn uiterlijk, zonder haar op borst of kin, waar de meisjes van 10 tot 15 op vallen. Als die jongen dadelijk ouder is zal hij of 'gewoon'' werk hebben omdat hij een eendagsvlieg was, of hij zal zich daadwerkelijk als een groot artiest ontpoppen, maar zal niet bij de doelgroep waarvoor die gemaakt is blijven.
Het is nou eenmaal zo dat de maatschappij tegenwoordig gebaseerd is op uiterlijk, en niet op kwaliteit...
Daarbij vind ik dat een artiest minstens zijn/haar teksten zelf moet maken, en duidelijk moet weten waarover hij/zij spreekt. En als Jim gaat komen met Tell her you love her.... Hij is 16 of 17... hoeveel kun je afweten van liefde als je rond die leeftijd 'knap' bent. Het gros van de liefjes die je dan hebt komt dan af op je uiterlijk.
I rest my case!
quote:Ik heb een absoluut gehoor en nee dat is niet altijd een pretje en zeg niet dat er op CDees niet vals wordt gezongen want dat wordt er helaas wel degelijk. Moet wel eerlijk toegeven dat het bij snel geproduceerde producten is maargoed.
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:24 schreef Borknagar het volgende:
Het is inderdaad een kwestie van smaak, maar dat de stones vals zingen... ja die hebben nu eenmaal een cultstatus gekregen en daardoor is het niet erg. Maar ik vind het zelf niet gaaf als hun ook vals zingen.En ik heb wel een oor voor vals of niet... Inderdaad, in de single zingt Jim niet vals, en op het album ook niet, maar live (op tv dan he) zong ie wel degelijk vals, en niet zomaar ook nog niet.
Jim heeft in de uitzendingen van Idols zeggen en schrijven drie keer misgekleunt en aangezien jij hem daarna niet meer hebt gehoord blijkbaar kan je niet echt oordelen daarbij wil ik nog aantekenen dat Jim nooit playbackt dus de kans op een valse noot is altijd groter als je dat risico neemt. Jim was van de mannelijke vocalisten de beste van het stel. Jamai kleunde iedere uitzendign wel mis.
quote:Tuurlijk is het uiterlijk van belang maar dat is bij iedere artiest zo. Zelfs het compleet verneukte uiterlijk van Michael Jackson is van belang. Uiteindelijk wil het oog ook wat. Het helpt Jim wel degelijk maar het werkt hem ook tegen. Hij moet veel harder vechten om serieus genomen te worden. Niet zijn fans maar juist zijn kritiecasters focussen op zijn uiterlijk en hebben dan ook gelijk het is mooi dus het kan niet zingen wat een voilledige kortzichte opmerking is. Het is mooi dus we hoeven verder niet meer te luisteren.
De enige reden van Jims succes is zn uiterlijk, zonder haar op borst of kin, waar de meisjes van 10 tot 15 op vallen. Als die jongen dadelijk ouder is zal hij of 'gewoon'' werk hebben omdat hij een eendagsvlieg was, of hij zal zich daadwerkelijk als een groot artiest ontpoppen, maar zal niet bij de doelgroep waarvoor die gemaakt is blijven.Het is nou eenmaal zo dat de maatschappij tegenwoordig gebaseerd is op uiterlijk, en niet op kwaliteit...
quote:Dat is ook compleet onzin. Het is mooi als een zanger zijn eigen nummers schrijft. Jim heeft dan ook op zijn album de tekst van You need love zelf geschreven (naar aanleiding van de dood van zijn opa) en hij heeft met Jamai samen het nummer she is gone geschreven.
Daarbij vind ik dat een artiest minstens zijn/haar teksten zelf moet maken, en duidelijk moet weten waarover hij/zij spreekt. En als Jim gaat komen met Tell her you love her.... Hij is 16 of 17... hoeveel kun je afweten van liefde als je rond die leeftijd 'knap' bent. Het gros van de liefjes die je dan hebt komt dan af op je uiterlijk.I rest my case!
Maargoed volgens deze redenering vallen er veel af. Sinatra stelde natuurlijk ook niets voor.
En een 16 jarige tegenwoodig heeft vaak al heel wat liefjes achter zich neemt niet weg dat het altijd moeilijker is om nummers over de liefde te zingen maar als het allemaal zijn huidige belevingswereld zou zijn dan beland je bij alle 14 schuin van Jim want ik neem aan dat hij net als ieder andere 16 jarige op dit moment het meest met zijn pik denkt.
quote:1. Jij hebt blijkbaar wel alle metal gehoord, want je kunt in een post hiervoor wel de bewering doen dat bij ''metal shit'' vals eerder regel dan uitzondering is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:48 schreef marky het volgende:Jim heeft in de uitzendingen van Idols zeggen en schrijven drie keer misgekleunt en aangezien jij hem daarna niet meer hebt gehoord blijkbaar kan je niet echt oordelen daarbij wil ik nog aantekenen dat Jim nooit playbackt dus de kans op een valse noot is altijd groter als je dat risico neemt.
2. Applaus dat ie niet playbackt. Is dat een prestatie? Ik vind het niet meer dan normaal.
-edit: offtopic verwijderd.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-10-2003 16:48]
quote:Metal shit is niet mijn ding zeg maar. Ik heb er wel redelijk veel van gehoord. Broer met een bijzondere smaak zeg maar. Kan mij niet bekoren en het is vaak vals. Zang is bij metal nu niet meteen het belangrijkste.
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:13 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
1. Jij hebt blijkbaar wel alle metal gehoord, want je kunt in een post hiervoor wel de bewering doen dat bij ''metal shit'' vals eerder regel dan uitzondering is.
quote:Jij kan het normaal vinden maar het is niet echt veel voorkomend heel wat gevestigde artiesten playbacken.
2. Applaus dat ie niet playbackt. Is dat een prestatie? Ik vind het niet meer dan normaal.
-edit: offtopic verwijderd.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-10-2003 16:49]
Ik bedoelde het serieus. Maar kan me echt niet voorstellen dat je dat als volwassen man leuk vindt.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-10-2003 16:51]
quote:YEAH RIGHT!!!...luister maar eens goed naar wat ze zingen...kijken wat je dan zegt
Op zaterdag 4 oktober 2003 16:45 schreef marky het volgende:[..]
...Zang is bij metal nu niet meteen het belangrijkste....
[..]-edit: offtopic verwijderd.-
99,99% van de teksten die in metal gezongen worden hebben een boodschap....
ontopic: of je Jim goed vindt of niet..blijft een kwestie van smaak....ik vind dat hij zuigt...maja...dat is dan weer mijn smaak
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-10-2003 16:56]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-10-2003 18:16]
quote:Ik zie niet goed in wat Homo en Jim met elkaar te maken hebben.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Kan deze misschien blijven staan? Ik wil alleen even vragen Seborik, ik draag die geaardheid niet aan als scheldwoord of om er iets raars mee te zeggen. Het feit dat het weggehaald wordt maakt dat het als scheldwoord wordt gezien, terwijl ik het zelf niet zo bedoeld heb. Maar er bestaat toch zoiets als de homo top 100???? Waarom is het dan raar als ik zoiets vraag? Graag een antwoord zonder het blindelings deleten aub.
Volgens mij barst de metalscene ook van de homo's. Er lopen flink wat leernichten rond met allerlij ringen op plaatsen waar veel metal liefhebbers ze ook hebben. Het is overigens nog nooit in mijn hoofd opgekomen om jouw te vragen of je soms homo bent omdat je van metal houdt. Ook is drugs/drank/skinhead zeer nauw verwand aan de metal maar ik heb ook niet aan jou gevraagd of je een verslaafde hitler aanhanger bent.
Kortom ben je zeer dom aan het lullen.
quote:Lees de eerste post. Je hele opmerking was suggestief en als flame op te vatten, aangezien daar klachten over kwamen door een persoon die hier veel post en ik geen zin heb in regelrechte flames tussen jou en anderen, aangezien die persoon nogal snel door het lint gaat. Wat dan ook de reden is dat er in dit topic extreem streng gemod wordt, kan die opmerking in dit topic niet door de beugel.
Op zaterdag 4 oktober 2003 17:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Kan deze misschien blijven staan? Ik wil alleen even vragen Seborik, ik draag die geaardheid niet aan als scheldwoord of om er iets raars mee te zeggen. Het feit dat het weggehaald wordt maakt dat het als scheldwoord wordt gezien, terwijl ik het zelf niet zo bedoeld heb. Maar er bestaat toch zoiets als de homo top 100???? Waarom is het dan raar als ik zoiets vraag? Graag een antwoord zonder het blindelings deleten aub.
Er is kennelijk behoefte aan kinderachtig modden in sommige topics, dan kan het gegeven worden ook. Voor een nadere discussie verwijs ik je naar dit topic waar o.a. dit soort dingen naar voren zijn gekomen: Muziek-forum splitsen?
Verder had dit ook in het feedbacktopic van muziek gekund. Nu weer ontopic, reacties op deze post kunnen in het feedbacktopic. Staan ze hier, worden ze verwijderd.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 04-10-2003 18:24]
quote:Had Hind het uiterlijk van Yuli gehad was ze ook niet verder gekomen dan de derde ronde en hadden we er nu ook niets meer van gehoord.
Op donderdag 9 oktober 2003 11:23 schreef Vamos het volgende:[..]
Doet er niet toe. Hind was er op eigen kracht wel gekomen. Ze had al de finale van de soundmix show bereikt. Jim mag God op zijn blote knietjes bedanken dat hij er leuk uitziet en dat hij Jessie leuk bracht tijdens de workshop anders had hij het kunnen shaken.
anyway, we wachten af en over een jaartje of 5 mag je me uitlachen of gelijk geven
quote:Het stuk tussen laag en kopstem is nog niet stabiel doordat hij nog last heeft van de baard in zijn keel maar dat is een kwestie van tijd.
Waar is trouwens die kopstem van Jim gebleven? Volgens mij had het beloofd om 'm veel vaker te gebruiken. Jammer dat hij niet vloeiend op zijn kopstem kan overgaan. Gebrek aan zangtalent noemen we dat
quote:Ik vind dat Jim niet vals zingt. Heb ik overigens nooit gezegd. Alle idols kunnen goed live zingen, dat is duidelijk gebleken tijdens de live uitzendingen.
Op donderdag 9 oktober 2003 20:52 schreef marky het volgende:
Het stuk tussen laag en kopstem is nog niet stabiel doordat hij nog last heeft van de baard in zijn keel maar dat is een kwestie van tijd.
Ik vind alleen dat hij een heel erg beperkte lage eentonige stem heeft en dat staat de meeste mensen tegen. Elke uithaal is op dezelfde toon en dan laat ie zijn stem soms nog heel erg trillen (maar goed, dat is nu eenmaal populair momenteel). Ik vond die kopstem dingetjes tijdens de uitzendingen extreem geforceerd. Ze hadden totaal geen functie anders dan te 'laten zien' dat hij ook hoog kan zingen. Terwijl in feite hij alleen maar liet zien dat er een groot gat zit tussen zijn zangstem en zijn kopstem en dat hij het niet aan elkaar kon rijgen... iets wat Hind & David bijvoorbeeld wel lieten horen.
Mocht Jim in een soap belanden krijgt hij echt niet meer respect. Om in een soap te belanden hoef je maar aan 1 eis te voldoen:
- er leuk uitzien
Ik heb meer respect voor ex-idols die in musicals belanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |