abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14149954
quote:
op zondag 26 oktober 2003 16:01 schreef akkersloot het volgende:

[..]

moeten we voor die onderbouwing god er bij halen soms ?

het zou al heel wat schelen als je ophoudt met elke keer vergelijkingen met het nazisme als "onderbouwingen" erbij te halen.
Unox, the worst operating system.
pi_14155155
schorpioen je maakt een grapje zeker...

ik heb het met ijeetjer erover gehad en die zei dat ik natuurlijk wel een nieuw topic mocht openen, vroeg ik het hier, maar kreeg ik geen enkel antwoord van jou.

quote:
geplaatst door #ANONIEM op zondag 26 oktober 2003 13:53
verzoek om hier een nieuw topic te starten over de dogonstam
en vervolgens ga je stellen dat ik dezelfde argumenten aanhaal terwijl ik nu juist heb aangetoond dat de kennis al daadwerkelijk aanwezig was?

en om antwoord te geven op de vraag van viola_holt: met kennis ga je voorzichtig om, na 15 jaar hebben ze je vertrouwen wel gewonnen, denk je dat ze zomaar informatie weggeven aan een 2e expeditiegroep..? of zou het ook zo kunnen zijn dat ze die kennis alleen geven aan mensen die ze vertrouwen na bijvoorbeeld 15 jaar !

het is nu wetenschappelijk onderbouwd, en het andere topic staat op het truth kanaal. ga je hem daar dan ook weghalen of moet ik concluderen dat jij kan stellen dat de kennis van de dogonstam niet al in de 13e eeuw aanwezig was? het is nu juist wetenschappelijk onderbouwd dus het lijkt me juist best wel nuttig dat dat topic geen slotje kreeg. maar ja zal wel, blijft het vast ook in truth kanaal of niet.

herhaling in de argumenten is slechts het gevolg ervan dat je niet beseft dat de argumenten nu wetenschappelijk onderbouwd worden, dus haal dan gewoon het andere topic hierheen terug. want is niet echt goed dat je een dergelijk topic nu hier uit wfl verwijderd.

zondag 26 oktober 2003 @ 20:25:45 #203
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_14156065
quote:
op zondag 26 oktober 2003 16:24 schreef schorpioen het volgende:

het zou al heel wat schelen als je ophoudt met elke keer vergelijkingen met het nazisme als "onderbouwingen" erbij te halen.

het zou ook helpen als jij de ijzeren vuist van godwin's law minder zou hanteren.
Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  maandag 27 oktober 2003 @ 10:25:04 #204
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14166935
quote:
schorpioen schreef- edit - opzouten met deze smakeloze bagger.
een recensie uit een andere topic over de bekering van pimon wiesenthal. [het hitlerdom]
quote:
een vermakelijk stukje parallel aan het verhaal dat over saulus is overgeleverd en opgetekend. ik vind het leuk gevonden om aan te tonen hoe vanuit mensen een ideologie tot levensanker zou kunnen worden verheven. waarschijnlijk was oog hiervoor niet de geëigende plek?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_14171365
quote:
op maandag 27 oktober 2003 10:25 schreef akkersloot het volgende:

[..]

een recensie uit een andere topic over de bekering van pimon wiesenthal. [het hitlerdom]
[..]

ja, en?
sorry, maar je stukje schoot mij persoonlijk in het verkeerde keelgat, blijkbaar heeft niet iedereen er dezelfde mening over. dat kan.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 30 oktober 2003 @ 19:09:29 #206
60090 Akkersloot
pi_14256662
quote:
op maandag 27 oktober 2003 13:48 schreef schorpioen het volgende:
ja, en?
sorry, maar je stukje schoot mij persoonlijk in het verkeerde keelgat, blijkbaar heeft niet iedereen er dezelfde mening over. dat kan.
misselijk van een satire ? sommige mensen werden misselijk na het lezen uit de koran maar dat kan jij je waarschijnlijk niet voorstellen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_14258197
quote:
op donderdag 30 oktober 2003 19:09 schreef akkersloot het volgende:
misselijk van een satire ? sommige mensen werden misselijk na het lezen uit de koran maar dat kan jij je waarschijnlijk niet voorstellen.
akkersloot, jouw manier van denken en redeneren kleurt een heel forum. je past goed op geen foute bewoordingen te gebruiken.
maar ook zonder foute bewoordingen kun je aardig sfeerverziekend werken.

ik raad je dringend aan je manier van posten een beetje minder 'akkersloterig' te maken. je zal zeker begrijpen wat ik bedoel, ik ga er in ieder geval niet verder op in. dan hebben we dáár weer een 5 topics-discussie over.

doe je dit niet dan zullen we ons zeker over een algehele ban beraden. niet omdat je foute woorden gebruikt. maar de opdringerigheid, de onverdraagzaamheid gaan op een gegeven ogenblik dermate irriteren dat we niet meer zullen blijven toekijken.

vrijdag 31 oktober 2003 @ 06:03:08 #208
60090 Akkersloot
pi_14266810
wat versta jij onder onverdraagzaamheid ?
de jehova's van het atheïsme
pi_14275365
het wordt een wisselwerking; inmiddels is het zo ver dat er mensen zijn die geheel de controle over zichzelf verliezen al ze jouw naam zien.
dat is tuurlijk primair hen te verwijten, maar het geeft wel aan wat voor effect jouw schrijfstijl teweeg kan brengen.
daar ligt ook het kwalijke: ik gun jou uiteraard best je eigen schrijfstijl, probleem is echter dat anderen ook zo ongenuanceerd en onverdraagzaam gaan reageren. terwijl het doel van een discussie-forum juist is om middels inhoudelijke argumentatie elkaars standpunt respectabel te maken.

ik neem aan dat je goed snapt wat ik bedoel, en doe dan ook een beroep op je redelijkheid om in ieders voordeel de communicatie open te houden. zodat eea inhoudelijk kan blijven, en de overhead aan irritaties niet buitenproportioneel gaat groeien.

zondag 2 november 2003 @ 22:41:35 #210
61982 Pie.er
For your pleasure...
pi_14332307
positieve feedback:
schorpioen is in het algemeen hartstikke goed bezig. ga zo door
  zondag 2 november 2003 @ 22:44:23 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_14332401
mja hij is betrokken en ik waardeer z'n inzet. maar ik vind dit een forum voor objectief verifieerbare discussiepunten, en daar modereert hij niet naar. dus kan ik hem ook niet heel goed bezig vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_14355560
hij is dus gewoon een baggermod. ik denk, ik zeg het maar. de ruimte die je hier vroeger had om de beheersing van de je eigen gemaakte denkbeelden op de proef te stellen (bijvoorbeeld door ze in een discussie te gebruiken), die is totaal verdwenen. de moderatie is niet de hoofdoorzaak, maar wel een belangrijke factor.

(over de users iteejer en schorpioen niets dan lof, trouwens, maar daar gaat het hier niet om.)

Wittgenstein
pi_14355576
bij wijze van proefballonnetje even een topic over een vrij eenvoudig maar interessant onderwerp.
Wittgenstein
pi_14355989
quote:
op maandag 3 november 2003 19:55 schreef koekepan het volgende:
hij is dus gewoon een baggermod. ik denk, ik zeg het maar. de ruimte die je hier vroeger had om de beheersing van de je eigen gemaakte denkbeelden op de proef te stellen (bijvoorbeeld door ze in een discussie te gebruiken), die is totaal verdwenen. de moderatie is niet de hoofdoorzaak, maar wel een belangrijke factor.
waaruit concludeer jij dat die ruimte verdwenen is? geef es wat voorbeelden, dat is nl tegengesteld aan wat we willen bereiken!
  maandag 3 november 2003 @ 20:47:36 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_14357002
ik ben overigens blij dat je mijn visie aanhangt aangaande het menselijke paradigma op de wereld, iteejer. maar dan zou het wel zo prettig zijn als logisch inconsistente topics dan ook gewoon weggebonjourd worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 3 november 2003 @ 20:51:25 #216
60090 Akkersloot
pi_14357118
quote:
op maandag 3 november 2003 19:55 schreef koekepan het volgende:
hij is dus gewoon een baggermod ...

(over de users iteejer en schorpioen niets dan lof, trouwens, maar daar gaat het hier niet om.)

wie bedoel je dan met die baggermod ?
pi_14360108
quote:
op maandag 3 november 2003 20:47 schreef speknek het volgende:
ik ben overigens blij dat je mijn visie aanhangt aangaande het menselijke paradigma op de wereld, iteejer. maar dan zou het wel zo prettig zijn als logisch inconsistente topics dan ook gewoon weggebonjourd worden.
ik hanteer een beetje het 'voor elk wat wils' principe. als ik op mijn eigen smaak af zou gaan zou ik 50% hier (ook in truth!) dichtgooien
maar juist als mod dien je imo ieder een kans te geven.
doch als jij topics kan voordragen voor sluiting zal ik dat zeker serieus bekijken
  maandag 3 november 2003 @ 22:52:30 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_14361205
dat zou alleen oud zeer zijn, dus er hoeven geen slotjes meer op. maar een voorbeeld:
hemel en hel deel 2

daar kan je vanuit een logisch standpunt helemaal niets mee. de zaken zijn niet kenbaar en niet objectief verifieerbaar. ook topics over gevoelskwesties die niet puur analytisch zijn waaieren alle kanten op omdat ze niet objectief te verifieren zijn.

pi_14361460
quote:
op maandag 3 november 2003 22:52 schreef speknek het volgende:
dat zou alleen oud zeer zijn, dus er hoeven geen slotjes meer op. maar een voorbeeld:
hemel en hel deel 2

daar kan je vanuit een logisch standpunt helemaal niets mee. de zaken zijn niet kenbaar en niet objectief verifieerbaar. ook topics over gevoelskwesties die niet puur analytisch zijn waaieren alle kanten op omdat ze niet objectief te verifieren zijn.

ik snap wat je bedoelt ja.
sluiten is wel een uiterste. ik had me voorgenomen om hier weer wat vaker op wfl te komen om schorpioen niet alles alleen op te laten knappen, ik zal proberen dergelijke puur subjectieve belijdenissen hier wat bij te sturen.
  maandag 3 november 2003 @ 23:13:36 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_14362026
dank je, hij zal het alleen niet met je eens zijn .
ik ben zelf ook allerminst een slotjespersoon, maar ik irriteer me er soms aan dat van die discussies ellenlang doormodderen zonder uberhaupt een valide discussiepunt. als ik dan aantoon waarom het logisch fout is leest iedereen eroverheen. soms is het naar mijn idee beter het topic na een logisch verweer (maar alleen als dit sluitend is) stop te zetten en de topicstarter met een nieuw idee te laten komen.
ik denk (hoop) dat de users dan vanzelf weer eens filosofisch kunnen groeien, zoals ik (eigendunk) dat ook via fok heb gedaan.
pi_14362620
quote:
op maandag 3 november 2003 23:13 schreef speknek het volgende:
dank je, hij zal het alleen niet met je eens zijn .
ik ben zelf ook allerminst een slotjespersoon, maar ik irriteer me er soms aan dat van die discussies ellenlang doormodderen zonder uberhaupt een valide discussiepunt. als ik dan aantoon waarom het logisch fout is leest iedereen eroverheen. soms is het naar mijn idee beter het topic na een logisch verweer (maar alleen als dit sluitend is) stop te zetten en de topicstarter met een nieuw idee te laten komen.
ik denk (hoop) dat de users dan vanzelf weer eens filosofisch kunnen groeien, zoals ik (eigendunk) dat ook via fok heb gedaan.
het valt me op hoe weinig aandacht er is voor mijns inziens zeer interessante onderwerpen die een filosofische ondertoon hebben.
daar bedoel ik echt niet mijn eigen schaarse onderwerpen mee hoor

sluiten, tja, om zaken dicht te gooien omdat ze niet aan het oordeel van een mod voldoen is niet erg aardig.
ik of jij kan wel denlken dat iets sluitend is dichtgetimmeerd, maar anderen moeten misschien nog overtuigd worden, of hebben een andere hoek van inval.
het blijft een discussieforum..

dinsdag 4 november 2003 @ 15:29:57 #222
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14378178
quote:
op zondag 2 november 2003 22:44 schreef speknek het volgende:
mja hij is betrokken en ik waardeer z'n inzet. maar ik vind dit een forum voor objectief verifieerbare discussiepunten, en daar modereert hij niet naar. dus kan ik hem ook niet heel goed bezig vinden.
inderdaad, de meeste topics hier zijn zodanig vaag dat het beter naar tru geschopt kan worden.

[dit bericht is gewijzigd door thabit op 04-11-2003 16:27]

pi_14378967
quote:
op dinsdag 4 november 2003 16:16 schreef thabit het volgende:
inderdaad, de meeste topics hier zijn zodanig vaag dat het beter naar tru geschopt kan worden.
tru is geen synoniem voor vaagheid hoor
er staat nou eenmaal 'l' in wfl, levenbeschouwing hóeft niet altijd rechtlijnig te zijn. mits te beargumenteert, kan dat hier ook zijn plaats hebben.
pi_14379104
quote:
op dinsdag 4 november 2003 15:29 schreef christine het volgende:
zonder kruis geen kroon, zonder hel geen hemel lijkt onnodig lang open??
ja, tis tuurlijk niet veel meer daar heb je wel gelijk in

maar kennelijk is er behoefte aan een plek waar men kan slowchatten en onzinnen 'op niveau', het zg. '(il)logisch lallen'.
men lalt nog, en zolang het alleen maar daar is..

vind je dat zoiets moet kunnen, of toch eigenlijk niet?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')