abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 september 2003 @ 21:39:25 #176
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13321821
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 21:28 schreef Carn het volgende:

[..]

Rick Lathams Advanced Funk Studies. Ben je nog wel even zoet mee Ik heb em "bijna" uit, ik gok nog 3 maanden ofzo...toch 13 maanden flink mee bezig geweest

is idd leuk boekje!
mijn leraar heeft wat leuke ( en vooral moeilijke ) stukken uit wat boeken van bekende drummers gehaald... ik zal eens kijken welke boeken! is zo fet... jungle beats enzo
pi_13322948
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 15:22 schreef Yokozuna het volgende:
Je hebt nu dunne stokken toch? sd9's, hoog getal-> dun. Je hebt 2 verschillende hout soorten voor 95% van alle stokjes, Hickory en Mapple. Mapple schijnt wat lichter te zijn. Als je mapple stokjes hebt (volgens mij wel), zou ik dan switchen naar Hickory.
Uhm, ik heb die sd9 van Vic Firth, nu heb ik 5a van Pro Mark en van Vater, maar die zijn dunner dan die sd9's. Dus vandaar....
Die Pro mark stokken en Vater stokken zijn Hickory, van die Firth's kan ik het nergens terugvinden, maar het voelt wel anders.
  zaterdag 20 september 2003 @ 22:42:48 #178
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13323307
volgens mij was VF altijd maple... weet niet zeker hoor...
pi_13323309
de SD serie is maple (esdoorn)

Is wat lichter dan hickory.

zaterdag 20 september 2003 @ 22:49:47 #180
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13323462
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 22:42 schreef Carn het volgende:
de SD serie is maple (esdoorn)

Is wat lichter dan hickory.

thanks!
pi_13324137
even kleine reclame:

http://www.patsticks.nl

nederlands drumstokken merk...ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar 7,25 voor een paar (waarschijnlijk goede) stokken is absoluut niet te veel!

zaterdag 20 september 2003 @ 23:18:44 #182
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324190
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 18:00 schreef search64 het volgende:

[..]

Qua prijs misschien, maar het zijn wel professionele pedalen.

Ja "mid PRICE" Maar het is wel de topreeks van Tama ja, en die kunststof carying bag die je erbij krijgt is erg handig, heb ik bij elk optreden waar ik mijn eigen drumstel meenam gebruikt. Gewoon prima pedalen voor een prima prijs.
quote:
Ben je nog wel even zoet mee
Jah, er zitten ook van die oefeningen bij voor je coordinatie, (bijvoorbeeld een apart hihat/bass patroon met je beide voeten, en daarop nog een hand ritme wat er vanaf wijkt) best frustrerend, want zoiets lukt echt niet na even kort oefenen Maar daardoor is het ook weer leerzaam en krijg je zo'n gevoel dat je iets nuttigs leert. Ik kreeg echt het gevoel van 2 jaar terug, dat je bij HET standaard ritme geen snare slag TUSSEN de hihat slagen kon krijgen

Bij drumles oefenen we wel vaker funk, ook Red Hot Chilli Peppers. Chad Smith is cool

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-09-2003 23:29]

zaterdag 20 september 2003 @ 23:21:51 #183
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13324261
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:16 schreef Carn het volgende:
even kleine reclame:

http://www.patsticks.nl

nederlands drumstokken merk...ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar 7,25 voor een paar (waarschijnlijk goede) stokken is absoluut niet te veel!

Nederlandse importeur van Balbex stokken, dat zijn dus geen nederlanste stokken, maar komen ergens uit oost europa.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:24:31 #184
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324301
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:21 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Nederlandse importeur van Balbex stokken, dat zijn dus geen nederlanste stokken, maar komen ergens uit oost europa.

Oki, maar je kunt het proberen he. 7.50 euro is niet veel Alleen toen ik het las dacht ik "die zullen vast snel splijten" ofzo... Weet jij er iets van?

Search, ben jij trouwens lid van de Slagwerkkrant? (dacht ik zomaar)

pi_13324395
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:21 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

ah okay...van de site zelf kreeg ik eigenlijk de indruk dat ze die dingen ergens hier in NL in een fabriekje in elkaar draaiden
  zaterdag 20 september 2003 @ 23:39:49 #186
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324583
Trouwens, dat "perfect pair" principe van Vic Firth is echt bullshit. Rol de stokken maar over de tafel en de ene rolt vaak zichbaar minder vloeiend of juist vloeiender dan de ander.

Wat bepaald trouwens of de ene ride een betere terugslag (van drumstokjes) geeft dan de ander? Op drumles hebben we wat A-custom bekkens en op die 22" ride ene hihat stuiteren m'n stokjes echt duidelijk beter terug dan thuis, op m'n Paiste 302's. Zijn mijn bekkens dan "zachter" ofzo?!?!

zaterdag 20 september 2003 @ 23:43:10 #187
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324663
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:30 schreef Carn het volgende:ah okay...van de site zelf kreeg ik eigenlijk de indruk dat ze die dingen ergens hier in NL in een fabriekje in elkaar draaiden
Ze hebben het op die site over Hornbeam, 10% lichter dan Hickory, maar een langere levensduur dan mapple. En het komt uit Europa, wat voor houtsoort is dat dan? Dacht dat alleen Hickory en Mapple bestond.
pi_13324688
ja, kwaliteit van legering van zo`n geperste 302 is minder dan die van een gegoten bekkens, dus er zal vast wel verschil in hardheid zijn. ook massa van het bekken is van belang.

en vic firth stokjes zijn 90% wel perfect, en dat is een hover percentage dan bij de meeste andere merken...je moet ze wel goed controleren in de shop, want vaak worden ze gewoon verwisseld met andere paren door mensen die er even mee aan het pielen zijn.

let vooral op de opdruk, die hoort bij allebei de stokken 100% gelijk te zijn kwa positie. Ook aan kleur van hout kan je zien of het uithezelfde stuk hout komt

pi_13324741
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ze hebben het op die site over Hornbeam, 10% lichter dan Hickory, maar een langere levensduur dan mapple. En het komt uit Europa, wat voor houtsoort is dat dan? Dacht dat alleen Hickory en Mapple bestond.

Maple (esdoorn). Er zijn denkik wel 20 verschillende soorten esdoorn boompjes

er bestaan ook eiken sticks

hornbeam is volgens mij een boom die in de ook in de esdoorn familie thuishoort

zaterdag 20 september 2003 @ 23:51:34 #190
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13324821
Hornbeam is dus mapple? Op de site staat juist dat Hornbeam een langere levensduur dan mapple heeft. (en mapple is ook iets lichter dan Hickory).

Nou volg ik het even niet denk ik Ik heb niet heel de site gelezen, maar gaat die bestelling op vooruitbetaling?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-09-2003 00:00]

pi_13325158
M A P L E

pi_13325185
zoals ik al zei, Esdoorn (maple) is een Type boom. Je hebt amerikaanse maple boompjes, canadese maple boompjes, in finland hebben ze finse maple boomtjes, etc, die allemaal iets andere eigenschappen hebben
  zondag 21 september 2003 @ 00:13:06 #193
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13325300
quote:
Op zondag 21 september 2003 00:07 schreef Carn het volgende:
zoals ik al zei, Esdoorn (maple) is een Type boom. Je hebt amerikaanse maple boompjes, canadese maple boompjes, in finland hebben ze finse maple boomtjes, etc, die allemaal iets andere eigenschappen hebben
Ok. Waarom kiezen ze dan zo'n ballenaam als Hornbeam? Gewoon maPLe (finnish) ofzo zou toch logischer zijn? Wel zielig voor die boompjes trouwens, krijg meteen een schuldgevoel als drummer en stap meteen over op aluminium stokjes. Dan wordt ik later misschien net zo goed als Lars Ulrich. Hell yeah!!!
pi_13325693
kweet niet. Mischien is hornbeam geen familie van esdoorn, maar vriend van me heeft met die stokjes gespeeld en hij vond het heel erg op maple lijken.
  zondag 21 september 2003 @ 10:30:24 #195
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13328863
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 23:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja "mid PRICE" Maar het is wel de topreeks van Tama ja, en die kunststof carying bag die je erbij krijgt is erg handig, heb ik bij elk optreden waar ik mijn eigen drumstel meenam gebruikt. Gewoon prima pedalen voor een prima prijs.
[..]

Heheh ik heb een tijdje terug ook dubbelbass pedalen gehaald. Van yamaha, waren de beste die ze hadden en kostten 380 euro. Maar omdat ik m'n oude inleverde werd het dus 340.. Ben best tevreden over die pedalen, vergt alleen erg veel oefening! Oja, kreeg er ook zo'n carrying bag bij, die na 20 minuten nix ermee doen, kapot was.
Relevant?
  zondag 21 september 2003 @ 11:00:17 #196
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13329191
Double bass ... duH! Ik ga gewoon lekker John Bonham achterna, qua techniek dan, niet qua drank/drugs

Die Tama hp10 heeft dezelfde cam-vorm als de Cobra, is single chain maar speelt bruut lekker.

Dat boek drumtips ga ik zeker kopen. Verder hou ik me ff aan de lessen, 4/4 ritmes nu allemaal onder de knie, inclusief de snare-slagen tussen de hihats. Lastiger is het leren van de verschillende fills ... ik speel ze vanaf papier maar krijg ze niet in m'n kop. Ik denk dat ik de 4 lekkerste eruit pak en die gewoon in m'n kop ga rammen.

Ik ben heel blij met m'n Ambassadors ... de floortom (16 x 16) klinkt nu heel lekker ... net alsof er een grote oude hond een enorme donkere blaf geeft ...

Ben nu in de fase gekomen dat ik muziek aan het indelen ben in maten, vooral in de auto ... ik zit nu te tellen in file

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 21 september 2003 @ 11:06:01 #197
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13329244
quote:
Op zondag 21 september 2003 11:00 schreef Murgen het volgende:
Double bass ... duH! Ik ga gewoon lekker John Bonham achterna, qua techniek dan, niet qua drank/drugs

Die Tama hp10 heeft dezelfde cam-vorm als de Cobra, is single chain maar speelt bruut lekker.

Dat boek drumtips ga ik zeker kopen. Verder hou ik me ff aan de lessen, 4/4 ritmes nu allemaal onder de knie, inclusief de snare-slagen tussen de hihats. Lastiger is het leren van de verschillende fills ... ik speel ze vanaf papier maar krijg ze niet in m'n kop. Ik denk dat ik de 4 lekkerste eruit pak en die gewoon in m'n kop ga rammen.

Ik ben heel blij met m'n Ambassadors ... de floortom (16 x 16) klinkt nu heel lekker ... net alsof er een grote oude hond een enorme donkere blaf geeft ...

Ben nu in de fase gekomen dat ik muziek aan het indelen ben in maten, vooral in de auto ... ik zit nu te tellen in file

dat is echt niet cool!!! je wordt er stapel gek van... op een gegeven moment kan je net als ik niet meer stil zitten en zit je zOnder dat je het weet paradiddles te slaan...
ik heb mijn klok uit mijn kamer moeten halen omdat ik van dat regelmatige getik niet kon slapen... ik ging er allemaal drumpartijen op bedenken... fase 1 is begonnen bij jou maar dat zijn nou eenmaal de bijverschijnselen van deze drug
  zondag 21 september 2003 @ 11:49:00 #198
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13330015
Whahaa! Ik had ook een klok; zelfde verhaal Iedereen op school wordt gek van me ik speel continu beats, echt niet leuk meer
Relevant?
pi_13330500
Ik koop binnenkort een paar Balbex stokken, kijken of dat beter bevalt dan mijn Vic Firth stokjes. Volgens mijn drumdocent zijn het goede stokken die nog lekker geprijsd zijn.
Live fast, die young...
pi_13332937
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:11 schreef Kaizen het volgende:
Ik koop binnenkort een paar Balbex stokken, kijken of dat beter bevalt dan mijn Vic Firth stokjes. Volgens mijn drumdocent zijn het goede stokken die nog lekker geprijsd zijn.
ik heb ze ook even bekijken en ik denk dat ik ze ga halen, spotgoedkoop en volgens mij nog goed ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')