quote:Gefeliciteerd
Op donderdag 11 september 2003 13:24 schreef twijfel het volgende:
woei!!!!
Dubbelbass is echt wel moeilijk!Ik drum net een jaartje.. maar ik wilde over een jaar ofzo een dubbele bass halen dus...
Maar ik heb em dus al gekochtIk wil wel eerst proberen met 1 been gewoon zoveel mogelijk te spelen. Dubbelbass komt later wel
Maar het is wel kicken!
't is btw die van Yamaha. Dus wel nice =] Met van die glow-in-the-dark streepjes op de rubberen 'steunen'.
De eerste dag spelen kon ik ook nog op geen enkel tempo strak dubbelbass spelen hoor, moet je je echt niet druk over maken. Dat is best normaal als je pas 1 jaar speelt. M'n drumleraar kon het wel in 1x strak, maar die drumt alweer 25 jaar ofzo. Ik zal binnenkort eens wat nummers opzoeken die makkelijk zijn en waar wat traag dubbelbass spul in zit. Je kunt natuurlijk ook met een clicktrack / metronoom meespelen, gewoon op ongeveer 110-120 BPM zetten en 16'e noten spelen.
Speel je trouwens heels-up of heel-down?
quote:Ah, die Yamaha DB pedalen met die strepen zijn inderdaad wel mooi!
't is btw die van Yamaha. Dus wel nice =] Met van die glow-in-the-dark streepjes op de rubberen 'steunen'
edit: m = n
Drumkit? Pfff Ik heb niet zulke patssets als jullie hoor, gewoon een simpel 20-14-13-12-10 Thunder setje met 14" standaard snare. Volgens ben ik de enige met bassdrum zonder resonantievel
hihat + ride: Paiste 302, 14" en 20"
China (overgekocht) 14"
2 splashes (Stagg Regular 8", Stagg Brilliant 10")
2 crashes (Paiste Alpha, 14", 16")
Shit kun je hier horen
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop1.mp3 (funk ritmes bitje onstrak, ouwe slechte opname)
Na drumles (klein bitje met dynamiek leren spelen enzo)
Betere opname: http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3 (alleen gare mp3 compressie maarja, april ergens)
Al veel te vaak gepost, moet nieuwe shit opnemen.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-09-2003 22:24]
quote:ik moet zeggen dat je een heerlijk vlotte dubbel base hebt..
Op donderdag 11 september 2003 22:18 schreef Yokozuna het volgende:
2 jaar, (2 jaar terug kreeg ik pas fatsoenlijk werk).Drumkit? Pfff
Ik heb niet zulke patssets als jullie hoor, gewoon een simpel 20-14-13-12-10 Thunder setje met 14" standaard snare. Volgens ben ik de enige met bassdrum zonder resonantievel
hihat + ride: Paiste 302, 14" en 20"
China (overgekocht) 14"
2 splashes (Stagg Regular 8", Stagg Brilliant 10")
2 crashes (Paiste Alpha, 14", 16")Shit kun je hier horen
http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop1.mp3 (funk ritmes bitje onstrak, ouwe slechte opname)Na drumles (klein bitje met dynamiek leren spelen enzo)
Betere opname: http://onlinerock.com/musicians/yokozuna//yokozuna_-_drumloop2.mp3 (alleen gare mp3 compressie maarja, april ergens)Al veel te vaak gepost, moet nieuwe shit opnemen.
ik zit nu 3 jaar in deze band... base-ment en heb ook wat opgenomen... dit is gewoon lekker met de muziek mee drummen... geen hoogstaande dingen doen... dat doe ik in me solo wel
shit is van internet af...
ik probeer het morgen te posten!
voor de rest zet je op je eerste mp3 na een verschrikkelijk snel stuk eeen HEERLIJKE beat neer moet ik zeggen... daar hou ik van!
groeten
quote:Ligt eigenlijk aan m'n mood. Als ik echt beetje power in m'n benen heb, dan speel ik vaak heel up. Op een doorsnee dag gewoon heeldown. Jij???
Op donderdag 11 september 2003 18:19 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Speel je trouwens heels-up of heel-down?
[..]
quote:Uitstekende keuze!
Op woensdag 10 september 2003 20:05 schreef search64 het volgende:
Ik gebruikte eerst Vic Firth, maar voor een arme student als ik zijn die te duur, zeker omdat ik ze op gegeven moment heel snel aan stukken sloeg. Ik vind dat de quality control van Vic te wensen overlaten. Vater is wat dat betreft een stuk beter. Momenteel speel ik op goedkope Pearl 5B's maar ik denk dat ik als ik die allemaal kapot heb gemept dat ik dan voor een Vater Fusion ga met boltip.
quote:Oh het was alleen die eerste mp3 met dubbelbass stuk hoor, ik heb 1.5 jaar in 2 pop/rock bandjes gespeeld waar ik uiteraard geen dubbelbass speelde (wel af en toe voor de grap). Voor de rest heb ik niet echt speedmetal riffs gespeeld ofzo, er zit ook geen maat in, die fills staan compleet los van mekaar enzo. Daarom is het ook "zomaar wat".
Op donderdag 11 september 2003 22:34 schreef Drumkruk het volgende:ik moet zeggen dat je een heerlijk vlotte dubbel base hebt..tallented! maar ik ben niet zo dol op van die speedmetal fills... geef mij maar mooie fills die de beat erin houden... je gaat bij veel fills uit de maat...
als solo stukje is het wel vreed.. maar ik weet niet of je in een band speelt of erin gaat spelen dan zou ik minder base gebruiken (uitzondering op vlotte dubbelbase stuk ( daar is het uiteraard voor )ik zit nu 3 jaar in deze band... base-ment en heb ook wat opgenomen... dit is gewoon lekker met de muziek mee drummen... geen hoogstaande dingen doen... dat doe ik in me solo wel
![]()
shit is van internet af...
ik probeer het morgen te posten!voor de rest zet je op je eerste mp3 na een verschrikkelijk snel stuk eeen HEERLIJKE beat neer moet ik zeggen... daar hou ik van!
groeten
Dubbelbass, daar ben ik niet perse talented in. Goeie punt op je pedalen vinden (bij heels-up) en goeie pedaalsettings gebruiken, en gewoon veel spelen. Daar had Killingcupid achteraf wel gelijk in Je kunt alles leren, alleen de ene wat sneller/trager dan de ander.
quote:Oh, ik heb ook die 7A's gebruikt. Echt een perfecte balans, sneller had ik nog niet gespeeld met stokjes, ze spleetten bij mij ook nogal snel, en ik ram ook niet harder dan de meesten denk ik. 5A's nooit gehad, wel de Vic Firth 5AX (1cm langer geloof ik), ook perfecte balans en ze spleetten niet snel. (ik heb er nog steeds eentje over, lange tijd met 2 verschillende stokjes gespeeld
Vic Firth (7A en 5A, houten tip) zijn wel fijn, maar ik sla ze persoonlijk vrij snel kapot..
En jij bent al de derde die Vater Fusions goed vind, zijn die ook een beetje betaalbaar? Want tis toch een wat exclusiever/onbekender merk, ofzo?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 15:24]
quote:betere slagtechniek leren
Op vrijdag 12 september 2003 15:59 schreef Murgen het volgende:
Erm ... ff een vraagje tussendoor. Ik zie dat er wat deuken en putjes in m'n vellen zitten. Wat denken jullie? Echte vellen erop zetten of doorslaan?
hehe, nou ja, in de verloop van tijd zal je idd wel wat deuken/putjes krijgen, maar dat heeft meer met slagtechniek te maken dan met een vel (er vanuit gaande dat je gewoon goede vellen gebruikt).
Put vorming betekend dat je eigenlijk de stok door het vel heen wil slaan, en niet mooi terug laat stuiteren bij de point of impact
quote:Nahja, verschil per stokje denk ik. Ik moet echt SUPERhard slaan als ik een putje wil maken (maar heb wel dubbellaags vellen)
Op vrijdag 12 september 2003 16:17 schreef Carn het volgende:[..]
betere slagtechniek leren
hehe, nou ja, in de verloop van tijd zal je idd wel wat deuken/putjes krijgen, maar dat heeft meer met slagtechniek te maken dan met een vel (er vanuit gaande dat je gewoon goede vellen gebruikt).
Put vorming betekend dat je eigenlijk de stok door het vel heen wil slaan, en niet mooi terug laat stuiteren bij de point of impact
Misschien heeft Murgen wel heel kleine tipjes en heel zware stokjes
quote:Het kan ook aan de spanning van je vel liggen... dan is het zo dat op de punten waar je de putjes hebt het vel slapper is... maar meestal ligt het idd aan de techniek...
Op vrijdag 12 september 2003 15:59 schreef Murgen het volgende:
Erm ... ff een vraagje tussendoor. Ik zie dat er wat deuken en putjes in m'n vellen zitten. Wat denken jullie? Echte vellen erop zetten of doorslaan?
quote:Of je drumt zoals de drummer van Nirvana vroeger deed
Op vrijdag 12 september 2003 18:34 schreef Drumkruk het volgende:[..]
Het kan ook aan de spanning van je vel liggen... dan is het zo dat op de punten waar je de putjes hebt het vel slapper is... maar meestal ligt het idd aan de techniek...
quote:KEIHARD
Op vrijdag 12 september 2003 18:37 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Of je drumt zoals de drummer van Nirvana vroeger deed
quote:Het zijn peace-velletjes ... heel dun dus. M'n slagtechniek is redelijk licht, heb m'n stokken ook niet klemvast, ze draaien zelfs wat rond tijdens het spelen.
Op vrijdag 12 september 2003 16:17 schreef Carn het volgende:[..]
betere slagtechniek leren
peace-vellen kwamen gemonteerd mee door de winkel, dat was 23-6 ... stemmen is dus hard nodig. Dinsdag krijg ik een stemlesje
quote:En soms stokjes andersom houden en raggen op de grootste crash en snare. Uiteraard met 1 meter grote slag, recht op de snare
Op vrijdag 12 september 2003 18:38 schreef Drumkruk het volgende:[..]
KEIHARD
quote:Jep, het kan best dat je dunne enkellaags velletjes hebt, daar komen makkelijker deukjes in ja. Wat voor stokjes heb je? 7A, 5A, etc?
peace-vellen kwamen gemonteerd mee door de winkel, dat was 23-6 ... stemmen is dus hard nodig. Dinsdag krijg ik een stemlesje
quote:Die dunne enkellaags velletjes heb ik dus. Net als de hihat en de crash op de nominatie om vervangen te worden. Op dit moment heb ik drie maten stokken, gewoon om uit te proberen wat het best bevalt. Allemaal onbekende merken maar hier komen ze.
Op vrijdag 12 september 2003 18:47 schreef Yokozuna het volgende:Jep, het kan best dat je dunne enkellaags velletjes hebt, daar komen makkelijker deukjes in ja. Wat voor stokjes heb je? 7A, 5A, etc?
Hit Stix 5A van een jaar of tien oud (waarmee ik in de file op m'n stuur drumde tot de airbag werd uitgevonden, toen werd het te link). Dun, licht, kleine tip, olijfvorm. En gevernisd ... speciaal.
Merkloos tussenmodel, ook olijfvormige tip.
Peace 2B ... zware grote stokken ook met een olijftip.
Echt hard meppen doe ik niet, eerder de kwaliteit van de velletjes.
quote:haha... ikke wel... dan moet je maar eens naar een concert van deze man: Kenny Aronoff... dan weet je pas wat drummen is op pure kracht..
Op vrijdag 12 september 2003 18:47 schreef Yokozuna het volgende:En soms stokjes andersom houden en raggen op de grootste crash en snare. Uiteraard met 1 meter grote slag, recht op de snare
Ken niet veel grotere houthakkers
![]()
quote:"De man met de fancy bril"
Op vrijdag 12 september 2003 19:40 schreef Drumkruk het volgende:[..]
haha... ikke wel... dan moet je maar eens naar een concert van deze man: Kenny Aronoff... dan weet je pas wat drummen is op pure kracht..
Gebruiken drummers hier trouwens vaak verschillende stokjes? Ik gebruik eigenlijk voor 90% gewoon mijn favoriete stokjes. Heb maar 2 complete paartjes liggen, en nog 2 stokjes van verschillende types/merken
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 19:50]
quote:Ik drum alleen nog maar VFAH5A
Op vrijdag 12 september 2003 19:45 schreef Yokozuna het volgende:[..]
"De man met de fancy bril"
"HET MOET GROOVEN, SNAREDRUMS ZIJN ER NIET OM TE AAIEN!"
Gebruiken drummers hier trouwens vaak verschillende stokjes? Ik gebruik eigenlijk voor 90% gewoon mijn favoriete stokjes. Heb maar 2 complete paartjes liggen, en nog 2 stokjes van verschillende types/merken
quote:Vic Firth American ..... 5A ? Wat was het ook weer.
Op vrijdag 12 september 2003 20:41 schreef Drumkruk het volgende:[..]
Ik drum alleen nog maar VFAH5A
He Carn ik vind deze Bolero's eigenlijk toch niet zo fijn, veel wrijving tegen m'n vingers. Zal wel aan mij liggen, misschien houdt ik ze toch nog te strak vast. Maar dat was een stuk minder met andere dunnere stokjes. Toen ik mijn 5AX stokje pakte (vanmiddag gespleten) ging het toch wat sneller en een stuk soepeler (betere rebound). Ik vind het vreemd, maarja. Iedereen zijn favoriete stokje dan maar, misschien verschilt het nog per stokje uit dezelfde serie ofzo. Jij speelt er iig perfect mee.
Dat "perfect pair" klopt trouwens voor geen zak, als ik de stokjes over de tafel rol zie ik nog dat ze niet perfect recht zijn, en de ene wat anders draai maakt dan de andere. Dit geldt niet speciaal voor de Bolero's, maar alle VF stokjes die ik heb geprobeert
Ik denk dat ik de volgende keer weer gewoon de good old Vic Firth 5AX stokjes haal. Daar heb ik nog geen nadelen bij ondervonden. Super rebound en balans, zat volume (1cm langer dan de 5A's) waar nodig, en gingen lang mee. Die 7A's waren ook goed, maar vond ze niet genoeg volume geven op m'n toms, en ze gingen snel stuk.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 21:41]
Ik ben er een van het vele stuiter werk dus veel roffels enzo... dan vind ik deze echt super... want op mijn bekkens heb ik hier een heeeele mooie klank mee...
quote:Ah, ze geven dus ook een lekker rebound/terugslag? Die moet ik hebben namelijk
Op vrijdag 12 september 2003 21:33 schreef Drumkruk het volgende:
American Heritage 5AIk ben er een van het vele stuiter werk dus veel roffels enzo... dan vind ik deze echt super... want op mijn bekkens heb ik hier een heeeele mooie klank mee...
Ik kan wel weer die 5AX stokjes halen, maar ik probeer liever elke keer wat anders enzo..
quote:Cool, Carn ook, maar die speelt echt prima met de bigass Bolero's
Ik ben er een van het vele stuiter werk dus veel roffels enzo...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 12-09-2003 21:48]
*terugvindpost*
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 12-09-2003 22:42]
quote:Hm, dus het is eigenlijk gewoon de 5A met ronde tip?
Op vrijdag 12 september 2003 23:20 schreef Drumkruk het volgende:
ik vind die heritage 5a echt sper lekker... lekkere balans... lekker gewone bijna ronde tip lekker fel op crashes en dof op rides...heerlijk... heerlijke terugslag... vind ik.. en ze houden prettig vast...
Ik speelde net even met m'n AX, en dat ging weer perfect! Jammer alleen dat die ovalen tips na verloop van tijd gewoon onvermijdelijk splijten, dan krijg je een doffer geluid op je ride. En dat heb ik liever niet, de ride komt nu al niet door de mix van snare en bass heen Tenzij ik de hals gebruik, natuurlijk. Dat klinkt ook wel tof vaak. Ik die trouwens altijd een strookje tape net boven het balanspunt van m'n stokjes, weet ik altijd meteen waar vast te pakken... Misschien heb je dat na een tijdje niet meer nodig omdat je zo gewend bent je stokjes op de goeie plek vast te pakken, maar ik vind het wel zekerheid geven
quote:He Maidenfan mans, neemt gij ook es wat op
Ik heb een paar Vic Firth American Classic 5A's, hét standaardsetje eigenlijk. En dat voel je ook wel, maar ze zijn goed genoeg
*terugvindpost*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |