quote:Even geen zin in specifiek zoekwerk, viel me gewoon vaak op. Deze hint mag je ter kennisgeving aannemen en snel wegwuiven, want de onvermijdelijke en vermoeiende discussie of iets wel of geen flame is gaat toch niks opleveren. En toegeven is niet jullie sterkste punt.
Op vrijdag 12 september 2003 17:59 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Kom maar...
quote:Zie mijn antwoord. Hij gaat niet op de materie in dit geval, maar verschuilt zich achter de regels. Niet alleen een goed advocaat, maar ook perfect ambtenaar dus. Even voor de duidelijkheid : ik vind dat jullie ook gewoon af en toe moeten kunnen zeiken, maar laat users dit dan ook doen, als het niet de spuigaten uitloopt.
Nee. Zie Gurgeh's post. Dat wordt ermee bedoeld.
Oh, a propos wijsheden : "Viiedki jdunjidoi hjdnui, jdejii kiaejei kaediuju", zeggen ze in een Tadjikistan in bepaalde dialecten wel eens. Het betekent : Als je te lang sommige dingen doet, en het plezier erin daalt, moet je iets anders zoeken.
quote:En ik zeg maar zo : je moet een gegeven paard niet over de balk smijten, ook goedbedoelde adviezen dus niet, indien van toepassing.
Op vrijdag 12 september 2003 18:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Een vertaald Arabisch spreekwoord luidt: 'De hond blaft, de karavaan trekt voorbij...
Ik heb daar moeite mee - om het even om welke persoon het ook zou gaan.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 18:37 schreef gelly het volgende:
Kan een mod misschien "marokkaan" in de topic titel verwerken ?Neonazi's beraamden aanslag op synagoge
quote:Ken je users, BSB is een geval apart. Zeg je er niks van dan wordt er alleen nog maar gereageerd op de domme uitspraak (die werkelijk niets met topic te maken heeft) van BSB.
Op vrijdag 12 september 2003 17:18 schreef k_a_k het volgende:
Zal best dat je die reactie van die gozert niet al te snugger vind, ik kan hem zelf overigens wel redelijk vatten en er zit best een kern van waarheid in, maar als jullie zelf hierboven in dit topic het hebben over "trollen" lijkt me dit soort opmerkingen wel een goed voorbeeld daarvan.
quote:Ja, om dezelfde reden als hierboven. Mocht je het er niet mee eens zijn kun je dat hier aangeven en niet in het topic zelf. Dit om vervuiling van topics tegen te gaan.
Maar omdat het nu gericht is tegen een mod is het meteen Feedback-voer.
quote:Het aantal "offtopic" reacties in elk willekeurig topic zijn niet te tellen. "Toevallig" dat je nu net de mijne wegedit als ik een opmerking richting jou maak, die gewoon in dat topic hoort, en niet hier in feedback. Als ik nu het hele topic zat te verzieken met voordurend offtopic gezeik dan kan ik begrijpen dat op een begeven moment de maat vol is en de zaak geedit wordt. Maar dit sloeg nergens op, was een eenmalig opmerking.
Op maandag 15 september 2003 09:48 schreef robh het volgende:
Ja, om dezelfde reden als hierboven. Mocht je het er niet mee eens zijn kun je dat hier aangeven en niet in het topic zelf. Dit om vervuiling van topics tegen te gaan.
Teentjes toch wat lang denk ik. (ik zou ook vooral niet toegeven als ik jou was nee )
quote:Als jij je geroepen voelt om mij aan te spreken op de wijze waarop ik OOG mod dan mag dat hier. In dit topic.
Op maandag 15 september 2003 10:11 schreef k_a_k het volgende:Het aantal "offtopic" reacties in elk willekeurig topic zijn niet te tellen. "Toevallig" dat je nu net de mijne wegedit als ik een opmerking richting jou maak, die gewoon in dat topic hoort, en niet hier in feedback. Als ik nu het hele topic zat te verzieken met voordurend offtopic gezeik dan kan ik begrijpen dat op een begeven moment de maat vol is en de zaak geedit wordt. Maar dit sloeg nergens op, was een eenmalig opmerking.
Teentjes toch wat lang denk ik. (ik zou ook vooral niet toegeven als ik jou was nee
)
En verder mag je kreten als "aansteller" wel achterwege laten, ik noem jou ook geen zeikwijf toch?
quote:Zucht. Het wordt me alweer te pedant hier. Wat is het toch moeilijk he, om iets toe te geven en goed te lezen.
Op maandag 15 september 2003 10:22 schreef robh het volgende:Als jij je geroepen voelt om mij aan te spreken op de wijze waarop ik OOG mod dan mag dat hier. In dit topic.
Vooral niet ingaan op de opmerking dat offtopic reacties met de duizenden worden geplaatst en je dan niet ingrijpt. Het zou een modereerbende worden als je dat moest doen. Nee, maar als meneer even een vingertje terugkrijgt dan moet dat hier in het uber-feedback topic besproken worden. Ik maakte toch geen opmerking op je modereerbeleid?! Je modereerde niet eens, je maakte zelf een opmerking richting die BSB of hoe heettie, dus je zit hier dingen te verdraaien.
Waarom wil je als mod "een aparte behandeling" krijgen door hierheen te verwijzen terwijl het gewoon een opmerking is richting jou als user richting user, en je die ook lekker kan laten staan. Dit soort editgedrag kan ik niets anders noemen als aanstellerij en kinderachtig moderen.
Laat ook maar zitten joh, je zal wel weer je dag niet hebben gehad ofzo, net zoals nu...
Wat een eigenwijs gedoe hier af en toe.
quote:Wat snap je niet? Dat een opmerking van een BSB over pedofiele priesters in Amerika erg offtopic en dom is in een topic over een verkracht meisje in Friesland? Dat er binnen no-time meer op de opmerking van zo iemand gereageerd wordt dan op het onderwerp zelf? Dat klagen over mods in het fb-topic van het betreffende subforum mag? Dat ik mn dag wel heb? Dat wanneer jij het niet met mij een beslissing eens bent je dat netjes hier post en niet gaat zeuren in het topic zelf?
Op maandag 15 september 2003 10:37 schreef k_a_k het volgende:[..]
Zucht. Het wordt me alweer te pedant hier. Wat is het toch moeilijk he, om iets toe te geven en goed te lezen.
Vooral niet ingaan op de opmerking dat offtopic reacties met de duizenden worden geplaatst en je dan niet ingrijpt. Het zou een modereerbende worden als je dat moest doen. Nee, maar als meneer even een vingertje terugkrijgt dan moet dat hier in het uber-feedback topic besproken worden. Ik maakte toch geen opmerking op je modereerbeleid?! Je modereerde niet eens, je maakte zelf een opmerking richting die BSB of hoe heettie, dus je zit hier dingen te verdraaien.
Waarom wil je als mod "een aparte behandeling" krijgen door hierheen te verwijzen terwijl het gewoon een opmerking is richting jou als user richting user, en je die ook lekker kan laten staan. Dit soort editgedrag kan ik niets anders noemen als aanstellerij en kinderachtig moderen.
quote:Ik heb een prima dag hoor
Laat ook maar zitten joh, je zal wel weer je dag niet hebben gehad ofzo, net zoals nu...Wat een eigenwijs gedoe hier af en toe.
Ik besteed zelfs mijn tijd aan jou, da's toch wel goed te noemen
quote:Friese pedo's en amerikaanse pedo's hebben raakvlakken, al zijn de verbanden die ie legt vergezocht...
Op maandag 15 september 2003 10:45 schreef robh het volgende:Wat snap je niet? Dat een opmerking van een BSB over pedofiele priesters in Amerika erg offtopic en dom is in een topic over een verkracht meisje in Friesland?
quote:Heb jij iemand erop zien reageren dan? Maar dit zal ongetwijfeld gekomen zijn door jouw preventieve mod-maatregelen.
Dat er binnen no-time meer op de opmerking van zo iemand gereageerd wordt dan op het onderwerp zelf?
quote:Laatste poging : h e t w a s g e e n k l a c h t. Verschil in interpretatie. Het was een opmerking als user tegen user.
Dat klagen over mods in het fb-topic van het betreffende subforum mag?
quote:Kijk dit bedoel ik dus met dat tolerantieniveau en ergens tegenkunnen zonder meteen de editvingers te gebruiken. En zeuren.
Dat ik mn dag wel heb? Dat wanneer jij het niet met mij een beslissing eens bent je dat netjes hier post en niet gaat zeuren in het topic zelf?
quote:Hiep hiep, hoera. En gelukkig is het een vruchtbare discussie.
Ik heb een prima dag hoor![]()
Ik besteed zelfs mijn tijd aan jou, da's toch wel goed te noemen
quote:Sorry, maar als jij aankomt met "user tot user" terwijl je roept dat juist IK het goede voorbeeld moet geven dan zijn we wmb uitgeluld.
Op maandag 15 september 2003 11:04 schreef k_a_k het volgende:Hiep hiep, hoera. En gelukkig is het een vruchtbare discussie.
quote:Da's geen verzieken, da's in perspectief plaatsen.
Op maandag 15 september 2003 12:15 schreef Coone het volgende:
Misschien mis ik iets. Maar is het gebruikelijk dat mensen zoals ene Milagro een topic over dieren in Oog verzieken met rare one-liners en off-topic opmerkingen?? Ik was er serieus aan het praten maar zij/hij/het maakt dat onmogelijk.
quote:Dat heeft wel verdacht veel met je eigen mening te maken, lijkt mij. Daar zou je boven moeten staan.
Op maandag 15 september 2003 13:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Da's geen verzieken, da's in perspectief plaatsen.
quote:Oh, natuurlijk. Gooi het daar maar op, da's het makkelijkst.
Op maandag 15 september 2003 13:54 schreef Coone het volgende:[..]
Dat heeft wel verdacht veel met je eigen mening te maken, lijkt mij. Daar zou je boven moeten staan.
quote:Ik gooi het nergens op - wat een rare opmerking, want zo makkelijk is dat niet. Het is een wel voor de hand liggende gedachte maar dat jij hem nu gebruikt om niet in houdelijk te hoeven reageren, is jammer.
Op maandag 15 september 2003 15:44 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Oh, natuurlijk. Gooi het daar maar op, da's het makkelijkst.
De user plaatste namelijk niks in perspectief maar maakte diegene belachelijk en plaatste onzinnige posts, trollen heet dat hier geloof ik. Die jongen hield een serieus betoog, dat uiteraard rammelde, maar dat is toch niet erg - hij deeld het vol verve en met overtuiging en bleef consequent.
Ik zou dan eerder verwachten dat je zo'n iemand enigszins in bescherming neemt, dan de aanval versterkt van een paar trollerige users. Dat kwam de discussie niet ten goede. Of vind jij van wel? Vind je het ook niet jammer dat de discussie kapot werd gemaakt door iemand die tot vervelens toe meende te moeten herhalen welk dier ze nu weer kapot ging maken?
Je kunt je ook gewoon iets minder snel op je tenen getrapt voelen.
quote:Het waren een stuk of 10 van die opmerkingen maar dat terzijde. En het voedde weer andere mensen waaronder u zelf.
Op maandag 15 september 2003 18:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Milagro postte ook voldoende inhoudelijke reacties, zodat ik zo'n losse opmerking binnen een post niet als enorm verstorend zie.
quote:Gooi het daar maar op, da's het makkelijkst
Je kunt je ook gewoon iets minder snel op je tenen getrapt voelen.
quote:Het is idd jammer dat het punt niet opgepakt wordt door sommigen, misschien de discussies sneller sluiten als er alleen maar generaliserend gereageerd wordt. Een harde maatregel, maar misschien is het nodig om de sfeer wat te verbeteren.
Op woensdag 17 september 2003 13:28 schreef robh het volgende:
Ja. Maar wat doe je eraan.Zie een paar topics van Calvobbes in OOG, die heeft het ook geprobeerd. Geen succes.
Met "wat doe je eraan" schiet je m.i. niet al te veel op, want dan geef je je op voorhand gewonnen
quote:Dat is een mogelijkheid natuurlijk. Maar dan is de vraag: waar trek je de grens? En zo zijn er wel meer praktische problemen waar je tegenaan loopt.
Op woensdag 17 september 2003 14:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
uit Leraar verdacht van seksueel misbruik leerling want dit lijkt me een aardig FB onderwerpHet is idd jammer dat het punt niet opgepakt wordt door sommigen, misschien de discussies sneller sluiten als er alleen maar generaliserend gereageerd wordt. Een harde maatregel, maar misschien is het nodig om de sfeer wat te verbeteren.
Tegen elkaar opbieden om maar aan te tonen wie het foutste is werkt niet, dat veroorzaakt alleen maar wrijving.
quote:Dit is natuurlijk niet iets van de laatste weken, bedenk dat wel. Dit is al een hele tijd gaande, in meer of mindere mate, maar onmiskenbaar aanwezig.
Met "wat doe je eraan" schiet je m.i. niet al te veel op, want dan geef je je op voorhand gewonnen
quote:Dat is aan jullie natuurlijk. Ik vind dat de discussies best heftig mogen zijn, maar je bent het hopelijk met me eens dat opmerkingen als "altijd weer die [vul hier uw favoriete groep allochtonen/gelovigen in]" niet bijdragen aan een leuke discussie. Als het editten van dat soort reacties niet meer loont is een slot met een oproep om het in een volgend topic normaal te proberen een goede oplossing.
Op woensdag 17 september 2003 16:26 schreef robh het volgende:Dat is een mogelijkheid natuurlijk. Maar dan is de vraag: waar trek je de grens? En zo zijn er wel meer praktische problemen waar je tegenaan loopt.
Dat gebeurt ook wel regelmatig, maar er zijn ook vorbeelden waar dit niet gebeurd en dat is funest voor een discussie
quote:Ben ik met je eens, maar de reacties in dat topic waren wel opvallend. Helaas opende het niet de ogen waarop (misschien tegen beter weten in) vooraf was gehoopt.
In ieder geval is het openen van topics met als doel óók te generaliseren (ongeacht de achterliggende gedachte van het topic) geen goed alternatief.
quote:Daar heb je helaas gelijk in, maar ik vrees dat de discussies in de toekomst nog veel verder zullen ontsporen als er niet eerder ingegrepen gaat worden
Dit is natuurlijk niet iets van de laatste weken, bedenk dat wel. Dit is al een hele tijd gaande, in meer of mindere mate, maar onmiskenbaar aanwezig.
quote:Misschien een goed idee om dit soort uitspraken helemaal niet meer toe te staan? Persoonlijk trek ik me van dat soort gewauwel niks aan, en eigenlijk zou de domheid van die kreten voor zich moeten spreken. Helaas kun je met zo'n zinnetje wel een topic een hele andere wending geven.
Op woensdag 17 september 2003 16:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dat is aan jullie natuurlijk. Ik vind dat de discussies best heftig mogen zijn, maar je bent het hopelijk met me eens dat opmerkingen als "altijd weer die [vul hier uw favoriete groep allochtonen/gelovigen in]" niet bijdragen aan een leuke discussie. Als het editten van dat soort reacties niet meer loont is een slot met een oproep om het in een volgend topic normaal te proberen een goede oplossing.
Als mensen dat soort opmerkingen gewoon links zouden laten liggen zou het al de wereld schelen denk ik.
Een topic sluiten en heropenen (of opruimen) heeft vaak ook geen zin. Op de een of andere manier is gewoon even ongefundeerd blaten leuker dan werkelijk iets zeggen. Het is iig makkelijker, en dat merk je dan wel.
En sommige onderwerpen zijn inmiddels zo uitgekauwd, daar valt gewoon weinig zinnigs meer over te zeggen geloof ik.
quote:Dat lijkt me idd een heel goed idee en dan gewoon van beide kanten, dan krijg je geen scheve gezichten
Op woensdag 17 september 2003 16:59 schreef robh het volgende:
Misschien een goed idee om dit soort uitspraken helemaal niet meer toe te staan? Persoonlijk trek ik me van dat soort gewauwel niks aan, en eigenlijk zou de domheid van die kreten voor zich moeten spreken. Helaas kun je met zo'n zinnetje wel een topic een hele andere wending geven.
quote:9 van de 10 keer zullen de meesten dat ook wel doen, maar zo af en toe is het lastig om je in te houden als je voor de zoveelste keer een ongefundeerde mening ziet staan
Als mensen dat soort opmerkingen gewoon links zouden laten liggen zou het al de wereld schelen denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |