abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13130811
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 19:09 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ik ga morgen mijn Megadrive wel openrukken en kijken voor je.

mag je doen, maar ik heb morgen even een camera te leen, dus ik kan dan wat foto's maken
pi_13134126
Misschien iets voor de verzamelaar?Draadloze Atari joysticks voor 30 euro
pi_13135285
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 01:22 schreef TheMassive het volgende:
Misschien iets voor de verzamelaar?Draadloze Atari joysticks voor 30 euro
ziet er leuk uit.
alleen jammer ik spaar zo'n beetje alle consoles behalve atari
Now you're playing with Power!
pi_13137167
Ik heb ook op een ander forum rondgevraagd over dat probleem van het gezoem in de megadrive, en daar zei iemand dat het kon komen door een te lage wattage van de AC adapter.

Hij had dat probleem ook met zijn oude NES.

Onder op de megadrive staat 10V 1.2A en de adapters die ik heb zijn 10V 1A

Zou het ook kunnen dat het daar dan toch aan ligt?

-edit-

ik heb net gekeken onder de Mega CD en daar staat dus ook 10V 1.2A, maar ik kreeg er een officiële adapter er bij van 10V 500mA

Deze kan ik echter niet gebruiken omdat er een Britse stekker aan zit.

En zou het ook kunnen dat mijn Mega CD geen CD af wil spelen omdat deze ook te weinig stroom krijgt? (dat de laser dus niet genoeg stroom krijgt)

Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk, maar wat denken jullie?

pi_13138912
ik heb dus net een gamesshop gebeld waar ze ook wel es wat spul repareren, en die zeiden dat het heel goed mogelijk was dat het door de adapter komt dat er gezoem uit de Megadrive komt.

Ook zei die gast dat die Mega CD 1 van mij ook niet deugt, aangezien ik wel een bios-scherm krijg maar geen cd kan aflezen.

Weet iemand anders nog een adres oid waar ik MCD1 lasers zou kunnen bestellen? (eventueel online)

pi_13141087
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:22 schreef HeyFreak het volgende:
ik heb dus net een gamesshop gebeld waar ze ook wel es wat spul repareren, en die zeiden dat het heel goed mogelijk was dat het door de adapter komt dat er gezoem uit de Megadrive komt.

Ook zei die gast dat die Mega CD 1 van mij ook niet deugt, aangezien ik wel een bios-scherm krijg maar geen cd kan aflezen.

Weet iemand anders nog een adres oid waar ik MCD1 lasers zou kunnen bestellen? (eventueel online)

Misschien is het een optie om een universele adapter te kopen waar je die engelse stekker in stopt.
ik had precies hetzelfde probleem met mn mega cd2
het enige probleem is dat die krengen nogal prijzig zijn heb de mijne voor 20 euro gekocht bij dixons.
pi_13141386
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 15:28 schreef -giovanni- het volgende:

[..]

Misschien is het een optie om een universele adapter te kopen waar je die engelse stekker in stopt.
het enige probleem is dat die krengen nogal prijzig zijn heb de mijne voor 20 euro gekocht bij dixons.

Bij die winkel hebben ze nieuwe megadrive 1 adapters voor 13,50 dus ik ga woensdag ff met mega cd en megadrive daar heen ff kijken.

Dus jouw mega CD had het zelfde probleem als die van mij (geen cd afspelen) en met een andere adapter doet 'ie het wel weer?

pi_13141658
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 15:28 schreef -giovanni- het volgende:

[..]

20 euro??... ik kon um kope voor 6 euro nogwat bij onze lokale elektroboer... gewoon een engelse ingang en een NL uitgang...

echter heb ik iets goedkopers gedaan... stekker eraf knippen en een NL stekker erop zette... tis echt niet zo moeilijk... en het goedkoopst

pi_13141995
Zo, ik heb de schema's van Vanguard op poster formaat uitgeprint, nou zijn ze stukken beter te lezen en te volgen. Tis een relatief standaard opbouw, er worden gewoon ram ic's volgeplempt met data en dat word naar de video uitgang gemikt.
pi_13142001
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:06 schreef Aero het volgende:

[..]

20 euro??... ik kon um kope voor 6 euro nogwat bij onze lokale elektroboer... gewoon een engelse ingang en een NL uitgang...

echter heb ik iets goedkopers gedaan... stekker eraf knippen en een NL stekker erop zette... tis echt niet zo moeilijk... en het goedkoopst

gaat eeen beetje lastig, of wil je dat ik 220V DC op mijn megadrive zet. Kan ik net zo goed een molotovcocktail in m'n kamer gooien

nog ff een foto van mijn (voorlopige) verzameling

Het is niet veel maar het is een begin

Verder heb ik nog een MSX 1 (aangesloten op mijn oude discman )

Volgende die ik wil hebben is een Master System Mark 1 (dat grote hoekige model dus)

pi_13142147
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:26 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

gaat eeen beetje lastig, of wil je dat ik 220V DC op mijn megadrive zet. Kan ik net zo goed een molotovcocktail in m'n kamer gooien

Euhm ja... das waar... ik had het met mijn N64

maar dan heb je dus nog steeds wat ik ook zei... een verloopstekker... en die kost ook maar een paar euro...

pi_13142160
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:26 schreef Khadgar het volgende:
Zo, ik heb de schema's van Vanguard op poster formaat uitgeprint, nou zijn ze stukken beter te lezen en te volgen. Tis een relatief standaard opbouw, er worden gewoon ram ic's volgeplempt met data en dat word naar de video uitgang gemikt.
Vanguard... die heb ik ook hier liggen... alleen dan voor de Atari 2600
pi_13142223
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:34 schreef Aero het volgende:

[..]

Euhm ja... das waar... ik had het met mijn N64

maar dan heb je dus nog steeds wat ik ook zei... een verloopstekker... en die kost ook maar een paar euro...

Misschien dat ik toch meerdere adapters nogig heb, dus ik zou dan sowieso meer moeten kopen...
pi_13142381
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:26 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

nog ff een foto van mijn (voorlopige) verzameling

[afbeelding]

Het is niet veel maar het is een begin

Verder heb ik nog een MSX 1 (aangesloten op mijn oude discman )

Volgende die ik wil hebben is een Master System Mark 1 (dat grote hoekige model dus)

Eeehm, de engelsen gebruiken gewoon 220v. De amerikanen gebruiken 110 volt.
pi_13142394
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:35 schreef Aero het volgende:

[..]

Vanguard... die heb ik ook hier liggen... alleen dan voor de Atari 2600

Als je die nog kwijt wil voor een schappelijk bedrag
pi_13142413
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:45 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Eeehm, de engelsen gebruiken gewoon 220v. De amerikanen gebruiken 110 volt.

ja, maar zoals ik hem begreep wou hij de adapter afknippen, een stekker op het stroomdraad en direct 220V op de megadrive zetten
pi_13142539
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:47 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

ja, maar zoals ik hem begreep wou hij de adapter afknippen, een stekker op het stroomdraad en direct 220V op de megadrive zetten

En bedankt dat je mijn intelligentie zo hoog inschat

ik had ff te snel gelezen... bij de N64 heb je gewoon een draad met stekker... dus daarbij zou het wel gaan... bij o.a. de Megadrive heb je idd de adapter en stekker ineen... dus zal er een verloopstekker gebruikt moeten worden

En sorry Khadgar maar die doe ik niet weg (en het label is ook behoorlijk beschadigd helaas, veel krassen... maar ik heb um ook maar gekregen)

pi_13150995
Vandaag heb ik een nieuwe tv gekocht om lekker te kunnen gamen en filmpjes kijken.
een JVC 70 cm beeldbuis,mooi dingetje alleen nu het probleem.

Ik plug mn N64 in dat apparaat in de skart maar deze begint te knipperen,niet echt knipperen maar het beeld gaat heen en weer.
hetzelfde met mn sega megadrive. via skart

Mijn playstation daarentegen doet het weer perfect met skart.
Mn nes 8 bit doet het ook perfect

Mijn broertje heeft ook een grote Tv boven en daar doet mn megadrive het weer wel op en mn 8 bit weer niet.

Wat is toch het probleem de ene tv pakt een console wel en de andere niet hoe komt dit?
wat is de oplossing?

nu moet ik dus gaan megadriven op mn 30 cm beeldscherm

pi_13151310
ik heb vanavond 24 megadrive spellen op de kop getikt (en een blikje Red Bull) voor ¤25,- bij een videotheek.

Ze zijn wel allemaal zonder hoes helaas. Ik ga ze van de week maar testen want m'n megadrive doet nu maar heel weinig meer...

van de officiele website van sega:

quote:
get white lines on the screen with a humming or buzzing sound.

Make sure you are using the correct AC Adapter (#1602, or #2103 for Genesis 2). This problem frequently results if you are using the wrong AC Adapter in your Genesis 1601 system. Using the incorrect AC Adapter will damage the system over time. However, this problem can also occur when the Genesis AC Adapter has malfunctioned.

Dus toch maar ff de originele adapters kopen dan
pi_13151879
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 23:40 schreef HeyFreak het volgende:
ik heb vanavond 24 megadrive spellen op de kop getikt (en een blikje Red Bull) voor ¤25,- bij een videotheek.

Ze zijn wel allemaal zonder hoes helaas. Ik ga ze van de week maar testen want m'n megadrive doet nu maar heel weinig meer...

van de officiele website van sega:
[..]

Dus toch maar ff de originele adapters kopen dan

Is het een Megadrive 1 of 2? Bij een MD1 kun je gewoon een universele 12v adapter er aan hangen (heb ik ook). Een MD2 is kieskeurig.
pi_13151944
quote:
Op zondag 14 september 2003 00:11 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Is het een Megadrive 1 of 2? Bij een MD1 kun je gewoon een universele 12v adapter er aan hangen (heb ik ook). Een MD2 is kieskeurig.

Ik heb Megadrive adapters gekocht van een internetwinkel (www.xinga.com) Daar stond alleen megadrive adapter, maar toen ik ze thuis kreeg zat er een Megadrive 2 sticker op.

Als ik een cartridge in de MD doe krijg ik helemaal niets, en als ik al iets krijg bevriest het snel. Zelfde eigenlijk als bij de Mega CD. Daar kan ik alleen het biosscherm zien maar een spel start niet op of bevriest.

Maar zo'n 12V adapter, kun je die gewoon bij de elektroboer kopen? Hoe duur zijn die dingen?

Trouwens op de onderkant van de MD staat 10V 1,2A. Gaat het dan niet mis door de te hoge voltage?

pi_13152250
quote:
Op zondag 14 september 2003 00:15 schreef HeyFreak het volgende:Maar zo'n 12V adapter, kun je die gewoon bij de elektroboer kopen? Hoe duur zijn die dingen?

Trouwens op de onderkant van de MD staat 10V 1,2A. Gaat het dan niet mis door de te hoge voltage?

In een MD1 zit een 7805 spannings-stabilisator voor de 5v lijn. Nee, die gaat niet klagen.

12v blokkie kost geen reet. Tientje ofzo. Ik zal morgen de polarisatie voor je opzoeken.

pi_13152385
quote:
Op zondag 14 september 2003 00:32 schreef Khadgar het volgende:

[..]

In een MD1 zit een 7805 spannings-stabilisator voor de 5v lijn. Nee, die gaat niet klagen.

12v blokkie kost geen reet. Tientje ofzo. Ik zal morgen de polarisatie voor je opzoeken.

polarisatie?

kan ik niet gewoon die adapter kopen en achterin de MD proppen?

trouwens, ik heb dus die hele zooi spellen zonder hoesje. Waar kan ik die het beste in doen? zijn er ergens lege MD hoesjes te koop? Of andere hoesjes waar ik die spellen makkelijk in kan doen?

Ik zat zaelf te denken aan VHS hoezen, maar die zijn me eigenlijk net een tikkeltje te groot...

pi_13154446
Werkt trouwens een sega 32 bit ook op een megadrive 1?

en hoe zit dat nou met een of ander koppelkabeltje voor de 32 bits
Kan iemand met een 32 bits even een foto maken van een volledig aangesloten megadrive met 32 bits?

pi_13155055
quote:
Op zondag 14 september 2003 08:29 schreef -giovanni- het volgende:
Werkt trouwens een sega 32 bit ook op een megadrive 1?

en hoe zit dat nou met een of ander koppelkabeltje voor de 32 bits
Kan iemand met een 32 bits even een foto maken van een volledig aangesloten megadrive met 32 bits?

Een 32x kan op een md1, maar daar heb je een andere kabel voor nodig dan die er standaard bij zit. Die kabel gaat van de av-out van de megadrive naar de av-in van de 32x. En van de av-out van de 32x naar de tv. Ik heb helaas geen digicam hier, dus kan even geen foto maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')