abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13786137
Geen beeld op je atari? Ik zou idd op de TIA een paar dingen gaan meten, dan weet je meteen of er wat gebeurd. Op AtariAge staan een aantal composite video mods, daaraan kun je afleiden wat er ongeveer op bepaalde pennetjes moet staan.

Overigens zijn modulatoren in oude systemen zo sterk dat je vaak geeneens contact via het stekkertje nodig hebt...

2016's zijn hier nog op voorraad, tenminste de vorige keer wel. 6116's zijn bij Conrad zelfs nog te koop, maar ik weet niet of de snelheid hoog genoeg ligt. Ik vind ze iig wel. Overigens denk ik nu dat het niet eens de rams zijn (kom ik nu achter, na ze er uit gesoldeerd en geknipt te hebben), maar het adrescircuit er om heen.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:27:47 #252
58560 Oksel
Gezellig.
pi_13786465
Geweldig topic..

Jammer dat alles het bij mij gewoon doet..

pi_13786531
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:27 schreef Oksel het volgende:
Geweldig topic..

Jammer dat alles het bij mij gewoon doet..

W8 maar, ik zie dat jij een NES hebt...
pi_13786599
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:13 schreef Khadgar het volgende:
2016's zijn hier nog op voorraad, tenminste de vorige keer wel. 6116's zijn bij Conrad zelfs nog te koop, maar ik weet niet of de snelheid hoog genoeg ligt. Ik vind ze iig wel. Overigens denk ik nu dat het niet eens de rams zijn (kom ik nu achter, na ze er uit gesoldeerd en geknipt te hebben), maar het adrescircuit er om heen.
Gelijk voetjes solderen hé . En van die duurdere, met gedraaide contacten.

Ik dacht al dat het het adres-circuit zou zijn. Als een RAM kapot is, doen simpelweg bepaalde pixels het niet, het komt zelden voor dat een RAM helemaal niets meer doet. Als je scherm echt in blokken is opgedeeld, dan is er iets in de periferie niet goed. Kan van alles zijn, maar als echt om-en-om een blok het wel doet en een blok niet, dan zou ik als eerste de geheugenbank selectie wantrouwen.

Edit:

Als er een bit in een adreslijn kapot zou zijn, zou je dezelfde blokken meerdere keren op het scherm terug moeten zien komen. Dus dat is het denk ik niet.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:50:40 #255
58560 Oksel
Gezellig.
pi_13786945
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:31 schreef RetepV het volgende:

[..]

W8 maar, ik zie dat jij een NES hebt...

Daarom! NES, SNES & N64.

Net voor het eerst mn converter voor NTSC SNES games uitgeprobeert! Werkt nog ook!

Je moet in je SNES een ding drukken waar je een PAL en het NTSC cartridge weer indrukt. En zo kun je spelen Ziet er niet uit, maar werkt wel!

pi_13799053
ff volkliederen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')