abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13069296
Ik heb mijn processor gekoeld door er een stuk PVC buis op te plaatsen, en dus de luchtstroom rechtstreeks naar buiten te voeren...

Speedfan geeft nu bij een normale belasting 42 graden ipv 46 graden zonder dit stuk PVC!

Mijn vraag is nu: is dit slecht?

Ik bedoel er is nu minder luchtstroom door de kast....

Iemand een idee, suggesties...

[Dit bericht is gewijzigd door akasa op 10-09-2003 20:07]

pi_13069313
zo zorg je er volgens mij voor dat je geen verse koele lucht langs je processor voert ...
pi_13069331
Tja, maar hij wordt toch minder warm dan is t toch ok, niet?
pi_13069345
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:49 schreef akasa het volgende:
Tja, maar hij wordt toch minder warm dan is t toch ok, niet?
ik denk het
maar het blijft vreemd natuurlijk
pi_13069366
is goeie manier, zorg er wel voor dat er vanuit je kast nog makkelijk lucht de buis in gezogen kan worden, dus dat er een ruime kier tussen is voor luchttoevoer
Blaap
pi_13069368
als je gewoon je casemod wil laten zien is het ook goed hoor... Ik neem aan dat je zoiets eerst onderzoekt voordat je eraan begint...
pi_13069396
als je gewoon je casemod laten zien is het ook goed hoor... Ik neem aan dat je zoiets eerst onderzoekt voordat je eraan begint...

Wat bedoel je hiermee?

pi_13069397
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:50 schreef Mr_Knoxville het volgende:
als je gewoon je casemod laten zien is het ook goed hoor... Ik neem aan dat je zoiets eerst onderzoekt voordat je eraan begint...
Tis geeneens een casemod te noemen, gewoon een buisje plaatsen zodat de warme lucht van je cpu niet je hele kast verwarmt is meer een extra dimensie aan je koeling geven dan dat je het modden kan noemen
Blaap
pi_13069429
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:52 schreef akasa het volgende:

Wat bedoel je hiermee?

Hij denkt dat je dit alleen post om te showen met wat je gemaakt hebt.

Omdat het logisch is dat je eerst onderzocht hebt of dit werkt voordat je het ging maken. Dus dat je het alleen post zodat iedereen je creatie kan zien en je zelf wel weet dat het werkt...

Blaap
pi_13069442
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:50 schreef -PolluX- het volgende:
is goeie manier, zorg er wel voor dat er vanuit je kast nog makkelijk lucht de buis in gezogen kan worden, dus dat er een ruime kier tussen is voor luchttoevoer
De processor blaast toch warme lucht van zich weg?

Dus waarom moeten er kieren zijn?

Ik heb geen volledige aansluiting gebruikt, maar kan vlgs mij ook niet veel kwaad...

woensdag 10 september 2003 @ 13:56:10 #11
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_13069468
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:47 schreef akasa het volgende:
Ik heb mijn processor gekoeld door er een stuk PVC buis op te plaatsen, en dus de luchtstroom rechtstreeks naar buiten te voeren...

[afbeelding]

Speedfan geeft nu bij een normale belasting 42 graden ipv 46 graden zonder dit stuk PVC!

Mijn vraag is nu: is dit slecht?

Als ik hier een dikke server opentrek zie ik ook een kunstof kap/buis direct over de processor heen die de warmte weg voert....
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
pi_13069511
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:54 schreef -PolluX- het volgende:

[..]

Hij denkt dat je dit alleen post om te showen met wat je gemaakt hebt.

Omdat het logisch is dat je eerst onderzocht hebt of dit werkt voordat je het ging maken. Dus dat je het alleen post zodat iedereen je creatie kan zien en je zelf wel weet dat het werkt...

Ach zo, Bedankt....

Nee, ik wil alleen maar zeker zijn dat ik bijv niet mijn Moederbord om zeep help of iets dergelijks, ben geen crack in koeltecniek....

Enne, eerst uittesten voor te bouwen...

Ik weet niet of meneer X goed ziet, maar veel bouwen is er nie aan...

pi_13069524
Waarom zou het niet kunnen. Op mijn werk hebben we systeempjes waar geen fan op cd cpu zit maar buisjes vanaf de cpu naar de casefan lopen. Dat werkt ook.

Ben alleen niet onder de indruk van de daling van 4 graden. Maar nou is 46 graden ook niet echt warm volgens mij.

pi_13069585
is goeie manier, proliant servers werken ook op deze manier, dan zit er alleen aan het uiteinde van de buis een grote casefan, en op de processor zit alleen passieve koeling
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  Forum Admin woensdag 10 september 2003 @ 14:02:40 #15
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13069623
je kan altijd nog een fannetje eronder zetten om je case te koelen he
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 10 september 2003 @ 14:03:35 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_13069645
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:47 schreef akasa het volgende:

Volgens mij kan je deze constructie beter koele lucht naar je processor laten blazen ipv warme lucht afzuigen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_13069680
Ik heb in mijn PC precies hetzelfde, alleen dan wat kleiner.
De lucht die door de tunnel naar buiten gat word bij mij door het coolrib heen gezogen. Op deze manier heb ik nog wat luchtstroom in de pc zelf
pi_13069690
dus nou is de levensduur van je cpu misschien wel verlengt van 20 naar 21 jaar. boeiend.
pi_13069701
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:02 schreef Pharkus het volgende:
je kan altijd nog een fannetje eronder zetten om je case te koelen he
Da's waar, maar dat maakt zoveel herrie...

Moederbord is 38graden, HD = 46 graden , zal wel niet teveel zijn

En 46 graden blijkt niet teveel te zijn voor processor, dus...

pi_13069731
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:05 schreef Byte_Me het volgende:
dus nou is de levensduur van je cpu misschien wel verlengt van 20 naar 21 jaar. boeiend.
Of: Nu loopt PC iets stabieler als hij zwaarder belast wordt...
pi_13069779
Alle processorkoelers blazen naar de processor toe! Dus niet ervan af!!!

Wel handig als je een casefan erop hangt, dat je dat weet

Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_13069821
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:09 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Alle processorkoelers blazen naar de processor toe! Dus niet ervan af!!!

Wel handig als je een casefan erop hangt, dat je dat weet

Ben je daar zeker van?

Ik had toch indruk dat ik warme lucht op mijn hand voelde blazen...

woensdag 10 september 2003 @ 14:13:55 #23
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_13069872
ik denk dat Pietverdriet gelijk heeft
koele lucht van buiten naar binnen lijkt me zinvoller
als je dan ook nog wat ruimte tussen pijp en cpu(koelblok) houd heeft de rest van de kast er ook nog wat aan

ikzelf heb een zalman koeler op mijn cpu
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000cu.htm
hoor je niet ie mijn cpu (intel 2.5 GHZ)is 32 graden

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_13069912
Je kunt 'm ook gewoon zo laten hoe je 'm nu hebt en dan zonder de PVC buis eraan.. gewoon open laten staan.. koelt ie vast ook van af

Opzich wel leuk bedacht zo die PVC buis zo naar buiten te laten, dat de warme lucht eruit kan stromen

pi_13069917
Hoe weten jullie de temperaturen van al dat gedoe?
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')