abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13061835
Nu heb ik in duitsland via mobile.de een mooie auto gezien voor een goed bedrag. Ik kan alleen totaal geen duits en ben dus niet in staat om even op een neer te rijden naar duitsland om te gaan kijken. Hier kan ik desnoods wel wat op vinden door iemand die goed duits kan mee te nemen en dan te gaan kijken. Dit zijn mijn vragen. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

- Zijn er speciale bedrijven die voor je bemiddelen en de auto naar NL halen?
- Ik kan hem wel naar NL rijden maar dan moet hij verzekerd zijn. Moet ik hem in NL verzekeren (gaat moeilijk ivm papierwerk denk ik) of voor een dag in Duitsland.?
- Is het makkelijker als ik hem op een trailer zet en dan naar huis rijd?
- Wat moet ik allemaal betalen als ik de auto in NL heb en op kenteken ga zetten?
- Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten. (de staat van de auto erbuiten gelaten dan)? oftewel, addertjes onder het gras.

Het gaat trouwens om deze auto:
http://www.mobile.de/SIDEs2Pn2G8a4lrblj78p0ICw-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1063144990A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B51t-t-vMkMoRDSm_xrdsO~BSRA6E18700C200D1998C200A0D1994A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111125638680&top=11&

p.s. Ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden hierover.

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 9 september 2003 @ 23:38:49 #2
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_13061963
Volgens mij moet je invoerrechten gaan betalen.

'k weet alleen niet hoeveel enzo.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 9 september 2003 @ 23:40:40 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_13062015
www.belastingdienst.nl/9229237/t/bpm.htm, hier vind je meer info over de bpm

en hier info van de rdw: http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir.pl?file=ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0012.htm

mocht je nog meer zoeken op de site van het rdw ff op de term buitenland zoeken en je vind alle info die je nodig hebt

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_13062297
invoeren bpm en kentekenaanvragen met keuring kost je minimaal 750 tot 1000 euro
Was getekend:,
  dinsdag 9 september 2003 @ 23:53:02 #5
7938 E-Vix
Nu met sneeuw!
pi_13062307
Je zult hem met een trailer op moeten halen. Je mag er namelijk niet mee rijden, en een buitenlandse auto kun je ook niet verzekeren.
Als je de auto in nederland hebt, dan zul je BPM over de auto moeten gaan betalen. Er zijn een aantal websites op internet waar je kunt berekenen hoe hoog dit bedrag is. Je hebt dan wel de nieuwwaarde van de auto er bij nodig. Je zult toch op een paar honderd euro moeten rekenen.
Vervolgens moet de auto naar de RDW waar hij gekeurd moet worden, en waar hij een nieuw kenteken zal krijgen. Ook dit is niet goedkoop, en kost meen ik zo'n ¤ 150,-.
Hierna moet je dan bij een garage het kenteken laten maken, en daarna kun je de auto pas gaan verzekeren, en mag je er officieel mee de weg op. Tot die tijd zul je hem steeds met een trailer moeten vervoeren.
pi_13063102
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 23:53 schreef E-Vix het volgende:
Je zult hem met een trailer op moeten halen. Je mag er namelijk niet mee rijden, en een buitenlandse auto kun je ook niet verzekeren.
Als je de auto in nederland hebt, dan zul je BPM over de auto moeten gaan betalen. Er zijn een aantal websites op internet waar je kunt berekenen hoe hoog dit bedrag is. Je hebt dan wel de nieuwwaarde van de auto er bij nodig. Je zult toch op een paar honderd euro moeten rekenen.
Vervolgens moet de auto naar de RDW waar hij gekeurd moet worden, en waar hij een nieuw kenteken zal krijgen. Ook dit is niet goedkoop, en kost meen ik zo'n ¤ 150,-.
Hierna moet je dan bij een garage het kenteken laten maken, en daarna kun je de auto pas gaan verzekeren, en mag je er officieel mee de weg op. Tot die tijd zul je hem steeds met een trailer moeten vervoeren.
Thanx voor de info, is even rond gaan kijken hier een daar en ook de rdw-website uitpluizen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_13063384
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 23:53 schreef E-Vix het volgende:
Je zult hem met een trailer op moeten halen. Je mag er namelijk niet mee rijden, en een buitenlandse auto kun je ook niet verzekeren.
Als je de auto in nederland hebt, dan zul je BPM over de auto moeten gaan betalen. Er zijn een aantal websites op internet waar je kunt berekenen hoe hoog dit bedrag is. Je hebt dan wel de nieuwwaarde van de auto er bij nodig. Je zult toch op een paar honderd euro moeten rekenen.
Vervolgens moet de auto naar de RDW waar hij gekeurd moet worden, en waar hij een nieuw kenteken zal krijgen. Ook dit is niet goedkoop, en kost meen ik zo'n ¤ 150,-.
Hierna moet je dan bij een garage het kenteken laten maken, en daarna kun je de auto pas gaan verzekeren, en mag je er officieel mee de weg op. Tot die tijd zul je hem steeds met een trailer moeten vervoeren.
Dit is pas een antwoord....
By the way ...lekker snel wagentje ...
Hoop niet voor je dat ie afgereden is ...in duitsland bijna 200 pk ...daar is mee gescheurd ...da week zeker ...Verder wel een mooie auto....(sprintje trekken met mij )
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  woensdag 10 september 2003 @ 01:06:20 #8
67254 elektrik
groeten Olivier
pi_13063462
ik heb net ook nog een wagen ingevoerd en dat gaat vrij eenvoudig!
het best haal je hem zelf af met een trailer, dan kan je de wagen nog eens echtra chekken. vervolgens moet je naar de doaune gaan en de wagen laten invoeren. dit kost je niets ik geloof 10cent. als je dat document hebt dan kan je een afspraak maken bij de keuring. en de wagen laten inkeuren. dit kost je wel wat omdat dit een totale keuring is van a tot z. ik geloof 175¤ na dat bewijs is hij rijklaar. opgelet om je auto naar de keuring te brengen moet je er platen op vijzen van een verzekerde wagen of garage platen en je moet je makelaar verwittigen dat je die dag naar de keuring gaat.

controleer zeker:
de veringen (goed doordrukken boven het wiel en de wagen moet
direkt stoppen
onefenheden in het koetswerk (kan een opgevuld ongeval geweest zijn)
banden (origineel grote)
motor (lekken)
uitlaat (geluid)
roest aan de onderkant (chassis)
doe een proefrit
rij rechtdoor en laat je stuur los rem nu de wagen mag niet uitwijken
rij rechtdoor en laat je stuur los en rem met je handrem ook hier mag hij niet uitwijken
de wagen moet ook recht achteruit kunnen rijden!!!

veel succes en laat je niet ompraten!

beter wat paarden op men wielen dan in de stal
pi_13063490
Je mag er mee naar nederland rijden mits je bij de ADAC (duitse wegenwacht) een speciale verzekering voor 2 dagen afsluit. Of je moet regelen met de vorige eigenaar dat hij de verzekering een paar dagen langer laat doorlopen. Daarna moet je ermee naar de RDW voor keuring etc.

ff googlen levert zo een site op die bovenstaand verhaal uitgebreid weergeeft er is namelijk een nederlandse garage die een uitgebreide site hierover op nahoudt. Overigens zijn er ook al een hoop topics in PTA over geweest.

quote:
opgelet om je auto naar de keuring te brengen moet je er platen op vijzen van een verzekerde wagen of garage platen en je moet je makelaar verwittigen dat je die dag naar de keuring gaat.
Eendagskenteken bij de RDW aanvragen maar garageplaten kan natuurlijk ook mits je een aardige garagehouder kent. Je mag iig niet met de platen van een andere auto erop rijden. Dat geeft gegarandeerd gesodemieter met de politie.
pi_13063814
ik weet toevallig zo`n zelfde auto te koop... is alleen een groen/blauwe.. leren interieur, automaat laat maar een email adres achter ofzo als je in contact wilt komen
gelijk hedde, kapot gade
pi_13064320
Misschien heb je hier ook wat aan :
http://www.vwe.nl
pi_13064454
Volgens Autoweek wordt de BPM € 1.394

De keuring kost je volgens VWE € 747

Als de auto idd € 3900 gaat kosten, kost de auto je dus in totaal € 6041

pi_13064471
quote:
Op woensdag 10 september 2003 08:30 schreef FunnyName het volgende:
Volgens Autoweek wordt de BPM € 1.394

De keuring kost je volgens VWE € 747 (incl. vervoer, enz)

Als de auto idd € 3900 gaat kosten, kost de auto je dus in totaal € 6041


pi_13085928
quote:
Op woensdag 10 september 2003 01:50 schreef bier2k3 het volgende:
ik weet toevallig zo`n zelfde auto te koop... is alleen een groen/blauwe.. leren interieur, automaat laat maar een email adres achter ofzo als je in contact wilt komen
Weet je mischien wat hij ervoor wilt hebben?
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_13085977
quote:
Op woensdag 10 september 2003 08:00 schreef BoJo het volgende:
Misschien heb je hier ook wat aan :
http://www.vwe.nl
Die heb ik vandaag idd even doorgespit maar je moet een afspraak maken voor het halen van een auto in het buitenland.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  donderdag 11 september 2003 @ 21:40:43 #16
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_13105423
Het RDW keurt een auto al af als er een lampje van de kentekenplaat verlichting het niet doet, of een paar breedstralers in je voorbumper.
Ik heb zelf een motor ingevoerd uit Duitsland, en er stond een man met zijn auto met het bovenstaande verhaal voor een herkeuring..

Tipje : een auto valt vaak tegen als je hem in het echt ziet.
Ga je dus ver reizen voor de auto zorg dan dat je in de buurt nog naar een andere auto kan kijken..

Bij mijn motor vertelde de verkoper over de telefoon ook dat hij in perfecte staat was en geen schade had.

pi_13108258
quote:
Op donderdag 11 september 2003 00:29 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Weet je mischien wat hij ervoor wilt hebben?


teveel denkik,... ik heb em niet meer persoonlijk gesproken, maar ik dacht op dit moment 7000 euro.. ik denk dat ik em volgende week weer zie dan zal ik nog eens vragen wat zen laagste prijs is...

edit:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/nissan/22279.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dnissan%2B%252B%2B200sx

dat is em.. kijk maar, maar persoonlijk denk ik dat zelf invoeren goedkoper is als die auto (mischien een goed onderhandel argument), voor zover ik weet is die auto netjes onderhouden, en heeft ie geen schade gehad, of er kleine deukjes/krassen inzitten kan ik zo niet zeggen

gelijk hedde, kapot gade
pi_13109053
quote:
Op donderdag 11 september 2003 23:09 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

teveel denkik,... ik heb em niet meer persoonlijk gesproken, maar ik dacht op dit moment 7000 euro.. ik denk dat ik em volgende week weer zie dan zal ik nog eens vragen wat zen laagste prijs is...

edit:

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/nissan/22279.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Dnissan%2B%252B%2B200sx

dat is em.. kijk maar, maar persoonlijk denk ik dat zelf invoeren goedkoper is als die auto (mischien een goed onderhandel argument), voor zover ik weet is die auto netjes onderhouden, en heeft ie geen schade gehad, of er kleine deukjes/krassen inzitten kan ik zo niet zeggen


Die had ik idd gezien. dat was ook 1tje die wel interresant is. Jammer alleen van de prijs. Kom ongeveer 3000 tekort:(. Toch maar even doorsparen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_13109262
Ik heb mijn G ook door VWE laten invoeren. Als je het direct met de RDW doet heb je maanden wachttijd voordat ze hem keuren. Bij de VWE (kost dan wel wat) ben je in een week aan de beurt... Verder betaal je zoals andere zeggen de BPM, valt op tig sites uit te rekenen.

Ik moet zeggen dat ik schrok wat ze bij de RDW doen. Ze laten je auto rijden op een soort lopende band die zichzelf naar buiten beweegt. De auto wordt dus uit elkaar geduwt. Dit doen ze om te controleren of er geen speling in je ophanging is Ik werd er niet echt blij van, hij wordt letterlijk mishandeld daar... maarja niks aan te doen. Netzoals roetuitstoot-test. Ze starten de motor, hij loopt net 10 seconden om hem vervolgens 30 seconden lang op vol toertal te laten draaien Lekker goed voor al zo'n gevoelige turbodiesel Maja...

'99 MB E320 CDI T-model
pi_13109673
quote:
Op donderdag 11 september 2003 23:51 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik heb mijn G ook door VWE laten invoeren. Als je het direct met de RDW doet heb je maanden wachttijd voordat ze hem keuren. Bij de VWE (kost dan wel wat) ben je in een week aan de beurt... Verder betaal je zoals andere zeggen de BPM, valt op tig sites uit te rekenen.

Ik moet zeggen dat ik schrok wat ze bij de RDW doen. Ze laten je auto rijden op een soort lopende band die zichzelf naar buiten beweegt. De auto wordt dus uit elkaar geduwt. Dit doen ze om te controleren of er geen speling in je ophanging is Ik werd er niet echt blij van, hij wordt letterlijk mishandeld daar... maarja niks aan te doen. Netzoals roetuitstoot-test. Ze starten de motor, hij loopt net 10 seconden om hem vervolgens 30 seconden lang op vol toertal te laten draaien Lekker goed voor al zo'n gevoelige turbodiesel Maja...


je kan bij het rdw ook een snelkeuring aanvragen.. kost je extra euroos maar dan is het wel in een week gebeurd... overigens kan je ook mazzel hebben.. ik geloof dat toendertijd men crx in 3 weken aan de beurt was (en ik mocht tot die tijd met een dagkenteken rondrijden, hoe dat precies zat weet ik niet, maar de verkoper vond het goed, en de auto stond op zijn naam)
gelijk hedde, kapot gade
pi_13112358
quote:
Op donderdag 11 september 2003 23:51 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik heb mijn G ook door VWE laten invoeren. Als je het direct met de RDW doet heb je maanden wachttijd voordat ze hem keuren. Bij de VWE (kost dan wel wat) ben je in een week aan de beurt... Verder betaal je zoals andere zeggen de BPM, valt op tig sites uit te rekenen.

Ik moet zeggen dat ik schrok wat ze bij de RDW doen. Ze laten je auto rijden op een soort lopende band die zichzelf naar buiten beweegt. De auto wordt dus uit elkaar geduwt. Dit doen ze om te controleren of er geen speling in je ophanging is Ik werd er niet echt blij van, hij wordt letterlijk mishandeld daar... maarja niks aan te doen. Netzoals roetuitstoot-test. Ze starten de motor, hij loopt net 10 seconden om hem vervolgens 30 seconden lang op vol toertal te laten draaien Lekker goed voor al zo'n gevoelige turbodiesel Maja...


Klinkt goed zeg! Zal ook wel goed zijn voor mijn suup, 2 koude turbo's meteen na het starten zo mishandelen!

Begin sowieso een schurfthekel aan het RDW te krijgen... uren met die lui aan de telefoon gehangen om iets simpels gecheckt te krijgen, maar ze vertikten het gewoon. PURE onwil. Wee de gebeente als blijkt dat mijn auto gestolen is bij het chassisnr check, dan breek ik echt iemand af.

En ook toen ik vroeg welke papieren ik nodig had om een Spaanse auto in te voeren... bla bla bla zoek het zelf maar uit, daar kwam het op neer. Ik uiteindelijk zelf maar naar een keuringsstation gegaan, en na lang wachten aan de balie zo'n domme doos verteld dat ik MOEST weten welke papieren ik nodig had om een Spaanse auto in te voeren. Nou ze moest een kwartier zoeken, wist het niet.... toen zei ik 'ja, en als ik hem nou kom brengen over 2 maanden, weet je het dan wel?'. Zegt ze 'ja hoor.'. Ik: 'dan kun je het nu toch ook zoeken?'. Een ander er bij gehaald, nog meer zoeken, uiteindelijk toch gelukt.

Sjonge jonge zeg. Echt triest.

Enne, betalen ze het als je wielen er af vliegen bij die test en je ineens 3000 euro schade hebt? Zal wel niet natuurlijk.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')