- Zijn er speciale bedrijven die voor je bemiddelen en de auto naar NL halen?
- Ik kan hem wel naar NL rijden maar dan moet hij verzekerd zijn. Moet ik hem in NL verzekeren (gaat moeilijk ivm papierwerk denk ik) of voor een dag in Duitsland.?
- Is het makkelijker als ik hem op een trailer zet en dan naar huis rijd?
- Wat moet ik allemaal betalen als ik de auto in NL heb en op kenteken ga zetten?
- Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten. (de staat van de auto erbuiten gelaten dan)? oftewel, addertjes onder het gras.
Het gaat trouwens om deze auto:
http://www.mobile.de/SIDEs2Pn2G8a4lrblj78p0ICw-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1063144990A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B51t-t-vMkMoRDSm_xrdsO~BSRA6E18700C200D1998C200A0D1994A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111125638680&top=11&
p.s. Ik heb de search gebruikt maar kon niks vinden hierover.
'k weet alleen niet hoeveel enzo.
en hier info van de rdw: http://www.rdw.nl/cgi-bin/search/redir.pl?file=ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0012.htm
mocht je nog meer zoeken op de site van het rdw ff op de term buitenland zoeken en je vind alle info die je nodig hebt
quote:Thanx voor de info, is even rond gaan kijken hier een daar en ook de rdw-website uitpluizen.
Op dinsdag 9 september 2003 23:53 schreef E-Vix het volgende:
Je zult hem met een trailer op moeten halen. Je mag er namelijk niet mee rijden, en een buitenlandse auto kun je ook niet verzekeren.
Als je de auto in nederland hebt, dan zul je BPM over de auto moeten gaan betalen. Er zijn een aantal websites op internet waar je kunt berekenen hoe hoog dit bedrag is. Je hebt dan wel de nieuwwaarde van de auto er bij nodig. Je zult toch op een paar honderd euro moeten rekenen.
Vervolgens moet de auto naar de RDW waar hij gekeurd moet worden, en waar hij een nieuw kenteken zal krijgen. Ook dit is niet goedkoop, en kost meen ik zo'n ¤ 150,-.
Hierna moet je dan bij een garage het kenteken laten maken, en daarna kun je de auto pas gaan verzekeren, en mag je er officieel mee de weg op. Tot die tijd zul je hem steeds met een trailer moeten vervoeren.
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 23:53 schreef E-Vix het volgende:
Je zult hem met een trailer op moeten halen. Je mag er namelijk niet mee rijden, en een buitenlandse auto kun je ook niet verzekeren.
Als je de auto in nederland hebt, dan zul je BPM over de auto moeten gaan betalen. Er zijn een aantal websites op internet waar je kunt berekenen hoe hoog dit bedrag is. Je hebt dan wel de nieuwwaarde van de auto er bij nodig. Je zult toch op een paar honderd euro moeten rekenen.
Vervolgens moet de auto naar de RDW waar hij gekeurd moet worden, en waar hij een nieuw kenteken zal krijgen. Ook dit is niet goedkoop, en kost meen ik zo'n ¤ 150,-.
Hierna moet je dan bij een garage het kenteken laten maken, en daarna kun je de auto pas gaan verzekeren, en mag je er officieel mee de weg op. Tot die tijd zul je hem steeds met een trailer moeten vervoeren.
controleer zeker:
de veringen (goed doordrukken boven het wiel en de wagen moet
direkt stoppen
onefenheden in het koetswerk (kan een opgevuld ongeval geweest zijn)
banden (origineel grote)
motor (lekken)
uitlaat (geluid)
roest aan de onderkant (chassis)
doe een proefrit
rij rechtdoor en laat je stuur los rem nu de wagen mag niet uitwijken
rij rechtdoor en laat je stuur los en rem met je handrem ook hier mag hij niet uitwijken
de wagen moet ook recht achteruit kunnen rijden!!!
veel succes en laat je niet ompraten!
ff googlen levert zo een site op die bovenstaand verhaal uitgebreid weergeeft er is namelijk een nederlandse garage die een uitgebreide site hierover op nahoudt. Overigens zijn er ook al een hoop topics in PTA over geweest.
quote:Eendagskenteken bij de RDW aanvragen maar garageplaten kan natuurlijk ook mits je een aardige garagehouder kent. Je mag iig niet met de platen van een andere auto erop rijden. Dat geeft gegarandeerd gesodemieter met de politie.
opgelet om je auto naar de keuring te brengen moet je er platen op vijzen van een verzekerde wagen of garage platen en je moet je makelaar verwittigen dat je die dag naar de keuring gaat.
quote:Weet je mischien wat hij ervoor wilt hebben?
Op woensdag 10 september 2003 01:50 schreef bier2k3 het volgende:
ik weet toevallig zo`n zelfde auto te koop... is alleen een groen/blauwe.. leren interieur, automaat laat maar een email adres achter ofzo als je in contact wilt komen
quote:Die heb ik vandaag idd even doorgespit maar je moet een afspraak maken voor het halen van een auto in het buitenland.
Op woensdag 10 september 2003 08:00 schreef BoJo het volgende:
Misschien heb je hier ook wat aan :
http://www.vwe.nl
Tipje : een auto valt vaak tegen als je hem in het echt ziet.
Ga je dus ver reizen voor de auto zorg dan dat je in de buurt nog naar een andere auto kan kijken..
Bij mijn motor vertelde de verkoper over de telefoon ook dat hij in perfecte staat was en geen schade had.
quote:teveel denkik,... ik heb em niet meer persoonlijk gesproken, maar ik dacht op dit moment 7000 euro.. ik denk dat ik em volgende week weer zie dan zal ik nog eens vragen wat zen laagste prijs is...
Op donderdag 11 september 2003 00:29 schreef GenesiZ het volgende:[..]
Weet je mischien wat hij ervoor wilt hebben?
edit:
dat is em.. kijk maar, maar persoonlijk denk ik dat zelf invoeren goedkoper is als die auto (mischien een goed onderhandel argument), voor zover ik weet is die auto netjes onderhouden, en heeft ie geen schade gehad, of er kleine deukjes/krassen inzitten kan ik zo niet zeggen
quote:Die had ik idd gezien. dat was ook 1tje die wel interresant is. Jammer alleen van de prijs. Kom ongeveer 3000 tekort:(. Toch maar even doorsparen.
Op donderdag 11 september 2003 23:09 schreef bier2k3 het volgende:[..]
teveel denkik,... ik heb em niet meer persoonlijk gesproken, maar ik dacht op dit moment 7000 euro.. ik denk dat ik em volgende week weer zie dan zal ik nog eens vragen wat zen laagste prijs is...
edit:
dat is em.. kijk maar, maar persoonlijk denk ik dat zelf invoeren goedkoper is als die auto (mischien een goed onderhandel argument), voor zover ik weet is die auto netjes onderhouden, en heeft ie geen schade gehad, of er kleine deukjes/krassen inzitten kan ik zo niet zeggen
Ik moet zeggen dat ik schrok wat ze bij de RDW doen. Ze laten je auto rijden op een soort lopende band die zichzelf naar buiten beweegt. De auto wordt dus uit elkaar geduwt. Dit doen ze om te controleren of er geen speling in je ophanging is Ik werd er niet echt blij van, hij wordt letterlijk mishandeld daar... maarja niks aan te doen. Netzoals roetuitstoot-test. Ze starten de motor, hij loopt net 10 seconden om hem vervolgens 30 seconden lang op vol toertal te laten draaien
Lekker goed voor al zo'n gevoelige turbodiesel
Maja...
quote:je kan bij het rdw ook een snelkeuring aanvragen.. kost je extra euroos maar dan is het wel in een week gebeurd... overigens kan je ook mazzel hebben.. ik geloof dat toendertijd men crx in 3 weken aan de beurt was (en ik mocht tot die tijd met een dagkenteken rondrijden, hoe dat precies zat weet ik niet, maar de verkoper vond het goed, en de auto stond op zijn naam)
Op donderdag 11 september 2003 23:51 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik heb mijn G ook door VWE laten invoeren. Als je het direct met de RDW doet heb je maanden wachttijd voordat ze hem keuren. Bij de VWE (kost dan wel wat) ben je in een week aan de beurt... Verder betaal je zoals andere zeggen de BPM, valt op tig sites uit te rekenen.Ik moet zeggen dat ik schrok wat ze bij de RDW doen. Ze laten je auto rijden op een soort lopende band die zichzelf naar buiten beweegt. De auto wordt dus uit elkaar geduwt. Dit doen ze om te controleren of er geen speling in je ophanging is
Ik werd er niet echt blij van, hij wordt letterlijk mishandeld daar... maarja niks aan te doen. Netzoals roetuitstoot-test. Ze starten de motor, hij loopt net 10 seconden om hem vervolgens 30 seconden lang op vol toertal te laten draaien
Lekker goed voor al zo'n gevoelige turbodiesel
Maja...
quote:Klinkt goed zeg!
Op donderdag 11 september 2003 23:51 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Ik heb mijn G ook door VWE laten invoeren. Als je het direct met de RDW doet heb je maanden wachttijd voordat ze hem keuren. Bij de VWE (kost dan wel wat) ben je in een week aan de beurt... Verder betaal je zoals andere zeggen de BPM, valt op tig sites uit te rekenen.Ik moet zeggen dat ik schrok wat ze bij de RDW doen. Ze laten je auto rijden op een soort lopende band die zichzelf naar buiten beweegt. De auto wordt dus uit elkaar geduwt. Dit doen ze om te controleren of er geen speling in je ophanging is
Ik werd er niet echt blij van, hij wordt letterlijk mishandeld daar... maarja niks aan te doen. Netzoals roetuitstoot-test. Ze starten de motor, hij loopt net 10 seconden om hem vervolgens 30 seconden lang op vol toertal te laten draaien
Lekker goed voor al zo'n gevoelige turbodiesel
Maja...
Begin sowieso een schurfthekel aan het RDW te krijgen... uren met die lui aan de telefoon gehangen om iets simpels gecheckt te krijgen, maar ze vertikten het gewoon. PURE onwil. Wee de gebeente als blijkt dat mijn auto gestolen is bij het chassisnr check, dan breek ik echt iemand af.
En ook toen ik vroeg welke papieren ik nodig had om een Spaanse auto in te voeren... bla bla bla zoek het zelf maar uit, daar kwam het op neer. Ik uiteindelijk zelf maar naar een keuringsstation gegaan, en na lang wachten aan de balie zo'n domme doos verteld dat ik MOEST weten welke papieren ik nodig had om een Spaanse auto in te voeren. Nou ze moest een kwartier zoeken, wist het niet.... toen zei ik 'ja, en als ik hem nou kom brengen over 2 maanden, weet je het dan wel?'. Zegt ze 'ja hoor.'. Ik: 'dan kun je het nu toch ook zoeken?'. Een ander er bij gehaald, nog meer zoeken, uiteindelijk toch gelukt.
Sjonge jonge zeg. Echt triest.
Enne, betalen ze het als je wielen er af vliegen bij die test en je ineens 3000 euro schade hebt? Zal wel niet natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |