quote:Ramen lappen doe ik nooit..
Op woensdag 10 september 2003 12:41 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
*slik* dat meen je niet!!elke dag?!
Enne... ramen lappen... wa is da?
quote:Dat doet schoonmoeder hier, als ZIJ het te erg vindt worden
Op woensdag 10 september 2003 12:54 schreef Kleintje het volgende:
Enne... ramen lappen... wa is da?![]()
quote:Wij hebben een werkster
Op woensdag 10 september 2003 13:04 schreef Nausicaa het volgende:Dat doet schoonmoeder hier, als ZIJ het te erg vindt worden
quote:Ik heb een broertje die glazenwasser is
Enne... ramen lappen... wa is da?![]()
Ze heeft dan wel een hulp, maar met 2 jongens van 4 moet zelfs dát niet afdoende zijn lijkt mij..
en ze doet het nog niet eens met de franse slag, want ze strijkt zelfs de onderbroeken...
Als ze zijn geweest om de achterkant te doen dan doe ik heel snel (en met strepen) ook de achterkant. Maar de voorkant gebeurt hier ongeveer 1 keer per jaar. Ik ga niet zo debiel uit mijn raam hangen met gevaar voor mijn leven!
Ramen lappen doe ik 3 keer per jaar, afstoffen/stofzuigen ook een crime zo heb je het gedaan en de volgende dag kan je weer beginnen.
Het enige lichtpuntje is dat damien (puntjes op de e kan ik niet zo gauw vinden) zijn speelgoed s'avonds voor het naar bed gaan opruimt.
Nouja zolang het maar niet smerig is mag het wel rommelig blijven van mij
Dat scheelt al een hoop.
Maar nu ze wat ouder zijn ligt er weer andere rommel. Cd-roms en playstationspellen die ze niet opruimen, waarvan de hoezen overal slingeren. Huiswerk dat blijft liggen waar het gemaakt is. Lege chipszakjes en drinkflesjes. Want opruimen? Daar hebben de heren nog nooit van gehoord.
Zo zie je maar, je komt er nooit vanaf. Ik probeer 's avonds de zithoek nog een beetje aan kant te krijgen, maar de bureau's, da's onbegonnen werk.
Binnenkort gaan we de zolder verbouwen voor Kevin. Krijgt ie een eigen kamer en daar komt één van de bureau's van beneden te staan. Scheelt weer wat rotzooi beneden, want hoe meer plaats er is om iets neer te leggen, hoe meer er ook neergelegd wordt, zolang.
quote:zo erg is het inderdaad niet
Op woensdag 10 september 2003 12:43 schreef Nausicaa het volgende:
Veel erger dan mijn zolder kan het toch niet zijn Moussy? Daar kon je niet eens meer lopen.
Ik heb hier 2 van die verzamelhoeken van speelgoed van René. Wat ik ook verzin of koop, óf het speelgoed ligt daar opgestapeld, of her en der verspreid door de hele kamer.
Een kist is hier geen optie, daar kom ik dan steeds het verstopte en inmiddels verrotte fruit tegen tussen al het hondenhaar dat er ondertussen ook bij is gekomen
quote:En de blokken, auto's en boerderijdieren en zo dan?
Op woensdag 10 september 2003 13:28 schreef ChrisJX het volgende:
Wij hadden in de huiskamer 2 tafeltjes met stoeltjes en ons eigen kastje staan. In dat kastje zat wat papier, kleurpotloden, stuiterballen, stickers, enz. Daar moesten we onze spulletjes steeds indoen.
Maar vroeger...meestal kostte het een klein uurtje kwaad maken en dan was de boel weer redelijk toonbaar, maar schoon is dan weer een ander verhaal. Ben niet zo'n stoffer of stofzuiger.
een wagen-parkeerplaats die tevens wipper of cosie stalling is en een flikker-maar-neer-hoek aan de zijkant van de kast
Ik moet gewoon van die flikker-maar-neer-hoeken af, maar zie nergens de tijd om die troep fatsoenlijk op te ruimen
Maar, inderdaad, zo zag het er bij mij vroeger ook uit. En geloof me, het soort rommel verandert, maar rommel blijft.
En vwb je keuken, ach, je moet de spullen toch ergens kwijt?
(ik heb altijd te weinig ruimte in de keuken, komt omdat ik altijd voorraad, veel voorraad wil hebben, men verdenkt mij er wel eens van stiekem een oorlogskindje te zijn vanwege al die voorraad
)
Maar goed, de keuken, ik heb al die troep die alleen al op de plank staat nodig voor mijn brood-bak-kunsten. Ergens tussendoor staat nog een bakje babyvoeding

Die troep in de keuken ken ik ook, op dat ladenkastje ligt het altijd vol. Tot 2 weken geleden stond er ook nog een naaimachine op, van vóór de zomervakantie van de kids ![]()
Oh en ik heb een heeeeeeeeel groot opruim geheim... ![]()
quote:En wat is nou belangrijker, een opgeruimd huis (het meest ondankbare wat er bestaat, want je hebt er met kinderen een volle dagtaak aan), of versgebakken brood?
Op woensdag 10 september 2003 13:47 schreef moussy het volgende:
ik heb al die troep die alleen al op de plank staat nodig voor mijn brood-bak-kunsten.
De eetkamertafel, de foto is gelukkig wat aan de donkere kant, de tafel ligt bezaait met rommeltjes die je in de loop van 2 dagen tegenkomt en toch ergens moet laten, o.a. lijmstift, speelgoed, mondverfrisser, cadeautje, pen, verzorgingstas. Over de stoelen hangen nieuw gekochte kleertjes, een lakentje, een dekentje, tasjes en een wagenspanner.
Na het huishouden ziet het er weer netjes uit, helaas weer een donkere foto...
Bah wat een rommel, denk ik, als ik er naar kijk, wat doet mijn kussen daar nou? O, ja, ik herinner me dat die wel lekker was in mijn rug toen ik aan het lezen was gisteravond, ook het boek ligt nog op tafel. Op de bank ligt een deken, een knuffel op z'n kop, de vegeten jas van de buurman die onverwachts langs kwam gisteravond en de telefoon. Op tafel liggen altijd afstandbedieningen, waarom heeft de mens toch tegenwoordig minimaal 4 afstandbedieningen in de huiskamer? Het boek waarin ik bezig ben, zakdoekjes, neusspray, wattenstokjes, vitamine D en stofjes...
Een kleed in de huiskamer is heerlijk om op te spelen, speelgoed ligt er op bezaaid en de lectuurbak zit overvol.
De foto laat zien dat er actie heeft plaats gevonden...
De afwas moest nog ingeladen worden, het gasfornuis was vies, de vloer kon wel weer gedweild worden en lege flessen en glas konden wel weer weg gebracht worden... Weer een donkere foto...
Ook hier is weer orde geschept en is de boel weer lekker schoon en eucalyptusfris.
Tijdens het schoonmaken van Chiara haar speelgoed...
En dan ben ik klaar na een paar uurtjes werken: opruimen, verplaatsen, afstoffen, zuigen, dweilen, WC boenen, etc. Ik ben voldaan, mijn huisje is weer netjes. Ik neem me voor om toch wat ijveriger te worden, iets vaker te poetsen, maar dit is een bekend voornemen...
Chiara is verbaasd over het resultaat, zo netjes en zo snel!?
Zo, zucht, ik ben tevreden, laat de onverwachte visite nu maar komen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |