abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2003 @ 22:57:43 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_13060729
Hoe doen jullie dat nou?

Als ik bij mensen kom waar ook kinderen zijn is het soms net een toonzaal, speelgoed netjes opgeruimd, geen troepjes te vinden.

Als ik dan bij mezelf kijk schrik ik me kapot en hoop altijd maar dat er niet onverwachts bezoek komt. Dáár ligt een bult speelgoed, je breekt je nek over de schoenen, op tafel kom je spuugdoekjes tegen, pakken billendoeken en sokken. En natuurlijk ligt er her en der nóg meer speelgoed.

Ik ben al aangesloten bij een site waar je dagelijks een mailtje van krijgt wat je in je huishouden moet doen, maar met een vers gebakken baby kom je niet écht aan je huishoudelijke geweld toe, nou ja, ík niet. Ik ben al lang blij als ik dagelijks de stofzuiger en een dweil door de keet kan trekken.

Het enige wat écht vaste prik is per dag, dat is de plee voor ik naar bed ga en de vaatwasser in en uitruimen als ik aan het koken ben, maar de rest is maar schipperen..... Zég me dat ik écht de enige niet ben, zo voelt het wel, als ik bij mensen naar binnen gluur waar kinderen zijn.

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2003 @ 22:59:37 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_13060784
Uiteraard vergeet ik het behang nog, snippertjes er af gepulkt, "geweldige" muurschilderingen, die soms overgaan tot op de deuren. Ow maar stoepkrijten kan toch ook op de plavuizen

van de winter gaan we ons eens wagen aan het behang-geweld.... voor zolang dit mag duren

dinsdag 9 september 2003 @ 22:59:59 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_13060800
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:57 schreef moussy het volgende:
Hoe doen jullie dat nou?

Als ik bij mensen kom waar ook kinderen zijn is het soms net een toonzaal, speelgoed netjes opgeruimd, geen troepjes te vinden.

Als ik dan bij mezelf kijk schrik ik me kapot en hoop altijd maar dat er niet onverwachts bezoek komt. Dáár ligt een bult speelgoed, je breekt je nek over de schoenen, op tafel kom je spuugdoekjes tegen, pakken billendoeken en sokken. En natuurlijk ligt er her en der nóg meer speelgoed.

Ik ben al aangesloten bij een site waar je dagelijks een mailtje van krijgt wat je in je huishouden moet doen, maar met een vers gebakken baby kom je niet écht aan je huishoudelijke geweld toe, nou ja, ík niet. Ik ben al lang blij als ik dagelijks de stofzuiger en een dweil door de keet kan trekken.

Het enige wat écht vaste prik is per dag, dat is de plee voor ik naar bed ga en de vaatwasser in en uitruimen als ik aan het koken ben, maar de rest is maar schipperen..... Zég me dat ik écht de enige niet ben, zo voelt het wel, als ik bij mensen naar binnen gluur waar kinderen zijn.

Als je de spuugdoekjes en de bult speelgoed inruilt voor foldertjes, boekjes etc.. is het hier gewoon exact hetzelfde En dan heb ik nog niet eens kinderen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 9 september 2003 @ 23:00:44 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_13060830
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:59 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als je de spuugdoekjes en de bult speelgoed inruilt voor foldertjes, boekjes etc.. is het hier gewoon exact hetzelfde En dan heb ik nog niet eens kinderen

die flikker ik tegenwoordig meteen richting lectuurbak

wasbak in de wc

dinsdag 9 september 2003 @ 23:07:18 #5
37265 tbpot
ja ja echt waar
pi_13061031
troost je, kleine kinderen "kleine" zorgen, grote kinderen grote zorgen.

"wij" mijn vrouw en ik, komen ook niet altijd toe aan netjes opruimen en tja ook die van ons (jongen 10 en meisje 12) maken er soms nog steeds een zooitje van, maar het gaat steeds beter.
er mag natuurlijk wel "geleefd" worden in huis.
en in een klein huis is het natuurlijk eerder rommelig dan in een groot.

Dat kan de beste overkomen, anders zou het mij niet overkomen.
pi_13061294
Tis hier ook alsof er een bom ontploft is, en morgenvroeg om half 10 komt de Juf langs, kijken waar en vooral HOE Britt en Romée wonen

En denk maar niet dat ik aan het opruimen ben... neee joh, stel je voor, dan wordt het nog netjes hier! Morgenvroeg loop ik als een kip zonder kop rond, en wedden dat het schoon is!!

Mijn buuf heeft gelukkig hetzelfde; eerst was het nog elke keer:
Oh let niet op de rommel alsjeblieft! Daarna werd het: tis wel rommelig hier hoor, en nu we elkaar zo goed kennen is het: blahblah rommel.
Om toch maar ff te zeggen: let er maar niet op ik schaam me dood, terwijl je wéét dat ze het niet interesseert

Screw them.
We're going home.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 september 2003 @ 07:01:12 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_13064186
Hier is het precies hetzelfde hoor, maar ik heb in elk geval nog het excuus dat ik 4 dagen werk Bij vlagen (hele zeldzame vlagen) is het netjes, maar ja, wat wil je nou met een kind dat lekker moet kunnen spelen, een kat en twee vogels en een mama met een hekel aan huishoudelijk werk? Had ik mijn moeders schoonmaakgenen maar geërfd...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_13064841
Wij kregen het hier ook niet voor elkaar hoor (ik heb een vriendin wier huis er altijd uitziet als een showroom van een dure interieurwinkel, nergens vuil, alles netjes op z'n plek, en dat met 2 kids, hoe doet ze het toch ).
ik spreek in verleden tijd want wij hebben sinds twee weken een hulp... Moet het ééns per week helemaal opgeruimd zijn, zodat zij daarna de vloeren kan dweilen en het stof kan afnemen. Tja, je moet toch wat
pi_13065026
Hier ook hetzelfde verhaal, je wil niet weten hoe het er hier nu uit ziet...

Afwas van gisteren staat nog op het aanrecht, wel afgewassen maar moet nog opgeruimd worden, op de salontafel ligt nu twee afstandsbedieningen, een fles van duncan, een fles van Damey (bidon) een aantal beyblades, een pistool en nogal wat resten van een broodje hagelslag.
Op de grond ligt een trein met rails, een kruipkleed met kind , wat kleren van Damey en speelgoed van Duncan.
Het computerburo is een wirwar van papieren, asbakken en prullaria's, het kastje wat er naast staat ziet er al niet veel beter uit alleen dan zonder de asbak.
De boekenkast in momenteel ook al een opbergplaats van de autoradio geworden (ja die moet nog worden ingebouwd.).
De douche is een stapelplaats van handdoeken en het badje van Duncan moet ik ook nog opruimen.
De ramen zijn twee maanden voor de geboorte van Duncan nog gelapt en sindsdien niet meer....
De slaapkamer (onze) daar is een kledingbom ontploft...

Tja, ach.... Duncan gaat rond tienen naar bedje toe e dan ga ik hier samen met damey even opruimen.
Hij zijn speelgoed en ik de rest.
Als ik gezogen heb mag zijn speelgoed de kamer weer in.
we gaan zo eerst even de trein in zijn kamer opzetten zodat dat ding niet weer hier komt te staan... ik breek om de haverklap me nek over dat ding!!!

Ik maak me der niet zo druk over eerlijk gezegd... als er visite komt dan pech gehad. Als het ze niet bevalt wil ik ze met alle liefde de stofdoen en stofzuiger wijzen
Alleen als ik van te voren weet dat er visite komt zorg ik dat het hier toonbaar is. Ik werk dan gewoon om me kinderen heen...
Grote dingen zoals badkamer en wc doe ik als beide koters slapen en de keuken geef ik in het weekend als mijn man thuis is wel een grote sopbeurt... is wel weer eens nodig geloof ik.

pi_13065263
aaaaaaaaaaaaaaah, mijn angstbeeld is hier werkelijkheid: hier is het zelden schoon en opgeruimd. Zo eens in de week maak ik echt schoon en dan is het een dag wel netjes (geniet ik van, en elke keer neem ik me voor om het bij te houden...ben notabene fulltime thuis). Daarna gaan de katten weer hun haren verspreiden, slepen man en hond (waarom nooit vrouw en hond? Omdat vrouw haar schoenen uitdoet) hun zand en vuil de kamer door, maak ik overal stapels van zinloze shit. En nog geen kinderen, ik durf er bijna niet aan te beginnen (en mous stofzuigt elke dag?????)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_13065836
Oke, ik ga het vast leggen de rotzooi van nu en de orde van straks als het opgeruimd is.
Ik ben een chaoot, een sloddevos, een rommelkont, maar ik kan het wel!
Ik heb net foto's gemaakt, en vertelde daarna aan Chiara "Mama gaat opruimen..." moest ze lachen, de dondersteen.... tot later, met foto's!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2003 @ 10:34:14 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_13065916
Nog een ik-heb-kinderen-probleem... boven op de kasten ligt het altijd vol met dingen waar de kinderen niet aan mogen komen Dat staat ook altijd zo troeperig.

Nou helpt het ook niet mee om een pup in huis te hebben die verzamelwoede heeft. Alles, maar dan ook alles wat hij leuk vindt, alles dus, sleept hij door de hele kamer heen. Stokjes, post speelgoed, sokken, kleren, spuugdoekjes enz enz. Hij vindt de sokken van cas het leukste, want als hij de kans krijgt trket ie ze bij Cas uit. Die stinken waarschijnlijk nog niet

Een voor en na foto durf ik op dit moment niet eens aan. Ik heb namelijk sinds zondag de griep en heb zeer weinig in huis gedaan

pi_13065933
O ja, foto's

Van de zolder in ons oude huis:

pi_13066093
Ik vind die planken aan de muur wel grappig, er is dus ooit serieus een poging gedaan de rommelzolder, wel netjes te houden
pi_13066237
En jawel, het is gelukt!! Vanmorgen precies om 5 voor half 10 was het hier om door een ringetje te halen

Nu alweer wat minder, maar goed, we zijn dan ook alweer 1,5 uur verder

Boven wil ik het helemaal niet over hebben, dat ga ik morgen denk ik doen. En vandaag nog wat strijken. Een wasmandje of 3

Screw them.
We're going home.
  woensdag 10 september 2003 @ 11:00:12 #16
66672 Yvette21
Happy birthday mr President...
pi_13066258
Hihi, ik heb de oplossing, (ook al hebben mijn vriend en ik nog geen kinderen), ons huis is altijd schoon en helemaal opgeruimd, de truc? Mijn vriend is beroeps militair geweest, het is er zo hard bij hem ingedrild dat hij al in paniek raakt wanneer hij tijdens het koken niet gelijk al de pannen afwast enzo ;-)

Maar ja, dat was vroeger bij mijn tante thuis ook zo, en toen zij en mijn oom kinderen kregen, zag het huis er ook uit of er een bom was gevallen, dus ik zie het somber in voor de toekomst

pi_13066442
Pfff ben gelukkig niet de enige. Ik heb ook absoluut een hekel aan opruimen en schoonmaken. Bram ligt op verschillende plekken (box, bank, kleed op de grond, wippertje op tafel) in de woonkamer en rond die plekken liggen spuugdoekjes, sokken, speelgoed (van die lekkere grote babygymen enzo), half opgegeten flesjes, noem maar op. Er staat op dit moment een kinderwagen in de woonkamer want ik moet nog spullen uit de bak halen en opruimen. Grote berg post en folders overal.
Peet is gelukkig heel erg opruimerig en voor hem zorg ik dan dat het hier een beetje leefbaar is.
Stofzuigen e.d. kom ik al helemaal nooit aan toe. Ben al blij dat er schone handdoeken in de kast liggen, dat vind ik al heel knap van mezelf. Ook vind ik stofzuigen heel lastig met Bram, als hij slaapt wordt hij er wakker van en als hij wakker is ga ik niet een half uur boven en de trap stofzuigen terwijl ik hem dan niet kan horen.
pi_13066890
Zo even poetspauze, met een boterham achter de PC...
Je vroeg hoe we het doen, nou ik heb even bekeken hoe ik het doe. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik de eerste 2 maanden van Chiara dr leven ook niet erg actief was met poetsen enzo, dat lukte me niet omdat Chiara zich niet goed zelf kon vermaken en ik erg moe was...

Wat ik doe tijdens het huishouden is ook tegelijkertijd een beetje Chiara vermaken, als ik dekentjes, kussentjes e.d. pak doe ik even kiekeboe naar haar toe en vouw het dekentje op of leg het kussentje op zn plek. (Dit doe ik niet constant hoor, maar wel af en toe.)

Ik neem haar mee naar de plekken waar ik bezig ben, ze vindt het vaak leuk om te kijken wat ik doe. Als ik in de keuken bezig ben geef ik haar soms een stukje bakpapier, wat lekker kraakt en waar ze even mee bezig is. Doe ik de badkamer, dan geef ik haar een speelgoedje. Soms doe ik bepaalde dingen als ze slaapt. Of ik ga stofzuigen, daar valt ze vaak van in slaap...

Verder praat ik tegen dr, zing ik liedjes tijdens het poetsen en geef ik haar tussendoor een aai over de bol, of doe even gek met dr.

Dit zijn wat dingetjes die ik doe, maar er zijn ook momenten genoeg dat Chiara lekker in de box speelt en ik dan even een poosje niet naar haar hoef om te kijken en dus met een Franse slag aan de gang ga.
Ach en eigenlijk ben ik hartstikke makkelijk, helemaal niet poetserig ofzo, bij mij thuis mag je zien dat er geleefd wordt.

Superijverig ben ik niet. bijv. Ramen lappen, doe ik 2 keer per jaar, in Volendam doen ze het iedere dag!!

Boterhammen zijn inmiddels op, ik ga verder met mijn uitdaging...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_13066999
Zegguh dames, je gaat me toch niet vertellen dat ik de enige ben die hier foto's van de rotzooi durft te plaatsen, of wel!

Dussuh: IK WIL FOTO'S!

† In Memoriam † woensdag 10 september 2003 @ 12:16:34 #20
7074 moussy
kuttekop
pi_13067486
quote:
Op woensdag 10 september 2003 11:45 schreef Nausicaa het volgende:
Zegguh dames, je gaat me toch niet vertellen dat ik de enige ben die hier foto's van de rotzooi durft te plaatsen, of wel!

Dussuh: IK WIL FOTO'S!

Ik durf niet

Mn slaapkamer is nog altijd netjes, daar mag zelfs mn schoonmoeder in wandelen Cas zijn kamer is ook keurig, René dr kamer, kan beter, maar daar ligt hier en daar wat klerentroep en de badkamer is ook netjes aan kant.

Ik loop gewoon te klooien met mijn woonkamer en 1 kant van de keuken

pi_13067824
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:16 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik durf niet

Mn slaapkamer is nog altijd netjes, daar mag zelfs mn schoonmoeder in wandelen Cas zijn kamer is ook keurig, René dr kamer, kan beter, maar daar ligt hier en daar wat klerentroep en de badkamer is ook netjes aan kant.

Ik loop gewoon te klooien met mijn woonkamer en 1 kant van de keuken

Nou dan, dat valt toch hardstikke meeeeeee !! Tis alleen af en toe balen dat je mensen in de huiskamer moet laten, maar voor de rest: boeien
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_13067961
Jééé fantastisch topic !

Néé moussy.. je bent níet de enigste... en aan je post te zien volgens mij ook niet de "ergste"...

* Mirage kijkt blozend om zich heen...

6.00 voeding maken
6.30 klaar met voeden ( hij doet er ruim 20 minuutjes over )

Plòf.. uitgeput nog even op bed valt...

7.00 Brian wakker maken... douchen...kleertjes aan...
brood erin pompen... etc etc...

8.00 Beide kinderen en rugtasje bij elkaar pakken..
met baby en kleuter 4 hoog trappen lopen naar
beneden.. wandelwagen uit kelderbox halen en naar
school wandelen. Brian naar zijn klasje brengen..
juf ridel, daarna " ouders en school " bonding ridel
met een kop koffie.

9.30 weer thuis aangekomen.. hond heeft aandacht/
verzorging nodig.

10.00 Volgende flesvoeding maken en geven.

10.30 flesje klaar, badje, schone luier etc.... ondertussen
pógen ! ( let op het pogen ) een wasmachine aan te
zetten.

11.15 klaar met voorgaande en moet nu nog de was ophangen
die nog in de machine zat

11.40 verdorie ! Brian alweer ophalen ... Merlyn etc bij
elkaar pakken... weer naar shcool wandelen ( en ik
heb nog geen bal gedaan ! )

12.20 thuis aangekomen... boterhammen eten.. melk drinken..
(neeheee schoentjes áánlaten aub... anders met ik zo
weer veters strikken .)

12.50 wederom jasjes etc aan... Brian naar school brengen..

13.30 weer thuis ! * had ik nou al wel weer wat gedronken
nadat ik de koffie vanochtend heb gehad ? *
* koffie zet *

13.45 een kwartier om " iets" mee te doen....

14.00 volgende flesvoeding maken... en geven ... luier etc..

14.30 snèl beetje afwas doen...

14.40 Brian zijn school gaat alweer bijna uit.. huppa jas
weer aan.. Merlyn inpakken.. sjok sjok.. trappen weer
af.. * zich afvraagt waarom ze een gezin ook alweer
zo leuk vond *

15.00 jaaaaa ik herinner het mij weer...
een stralend koppie komt naar mij toegerent en roept
vol overtuiging " mámaaaaa "
* Mirage voelt zich gelukkig en zegt ja als Brianlief
vraagt of hij nog even in de speeltuin mag spelen bij
de speeltuinvereniging naast school..
Het huis is niet groot en hier kan hij zich veilig
even uitleven. De speeltuin wordt dagelijks
schoongemaakt en onderhouden.

16.00 op naar huis.
Onderweg nog wat boodschapjes verzamelen voor onder
andere het vond eten.. ( op het moment moeilijker
zelfs daar "de " supermarkt hier een maand lang
gesloten is wegens verbouwing.)

16.45 thuis.. Brian drinken... een koekje..een
knuffel...Brian´s grote verhalen over school
aanhoren.. potjandriedubbeltjes... ruik ik een luier
met een grote verassing ??
Plots zie ik het hoopje troep dat Brian op de
salontafel neer heeft gelegd.. ( had ik nou heel
selectief de handjes vol prulletjes en
schoolpapieren/formulieren uitgeband onderweg ? Nóg
meer troep..)

17.30 koken...

18.00 eten, meestal samen met Brian

18.20 Brian is nog etende.. ik maak de fles voeding alweer
voor Merlyn..

19.00 Eten is afgeruimd.. ( nog niet afgewassen )flesje
gegeven..Brian heeft ook zijn toetje inmiddels op..
Brian mag zich gaan omkleden...

19.15 Brian is klaar om naar bed te gaan.. verhaaltje/
kletsen/knuffel...etc...

19.30 Sjok sjok... éven wat drinken en als manlief
inmiddels thuis is gekomen dan bijkletsen..

20.00 wil graag GTST kijken.. Wordt soms wel soms niet
gerealiseerd..

20.30 eten voor manlief maken of in de keuken bezig zijn
terwijl hij zelf wat warm maakt.. éven samen.

21.00 Flesssvoeding maken en geven...

21.30 Merlyn krijgt zijn onrustige (mopper)uurtjes...
Huppa hij in de bank op de wipstoel, ik ernaast !
Soms hij in de wipstoel en ik op de bureaustoel..

22.30 pffff snel nog even overhemd etc strijken zodat
manlief morgen weer keurig naar zijn werk kan. Wat
doet B aan ? Wat doet M aan.. alles schoon droog en
gestreken ?

23.00 ik heb er genoeg van !
Ik doe niets huishoudelijks meer behalve/tenzij echt
noodzakelijk.

00.00 Merlyn laatste voeding en ik tuimel mijn bedje in..

De tijdsindeling verschuift soms wat en tussendoor doe ik snel nog kleine dingen natuurlijk ( onderweg van het één naar het ander snel iets meenemen ).

Zelfs in de weekenden gaat het niet echt anders op het moment, want mijn man heeft op het moment al 27 dagen zonder vrije/weekend dagen achtereen gewerkt..
Het is dus ook even een heksenketel en het meeste " huishoudelijke " en de kinderzorg komt gewoon bij mij neer.
Als hij af entoe weer 2 daagjes thuis is / weekend heeft kan ik die dagen natuurlijk een paar uurtjes loslaten en even hard aan het werk. Dat mis ik nu.

Al met al... een hele grote chaos

en neeheee geen foto´s

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_13067974
quote:
Op woensdag 10 september 2003 11:40 schreef melonovy het volgende:
Ramen lappen, doe ik 2 keer per jaar, in Volendam doen ze het iedere dag!!
*slik* dat meen je niet!!elke dag?!
pi_13068014
Veel erger dan mijn zolder kan het toch niet zijn Moussy? Daar kon je niet eens meer lopen.

Update van de zolder: ongeveer de helft van wat je er ziet, is ofwel in de kachel verdwenen (hout), ofwel verkocht (vréselijk succesvolle step-apparaat), of wel bij in de milieustraat bij het metaal verdwenen (zo mogelijk nog succesvollere home trainer) ofwel omgepakt in verhuisdozen. Niet dat het iets afdoet van ons rommelhuishouden: de huidige garage ziet er zomogelijk nog erger uit!

pi_13068048
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 22:57 schreef moussy het volgende:
Hoe doen jullie dat nou?

Dan kom je met mensen bij een opruimmanie, zoals mijn moeder...

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar wij moesten altijd ons speelgoed opruimen als we klaar waren met spelen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')