abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2003 @ 18:42:46 #1
27474 heerder
NTCE KAMP COMMANDO
pi_13052859
wie heeft hier wel eens een marathon gelopen?
en hoe heb je die dan voorbereid?
is 200 dagen genoeg om je goed voor te bereiden om een marathon???
"Het doel van de oorlog is vrede."
pi_13053014
Ik heb wel de voorbereidingen voor de marathon getroffen
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  dinsdag 9 september 2003 @ 18:57:41 #3
35868 Floe
Da ba die da ba Doe
pi_13053189
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:42 schreef heerder het volgende:
wie heeft hier wel eens een marathon gelopen?
en hoe heb je die dan voorbereid?
is 200 dagen genoeg om je goed voor te bereiden om een marathon???
Ben je dan een beginner? Als je van nix nog moet beginnen wordt het wel een hele klus. Als je er al wat km's op hebt zitten moet het wel te doen zijn. M'n pa is looptrainer.. dus als je info kunt gebruiken...
Slaap zacht, Elisabeth
  dinsdag 9 september 2003 @ 19:04:45 #4
27474 heerder
NTCE KAMP COMMANDO
pi_13053364
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:57 schreef Floe het volgende:

[..]

Ben je dan een beginner? Als je van nix nog moet beginnen wordt het wel een hele klus. Als je er al wat km's op hebt zitten moet het wel te doen zijn. M'n pa is looptrainer.. dus als je info kunt gebruiken...

nou ik ben ongeveer 2 maanden bezig met hardlopen, ongeveer 3 a 4 keer per week een uurtje lopen.
nu wil ik 4 april 2004 de marathon van rotterdam lopen.
"Het doel van de oorlog is vrede."
  dinsdag 9 september 2003 @ 19:09:46 #5
35868 Floe
Da ba die da ba Doe
pi_13053495
Dan met het zeker wel lukken. Het vergt natuurlijk wel een hoop doorzettingsvermogen om de hele training te doorstaan. Natuurlijk loop je de marathon niet in een toptijd, maar daar moet je je maar mee verzoenen. Met een goed schema kom je al een heel eind. Goede kleding is natuurlijk ook een vereiste, maar ik neem aan dat je daarin al bent voorzien.
Slaap zacht, Elisabeth
pi_13059309
Je moet het idd in twee maanden kunnen doen. Rustig opbouwen, de loopschema's zijn wel elders op internet te vinden.

Ik heb zelf verleden jaar de Marathon van Rotterdam uitgelopen ondanks een zeer gebrekkige voorbereiding van een maand (was 12 keer trainen). De laatste week voor de marathon moet je eigenlijk niet al te veel meer doen, maar ik kon niet anders. Begon ik ook nog te snel, al met al was ik laat op de streep. Twee maanden schijnt voor een niet al te ongezond persoon goed trainbaar en voldoende te zijn

pi_13067208
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 18:57 schreef Floe het volgende:

M'n pa is looptrainer.. dus als je info kunt gebruiken...

Zou je eens willen vragen wat je naast het lopen kunt doen. Wij willen met een groepje mensen lopen. Rustig opbouwend. We zijn allemaal beginners en in heb op runnersweb.nl al wat schema's gezien die best aardig te doen zijn.

Nu zagen we gisteren een loopgroep die eerst wat heeft gelopen en daarna waren ze wat oefeningen aan het doen. Ik meen strekoefeningen (kon het niet zien, want het was een behoorlijke afstand).
Bedoeling is dat iedereeen het lopen steeds leuker begint te vinden.. dus was afwisseling..

pi_13069065
De marathon kan je ook ongetrained lopen dan zijn die twee maanden niet nodig, ik weet zeker als je die 12 trainingen in de kroeg was gaan zitten dan had je de zelfde tijd gelopen.

Ik neem aan dat de TS graag fatsoenlijk een marathon wil lopen en de volgende dag met een beetje stramme beentjes weer vrolijk rond wil lopen. Dan zijn die 200 dagen denk ik wel voldoende, ligt er een beetje aan wat je achtergrond is. Ik denk dat het onvoldoende is als je met 50kg overgewicht begint te trainen, maar als je altijd 2/3x in de week gesport hebt zal dat zeker moeten lukken. Belangrijk is dat je ongeveer 6 weken voor de marathon 2 hele zware trainings weken maakt, met voornamelijk heel veel langzame kilometers. Na die 6 weken steeds minder kilometers maken. Voor dat je er aan begint moet je toch wel 2 a 3 trainingen van meer dan 30km hebben gemaakt anders kan die leuke marathon nog wel eens een lijdensweg worden.

Een marathon moet je volgensmij voor de lol lopen, niet omdat je er een status mee krijgt, dus zorg er voor dat je ook echt lol aan de marathon en mischien nog belangrijker de voorbereiding beleefd.

Grzz

pi_13069069
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')