Van de HMH site:
quote:Kaarten kosten 39 euro en gaan a.s. zaterdag in de vvk!
James Brown
26 november 2003Op woensdag 26 november geeft James Brown een eenmalig concert in de Heineken Music Hall. Het is vijftien jaar geleden dat de Godfather of Soul ons land voor een eigen show bezocht. In 1995 was hij voor het laatst te gast op het North Sea Jazz Festival.
James Brown, al bij zijn leven een legende, is dit jaar 70 jaar geworden. Hij zit dit jaar vijftig jaar in het vak en verzamelde in de loop der tijd bijnamen als Soul Brother Number One, the Godfather of Soul, The Hardest Working Man in Show Business en Mr. Dynamite.
De meeste van zijn soulhits zijn uitgegroeid tot onmiskenbare klassiekers. Zonder nummers als "Papa's Got a Brand New Bag (1965), Its A Mans Mans World (1966) en (Get Up I feel Like Being A) Sexmachine (1970) zou de popmuziek er heel anders hebben uit gezien. Browns muziek was bijvoorbeeld van grote invloed op de ontwikkeling van de housemuziek, waar djs gretig gebruik maakten van samples van zijn onovertroffen stemgeluid.
Voor het concert op 26 november in Amsterdam neemt James Brown een complete band mee: Erik R. Hargrove en Robert "Mousey" Thompson op drums, bassisten Fred Thomas en Ray Brundidge, op gitaar Damon Wood en Keith Jenkins, Jerry Poindexter op toesten, een blazerssectie van drie man, vier achtergrond zangeressen en diverse dansers.
Enjoy!
quote:Damn wat een toeval. Ik draai dat nummer nu
Op dinsdag 9 september 2003 15:03 schreef Napalmmm het volgende:
James Brown, is dead
quote:Leuk, zo'n eigen mening
James Brown, is dead
quote:39 euro voor een dode artiest is echt een koopje.
James Brown, is dead
quote:Daar heeft Elvis ook geen problemen mee! Die treed ook nog op in een uitverkochtte Ahoy!
James Brown, is dead
quote:Elvis Presley, is dead
Op dinsdag 9 september 2003 15:16 schreef calvobbes het volgende:[..]
Daar heeft Elvis ook geen problemen mee! Die treed ook nog op in een uitverkochtte Ahoy!
quote:Denk dat dit trouwens nog meer geldt voor hiphop. Bovendien is het niet alleen zijn stem, maar vooral ook de drums die enorm vaak van JB-platen af zijn gesampled.
Browns muziek was bijvoorbeeld van grote invloed op de ontwikkeling van de housemuziek, waar djs gretig gebruik maakten van samples van zijn onovertroffen stemgeluid.
James moet je gewoon gezien en gehoord hebben !
quote:Zelfde werd gezegd over de Stones (door zeikerige oude mannen
Op dinsdag 9 september 2003 16:16 schreef Zander het volgende:
Ik vind de oude James Brown-muziek echt te gek, maar tegenwoordig schijnt hij er niet veel meer van te bakken. Jammer, eigenlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Citroentje op 11-09-2003 16:52]
quote:Ja, ik zit ook nog te twijfelen, 't is wel een van mijn 'muzikale helden' en ik heb 'm nog nooit in het echt gezien...
Op donderdag 11 september 2003 16:51 schreef Citroentje het volgende:
Zelfde werd gezegd over de Stones (door zeikerige oude mannen). Zelfs al er weinig aan schijnt te zijn, wil ik dat zelf zien. Om James Brown nog in levende (?) lijve te zien, lijkt me een mooie ervaring.
Als Fok het kaartje nou betaalt, dan wil ik wel een mooie recensie voor op de FP schrijven..
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 11-09-2003 19:37]
quote:al is het onwijs kut en gaat hij ineens techno lopen spelen
Op zaterdag 13 september 2003 18:10 schreef keeper het volgende:
Het lijkt me aan de ene kant heel gaaf, maar is James Brown nog wel een beetje in staat een behoorlijk concert neer te zetten?
En james brown is niet dead , he is living in america
quote:Het was ook een geweldige avond.
Op donderdag 27 november 2003 21:34 schreef Zander het volgende:
Er stond een hele positieve recensie in NRC. Ik baal nu toch wel een beetje dat ik niet geweest ben.
(ezel..)
"the hardest working man in showbizz" moest er eerst nog ff inkomen, maar daarna kwam hij erg goed op dreef. Zowel z'n stem als z'n danspasjes waren geweldig.
Wel een mooie blunder van de gast-zangeres (ik weet haar naam niet). Zij bedankte het publiek met "danke schön" waarop het publiek negatief reageerde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |