quote:Loopbaan als speler:
Periode
1971-1973 AFC Ajax Eredivisie
1973-1977 Antwerp FC Jupiler League
1977-1978 Stormvogels Telstar Eerste Divisie
1978-1986 Sparta Rotterdam Eredivisie
1986-1987 AZ Eredivisie
quote:Loopbaan als trainer:
Periode
1986-1988 AZ Eredivisie Assistent-Trainer
1988-1991 AFC Ajax Eredivisie Assistent-Trainer
1991-1997 AFC Ajax Eredivisie Trainer
1997-2000 FC Barcelona Primera division Trainer
2000-2002 Nederland Bondscoach
2002-2003 FC Barcelona Primera Division Trainer
2003-2005 AFC Ajax Eredivisie Technisch Directeur
2005-heden AZ Eredivisie Trainer
quote:Prijzen:
* 1991/1992 UEFA Cup (Ajax)
* 1992/1993 Nederlandse Beker (Ajax)
* 1993/1994 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1993/1994 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1994/1995 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1994/1995 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1994/1995 Champions League (Ajax)
* 1994/1995 Wereldbeker (Ajax)
* 1995/1996 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1995/1996 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1995/1996 Europese Supercup (Ajax)
* 1997/1998 Europese Supercup (FC Barcelona)
* 1997/1998 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)
* 1997/1998 Spaanse Beker (FC Barcelona)
* 1998/1999 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)
quote:
Louis van Gaal was in de periode van seizoen 1991-1992 tot en met seizoen 1996-1997 coach van Ajax. In die periode behaalde hij zoveel successen met de Amsterdammers, dat Van Gaal tot de beste coaches mag worden gerekend die Ajax ooit heeft gehad. Hij won met Ajax de UEFA Cup in het seizoen 1991-1992, de KNVB beker in 1992-1993, werd drie keer kampioen van Nederland en zegevierde bovendien drie keer in de strijd om de Nederlandse Supercup. De Champions League won hij in het seizoen 1994-1995, Europese Supercup in het seizoen 1995-1996 en de Wereldbeker in het seizoen 1995-1996. Het seizoen 1994-1995 en 1995-1996 waren dan ook tropenjaren voor Louis van Gaal en het piepjonge Ajax. Na een teleurstellend seizoen 1996-1997, waarin de Amsterdammers geen enkele prijs pakten, besloot de geboren Amsterdammer naar FC Barcelona te vertrekken. Sindsdien ging het zelden goed in Amsterdam.
Qua persoon is het een vreselijke kerel, maar dat boeit ook niet. Hij is iig geen hiddink
Wat er in Oranje gebeurt is jammer, maar de spelers zijn uiteraard voor het grootste deel schuldig daaraan
quote:Wat denk je van zijn tijd bij Barcelona? En coaches als Hiddink, Advocaat etc. hebben een fatsoenlijke kans gekregen bij Oranje.
Op dinsdag 9 september 2003 08:17 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat bekwaam geloof ik niet echt hoor. Hij heeft 1 keer met ajax wat laten zien, daarna heeft ie overal gefaald en niks maar dan ook echt niks gepresteerd.Qua persoon is het een vreselijke kerel, maar dat boeit ook niet. Hij is iig geen hiddink
quote:Niet alleen de spelers hoor, coach ook zeker.
Op dinsdag 9 september 2003 08:25 schreef tweakhoer het volgende:
Als jij 2x kampioen worden met Barcelona falen noemt
De fans van Barcelona zijn redelijk veeleisend, bij een iets minder seizoen gaan ze direct met een de witte zakdoekjes zwaaien.Wat er in Oranje gebeurt is jammer, maar de spelers zijn uiteraard voor het grootste deel schuldig daaraan
Van Gaal was een goede coach bij ajax en de 1e keer bij Barca, Nu is hij niks meer.
Iets te veel perfectionist en te eigenwijs, zeker om bij Barca hetzelfde neer te zetten als Cruyff. Al deed ie het zeker niet slecht.
Ik had Van Gaal graag i.p.v. Dicky gezien naast een ex-international zoals van Hanegem, van Basten of Gullit. Maar daar zal hij wel net zoals Cruyff te dominant voor zijn qua persoonlijkheid.
De CV van Louis mag er in ieder geval zijn.
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:17 schreef ArnoKlaassen het volgende:Dat bekwaam geloof ik niet echt hoor. Hij heeft 1 keer met ajax wat laten zien, daarna heeft ie overal gefaald en niks maar dan ook echt niks gepresteerd.
Ik geloof dat je er een beetje naast zit Arno,hij heeft met Ajax 3 x het landskampioenschap,1x de knvb beker,1x uefa cup,1xwereldbeker,
1 x CL behaald + nog een CL finale,als jij dat 1 keertje noemt.......
Qua persoon is het een vreselijke kerel, maar dat boeit ook niet. Hij is iig geen hiddinkHoe weet je dat ?
Ken je hem?Grtz Montez
Als ie IETS losser zou zijn zou het echt een topper zijn....
Hij kon alleen altijd heel bot doen als er, in zijn ogen, domme vragen worden gesteld enzo. Ik vond dat wel cool, maar vele vinden dat dat weer te arro. Als je hem echter naast iemand zet die zinnig over voetbal kan praten en weet waar ie het over heeft dan is ie een gepassioneerd spreker die het erg goed kan uitleggen hoe het zit. Ik vind hem wel goed nu, heeft duidelijk geholpen dat ie op zijn bek is gegaan. Ook al geeft ie geen 'tactische fouten' toe uit die Oranjetijd (vond die Hasselbaink als rechtsbuiten anders maar ultradom), ik denk toch dat ie de kritiek van de spelers zich aangetrokken heeft over zijn ultraserieuze en strenge aanpak. Te schoolmeesterig, sfeer is 50% van het presteren zeggen ze wel es. Hij zit nu minder snel op de kast zit, hij ging altijd zo gespannen met de pers om. Had alleen niet moeten teruggaan naar Barca voor de 2e keer. Maar goed, hij zal wel zo relaxed zijn omdat ie goed betaald krijgt en geen druk meer heeft nu. Is toch even wat anders als je in de spotlight staat dan dat je aan de zijlijn commentaar geeft.
Bij mijn weten heeft-ie twee Spaanse landskampioensschappen binnen gesleept met Barca, en er zijn niet veel coaches die dat ook kunnen zeggen...
quote:Precies!
Op dinsdag 9 september 2003 09:17 schreef Doc het volgende:
Iedereen die maar beweerd dat-ie na Ajax niets gepresteerd heeft...Bij mijn weten heeft-ie twee Spaanse landskampioensschappen binnen gesleept met Barca, en er zijn niet veel coaches die dat ook kunnen zeggen...
Ook de opmerking van ArnoKlaassen raakt kant noch wal. Hij beweert namelijk dat van Gaal maar 1x iets heeft laten zien met Ajax. Ten eerste was die ene keer echt van een ongekent hoog niveau. Ajax verloor niet 1 wedstrijd in de competitie en pakte ook nog eens de CL. Ten tweede deed hij dat nog eens dunnetjes over in het jaar erna. Helaas geen CL toen maar wel in de finale!
Van Gaal hoort hoe dan ook tot de top-coaches van Nederland. Mensen die beweren dat hij een slechte coach is hebben geen verstand van voetbal of moeten hem gewoon niet. Dat laatste kan natuurlijk maar dat maakt hem geen slechte coach.
Van Gaal is een top man , maar volgens mij , alleen met jong spul. Hij moet mensen hebben die hij nog kan vormen. Geef van Gaal een team met 28 plusers en hij bakt er niets van . geef hem een team met 21 ers en hij maakt ze Champions League winnaars
quote:collega-jood... 020-eigen...
Op dinsdag 9 september 2003 08:52 schreef Rudy303 het volgende:
Kep hem gisteren op RTL4 gezien in de TOP 10 meest opgefokte personen.. Hij stond op 4 volgens mij maar had van mij op 1 mogen staan. Wat een ongelooflijk irritante, zelfingenomen kwal. Dat 'ie daar samen zit met zijn collega-jood Frits Barend na de uitschakeling van Oranje en dan durft te zeggen: "ik heb geen kapitale fouten gemaakt"... Maar ja, dat is weer 020-eigen.
Alsof het toeval is dat alleen Van Gaal steeds ruzie met de pers heeft....
quote:nog zo'n mislukte bondscoach
Op dinsdag 9 september 2003 12:11 schreef sjun het volgende:
Hij is geen Johan Cruyff.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |