abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13039891
Na de hele geschiedenis van Van Gaal keert ie weer terug op de buis. Ik heb hem altijd een erg bekwame coach gevonden. Dat ie niet met de pers om kon gaan, of mijn inziens eerder andersom, dat doet niet af aan zijn kwaliteiten. Jammer dat ie toen op die wijze was weggehoond door Nederland.
En nu is ie weer actief als analist, en het 1e wat ie moet is zich verdedigen tegen het verleden. Ten eerste getuigt dat van lef van Van Gaal, want had ie natuurlijk voorzien. Ten tweede getuigt dat van de manier waarop de media (en waarschijnlijk grotendeels van Nederland) met hem omgaan, en vooral ook gingen.

toevoeging door Denthemen op 28-08-2006:

Wat is het toch een geweldige man/coach, veel meegemaakt in zijn leven(vrouw overleden, grootste succesen bij Ajax,weggepest in Barcelona) Maar het mooiste is en blijft zijn humor, Zaterdag ook weer:

Verslaggever: En louis, wie staat er vandaag op 10?
Louis: Talpa natuurlijk

Of het uitlachen van Aad de afkoopsomMos als hij langs het veld staat te schreeuwen

Maar hij zal vooral bekend staan om zijn geweldige uitspraken, 1 die ik me vooral goed voor de geest kan halen is vlak voor een champions league wedstrijd tegen, ik meen, Real Madrid, waarop hij reageerde op de vraag of hij ook beeldmateriaal heeft bekeken van Madrid:
Nee, ik was het wel van plan maar mijn dochter heeft goede tijden slechte tijden over de wedstrijd opgenomen.

quote:
Loopbaan als speler:
Periode
1971-1973 AFC Ajax Eredivisie
1973-1977 Antwerp FC Jupiler League
1977-1978 Stormvogels Telstar Eerste Divisie
1978-1986 Sparta Rotterdam Eredivisie
1986-1987 AZ Eredivisie
quote:
Loopbaan als trainer:
Periode
1986-1988 AZ Eredivisie Assistent-Trainer
1988-1991 AFC Ajax Eredivisie Assistent-Trainer
1991-1997 AFC Ajax Eredivisie Trainer
1997-2000 FC Barcelona Primera division Trainer
2000-2002 Nederland Bondscoach
2002-2003 FC Barcelona Primera Division Trainer
2003-2005 AFC Ajax Eredivisie Technisch Directeur
2005-heden AZ Eredivisie Trainer
quote:
Prijzen:
* 1991/1992 UEFA Cup (Ajax)
* 1992/1993 Nederlandse Beker (Ajax)
* 1993/1994 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1993/1994 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1994/1995 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1994/1995 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1994/1995 Champions League (Ajax)
* 1994/1995 Wereldbeker (Ajax)
* 1995/1996 Nederlandse Supercup (Ajax)
* 1995/1996 Nederlands Kampioenschap (Ajax)
* 1995/1996 Europese Supercup (Ajax)
* 1997/1998 Europese Supercup (FC Barcelona)
* 1997/1998 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)
* 1997/1998 Spaanse Beker (FC Barcelona)
* 1998/1999 Spaans Kampioenschap (FC Barcelona)

quote:

Louis van Gaal was in de periode van seizoen 1991-1992 tot en met seizoen 1996-1997 coach van Ajax. In die periode behaalde hij zoveel successen met de Amsterdammers, dat Van Gaal tot de beste coaches mag worden gerekend die Ajax ooit heeft gehad. Hij won met Ajax de UEFA Cup in het seizoen 1991-1992, de KNVB beker in 1992-1993, werd drie keer kampioen van Nederland en zegevierde bovendien drie keer in de strijd om de Nederlandse Supercup. De Champions League won hij in het seizoen 1994-1995, Europese Supercup in het seizoen 1995-1996 en de Wereldbeker in het seizoen 1995-1996. Het seizoen 1994-1995 en 1995-1996 waren dan ook tropenjaren voor Louis van Gaal en het piepjonge Ajax. Na een teleurstellend seizoen 1996-1997, waarin de Amsterdammers geen enkele prijs pakten, besloot de geboren Amsterdammer naar FC Barcelona te vertrekken. Sindsdien ging het zelden goed in Amsterdam.

[ Bericht 77% gewijzigd door Bomenverzameling op 28-08-2006 20:16:09 ]
American Muscle Power
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:17:40 #2
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_13040043
Dat bekwaam geloof ik niet echt hoor. Hij heeft 1 keer met ajax wat laten zien, daarna heeft ie overal gefaald en niks maar dan ook echt niks gepresteerd.

Qua persoon is het een vreselijke kerel, maar dat boeit ook niet. Hij is iig geen hiddink

pi_13040110
Als jij 2x kampioen worden met Barcelona falen noemt
De fans van Barcelona zijn redelijk veeleisend, bij een iets minder seizoen gaan ze direct met een de witte zakdoekjes zwaaien.

Wat er in Oranje gebeurt is jammer, maar de spelers zijn uiteraard voor het grootste deel schuldig daaraan

dinsdag 9 september 2003 @ 08:27:23 #4
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_13040123
Om te
Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_13040125
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:17 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Dat bekwaam geloof ik niet echt hoor. Hij heeft 1 keer met ajax wat laten zien, daarna heeft ie overal gefaald en niks maar dan ook echt niks gepresteerd.

Qua persoon is het een vreselijke kerel, maar dat boeit ook niet. Hij is iig geen hiddink

Wat denk je van zijn tijd bij Barcelona? En coaches als Hiddink, Advocaat etc. hebben een fatsoenlijke kans gekregen bij Oranje.
American Muscle Power
pi_13040137
T'is gewoon een arrogante zelfingenomen autoritaire kwal !!

en nou wil ik mijn konijn !
pi_13040176
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:25 schreef tweakhoer het volgende:
Als jij 2x kampioen worden met Barcelona falen noemt
De fans van Barcelona zijn redelijk veeleisend, bij een iets minder seizoen gaan ze direct met een de witte zakdoekjes zwaaien.

Wat er in Oranje gebeurt is jammer, maar de spelers zijn uiteraard voor het grootste deel schuldig daaraan

Niet alleen de spelers hoor, coach ook zeker.

Van Gaal was een goede coach bij ajax en de 1e keer bij Barca, Nu is hij niks meer.

dinsdag 9 september 2003 @ 08:37:08 #8
32601 oxorpoxe
Tot de schijt ons doodt
pi_13040191
Van Gaal is een hele irritante vent.
Maar wel een coach die bijzonder goed kan bouwen met jonge spelers die geen kapsones hebben. Hij is een drama wanneer hij moet werken met mensen die al de sterstatus hebben.....
pi_13040204
LEkker ding man
  dinsdag 9 september 2003 @ 08:41:25 #10
65240 Krottekop
Onooglijk geval.
pi_13040229
Topcoach met lef en een uitgesproken mening, ben het vaak met zijn analyses eens. Destijds te weinig zelfkritiek en flexibiliteit, had het anders aan moeten pakken bij Oranje, al waren de spelers de grootste schuldigen.

Iets te veel perfectionist en te eigenwijs, zeker om bij Barca hetzelfde neer te zetten als Cruyff. Al deed ie het zeker niet slecht.

Ik had Van Gaal graag i.p.v. Dicky gezien naast een ex-international zoals van Hanegem, van Basten of Gullit. Maar daar zal hij wel net zoals Cruyff te dominant voor zijn qua persoonlijkheid.

De CV van Louis mag er in ieder geval zijn.

http://www.beijen.net/frank/cvs/gaal-l-van.htm

Fulltime rotkop.
pi_13040319
Kep hem gisteren op RTL4 gezien in de TOP 10 meest opgefokte personen.. Hij stond op 4 volgens mij maar had van mij op 1 mogen staan. Wat een ongelooflijk irritante, zelfingenomen kwal. Dat 'ie daar samen zit met zijn collega-jood Frits Barend na de uitschakeling van Oranje en dan durft te zeggen: "ik heb geen kapitale fouten gemaakt"... Maar ja, dat is weer 020-eigen.
pi_13040399
tsss hij was bij ajax goed heel goed kan niemand ontkennen
toen ging hij weg naar barcelona
het enige wat hij daar zag waren de witte zakdoekjes:P
en bij het nederlands elftal haalde hij geneens het WK
nu maar hopen dat advocaat het wel haalt
don't be said don't be glue Einstein was ugly to!!
pi_13040484
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:17 schreef ArnoKlaassen het volgende:

Ik geloof dat je er een beetje naast zit Arno,hij heeft met Ajax 3 x het landskampioenschap,1x de knvb beker,1x uefa cup,1xwereldbeker,
1 x CL behaald + nog een CL finale,als jij dat 1 keertje noemt.......

Hoe weet je dat ?
Ken je hem?

Grtz Montez

dinsdag 9 september 2003 @ 09:10:56 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_13040510
Hij laat keer op keer zien dat ie opzich prima weet hoe het moet en zou moeten, alleen maakt hij het zichzelf nog wel eens TE moeilijk met zijn houding.

Als ie IETS losser zou zijn zou het echt een topper zijn....

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_13040554
Dat arrogante valt best mee tegenwoordig, zeker bij SBS6 issie nu cool, duidelijk en relaxed. Hoor hem graag daar, beter als Breukelen, Kraay of die mompelkut van Mulder. Om nog maar niet over Jonk, Spelbos of al die andere mislukten TV-experts te spreken.

Hij kon alleen altijd heel bot doen als er, in zijn ogen, domme vragen worden gesteld enzo. Ik vond dat wel cool, maar vele vinden dat dat weer te arro. Als je hem echter naast iemand zet die zinnig over voetbal kan praten en weet waar ie het over heeft dan is ie een gepassioneerd spreker die het erg goed kan uitleggen hoe het zit. Ik vind hem wel goed nu, heeft duidelijk geholpen dat ie op zijn bek is gegaan. Ook al geeft ie geen 'tactische fouten' toe uit die Oranjetijd (vond die Hasselbaink als rechtsbuiten anders maar ultradom), ik denk toch dat ie de kritiek van de spelers zich aangetrokken heeft over zijn ultraserieuze en strenge aanpak. Te schoolmeesterig, sfeer is 50% van het presteren zeggen ze wel es. Hij zit nu minder snel op de kast zit, hij ging altijd zo gespannen met de pers om. Had alleen niet moeten teruggaan naar Barca voor de 2e keer. Maar goed, hij zal wel zo relaxed zijn omdat ie goed betaald krijgt en geen druk meer heeft nu. Is toch even wat anders als je in de spotlight staat dan dat je aan de zijlijn commentaar geeft.

Kollosale Anus Klontering.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 september 2003 @ 09:17:27 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_13040588
Iedereen die maar beweerd dat-ie na Ajax niets gepresteerd heeft...

Bij mijn weten heeft-ie twee Spaanse landskampioensschappen binnen gesleept met Barca, en er zijn niet veel coaches die dat ook kunnen zeggen...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_13040877
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 09:17 schreef Doc het volgende:
Iedereen die maar beweerd dat-ie na Ajax niets gepresteerd heeft...

Bij mijn weten heeft-ie twee Spaanse landskampioensschappen binnen gesleept met Barca, en er zijn niet veel coaches die dat ook kunnen zeggen...

Precies!

Ook de opmerking van ArnoKlaassen raakt kant noch wal. Hij beweert namelijk dat van Gaal maar 1x iets heeft laten zien met Ajax. Ten eerste was die ene keer echt van een ongekent hoog niveau. Ajax verloor niet 1 wedstrijd in de competitie en pakte ook nog eens de CL. Ten tweede deed hij dat nog eens dunnetjes over in het jaar erna. Helaas geen CL toen maar wel in de finale!

Van Gaal hoort hoe dan ook tot de top-coaches van Nederland. Mensen die beweren dat hij een slechte coach is hebben geen verstand van voetbal of moeten hem gewoon niet. Dat laatste kan natuurlijk maar dat maakt hem geen slechte coach.

Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_13041421
Van gaal is een top coach en of hij arrogant is maakt mij geen reet uit. Tis weer zo typisch nederlands om iemand af-te-qualificeren omdat men hem "arrogant" vindt.

Van Gaal is een top man , maar volgens mij , alleen met jong spul. Hij moet mensen hebben die hij nog kan vormen. Geef van Gaal een team met 28 plusers en hij bakt er niets van . geef hem een team met 21 ers en hij maakt ze Champions League winnaars

pi_13041473
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 08:52 schreef Rudy303 het volgende:
Kep hem gisteren op RTL4 gezien in de TOP 10 meest opgefokte personen.. Hij stond op 4 volgens mij maar had van mij op 1 mogen staan. Wat een ongelooflijk irritante, zelfingenomen kwal. Dat 'ie daar samen zit met zijn collega-jood Frits Barend na de uitschakeling van Oranje en dan durft te zeggen: "ik heb geen kapitale fouten gemaakt"... Maar ja, dat is weer 020-eigen.
collega-jood... 020-eigen... Wat een toppost!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_13043037
Een gore zak. Hij zou in sommige gevallen best een goede trainer zijn maar iemand die met Oranje niet het WK haalt en daarna zo'n grote bek durft op te zetten tegen de pers die natuurlijk terecht kritiek levert mag van mij morgen dood vallen. Als je bondscoach bent moet je niet raar opkijken als je prestatie's gevolgd worden door een heel land.

Alsof het toeval is dat alleen Van Gaal steeds ruzie met de pers heeft....

pi_13043123
Ik vond het een hele slechte bondscoach. En bovendien een irritant figuur. Voor argumenten.. gebruik de zoekfunctie
  dinsdag 9 september 2003 @ 12:11:49 #22
52589 sjun
uit solidariteit
pi_13043203
Hij is geen Johan Cruyff.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_13043252
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:11 schreef sjun het volgende:
Hij is geen Johan Cruyff.
nog zo'n mislukte bondscoach
pi_13043288
sorry hoor, maar ik vind het nog steeds een ongeloofelijke bokkelul!
geef mij Johan maar
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  dinsdag 9 september 2003 @ 12:19:39 #25
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_13043370
Hij heeft goed gepresteerd daar bij ajax,bij Barca was hij de laatste coach die prestaties heeft neergezet,totaal geflopt bij het NL elftal en verder gewoon een zwaar irritant persoon
NAAR HET ANDERE FORUM!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')