quote:In het 2e plaatje is de hele familie weer bij elkaar?
Op woensdag 10 september 2003 11:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[afbeelding]Zoek de verschillen
quote:
Op woensdag 10 september 2003 11:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[afbeelding]Zoek de verschillen
Zoek de verschillen
quote:De onderste bijt niet
Op woensdag 10 september 2003 11:32 schreef robh het volgende:[..]
In het 2e plaatje is de hele familie weer bij elkaar?
quote:Mindere kwaliteit? Bepaalde welzijnseisen van de producenten? China gebruikt alle bont intern? Ik mis namelijk ook Rusland op de lijst, of schieten die alleen maar?
Op woensdag 10 september 2003 11:34 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vraag me trouwens af hoe het komt dat NL zo'n groot, en Denemarken een nog veel groter exportland is.
Je zou verwachten dat een land als China veel goedkoper bont kan produceren.
quote:Meeste leer komt van slachtkoeien af, alleen maar een bijproduct dus.
Op woensdag 10 september 2003 11:29 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Maar waarom richt de agressie zich dan op bont en wordt leer/suede etc met rust gelaten? De leermarkt is vele malen groter dan de bontmarkt. En gister zag ik zelfs Georgina Verbaan tegen bont protesteren in leren schoenen+jas
.
quote:Simpel, China heeft een grote interne markt, waardoor er weinig overblijft voor de export. In NL (en meer europese landen) is bont een luxeproduct, dus is het logisch dat er meer overblijft van de interne markt voor export. Ik weet niet eens of er een chinees woord is voor dierenmishandeling, als je ziet wat ze dieren daar aan durven doen (mensen ook trouwens)...
Op woensdag 10 september 2003 11:34 schreef DennisMoore het volgende:
'k Vraag me trouwens af hoe het komt dat NL zo'n groot, en Denemarken een nog veel groter exportland is.
Je zou verwachten dat een land als China veel goedkoper bont kan produceren.
quote:Kom je toch weer uit op die netsenbiefstuk...
Op woensdag 10 september 2003 11:37 schreef freako het volgende:[..]
Meeste leer komt van slachtkoeien af, alleen maar een bijproduct dus.
quote:Eh... dus?
En wat te denken van lievelijk lamsleer?
quote:Oh, dan stel ik voor om het produkt 'nertsenworstjes' te introduceren. Dan kan het gezeur over die "ethische lading" van bont ook meteen van tafel.
quote:Ja. Dat is dus het enige verschil. Zou nertsenvlees als hondenvoer te gebruiken zijn? Echt geweldig schijnt het namelijk niet te smaken.
Op woensdag 10 september 2003 11:38 schreef freud het volgende:[..]
Kom je toch weer uit op die netsenbiefstuk...
[Dit bericht is gewijzigd door freako op 10-09-2003 11:41]
quote:Shoarma rules
Op woensdag 10 september 2003 11:38 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Eh... dus?
.
Feit blijft dat het gestripte dierenhuid is. Dus als we die nertsen opeten, dan is het okay?En wat te denken van lievelijk lamsleer?
quote:Onder het motto "Je draagt wat je eet".
Op woensdag 10 september 2003 11:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Shoarma rules
.
quote:Eet smakelijk zou ik zeggen
Op woensdag 10 september 2003 11:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:Oh, dan stel ik voor om het produkt 'nertsenworstjes' te introduceren. Dan kan het gezeur over die "ethische lading" van bont ook meteen van tafel.
quote:Noem het maar gezeur
Op woensdag 10 september 2003 11:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Oh, dan stel ik voor om het produkt 'nertsenworstjes' te introduceren. Dan kan het gezeur over die "ethische lading" van bont ook meteen van tafel.
quote:Ook wol moet in de ban volgens die anti-bont organisaties
Op woensdag 10 september 2003 11:41 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Shoarma rules
.
Gaat me omas trui
quote:Als hij honger heeft eet hij hem heus wel op hoor.
Op dinsdag 9 september 2003 20:16 schreef sp3c het volgende:
moet je is een kat bezig zien met een gevangen vogel of muis oid9 van de 10 keer vreet hij het niet eens op ook
Gewoon niet meer voeren dus.
quote:Nee hoor, kom eens schaapsscheren bij ons op de kinderboerderij, dat vinden die beesten juist geweldig. Zo voel je je een met de natuur enzo
Op woensdag 10 september 2003 11:53 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ook wol moet in de ban volgens die anti-bont organisatiesGaat me omas trui
quote:Vertel dat die anti-bontknakkers maar
Op woensdag 10 september 2003 12:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee hoor, kom eens schaapsscheren bij ons op de kinderboerderij, dat vinden die beesten juist geweldig. Zo voel je je een met de natuur enzo
quote:'t Nertsenvlees wordt niet weggegooid:
Op woensdag 10 september 2003 11:40 schreef freako het volgende:Ja. Dat is dus het enige verschil. Zou nertsenvlees als hondenvoer te gebruiken zijn? Echt geweldig schijnt het namelijk niet te smaken.
.
quote:
De kadavers worden na de pelstijd verwerkt in dierenvoeders en het vet van de pels wordt o.a. gebruikt in anti-allergene verzorgingsproducten. Nertsenvoer bestaat uit meel, vetten, vitaminen, mineralen en, voor het milieu heel belangrijk, bovenal uit restproducten van de vis- en pluimveeverwerkende industrie. Dit brijvoer wordt door nertsen als lekkernij beschouwd. Een prima manier van recycling van o.a. ons 'society's food', welke uiteindelijk resulteert in prachtige, milieuvriendelijke, kwaliteitskleding die een leven lang meegaat.
quote:Het wordt georganiesseerd door de plaatselijke natuurbehoud vereniging in samenwerking met de dierenbescherming, dat zullen ze toch wel goedkeuren
Op woensdag 10 september 2003 12:08 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Vertel dat die anti-bontknakkers maar
quote:Toch hondenvoer dus.
Op woensdag 10 september 2003 12:10 schreef DennisMoore het volgende:[..]
't Nertsenvlees wordt niet weggegooid:
[..]
quote:Nou, dan zit er dus echt geen enkel verschil tussen leer en bont.
Op woensdag 10 september 2003 12:10 schreef DennisMoore het volgende:[..]
't Nertsenvlees wordt niet weggegooid:
[..]
Dood aan alle leerdragers dus? Alle 14.000.000 in NL?
quote:Wie zijn 'die anti-bontknakkers'? Er zijn nogal wat organisaties, die lang niet allemaal hetzelfde denken.
Op woensdag 10 september 2003 12:08 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Vertel dat die anti-bontknakkers maar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |