abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 september 2003 @ 11:40:03 #26
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13042587
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:35 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Met wol maak je een beest niet dood, het is slechts een rest product die overblijft als je een schaap een plezier doet om hem te scheren.

Ik zie geen verschil met een koe of een kip.
Zij leveren eerst ook een product (melk, eieren), maar als ze dat niet meer doen worden ze ook afgemaakt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_13042600
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:40 schreef Knarf het volgende:

Ik zie geen verschil met een koe of een kip.
Zij leveren eerst ook een product (melk, eieren), maar als ze dat niet meer doen worden ze ook afgemaakt.

Shoarma. .
pi_13042602
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:39 schreef What het volgende:

[..]

Dat zal de afgelopen tijd heerlijk geroken hebben.
(prettig voor je medemens)

hoezo, is gewoon nep leer hoor
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13042619
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:36 schreef DennisMoore het volgende:
Betreffende milieuterroristen zullen pas tevreden zijn wanneer de Mens, gekleed in een jutezak, op een wortel zit te knagen.
Lul toch niet zo dom. Je weet echt wel beter, hoop ik.

Het opkomen voor dierenrechten heeft ook niets met vermeend milieuterrorisme te maken, de begripsverwarring viert weer hoogtij.

pi_13042701
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:41 schreef SCH het volgende:

Lul toch niet zo dom. Je weet echt wel beter, hoop ik.

Het opkomen voor dierenrechten heeft ook niets met vermeend milieuterrorisme te maken, de begripsverwarring viert weer hoogtij.

Neuh, we mogen van deze fanatiekelingen uiteindelijk geen vlees meer eten natuurlijk. En ook kleren moeten van planten gemaakt zijn, op milieuvriendelijke wijze geproduceerd. Dan kom je uit bij de wortel en de jutezak.

Je negeert trouwens weer de volgende principe-vraag:

quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:22 schreef SCH het volgende:

Het gaat hier niet om opeten maar om bontmantels en bonttasjes en andere luxe-producnten. Niet om voedsel dus.

Mogen we dieren niet houden/doden als het om luxe gaat, maar wel als het om voedsel gaat?
pi_13042709
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:40 schreef pro_jeex het volgende:
is gewoon nep leer hoor
Dat zeg ik; jummie!
pi_13042735
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:45 schreef What het volgende:

[..]

Dat zeg ik; jummie!

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_13042761
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:44 schreef DennisMoore het volgende:

Mogen we dieren niet houden/doden als het om luxe gaat, maar wel als het om voedsel gaat?

Deze vraag heb ik gisteren al uitgebreid beantwoordt maar voor uit nog maar een keer: Ik ben geen principiele vegetarier - ik vind wel dat we dieren goed moeten behandelen. Ik vind voedsel geen pure luxe, bont wel.

En nu weer terug naar de nertsen - niet altijd van die zijpaden in steken in de trant van: maar eet je dat dan wel, of wat voor schoenen draag je.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 09-09-2003 11:49]

dinsdag 9 september 2003 @ 11:48:32 #34
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_13042765
Hmm, nepleer.
Gemaakt van olie.
Oftewel dode Dino's.

Maarja deze zijn uit zich zelf gestorven, dus dan mag het wel?

Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_13042831
quote:

[..]

Neuh, we mogen van deze fanatiekelingen uiteindelijk geen vlees meer eten natuurlijk. En ook kleren moeten van planten gemaakt zijn, op milieuvriendelijke wijze geproduceerd. Dan kom je uit bij de wortel en de jutezak.

[..]

Als je "voedsel" vervangt door "1e levensbehoeften" dan is het antwoord voor mij "ja"

Maar wat veel belangrijker is voor mij is dat we de dieren die we houden ook een beetje fatsoenlijk behandelen voordat we ze slachten. En de manier waarop nertsen in het algemeen worden gehouden reken ik daar niet onder.

pi_13042849
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:48 schreef SCH het volgende:

Ik ben geen principiele vegetarier - ik vind wel dat we dieren goed moeten behandelen. Ik vind voedsel geen pure luxe, bont wel.

Het komt dus uiteindelijk neer op jouw puur subjectieve mening wat luxe is en wat niet. De een vindt biefstuk, ganzenpaté en een leren bankstel luxe, de ander vindt het normaal.

Je hebt dus feitelijk geen principiële poot om op te staan.
Het zit allemaal tussen jouw oortjes, antropocentrist.

pi_13042863
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:48 schreef Knarf het volgende:
Hmm, nepleer.
Gemaakt van olie.
Oftewel dode Dino's.

Maarja deze zijn uit zich zelf gestorven, dus dan mag het wel?

Leuk om te lezen hoe vleeseters altijd overdrijven

pi_13042885
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:52 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het komt dus uiteindelijk neer op jouw puur subjectieve mening wat luxe is en wat niet. De een vindt biefstuk, ganzenpaté en een leren bankstel luxe, de ander vindt het normaal.

Je hebt dus feitelijk geen principiële poot om op te staan.
Het zit allemaal tussen jouw oortjes, antropocentrist.

Dan niet joh. Jij wil echt niet naar anderen luistern. Dan niet
pi_13042888
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:52 schreef Gbazz het volgende:

Als je "voedsel" vervangt door "1e levensbehoeften" dan is het antwoord voor mij "ja"

Ah, interessant.
Mag ik jouw definitie van '1e levensbehoeften' weten?
De levensbehoeften waar we wél dieren voor mogen houden/doden?
quote:
Maar wat veel belangrijker is voor mij is dat we de dieren die we houden ook een beetje fatsoenlijk behandelen voordat we ze slachten. En de manier waarop nertsen in het algemeen worden gehouden reken ik daar niet onder.
Wat is fatsoenlijk? En waarom ben je van mening dat het welzijn van nertsen onvoldoende is?
pi_13042906
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:54 schreef SCH het volgende:

Dan niet joh. Jij wil echt niet naar anderen luistern. Dan niet

Zwakte-bod. Wanneer je klemgezet wordt in een discussie, loop je weg.
pi_13042914
quote:

[..]

[..]

Grote onzin. Vlees eten vinden veel van deze milieuactivisten best ok (hoewel de meesten het niet doen), mits de dieren op een fatsoenlijke manier zijn behandeld.

En overigens kun je moderne kleding ook prima milieuvriendelijk produceren. Goed voorbeeld is het merk kuyichi (www.kuyichi.com).

Over het houden/doden van dieren mbt luxe en voedsel heeft iedereen zijn eigen opvatting. Ik vind het persoonlijk niet erg als dieren worden gefokt voor voedsel. Wat betreft luxe, ik denk dat als er alternatieven zijn, je dieren niet onnodig moet laten lijden.

pi_13042972
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:56 schreef Semjase het volgende:

Over het houden/doden van dieren mbt luxe en voedsel heeft iedereen zijn eigen opvatting. Ik vind het persoonlijk niet erg als dieren worden gefokt voor voedsel. Wat betreft luxe, ik denk dat als er alternatieven zijn, je dieren niet onnodig moet laten lijden.

Oh, daarin zijn we 't eens. Dan kun je natuurlijk nog discussiëren over wat acceptabele alternatieven zijn, wat onnodig is, en wat lijden is. .
  FOK!fotograaf dinsdag 9 september 2003 @ 12:00:35 #43
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13042976
Dat mensen graag bont dragen, prima, er is een markt voor, dus zijn er mensen die leveren. Er zijn ook genoeg vegetariers denk ik die vlees eten een overbodige luxe vinden, maar ik zie die mensen echt niet koeien kidnappen of vrijlaten.

Het gaat hier imo weer om het oude liedje: je eigen normen en waarden opdringen aan een ander omdat je denkt moreel superieur te zijn. Dat je daarbij zo laag zinkt als vernieling zien ze niet. Mensen in hun waarde laten is iets wat ze niet graag doen blijkbaar. Overtuigingen zijn prima, zolang je er anderen niet mee lastigvalt .

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_13043015
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 11:31 schreef DennisMoore het volgende:

Als het om voedsel gaat is het wat anders. De mens heeft voedsel nodig om te overleven en vlees is, mits het met mate gegeten wordt, erg goed voor je. Daar is niet veel mis mee want dat is heel natuurlijk.

Bont van dieren heb je niet nodig om te overleven, zeker niet in een land met een gematigd zeeklimaat als Nederland. Dat dragen bepaalde mensen alleen maar om er, in hun ogen, mooi uit te zien

Dat lijkt me toch een fundamenteel verschil. Dat neemt niet weg dat je die beesten niet zo mag vrijlaten als actievoerder, want daar schiet niemand wat mee op

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13043041
Mja, er zijn idioten die het leven van een nerts evenveel waarde toekennen als het leven van een mens.

Dan zijn nertsenhouderijen een soort massavernietigingskampen, die je met geweld mag overvallen.
Het doel heiligt dan al snel de middelen.

Wellicht moet je deze mensen ergens op een funny farm opbergen.
With lots of happy pills. .

pi_13043090
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Als het om voedsel gaat is het wat anders. De mens heeft voedsel nodig om te overleven en vlees is, mits het met mate gegeten wordt, erg goed voor je. Daar is niet veel mis mee want dat is heel natuurlijk.

Ah, okay. Maar welk vlees mag dan wel, en welk vlees mag dan niet?
pi_13043223
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:06 schreef DennisMoore het volgende:

Ik eet zelf alleen scharrelvlees, omdat die beesten een beter leven hebben gehad dan de kistkalveren, mestkippen en weet ik veel wat. Dat is een principiële keuze die ik voor mezelf kan verdedigen. Of het dan een biefstukje is of een simpele gehaktbal maakt mij niet zoveel uit.
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13043275
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
Mja, er zijn idioten die het leven van een nerts evenveel waarde toekennen als het leven van een mens.
Ja, dat doe ik ook, misschien wel meer, want een hoop mensen verneuken de aarde alleen maar.
pi_13043278
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:12 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Ik eet zelf alleen scharrelvlees, omdat die beesten een beter leven hebben gehad dan de kistkalveren, mestkippen en weet ik veel wat. Dat is een principiële keuze die ik voor mezelf kan verdedigen. Of het dan een biefstukje is of een simpele gehaktbal maakt mij niet zoveel uit.

M.a.w. er is geen simpele scheidslijn te trekken.
Het moet van geval tot geval bekeken worden.
pi_13043282
quote:
Op dinsdag 9 september 2003 12:06 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Geen vlees, geen vis, geen ei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')