abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13069382
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

't Is een van de vele argumenten die vóór pelsdierhouderij in NL pleiten.

Of als een van de vele argumenten om tot een wereldwijd verbod op pelsdierfokkerijen te pleiten.

Ieder argument heeft 2 kanten...

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13069427
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Of als een van de vele argumenten om tot een wereldwijd verbod op pelsdierfokkerijen te pleiten.

Dat zal er dus nooit van komen, dat is héél duidelijk.
Het is heel mooi principieel om daarvoor te pleiten, maar totaal nutteloos.
quote:
Neuh.
pi_13069484
quote:

[..]

Oh ja, en wie gaat wereldwijde verboden instellen en controleren?
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13069532
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:54 schreef DennisMoore het volgende:

Het is heel mooi principieel om daarvoor te pleiten, maar totaal nutteloos

Nutteloos in jou ogen, maar anderen vinden dat erg belangrijk. Het internet werd in de beginjaren ook totaal nutteloos en onbelangrijk gevonden en kijk nu eens wat voor impact het heeft.

Dus om te zeggen dat het er nooit van zal komen lijkt me wat voorbarig. Op de korte termijn zeker niet, maar op de lange termijn kan je het zeker niet uitsluiten

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 13:59:31 #230
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13069540
quote:

Mooi doel. Het houdt alleen met 1 factor geen rekening, je hebt met mensen te maken. Voor de rest echt waterdicht!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_13069563
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Oh ja, en wie gaat wereldwijde verboden instellen en controleren?

Wacht maar op de linkse wereldoveheersing
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13069597
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Nutteloos in jou ogen, maar anderen vinden dat erg belangrijk. Het internet werd in de beginjaren ook totaal nutteloos en onbelangrijk gevonden en kijk nu eens wat voor impact het heeft.

Da's een kromme vergelijking.
quote:
Dus om te zeggen dat het er nooit van zal komen lijkt me wat voorbarig. Op de korte termijn zeker niet, maar op de lange termijn kan je het zeker niet uitsluiten
Er zijn geen aanwijzingen die erop wijzen dat het die kant op zal gaan. Overal ter wereld worden dieren bewust doodgemarteld (smaken ze lekkerder), en als objecten gezien. Een 'ethisch correcte' behandeling van dieren zit er dus al helemaal niet in. Dat kan alleen in 't Westen.
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 14:02:33 #233
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13069621
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat was de mening van een paar nauwdenkende mensen zonder visie.
quote:
Helemaal mee eens, alles kan zolang je je termijn maar ruim genoeg neemt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_13069704
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:01 schreef DennisMoore het volgende:

Achteraf gezien wel ja, maar 20 jaar geleden niet
quote:
Er zijn geen aanwijzingen die erop wijzen dat het die kant op zal gaan. Overal ter wereld worden dieren bewust doodgemarteld (smaken ze lekkerder), en als objecten gezien. Een 'ethisch correcte' behandeling van dieren zit er dus al helemaal niet in. Dat kan alleen in 't Westen.
En als je je daar niet tegen blijft verzetten komt er ook nooit verandering in. En zolang ze zich aan de wet houden heb ik diep respect voor de mensen die zich met hun hart inzetten voor zulke zaken
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13069707
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

't Is een van de vele argumenten die vóór pelsdierhouderij in NL pleiten.

Er zijn geen agumenten voor pelsdierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.

[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 10-09-2003 14:10]

pi_13069728
quote:
Op woensdag 10 september 2003 13:54 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is heel mooi principieel om daarvoor te pleiten, maar totaal nutteloos.

Bullshit. Dat komt er vanzelf. Net als dat er ooit een verbod op stierenvechten komt. Jij wil het niet, om vage redenen, maar dat is wat anders.
pi_13069751
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:02 schreef freud het volgende:

Dat was de mening van een paar nauwdenkende mensen zonder visie.

Zo kan je het ook bekijken, ik noem het liever de droom van een paar dappere en doorzettende mensen die het internet uiteindelijk tot een succes gemaakt heeft (maar dat raakt wel erg offtopic)
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13069776
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:01 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Neuh
quote:
Rot toch op man - dat kan juist niet in het westen waar de uitbuiting van dieren juist schrijnend is. Dat het overal zo is, betekent dus dat we er niet naar moeten streven om het te veranderen. Wat een rare opmerking.
pi_13069807
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:

Achteraf gezien wel ja, maar 20 jaar geleden niet

Het was een kromme vergelijking omdat je een technologie probeert te vergelijken met een visie op de verhouding tussen dier en mens.
quote:
En als je je daar niet tegen blijft verzetten komt er ook nooit verandering in. En zolang ze zich aan de wet houden heb ik diep respect voor de mensen die zich met hun hart inzetten voor zulke zaken
Het is een contraproductieve manier.
Het is veel beter om in te zetten op welzijnsverbetering en dat langzaam omhoog te schroeven.
pi_13069852
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Er zijn geen agumenten voor peldierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.

Vor jou misschien niet. Maar als ik geen werk zou hebben, en aan de slag kan bij een pelsdierenfokker, dan sta ik diezelfde dag daar op de stoep.

Wat heb je toch met peldieren trouwens, en wat zijn dat eigenlijk? .

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_13069866
quote:

Er zijn geen agumenten voor pelsdierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.

Er zijn heel veel argumenten voor pelsdierhouden.
En economische belangen kunnen zeker wel boven het belang van het leven van dieren gaan. En soms zelfs van mensen. Afhankelijk van de situatie.

Maargoed, om dat in te zien, moet je genuanceerd kunnen denken, en kunnen relativeren. En niet heerlijk simplistisch alles zwart-wit zien zolang het je uitkomt. Dan ben je namelijk een hypocriet.

quote:
Bullshit. Dat komt er vanzelf. Net als dat er ooit een verbod op stierenvechten komt. Jij wil het niet, om vage redenen, maar dat is wat anders.
Flauwekul-vergelijking. Stierenvechten komt in één Europees (!) democratisch land voor. Dat verdwijnt nog wel 's.

[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 10-09-2003 14:14]

FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 14:13:53 #242
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13069871
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zo kan je het ook bekijken, ik noem het liever de droom van een paar dappere en doorzettende mensen die het internet uiteindelijk tot een succes gemaakt heeft (maar dat raakt wel erg offtopic)
Nee, het is echt geen 'droom' van een paar mensen. Als iets een goed concept is in het public domain (zoals internet) dan zal het ongeacht de promotors aanslaan. Als mensen dergelijke uitspraken doen, is het gewoon een tekort aan visie. Het gebruik van een mobieltje was ook echt niet iets dat door een paar dappere pioniers is geintroduceerd tegen alle kritieken in, er was gewoon markt voor.

[ontopic]

quote:
Er zijn geen agumenten voor peldierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.
Ja, hallo, zo kan je nog wel duizenden zaken opnoemen waarbij economische belang boven die van mens of dier gaan. Dat noemen ze 'menselijke natuur'. Je kan het niet iedereen naar de zin maken, dat is een utopie.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 14:15:24 #243
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13069907
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wat heb je toch met peldieren trouwens, en wat zijn dat eigenlijk? .
Hoe krijg je dat vachtje eraf? Juist ja, pellen . Is dus de benaming voor de villers die er werken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_13069915
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:11 schreef DennisMoore het volgende:

Het was een kromme vergelijking omdat je een technologie probeert te vergelijken met een visie op de verhouding tussen dier en mens.

Ik probeerde een droom/visie op de toekomst duidelijk te maken die in het begin maar door een klein groepje mensen werd ondersteund, jammer dat dat er niet uitgepikt wordt
quote:
Het is een contraproductieve manier.
Het is veel beter om in te zetten op welzijnsverbetering en dat langzaam omhoog te schroeven.
Dat is jouw mening, maar die mensen hebben waarschijnlijk wel een weloverwogen afweging gemaakt om het op deze manier te doen. Hoe zou jij het dan doen (ervan uitgaande dat je hetzelfde doel nastreeft)
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13069916
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:11 schreef DennisMoore het volgende:

Je blijft dan op een oneigenlijke manier met dieren omgaan en daar zal altijd protest tegen blijven bestaan, omdat het om luxe en overbodige producten gaat.
pi_13069925
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Vor jou misschien niet. Maar als ik geen werk zou hebben, en aan de slag kan bij een pelsdierenfokker, dan sta ik diezelfde dag daar op de stoep.

Dat jij geen principes hebt, was al wel duidelijk hoor.
pi_13069935
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:09 schreef SCH het volgende:

Neuh

Jawel. Een technologie werd vergeleken met cultuur. Da's krom.
quote:
Rot toch op man
Waar naartoe moet ik oprotten?
quote:
dat kan juist niet in het westen waar de uitbuiting van dieren juist schrijnend is. Dat het overal zo is, betekent dus dat we er niet naar moeten streven om het te veranderen. Wat een rare opmerking.
Mensen in het Westen gaan op véél correcter wijze om met dieren dan mensen elders ter wereld. (Uitzonderingen daargelaten.)
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 14:17:21 #248
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13069941
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik probeerde een droom/visie op de toekomst duidelijk te maken die in het begin maar door een klein groepje mensen werd ondersteund, jammer dat dat er niet uitgepikt wordt
Jouw ideaal is niet realistisch gezien de menselijke aard, daarom trok ik persoonlijk de parallel niet helemaal.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_13069950
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:15 schreef freud het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat vachtje eraf? Juist ja, pellen . Is dus de benaming voor de villers die er werken.

Oh, net anders als bij pelpinda's dus. Daar flikker je het omhulsel juist weg .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!fotograaf woensdag 10 september 2003 @ 14:19:15 #250
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13069981
quote:
Op woensdag 10 september 2003 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat jij geen principes hebt, was al wel duidelijk hoor.

Graag willen werken ipv steuntrekken noem ik toch een belangrijk principe hoor. Zouden meer mensen moeten doen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')