quote:Of als een van de vele argumenten om tot een wereldwijd verbod op pelsdierfokkerijen te pleiten.
Op woensdag 10 september 2003 13:29 schreef DennisMoore het volgende:'t Is een van de vele argumenten die vóór pelsdierhouderij in NL pleiten.
Ieder argument heeft 2 kanten...
quote:Dat zal er dus nooit van komen, dat is héél duidelijk.
Op woensdag 10 september 2003 13:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:Of als een van de vele argumenten om tot een wereldwijd verbod op pelsdierfokkerijen te pleiten.
quote:Neuh.
Ieder argument heeft 2 kanten...
quote:Oh ja, en wie gaat wereldwijde verboden instellen en controleren?
Op woensdag 10 september 2003 13:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Of als een van de vele argumenten om tot een wereldwijd verbod op pelsdierfokkerijen te pleiten.
quote:Nutteloos in jou ogen, maar anderen vinden dat erg belangrijk. Het internet werd in de beginjaren ook totaal nutteloos en onbelangrijk gevonden en kijk nu eens wat voor impact het heeft.
Op woensdag 10 september 2003 13:54 schreef DennisMoore het volgende:
Dat zal er dus nooit van komen, dat is héél duidelijk.
Het is heel mooi principieel om daarvoor te pleiten, maar totaal nutteloos
Dus om te zeggen dat het er nooit van zal komen lijkt me wat voorbarig. Op de korte termijn zeker niet, maar op de lange termijn kan je het zeker niet uitsluiten
quote:Mooi doel. Het houdt alleen met 1 factor geen rekening, je hebt met mensen te maken. Voor de rest echt waterdicht!
Op woensdag 10 september 2003 13:52 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Of als een van de vele argumenten om tot een wereldwijd verbod op pelsdierfokkerijen te pleiten.Ieder argument heeft 2 kanten...
quote:Wacht maar op de linkse wereldoveheersing
Op woensdag 10 september 2003 13:56 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Oh ja, en wie gaat wereldwijde verboden instellen en controleren?
quote:Da's een kromme vergelijking.
Op woensdag 10 september 2003 13:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:Nutteloos in jou ogen, maar anderen vinden dat erg belangrijk. Het internet werd in de beginjaren ook totaal nutteloos en onbelangrijk gevonden en kijk nu eens wat voor impact het heeft.
quote:Er zijn geen aanwijzingen die erop wijzen dat het die kant op zal gaan. Overal ter wereld worden dieren bewust doodgemarteld (smaken ze lekkerder), en als objecten gezien. Een 'ethisch correcte' behandeling van dieren zit er dus al helemaal niet in. Dat kan alleen in 't Westen.
Dus om te zeggen dat het er nooit van zal komen lijkt me wat voorbarig. Op de korte termijn zeker niet, maar op de lange termijn kan je het zeker niet uitsluiten
quote:Dat was de mening van een paar nauwdenkende mensen zonder visie.
Op woensdag 10 september 2003 13:58 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Nutteloos in jou ogen, maar anderen vinden dat erg belangrijk. Het internet werd in de beginjaren ook totaal nutteloos en onbelangrijk gevonden en kijk nu eens wat voor impact het heeft.
quote:Helemaal mee eens, alles kan zolang je je termijn maar ruim genoeg neemt.
quote:Achteraf gezien wel ja, maar 20 jaar geleden niet
Op woensdag 10 september 2003 14:01 schreef DennisMoore het volgende:Da's een kromme vergelijking.
quote:En als je je daar niet tegen blijft verzetten komt er ook nooit verandering in. En zolang ze zich aan de wet houden heb ik diep respect voor de mensen die zich met hun hart inzetten voor zulke zaken
Er zijn geen aanwijzingen die erop wijzen dat het die kant op zal gaan. Overal ter wereld worden dieren bewust doodgemarteld (smaken ze lekkerder), en als objecten gezien. Een 'ethisch correcte' behandeling van dieren zit er dus al helemaal niet in. Dat kan alleen in 't Westen.
quote:Er zijn geen agumenten voor pelsdierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.
Op woensdag 10 september 2003 13:29 schreef DennisMoore het volgende:[..]
't Is een van de vele argumenten die vóór pelsdierhouderij in NL pleiten.
[Dit bericht is gewijzigd door SCH op 10-09-2003 14:10]
quote:Bullshit. Dat komt er vanzelf. Net als dat er ooit een verbod op stierenvechten komt. Jij wil het niet, om vage redenen, maar dat is wat anders.
Op woensdag 10 september 2003 13:54 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat zal er dus nooit van komen, dat is héél duidelijk.
Het is heel mooi principieel om daarvoor te pleiten, maar totaal nutteloos.
quote:Zo kan je het ook bekijken, ik noem het liever de droom van een paar dappere en doorzettende mensen die het internet uiteindelijk tot een succes gemaakt heeft (maar dat raakt wel erg offtopic)
Op woensdag 10 september 2003 14:02 schreef freud het volgende:Dat was de mening van een paar nauwdenkende mensen zonder visie.
quote:Neuh
Op woensdag 10 september 2003 14:01 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Da's een kromme vergelijking.
quote:Rot toch op man - dat kan juist niet in het westen waar de uitbuiting van dieren juist schrijnend is. Dat het overal zo is, betekent dus dat we er niet naar moeten streven om het te veranderen. Wat een rare opmerking.
Er zijn geen aanwijzingen die erop wijzen dat het die kant op zal gaan. Overal ter wereld worden dieren bewust doodgemarteld (smaken ze lekkerder), en als objecten gezien. Een 'ethisch correcte' behandeling van dieren zit er dus al helemaal niet in. Dat kan alleen in 't Westen.
quote:Het was een kromme vergelijking omdat je een technologie probeert te vergelijken met een visie op de verhouding tussen dier en mens.
Op woensdag 10 september 2003 14:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:Achteraf gezien wel ja, maar 20 jaar geleden niet
quote:Het is een contraproductieve manier.
En als je je daar niet tegen blijft verzetten komt er ook nooit verandering in. En zolang ze zich aan de wet houden heb ik diep respect voor de mensen die zich met hun hart inzetten voor zulke zaken
quote:Vor jou misschien niet. Maar als ik geen werk zou hebben, en aan de slag kan bij een pelsdierenfokker, dan sta ik diezelfde dag daar op de stoep.
Op woensdag 10 september 2003 14:06 schreef SCH het volgende:[..]
Er zijn geen agumenten voor peldierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.
Wat heb je toch met peldieren trouwens, en wat zijn dat eigenlijk? .
quote:Er zijn heel veel argumenten voor pelsdierhouden.
Op woensdag 10 september 2003 14:06 schreef SCH het volgende:Er zijn geen agumenten voor pelsdierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.
Maargoed, om dat in te zien, moet je genuanceerd kunnen denken, en kunnen relativeren. En niet heerlijk simplistisch alles zwart-wit zien zolang het je uitkomt. Dan ben je namelijk een hypocriet.
quote:Flauwekul-vergelijking. Stierenvechten komt in één Europees (!) democratisch land voor. Dat verdwijnt nog wel 's.
Bullshit. Dat komt er vanzelf. Net als dat er ooit een verbod op stierenvechten komt. Jij wil het niet, om vage redenen, maar dat is wat anders.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 10-09-2003 14:14]
quote:Nee, het is echt geen 'droom' van een paar mensen. Als iets een goed concept is in het public domain (zoals internet) dan zal het ongeacht de promotors aanslaan. Als mensen dergelijke uitspraken doen, is het gewoon een tekort aan visie. Het gebruik van een mobieltje was ook echt niet iets dat door een paar dappere pioniers is geintroduceerd tegen alle kritieken in, er was gewoon markt voor.
Op woensdag 10 september 2003 14:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zo kan je het ook bekijken, ik noem het liever de droom van een paar dappere en doorzettende mensen die het internet uiteindelijk tot een succes gemaakt heeft (maar dat raakt wel erg offtopic)
[ontopic]
quote:Ja, hallo, zo kan je nog wel duizenden zaken opnoemen waarbij economische belang boven die van mens of dier gaan. Dat noemen ze 'menselijke natuur'. Je kan het niet iedereen naar de zin maken, dat is een utopie.
Op woensdag 10 september 2003 14:06 schreef SCH het volgende:
Er zijn geen agumenten voor peldierhouden behalve economische en die gaan nooit boven het belang van leven van mens en dier.
quote:Hoe krijg je dat vachtje eraf? Juist ja, pellen
Op woensdag 10 september 2003 14:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wat heb je toch met peldieren trouwens, en wat zijn dat eigenlijk?.
quote:Ik probeerde een droom/visie op de toekomst duidelijk te maken die in het begin maar door een klein groepje mensen werd ondersteund, jammer dat dat er niet uitgepikt wordt
Op woensdag 10 september 2003 14:11 schreef DennisMoore het volgende:Het was een kromme vergelijking omdat je een technologie probeert te vergelijken met een visie op de verhouding tussen dier en mens.
quote:Dat is jouw mening, maar die mensen hebben waarschijnlijk wel een weloverwogen afweging gemaakt om het op deze manier te doen. Hoe zou jij het dan doen (ervan uitgaande dat je hetzelfde doel nastreeft)
Het is een contraproductieve manier.
Het is veel beter om in te zetten op welzijnsverbetering en dat langzaam omhoog te schroeven.
quote:Je blijft dan op een oneigenlijke manier met dieren omgaan en daar zal altijd protest tegen blijven bestaan, omdat het om luxe en overbodige producten gaat.
Op woensdag 10 september 2003 14:11 schreef DennisMoore het volgende:
Het is veel beter om in te zetten op welzijnsverbetering en dat langzaam omhoog te schroeven.
quote:Dat jij geen principes hebt, was al wel duidelijk hoor.
Op woensdag 10 september 2003 14:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Vor jou misschien niet. Maar als ik geen werk zou hebben, en aan de slag kan bij een pelsdierenfokker, dan sta ik diezelfde dag daar op de stoep.
quote:Jawel. Een technologie werd vergeleken met cultuur. Da's krom.
Op woensdag 10 september 2003 14:09 schreef SCH het volgende:Neuh
quote:Waar naartoe moet ik oprotten?
Rot toch op man
quote:Mensen in het Westen gaan op véél correcter wijze om met dieren dan mensen elders ter wereld. (Uitzonderingen daargelaten.)
dat kan juist niet in het westen waar de uitbuiting van dieren juist schrijnend is. Dat het overal zo is, betekent dus dat we er niet naar moeten streven om het te veranderen. Wat een rare opmerking.
quote:Jouw ideaal is niet realistisch gezien de menselijke aard, daarom trok ik persoonlijk de parallel niet helemaal.
Op woensdag 10 september 2003 14:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ik probeerde een droom/visie op de toekomst duidelijk te maken die in het begin maar door een klein groepje mensen werd ondersteund, jammer dat dat er niet uitgepikt wordt
quote:Oh, net anders als bij pelpinda's dus. Daar flikker je het omhulsel juist weg
Op woensdag 10 september 2003 14:15 schreef freud het volgende:[..]
Hoe krijg je dat vachtje eraf? Juist ja, pellen
. Is dus de benaming voor de villers die er werken.
quote:Graag willen werken ipv steuntrekken noem ik toch een belangrijk principe hoor. Zouden meer mensen moeten doen!
Op woensdag 10 september 2003 14:16 schreef SCH het volgende:[..]
Dat jij geen principes hebt, was al wel duidelijk hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |